Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)
Moderator: Wiliam
Ładowarka na Spartańskiej już chyba nie pasuje do 222 w żadnym wydaniu.
Na Bielańską można wysłać 503. Choć czy ktoś w ogóle pamięta, po co 222 zostało wysłane na Bielańską? Remont Miodowej? Na trasbusie jest przywrócenie stałej trasy. A historycznie to właśnie Konwiktorska była krańcem…
Na Bielańską można wysłać 503. Choć czy ktoś w ogóle pamięta, po co 222 zostało wysłane na Bielańską? Remont Miodowej? Na trasbusie jest przywrócenie stałej trasy. A historycznie to właśnie Konwiktorska była krańcem…
ŁK
-
- Posty: 3018
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Yyyy... To jaka ładowarka teraz tam jest? I gdzie się ładują 222 w ciągu dnia? Na R-7?
Tak mi się wydaje, choć już się też pogubiłem… Ładowarka została stara, ale pantografy w U12 zmienili na takie jak w U18? Chyba jakoś tak.michael112 pisze:Yyyy... To jaka ładowarka teraz tam jest? I gdzie się ładują 222 w ciągu dnia? Na R-7?
ŁK
Mam nadzieję, że kolejne elektryki będą zamawiane w konfiguracji umożliwiającej zrobienie dniówki bez ładowania na pętlach. Przykład Częstochowy pokazuje, że jest to realne.
-
- Posty: 3018
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Może są w trakcie przestawiania i jeszcze nie skończyli? Nie wydaje mi się żeby to był stan docelowy.
To i tak byłby dobry znak, dobrze żeby chociaż wszystkie Solarisy miały taki sam standard. A może później wezmą się za Ursusy...
Ursusy puścić na 222 i ładować je na Konwiktorskiej i ewentualnie na zakładzie, a krótkie solarisy puścić na 106 albo inną linię z dostosowaną ładowarką.michael112 pisze: ↑08 kwie 2022, 18:27Prywatnie, mi tam trasa 222 na Konwiktorską byłaby na rękę, jednak ma to taki mankament że na drugiej pętli 222 - Spartańskiej - jest ładowarka na Solarisy. I jakie autobusy na tę linię puszczać? Połowa brygad na Ursusy, połowa na Solarisy?
Jak podaje Trasbus z 1 czerwca 2013: "Dostosowanie układu komunikacyjnego do zmniejszonego budżetu Zarządu Transportu Miejskiego. Wycofanie z ul. Miodowej i Bonifraterskiej w związku ze skierowaniem do krańca KONWIKTORSKA często kursującej linii 503."
-
- Posty: 3018
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Żeby nie było, podoba mi się 222 na Konwiktorskiej, ale pytanie czy niewidomym z jakiegoś powodu nie zależy właśnie na 178? O co tam konkretnie chodzi i dlaczego nie odpowiada im 503?
Dobrze że 178 ma takie postoje na Konwiktorskiej. Dziś opóźnienia przekraczają 20 minut. Mimo, że sobota. Dokąd osoby z Konwiktorskiej chcą dojechać, że musi zostać 178?
Problem właśnie w tym, że nieraz postoje na Konwiktorskiej są za krótkie, jak na opóźnienia, które generuje ta linia plus konieczność ładowania.
Nie ma konieczności ładowania co kółko.
Akurat jak ja jechałem, taka konieczność była, a przerwy praktycznie nic już nie zostało. Może autor rozkładu po prostu zgaduje, kiedy trzeba będzie ładować, a kiedy nie...
520 powinno być na Dworcu Centralnym/Emilii Plater.
Jednocześnie powinien powstać przystanek tramwajowy Trasa Łazienkowska 02 dla dogodnych przesiadek z autobusów jeżdżących Trasą Łazienkowską na pomniejsze przystanki wzdłuż Marszałkowskiej. Większe robi metro.
-
- Posty: 3018
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Ten przystanek powinien powstać, ale z innego powodu: dla zapewnienia przesiadek na TŁ z ciągu Puławskiej. Przesiadki na północ, na Marszałkowską są jeszcze lepsze na placu Konstytucji, bo tam nie trzeba łazić po schodach. Oczywiście, taki przystanek spełniałby jednocześnie obie te funkcję, tzn. zarówno przesiadki z Puławskiej, jak też na Marszałkowską.
Notabene, mam nadzieję że kiedyś przy węźle TŁ/Marszałkowska powstaną windy, a nie tylko na pl. Na Rozdrożu.
Tym niemniej, utworzenie takiego przystanku wiąże się z potrzebą większego przebudowania układu przystanków w tym rejonie, bo nie będzie przeciez po paru metrach przystanku Pl. Zbawiciela. Najlepszym wyjściem by było zrobić przystanki na północ w tych samych miejscach, w których są na południe, a więc obok budowy przystanku Trasa Łazienkowska przesunąć Pl. Zbawiciela za skrzyżowanie i Pl. Konstytucji też za skrzyżowanie (akurat będzie jak znalazł jeśli zrobią tam stację metra).
Pl. Konstytucji można na razie nie przesuwać, odległość między nim a przesuniętym Zbawicielem jest do przejścia. Przesunie się przy okazji budowy stacji.
Natomiast to wszystko kosztuje bo pewnie trzeba będzie przesunąć jezdnię samochodową Marszałkowskiej żeby zrobić miejsce na przystanki. Ten przystanek miał powstać już w 2006 r. przy okazji przebudowy, ale komuś się odwidziało.