Zastanawiałem się czy pisać o tym nie mając pełnych danych ale jeszcze w lipcu ZTM poinformował RO Zerzeń o decyzji o uruchomieniu od września linii szkolnej Z42. Napisał też, że przebieg trasy linii oraz częstotliwość zostanie podana w terminie późniejszym.
Do tej pory niestety więcej nie wiem bo i specjalnie nie pytałem.
Fakty są takie, że dopóki rozgrzebane będzie skrzyżowanie ulicy Borków / Trakt Lubelski i odcinek od tej ulicy do ulicy Zwoleńskiej to nic tam nie pojedzie. Drogowcy pracują , żeby szansa pojawiła się od września.
Zważywszy na obecne uwarunkowania to od września 219 zostanie raczej jak teraz oraz 142/702 i N72. Z42 powinno więc pojechać od PKP Międzylesie, Mrówczą , Juhasów, Borków, Trakt Lubelski i pytanie gdzie dalej ?. Patrząc na numer to chyba będzie to powiązane z 142. Częstotliwość zważywszy jakie linie zastępuje pewnie co 30 minut. Oby nie mniej.
Jeszcze rok temu ZTM obiecywał zasilenie Traktu Lubelskiego dodatkowymi kursami. Jak na razie nie licząc linii 147 bo to było wcześniej to ubyło - linia 305. Więc mam cichą nadzieje, że docelowo linia Z42 po otwarciu wszystkich odcinków Traktu Lubelskiego zostanie wchłonięta przez linie 142 która dostanie kursy skrócone do przystanku Ośrodek Szkoleniowy z zawrotką na nowym już rondzie przy ulicy Borowieckiej. Przy Skalnicowej byłoby chyba ciężko ale już na drugim nowym rondzie przy Borowieckiej nawróci bez problemu.
Kto by pomyślał, że nad Zerzniem będą kiedyś górowały mechaniczne żurawie. A tak dzieje się. Obecnie dwa budują nowe Osiedle Trakt Lubelski 183 [ przy ZP Zerzeń]. Powstają cztery bloki czterokondygnacyjne z 114 mieszkaniami. Jest to pierwszy etap, w drugim powstaną 2-3 kolejne bloki od południa patrząc od obecnie budowanych. Może nie ta firma ale od północy wzdłuż rezerwy Bora Komorowskiego MPZP zakłada budowy kolejnych bloków o takich samych parametrach. Więc za kilka lat patrząc na dostępność terenu może tam powstać do 20 bloków czterokondygnacyjnych lub punkty usługowe. Mogą i pojechać dalej na północ od Bronowskiej chociaż tam planu nie ma. A to wszystko wzdłuż planowanej Bora oraz w okolicy ZP Kombajnistów i Zerzeń.Wiązana też rozbudowuje się teoretycznie szeregowcami ... Rosną tam budynki jak na drożdżach.
Przenosząc się na północ kolejne skupisko bloków to obszar przy ulicy Klimontowskiej. Ostatnio zakończono budowę trzech kolejnych bloków czterokondygnacyjnych. A wcześniej wybudowano już 8 podobnych bloków. Póki co nic nie dzieje ale wydano Warunki Zabudowy na kolejne bloki na zachód od wspomnianych wyżej. Cały obszar od Klimontowskiej do Lucerny bliżej Kanału Wawerskiego po zachodniej stronie jest obecnie pusty lub są stare hale więc będą zakusy na dalszą rozbudowę bloków kierunku południowym. Za to miasto planuje kolejny blok komunalny przy Dzielnicowej. Naprzeciwko też żłobek i przedszkole.
To wszystko sprawia, że takie zasilone 142 to powinno być minimum w najbliższym roku. Może być też ciężko na linii 147 zważywszy też na pokrycie roczników w szkołach ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych.
A tak sobie pomyślałem co mogłoby pojechać do Instytutu Kardiologii zamiast nieszczęsnego 305. Może linia 168 ?. Łączyłaby wtedy dwa Instytuty oraz byłby dojazd do metra itp. Taki luźny pomysł.
Dawno nic nie pisałem w tym temacie
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
PS. Żeby nie być gołosłownym dodałem też plik z pismem do RO.