Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 11055
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 kwie 2022, 18:29

Ładowarka na Spartańskiej już chyba nie pasuje do 222 w żadnym wydaniu.

Na Bielańską można wysłać 503. Choć czy ktoś w ogóle pamięta, po co 222 zostało wysłane na Bielańską? Remont Miodowej? Na trasbusie jest przywrócenie stałej trasy. A historycznie to właśnie Konwiktorska była krańcem…
ŁK

michael112
Posty: 3018
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 08 kwie 2022, 18:30

Yyyy... To jaka ładowarka teraz tam jest? I gdzie się ładują 222 w ciągu dnia? Na R-7?

Łukasz
Posty: 11055
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 kwie 2022, 18:34

michael112 pisze:Yyyy... To jaka ładowarka teraz tam jest? I gdzie się ładują 222 w ciągu dnia? Na R-7?
Tak mi się wydaje, choć już się też pogubiłem… Ładowarka została stara, ale pantografy w U12 zmienili na takie jak w U18? Chyba jakoś tak.
ŁK

ashir
Posty: 27967
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 kwie 2022, 18:35

Mam nadzieję, że kolejne elektryki będą zamawiane w konfiguracji umożliwiającej zrobienie dniówki bez ładowania na pętlach. Przykład Częstochowy pokazuje, że jest to realne.

michael112
Posty: 3018
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 08 kwie 2022, 18:42

Łukasz pisze:
08 kwie 2022, 18:34
Tak mi się wydaje, choć już się też pogubiłem… Ładowarka została stara, ale pantografy w U12 zmienili na takie jak w U18? Chyba jakoś tak.
Może są w trakcie przestawiania i jeszcze nie skończyli? Nie wydaje mi się żeby to był stan docelowy.
To i tak byłby dobry znak, dobrze żeby chociaż wszystkie Solarisy miały taki sam standard. A może później wezmą się za Ursusy...

fraktal
Posty: 5654
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 kwie 2022, 19:35

michael112 pisze:
08 kwie 2022, 18:27
Prywatnie, mi tam trasa 222 na Konwiktorską byłaby na rękę, jednak ma to taki mankament że na drugiej pętli 222 - Spartańskiej - jest ładowarka na Solarisy. I jakie autobusy na tę linię puszczać? Połowa brygad na Ursusy, połowa na Solarisy?
Ursusy puścić na 222 i ładować je na Konwiktorskiej i ewentualnie na zakładzie, a krótkie solarisy puścić na 106 albo inną linię z dostosowaną ładowarką.

KM
Posty: 174
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 09 kwie 2022, 12:55

Łukasz pisze:
08 kwie 2022, 18:29
Choć czy ktoś w ogóle pamięta, po co 222 zostało wysłane na Bielańską? Remont Miodowej? Na trasbusie jest przywrócenie stałej trasy. A historycznie to właśnie Konwiktorska była krańcem…
Jak podaje Trasbus z 1 czerwca 2013: "Dostosowanie układu komunikacyjnego do zmniejszonego budżetu Zarządu Transportu Miejskiego. Wycofanie z ul. Miodowej i Bonifraterskiej w związku ze skierowaniem do krańca KONWIKTORSKA często kursującej linii 503."

michael112
Posty: 3018
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 09 kwie 2022, 16:14

Żeby nie było, podoba mi się 222 na Konwiktorskiej, ale pytanie czy niewidomym z jakiegoś powodu nie zależy właśnie na 178? O co tam konkretnie chodzi i dlaczego nie odpowiada im 503?

Georg
Posty: 6297
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 09 kwie 2022, 16:49

Dobrze że 178 ma takie postoje na Konwiktorskiej. Dziś opóźnienia przekraczają 20 minut. Mimo, że sobota. Dokąd osoby z Konwiktorskiej chcą dojechać, że musi zostać 178?

fraktal
Posty: 5654
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 09 kwie 2022, 19:30

Georg pisze:
09 kwie 2022, 16:49
Dobrze że 178 ma takie postoje na Konwiktorskiej. Dziś opóźnienia przekraczają 20 minut. Mimo, że sobota. Dokąd osoby z Konwiktorskiej chcą dojechać, że musi zostać 178?
Problem właśnie w tym, że nieraz postoje na Konwiktorskiej są za krótkie, jak na opóźnienia, które generuje ta linia plus konieczność ładowania.

ashir
Posty: 27967
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 kwie 2022, 20:35

Nie ma konieczności ładowania co kółko.

fraktal
Posty: 5654
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 09 kwie 2022, 21:51

Akurat jak ja jechałem, taka konieczność była, a przerwy praktycznie nic już nie zostało. Może autor rozkładu po prostu zgaduje, kiedy trzeba będzie ładować, a kiedy nie...

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 11 kwie 2022, 9:56

pawcio pisze:
29 mar 2022, 16:12
520 powinno być na Esperanto jak 527.
520 powinno być na Dworcu Centralnym/Emilii Plater.
Jednocześnie powinien powstać przystanek tramwajowy Trasa Łazienkowska 02 dla dogodnych przesiadek z autobusów jeżdżących Trasą Łazienkowską na pomniejsze przystanki wzdłuż Marszałkowskiej. Większe robi metro.

michael112
Posty: 3018
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 11 kwie 2022, 10:22

Andrzej pisze:
11 kwie 2022, 9:56
Jednocześnie powinien powstać przystanek tramwajowy Trasa Łazienkowska 02 dla dogodnych przesiadek z autobusów jeżdżących Trasą Łazienkowską na pomniejsze przystanki wzdłuż Marszałkowskiej. Większe robi metro.
Ten przystanek powinien powstać, ale z innego powodu: dla zapewnienia przesiadek na TŁ z ciągu Puławskiej. Przesiadki na północ, na Marszałkowską są jeszcze lepsze na placu Konstytucji, bo tam nie trzeba łazić po schodach. Oczywiście, taki przystanek spełniałby jednocześnie obie te funkcję, tzn. zarówno przesiadki z Puławskiej, jak też na Marszałkowską.
Notabene, mam nadzieję że kiedyś przy węźle TŁ/Marszałkowska powstaną windy, a nie tylko na pl. Na Rozdrożu.
Tym niemniej, utworzenie takiego przystanku wiąże się z potrzebą większego przebudowania układu przystanków w tym rejonie, bo nie będzie przeciez po paru metrach przystanku Pl. Zbawiciela. Najlepszym wyjściem by było zrobić przystanki na północ w tych samych miejscach, w których są na południe, a więc obok budowy przystanku Trasa Łazienkowska przesunąć Pl. Zbawiciela za skrzyżowanie i Pl. Konstytucji też za skrzyżowanie (akurat będzie jak znalazł jeśli zrobią tam stację metra).
Pl. Konstytucji można na razie nie przesuwać, odległość między nim a przesuniętym Zbawicielem jest do przejścia. Przesunie się przy okazji budowy stacji. ;)
Natomiast to wszystko kosztuje bo pewnie trzeba będzie przesunąć jezdnię samochodową Marszałkowskiej żeby zrobić miejsce na przystanki. Ten przystanek miał powstać już w 2006 r. przy okazji przebudowy, ale komuś się odwidziało.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8818
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 11 kwie 2022, 12:26

Andrzej pisze:
11 kwie 2022, 9:56
pawcio pisze:
29 mar 2022, 16:12
520 powinno być na Esperanto jak 527.
520 powinno być na Dworcu Centralnym/Emilii Plater.
520 powinno mieć dwukierunkową wygodną przesiadkę do M2. Niestety układ ulic, skrętów i pętli znacznie utrudnia to zadanie :/

ODPOWIEDZ