(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 07 lut 2008, 9:46

Bastian pisze:Problem jest znany i zostanie poprawiony przy najbliższej okazji - specjalnie zwrócimy na to uwagę przy rozkładach od kwietnia.
czyli póltora miesiąca ma trwać prowizorka? ej no panowie ...
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 lut 2008, 9:53

mariow pisze:czyli póltora miesiąca ma trwać prowizorka? ej no panowie ...
skoro 2 miesiace to "krotko" w przypadku Jeziorek, to i Służewiec czy Ochota mogą 1,5 miesiąca poczekać.
](*,)

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 07 lut 2008, 9:55

mariow pisze:
Bastian pisze:Problem jest znany i zostanie poprawiony przy najbliższej okazji - specjalnie zwrócimy na to uwagę przy rozkładach od kwietnia.
czyli póltora miesiąca ma trwać prowizorka? ej no panowie ...

"Problem jest znany i ...". A czemuż to ta okazja nie miała miejsca właśnie teraz? Jak w PRL-u, ale chyba teraz są inne czasy, a możę się mylę?

Paweł D.
Posty: 5338
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 07 lut 2008, 10:31

mariow pisze:
Bastian pisze:Problem jest znany i zostanie poprawiony przy najbliższej okazji - specjalnie zwrócimy na to uwagę przy rozkładach od kwietnia.
czyli póltora miesiąca ma trwać prowizorka? ej no panowie ...
Prowizorka? Przecież wiadomo komu i do czego potrzebna jest linia 14. Naprawdę ZTM uważa, że będzie stanowić podporę układu komunikacyjnego miasta? Jak inaczej wytłumaczyć kurs poranny wyjeżdzający po 4-tej z Mokotowa aby przed 5-tą pojechać w kier. Służewca? Albo kursy po 20-tej w DS? Nikt (poza bezdomnymi) nie będzie jechał na Ochotę przez pl. Unii bo szkoda na to czasu. Naprawdę nie szkoda na to kasy? Aż się prosi ograniczenie kursowania do 6-20. Ja nawet dał bym spokój kursom w niedziele. Nawet widać, że rozkład układany był na kolanie, bo brak dopisków z przebiegiem trasy zjazdowej. Jak się mówi, że trzeba dogęścić kursy na liniach w np. w JPII to nie ma brygad. Ale na kursy 7 i 35 na Okęcie do północy czy bladym świtem 14-ki, jakoś kasa jest. Komu to ma słuzyć? Pasażerom czy wyjeźdzeniu wozokm?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36684
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 lut 2008, 10:39

Paweł D. pisze:Jak się mówi, że trzeba dogęścić kursy na liniach w np. w JPII to nie ma brygad. Ale na kursy 7 i 35 na Okęcie do północy czy bladym świtem 14-ki, jakoś kasa jest.
Niby racja, ale zdecyduj się, czy mówisz o kasie, czy o brygadach. Jeśli o tym drugim, to chętnie się dowiem, jakim cudem byś chciał brygadę z wieczoru przerzucić na szczyt poranny. Myślę, że taka wiedza mogłaby w ogóle dać ludzkości ogromne możliwości :bredzisz:
pawcio pisze:A jaki był problem od razu poprawić cały układ na Marszałkowskiej?
Po prostu zabrakło czasu i narzędzi. Decyzja o wycofaniu 15 wbrew różnym podejrzeniom naprawdę była nagła, a dopiero Busmann da możliwość naprawdę szybkiego opracowania rozkładów i koordynacji wielu linii. W tej chwili, przy "ręcznym" układaniu zbyt łatwo niestety wychodzą takie "kwiatki". Przykro nam... :(
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 lut 2008, 10:43

Bastian pisze:W tej chwili zrobiono, jak zrobiono, inaczej się nie dało (koordynacja na Służewcu itp.) :(
Jaka koordynacja? Na Służewcu? Toż przecież ktoś już pisał, że z 18 jest co 4-8!!! Z czym jeszcze jest to PODOBNO skoordynowane?
Jakie itp.? Konkrety, a nie żadne itp...

Na mózgi w tym ZTM coś ostatnio padło.

