Strona 69 z 375

: 08 lut 2009, 20:01
autor: Premo
kamil pisze:A co jest zamiast WC,bo nie widziałem :?:
Zapewne 4 siedzenia

: 13 lut 2009, 22:10
autor: fidzio
Przewoz widziales kto wygral przetarg na modernizacje na silniki asynchroniczne... Ja zaczynam się bać :grin:

: 13 lut 2009, 22:42
autor: przewoz
No jasne, że widziałem... Najlepszy duet.
Ale my się nie mamy bać, to ma cholerka jeździć. Podobnie czopery. Wypadki się zdarzają, może akurat "padło" coś, niezwiązanego z modernizacją, oby - bo inaczej nie ma wytłumaczenia. A dlaczego ściąganie ze szlaku trwało tyle czasu - to pytanie numer dwa.
Chyba naślę kolegów z Trójmiasta, żeby nauczyli KMy, jak zrobić, żeby zmusić Mińsk i Newag do takiej współpracy, żeby to jeździło.
PS - zrobił się offtop, można te dwa posty przerzucić ;)

: 20 lut 2009, 0:40
autor: Adamq
Plany zakupu taboru......

: 25 lut 2009, 15:21
autor: Premo
A propos FLIRTów to zauważyłem że w części jednostek niepotrzebnie wysuwa się podest dla pasażerów wsiadających z niskich peronów. To jest dla mnie dziwne gdyż dzieje się to zazwyczaj w jednej z jednostek w dwuskładzie. Do tego system informacji pasażerskiej nie wyłapuje pozycji gps dworca śródmieście.

: 25 lut 2009, 21:02
autor: przewoz
Premo pisze:Do tego system informacji pasażerskiej nie wyłapuje pozycji gps dworca śródmieście.
Pod ziemią dość ciężko o sygnał dla GPSu :)
A co do schodków to nie wiem, w zasadzie kiedyś niektórzy maszyniści wysuwali zawsze, inni nie, a teraz jak widać cykl mieszany w zależności od upodobań ;)

: 25 lut 2009, 21:13
autor: bohunu
Premo pisze:Do tego system informacji pasażerskiej nie wyłapuje pozycji gps dworca śródmieście.
Informacja pasażerska we Flircie nie działa na GPS.

: 26 lut 2009, 14:49
autor: Premo
przewoz pisze:a teraz jak widać cykl mieszany w zależności od upodobań ;)
Właśnie o to chodzi że w pierwszej jednostce podesty się nie wysuwają a w drugiej już tak.
bohun pisze:Informacja pasażerska we Flircie nie działa na GPS.
Nie wiem na czym to działa ale np. w SKM śródmieście pokazuje się właściwie

: 26 lut 2009, 15:03
autor: przewoz
Premo pisze:bohun napisał/a:
Informacja pasażerska we Flircie nie działa na GPS.

Nie wiem na czym to działa ale np. w SKM śródmieście pokazuje się właściwie
We Flirtach jadących z zachodu bywa różnie, czesto po zatrzymaniu wqchodzi od razu Powiśle, a potem znowu śródmieście - gubi się. Od strony wschodniej jakoś chyba mniej błędów, aczkolwiek ja rzadko teraz na śródmieście Flirtem jadę, to moze coś się zmieniło.
Premo pisze:Właśnie o to chodzi że w pierwszej jednostce podesty się nie wysuwają a w drugiej już tak.
Myślę, że da się to zrobić konfiguracją odpowiednią.

: 26 lut 2009, 15:25
autor: Zari
ostatnio jak jechałem FLIRTem na śródmieście to na stadionie pisało wschodni, na powiślu było już ok a na śródmieściu znowu pisało powiśle ze strzałką w lewo

: 26 lut 2009, 21:49
autor: Michał W.
To pytanie już chyba gdzieś padło, ale nie mogę znaleźć. Dlaczego są składy P&P ciągnione przez dwa loki? Kierpoć na moje pytanie wprawdzie z uśmiechem na twarzy, ale odpowiedział tylko, że "tak ma być".

Czy nasze składy P&P już w pełni działają czy cały czas są tylko pull? Widzę zarówno wagony sterownicze jak i końcowe przyczepione do loka, który je ciągnie. Ale nie widziałem jeszcze wagonu sterowniczego, który jechał by z przodu. Coś przegapiłem?

Ostatnie pytanie być może powinienem zadać w topiku ABC, ale jednak tutaj to zrobię. W czym składy P&P są lepsze od EZT, że akurat je zakupiono?

: 26 lut 2009, 22:11
autor: SławekM
Michał W. pisze:Czy nasze składy P&P już w pełni działają czy cały czas są tylko pull? Widzę zarówno wagony sterownicze jak i końcowe przyczepione do loka, który je ciągnie. Ale nie widziałem jeszcze wagonu sterowniczego, który jechał by z przodu. Coś przegapiłem?
No bo nie ma odpowiednich lokomotyw. PKPowskie nie nadają się do push-pullowania.

: 26 lut 2009, 22:16
autor: Szymon
Michał W. pisze:To pytanie już chyba gdzieś padło, ale nie mogę znaleźć. Dlaczego są składy P&P ciągnione przez dwa loki? Kierpoć na moje pytanie wprawdzie z uśmiechem na twarzy, ale odpowiedział tylko, że "tak ma być".
Zależy jeszcze na jakiej trasie je widziałeś ;-) Jeżeli w kierunku Skarżyska to bardzo możliwe, że druga lokomotywa jechała do szopy w Skarżysku :) Inną ewentualnością jest też to, że któraś z lokomotyw zdefektowała albo "nie ma siły" ciągnąć p&p... Bo KM-oskie EU07 to złomy, które ledwie się na kołach trzymają :-$ Spęd graciarni z całej Polski...

: 27 lut 2009, 9:24
autor: przewoz
Mr_Kolesław pisze:albo "nie ma siły" ciągnąć p&p... Bo KM-oskie EU07 to złomy, które ledwie się na kołach trzymają Spęd graciarni z całej Polski...
Bez kłopotów do 120 się rozpędzają. Bez przesady. Lokomotywy jak każde inne.

Michał W. pisze:W czym składy P&P są lepsze od EZT, że akurat je zakupiono?
To pytanie do włascicieli, czyli samorządu województwa :)
Podstawowa bezdyskusyjna zaleta - łatwość konfiguracji składu. NO i teraz tak fajnie konfigurują, że na 5-wagonowej Mazovii potrafią jechać 3 środkowe i 2 sterownicze na końcach. Ładnie to wygląda, a i praktyczne - więcej miejsca na bagaż.

: 05 mar 2009, 13:42
autor: przewoz
Województwo Śląskie już ogłosiło przetarg na swoje 8 EZT... Szacują zakup na około 153mln za 8 sztuk netto, czyli mniej niż 20mln za sztukę. ED74 są sporo tańsze, ER75 ciut droższe. Ciekawe czy Stadler przedstawi ofertę za 153mln zł.

A Mazowsze? A Mazowsze śpi, więc Śląsk na nas nie czekał.
Swoja drogą - prawie pewne, że przetargi na 16+20 EZT będą ogłaszane osobno, bo dopiero co ogłoszono przetarg na studium wykonalności który dotyczy linii lotniskowej (w tym zakupu 16 EZT). Tak więc sprawy sie potocza oddzielnie... Ale jakby tak Mazowsze startowało razem ze Śląskiem - 28 sztuk, to i łatwiej by było o niższą cenę....

[ Dodano: Czw 05 Mar, 2009 13:43 ]
a.... SIWZ przetargu na stronach http://www.silesia-region.pl/