Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 08 lut 2009, 20:01

kamil pisze:A co jest zamiast WC,bo nie widziałem :?:
Zapewne 4 siedzenia

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 13 lut 2009, 22:10

Przewoz widziales kto wygral przetarg na modernizacje na silniki asynchroniczne... Ja zaczynam się bać :grin:

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 lut 2009, 22:42

No jasne, że widziałem... Najlepszy duet.
Ale my się nie mamy bać, to ma cholerka jeździć. Podobnie czopery. Wypadki się zdarzają, może akurat "padło" coś, niezwiązanego z modernizacją, oby - bo inaczej nie ma wytłumaczenia. A dlaczego ściąganie ze szlaku trwało tyle czasu - to pytanie numer dwa.
Chyba naślę kolegów z Trójmiasta, żeby nauczyli KMy, jak zrobić, żeby zmusić Mińsk i Newag do takiej współpracy, żeby to jeździło.
PS - zrobił się offtop, można te dwa posty przerzucić ;)

Awatar użytkownika
Adamq
Posty: 151
Rejestracja: 08 sie 2008, 19:11

Post autor: Adamq » 20 lut 2009, 0:40

Plany zakupu taboru......
Załączniki
skan0002.jpg
skan0001.jpg

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 25 lut 2009, 15:21

A propos FLIRTów to zauważyłem że w części jednostek niepotrzebnie wysuwa się podest dla pasażerów wsiadających z niskich peronów. To jest dla mnie dziwne gdyż dzieje się to zazwyczaj w jednej z jednostek w dwuskładzie. Do tego system informacji pasażerskiej nie wyłapuje pozycji gps dworca śródmieście.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 25 lut 2009, 21:02

Premo pisze:Do tego system informacji pasażerskiej nie wyłapuje pozycji gps dworca śródmieście.
Pod ziemią dość ciężko o sygnał dla GPSu :)
A co do schodków to nie wiem, w zasadzie kiedyś niektórzy maszyniści wysuwali zawsze, inni nie, a teraz jak widać cykl mieszany w zależności od upodobań ;)

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 25 lut 2009, 21:13

Premo pisze:Do tego system informacji pasażerskiej nie wyłapuje pozycji gps dworca śródmieście.
Informacja pasażerska we Flircie nie działa na GPS.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 26 lut 2009, 14:49

przewoz pisze:a teraz jak widać cykl mieszany w zależności od upodobań ;)
Właśnie o to chodzi że w pierwszej jednostce podesty się nie wysuwają a w drugiej już tak.
bohun pisze:Informacja pasażerska we Flircie nie działa na GPS.
Nie wiem na czym to działa ale np. w SKM śródmieście pokazuje się właściwie

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 lut 2009, 15:03

Premo pisze:bohun napisał/a:
Informacja pasażerska we Flircie nie działa na GPS.

Nie wiem na czym to działa ale np. w SKM śródmieście pokazuje się właściwie
We Flirtach jadących z zachodu bywa różnie, czesto po zatrzymaniu wqchodzi od razu Powiśle, a potem znowu śródmieście - gubi się. Od strony wschodniej jakoś chyba mniej błędów, aczkolwiek ja rzadko teraz na śródmieście Flirtem jadę, to moze coś się zmieniło.
Premo pisze:Właśnie o to chodzi że w pierwszej jednostce podesty się nie wysuwają a w drugiej już tak.
Myślę, że da się to zrobić konfiguracją odpowiednią.

Zari
Posty: 112
Rejestracja: 08 sie 2008, 15:45
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa

Post autor: Zari » 26 lut 2009, 15:25

ostatnio jak jechałem FLIRTem na śródmieście to na stadionie pisało wschodni, na powiślu było już ok a na śródmieściu znowu pisało powiśle ze strzałką w lewo

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 26 lut 2009, 21:49

To pytanie już chyba gdzieś padło, ale nie mogę znaleźć. Dlaczego są składy P&P ciągnione przez dwa loki? Kierpoć na moje pytanie wprawdzie z uśmiechem na twarzy, ale odpowiedział tylko, że "tak ma być".

Czy nasze składy P&P już w pełni działają czy cały czas są tylko pull? Widzę zarówno wagony sterownicze jak i końcowe przyczepione do loka, który je ciągnie. Ale nie widziałem jeszcze wagonu sterowniczego, który jechał by z przodu. Coś przegapiłem?

Ostatnie pytanie być może powinienem zadać w topiku ABC, ale jednak tutaj to zrobię. W czym składy P&P są lepsze od EZT, że akurat je zakupiono?
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 26 lut 2009, 22:11

Michał W. pisze:Czy nasze składy P&P już w pełni działają czy cały czas są tylko pull? Widzę zarówno wagony sterownicze jak i końcowe przyczepione do loka, który je ciągnie. Ale nie widziałem jeszcze wagonu sterowniczego, który jechał by z przodu. Coś przegapiłem?
No bo nie ma odpowiednich lokomotyw. PKPowskie nie nadają się do push-pullowania.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 26 lut 2009, 22:16

Michał W. pisze:To pytanie już chyba gdzieś padło, ale nie mogę znaleźć. Dlaczego są składy P&P ciągnione przez dwa loki? Kierpoć na moje pytanie wprawdzie z uśmiechem na twarzy, ale odpowiedział tylko, że "tak ma być".
Zależy jeszcze na jakiej trasie je widziałeś ;-) Jeżeli w kierunku Skarżyska to bardzo możliwe, że druga lokomotywa jechała do szopy w Skarżysku :) Inną ewentualnością jest też to, że któraś z lokomotyw zdefektowała albo "nie ma siły" ciągnąć p&p... Bo KM-oskie EU07 to złomy, które ledwie się na kołach trzymają :-$ Spęd graciarni z całej Polski...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 27 lut 2009, 9:24

Mr_Kolesław pisze:albo "nie ma siły" ciągnąć p&p... Bo KM-oskie EU07 to złomy, które ledwie się na kołach trzymają Spęd graciarni z całej Polski...
Bez kłopotów do 120 się rozpędzają. Bez przesady. Lokomotywy jak każde inne.

Michał W. pisze:W czym składy P&P są lepsze od EZT, że akurat je zakupiono?
To pytanie do włascicieli, czyli samorządu województwa :)
Podstawowa bezdyskusyjna zaleta - łatwość konfiguracji składu. NO i teraz tak fajnie konfigurują, że na 5-wagonowej Mazovii potrafią jechać 3 środkowe i 2 sterownicze na końcach. Ładnie to wygląda, a i praktyczne - więcej miejsca na bagaż.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 mar 2009, 13:42

Województwo Śląskie już ogłosiło przetarg na swoje 8 EZT... Szacują zakup na około 153mln za 8 sztuk netto, czyli mniej niż 20mln za sztukę. ED74 są sporo tańsze, ER75 ciut droższe. Ciekawe czy Stadler przedstawi ofertę za 153mln zł.

A Mazowsze? A Mazowsze śpi, więc Śląsk na nas nie czekał.
Swoja drogą - prawie pewne, że przetargi na 16+20 EZT będą ogłaszane osobno, bo dopiero co ogłoszono przetarg na studium wykonalności który dotyczy linii lotniskowej (w tym zakupu 16 EZT). Tak więc sprawy sie potocza oddzielnie... Ale jakby tak Mazowsze startowało razem ze Śląskiem - 28 sztuk, to i łatwiej by było o niższą cenę....

[ Dodano: Czw 05 Mar, 2009 13:43 ]
a.... SIWZ przetargu na stronach http://www.silesia-region.pl/

ODPOWIEDZ