[ Dodano: 2008-02-07, 10:44 ]
Bastian pisze: Decyzja o wycofaniu 15 wbrew różnym podejrzeniom naprawdę była nagła
Jakoś nie wierzę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 lut 2008, 10:47

Bastian pisze:Po prostu zabrakło czasu i narzędzi. Decyzja o wycofaniu 15 wbrew różnym podejrzeniom naprawdę była nagła
Dwa dni byłyby potrzebne. Aż tak mało czasu mieliście?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 07 lut 2008, 10:48

Bastian pisze: Po prostu zabrakło czasu i narzędzi. Decyzja o wycofaniu 15 wbrew różnym podejrzeniom naprawdę była nagła, ... Przykro nam... :(
Mnie też, choć nagłość decyzji co do 15 budzi obawy, to wiadukt musi być w niezłym stanie skoro dosłownie nikt łącznie z busami w kierunku pd nie przestrzega ograniczenia do 30 km/h i nikt nie próbuje wymusić stosowania się do ograniczenia prędkości.
A koordynacja wyszła paskudnie.
I tak na marginesie - czy na weekendowe w marcu skrócenie metra planowane jest jakieś zastępstwo w dowozie do ciągu Mickiewicza - Słowackiego z Centrum. Po likwidacji 15 zostaje samo 36 wraz z 520 (czyli baaardzo skromna oferta) ?

Awatar użytkownika
Rumcajs
Posty: 50
Rejestracja: 24 kwie 2007, 9:41

Post autor: Rumcajs » 07 lut 2008, 10:54

Paweł D. pisze:Prowizorka? Przecież wiadomo komu i do czego potrzebna jest linia 14. Naprawdę ZTM uważa, że będzie stanowić podporę układu komunikacyjnego miasta? Jak inaczej wytłumaczyć kurs poranny wyjeżdzający po 4-tej z Mokotowa aby przed 5-tą pojechać w kier. Służewca? Albo kursy po 20-tej w DS? Nikt (poza bezdomnymi) nie będzie jechał na Ochotę przez pl. Unii bo szkoda na to czasu. Naprawdę nie szkoda na to kasy? Aż się prosi ograniczenie kursowania do 6-20. Ja nawet dał bym spokój kursom w niedziele. Nawet widać, że rozkład układany był na kolanie, bo brak dopisków z przebiegiem trasy zjazdowej. Jak się mówi, że trzeba dogęścić kursy na liniach w np. w JPII to nie ma brygad. Ale na kursy 7 i 35 na Okęcie do północy czy bladym świtem 14-ki, jakoś kasa jest. Komu to ma słuzyć? Pasażerom czy wyjeźdzeniu wozokm?
Muszę przyklasnąć. Zwłaszcza, że po 20-stej w DS ciąg JPII zostaje z dwoma liniami co 20 minut każda... 19 ograniczono kursowanie do godzin 7-20 w DS, a taka 14 będzie sobie wtedy pusta jeździć. Do tego koordynacja w DS - 14 i 18 jeszcze w miarę ładnie w takcie 6-9, ale oczywiście 17 ze Służewca musi wjeżdżać w tą krótszą przerwę i wychodzi 3-3-9...
Obrazek

Paweł D.
Posty: 5338
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 07 lut 2008, 10:55

Bastian pisze:
Paweł D. pisze:Jak się mówi, że trzeba dogęścić kursy na liniach w np. w JPII to nie ma brygad. Ale na kursy 7 i 35 na Okęcie do północy czy bladym świtem 14-ki, jakoś kasa jest.
Niby racja, ale zdecyduj się, czy mówisz o kasie, czy o brygadach. Jeśli o tym drugim, to chętnie się dowiem, jakim cudem byś chciał brygadę z wieczoru przerzucić na szczyt poranny. Myślę, że taka wiedza mogłaby w ogóle dać ludzkości ogromne możliwości :bredzisz:
Dobra, może nie mam orientacji w czym tkwi problem - czy w braku taboru czy ludzi. Jeżeli brak taboru - OK, masz rację, ciężka sprawa. Jeżeli w ludziach - to jest do zrobienia. I skoro niby racja, czy koniecznie trzeba było to nieszczęsne 35 ładować na Okęcie wzorem 15-ki. Nie mogą te wieczorne brygady kończyć na Narucie i na R3 obracać? Na własne oczy widziałem po góra 2-3 osoby w całym składzie. A ile będzie w kursach 14-ki przed 6-tą?
A tak a propos 14-ki to będą jeszcze jakieś kursy ze zjazdów o których wspominałeś czy to upadło?

Awatar użytkownika
Rumcajs
Posty: 50
Rejestracja: 24 kwie 2007, 9:41

Post autor: Rumcajs » 07 lut 2008, 11:00

inż. Glonojad pisze:
Bastian pisze:W tej chwili zrobiono, jak zrobiono, inaczej się nie dało (koordynacja na Służewcu itp.) :(
Jaka koordynacja? Na Służewcu? Toż przecież ktoś już pisał, że z 18 jest co 4-8!!! Z czym jeszcze jest to PODOBNO skoordynowane?
Jakie itp.? Konkrety, a nie żadne itp...
Dodajmy, że utrzymano dotychczasowy bezsens koordynacyjny 4 i 18 - tak więc nie ma 4-8, tylko 4-1-7...
Przynajmniej ze Służewca popołudniu jest trochę lepiej: 5-7. A pasażerom zostanie wybór do której stacji metra chcą jechać - równo z 18 będzie jechać 17, co da 0-5-1-6.
Obrazek

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 07 lut 2008, 11:41

Bastian pisze:W tej chwili zrobiono, jak zrobiono, inaczej się nie dało (koordynacja na Służewcu itp.)
Nie dało się? Wystarczyło wpuscić 15 przez Babkę na M Marymont i uruchomić szczytówkę Wilanowska - PDPS (w dojazdach na PDPS rano skoordynowaną z 18, w drugą stronę rano jeżdącą jak popadnie) lub też puścić 15 na Żerań FSO a 18 skrócić do trasy Wilanowska-PDPS.
BTW - z czym jest skoordynowana ta 14 na Służewcu?
Bastian pisze:Problem jest znany i zostanie poprawiony przy najbliższej okazji - specjalnie zwrócimy na to uwagę przy rozkładach od kwietnia.
Czytam i nie wierzę... To już nie PKP, to brzmi jak MZK czy Biuro Polityczne PZPR w czasach środkowego Gomułki
Bastian pisze:Po prostu zabrakło czasu i narzędzi. Decyzja o wycofaniu 15 wbrew różnym podejrzeniom naprawdę była nagła,
Ograniczenia w ruchu tramwajowym wprowadzono 24.01.08. Uruchomienie nowej 14 nastąpi 9.02.08. Te dwie daty dzieli 14 dni. Ile czasu potrzeba na rozsądne zaplanowanie zmian dotykających 3 linie (10, 14, 35)?
Bastian pisze: a dopiero Busmann da możliwość naprawdę szybkiego opracowania rozkładów i koordynacji wielu linii.
Busmann jest w ZTM od lata ubiegłego roku (pracownicy ZTM już potrafili się nim posłużyć podczas DTP). Okazał się zbyt skomplikowany?
Bastian pisze:W tej chwili, przy "ręcznym" układaniu zbyt łatwo niestety wychodzą takie "kwiatki". Przykro nam...
W tej chwili działania ZTM przypominają zabawę pijanego dziecka z zapałkami. Nie spodziewałem się że to kiedyś napiszę ale wygląda na to że podczas rządów R. Czapli było więcej sensu w działaniach ZTM niż obecnie.

Co nas czeka w najbliższym czasie?
Skrócenie częstej 9 do Banacha?
Wycofanie częstej 24 z Gocławka i puszczenie jej "donikąd" czyli na Zieleniecką?
R-2 albo R-3 na linii 20?
Zawieszenie 19 "bo pokrywa się z 14 i jest nadpodaż na Puławskiej" ?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36684
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 lut 2008, 11:43

mkm101 pisze:Czytam i nie wierzę... To już nie PKP, to brzmi jak MZK czy Biuro Polityczne PZPR w czasach środkowego Gomułki
Pisałem w pośpiechu ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 07 lut 2008, 11:47

Bastian pisze:
mkm101 pisze:Czytam i nie wierzę... To już nie PKP, to brzmi jak MZK czy Biuro Polityczne PZPR w czasach środkowego Gomułki
Pisałem w pośpiechu ;)
Tu nie chodzi akurat o Ciebie tylko o całokształt działań ZTM i ich "przyjazność" dla przeciętnego pasażera.

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 07 lut 2008, 12:53

Fatalnie teraz wygląda międzyszczyt na Puławskiej w stronę Centrum i na Nowowiejskiej w kierunku Ochoty.
Puławska: 14 razem z 36, za 6 minut 18, za 4 min. 4, za 2 minuty 19 i za 3 min. 14 z 36.
Nowowiejska: 10 minut czekania na najbardziej oblegane 35, za 2 min. 19 i za 3 min. 14.
Już wcześniej z Wilanowskiej było tak, że 19 trafia w 5 minutowy odstęp pomiędzy 4 a 36.
W efekcie na 4 czekamy 10 minut a w ciągu nastepnych 5 minut odjeżdżają 19 i 36.

ODPOWIEDZ