Biletomaty w autobusach i tramwajach
Moderator: JacekM
-
- Posty: 5831
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
A może po prostu uznali, że to za drogo i będą tylko w pierwszym wagonie.michael112 pisze: ↑24 maja 2019, 12:40Znalazłem inną informację:Być może w drugich wagonach zamontują je na końcu?Biletomaty będą w każdym pojeździe, a w tramwajach starszego typu – w każdym wagonie.
Czemu nie? Warszawa może i jest najzamożniejszym miastem w Polsce, ale czemu miałaby nie oszczędzać tam, gdzie to uzasadnione?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Tym bardziej, że w dwugłowych Jazzach zamontowali po dwa automaty zlokalizowane dosyć blisko siebie.
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
W wagonie #3001 automat zamontowano jednak przy trzecich drzwiach (kilk1, klik2). Przypuszczam iż dlatego że to tam znajduje się część niskopodłogowa.Autobus Czerwon pisze: ↑23 maja 2019, 20:44Podejrzewam że chodzi o to żeby we wszystkich modelach, biletomat był domyślnie w tym samym miejscu, czyli właśnie w okolicy drugich drzwi.
Co - nawiasem mówiąc - jest wbrew zwyczajowi obowiązującemu od czasów kolejnych ubootów aż do dziś, że miejsce dla wózków znajduje się przy drugich drzwiach.
3001 to nie uboot (był 3 lata przed nimi) i z racji, że to jedyny egzemplarz swojego typu ma swoje własne prawa.michael112 pisze: ↑19 cze 2019, 16:16W wagonie #3001 automat zamontowano jednak przy trzecich drzwiach (..). Przypuszczam iż dlatego że to tam znajduje się część niskopodłogowa.
Co - nawiasem mówiąc - jest wbrew zwyczajowi obowiązującemu od czasów kolejnych ubootów aż do dziś, że miejsce dla wózków znajduje się przy drugich drzwiach.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Od dawna uważam, że należałoby go podczas NG odwrócić...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Nie byłoby to głupie, aczkolwiek słyszałem że jego ostatnie NG podczas którego otrzymał nowe barwy, jest jego ostatnim w czasie eksploatacji liniowej, więc w sumie teraz to już nie ma co kombinować.
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Według moich obserwacji, od kilku tygodni nie widuję już wagonów typu Swing z automatami starego typu, na gotówkę. Nie widuję też takich bez żadnego automatu (raz czy dwa widziałem taki tramwaj jakiś czas temu). Wszystkie na które udaje mi się trafić, mają już automaty nowego typu.
Ostatni raz zdarzyło mi się zauważyć stary automat w wagonach Duo, około Bożego Ciała, a może weekend wcześniej. Przez ostatnie dwa tygodnie nawet Duo - za każdym razem jak na nie trafiam - zauważam już nowe automaty. Spośród Duo nie miałem okazji sprawdzić chyba tylko wagonu #3502.
Czy ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć tymi informacjom? (zwłaszcza w przypadku "zwykłych" Swingów, spośród których nie miałem fizycznie możliwości sprawdzić wszystkich - szczególnie z zajezdni "Wola" i "Praga", na które to Swingi praktycznie nie trafiam w okolicy)
Biorąc pod uwagę, że wraz z początkiem lipca zakończył się kontrakt z Mobilisem na SU18, które jako ostatnie z autobusów miały tego typu automaty, wszystko wskazuje że z pojazdów warszawskiej komunikacji zniknęły już automaty biletowe przyjmujące gotówkę.
Na dzień dzisiejszy, według moich obserwacji, automaty biletowe (z nowego kontraktu oczywiście) zostały zamontowane we wszystkich tramwajach typu Jazz, "u-bootach" z wariacjami (jedynie wagonu #3002, który jest rodzynkiem w zakresie 116N nie udało mi się zauważyć) oraz we wszystkich Swingach (w tym Duo).
Obecnie trwa montaż automatów w klasycznych stopiątkach, przy czym jedynie w pierwszych wagonach każdego składu oraz oczywiście w "solówkach". Dosyć dużo taboru tego typu już je ma, acz nadal jest wiele składów ich pozbawionych.
Automatów nie udało mi się zauważyć w żadnych wagonach będących udoskonaleniem stopiątek: "bulwach" i w "hipolitach", jak również w starszych Pesach.
Ostatni raz zdarzyło mi się zauważyć stary automat w wagonach Duo, około Bożego Ciała, a może weekend wcześniej. Przez ostatnie dwa tygodnie nawet Duo - za każdym razem jak na nie trafiam - zauważam już nowe automaty. Spośród Duo nie miałem okazji sprawdzić chyba tylko wagonu #3502.
Czy ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć tymi informacjom? (zwłaszcza w przypadku "zwykłych" Swingów, spośród których nie miałem fizycznie możliwości sprawdzić wszystkich - szczególnie z zajezdni "Wola" i "Praga", na które to Swingi praktycznie nie trafiam w okolicy)
Biorąc pod uwagę, że wraz z początkiem lipca zakończył się kontrakt z Mobilisem na SU18, które jako ostatnie z autobusów miały tego typu automaty, wszystko wskazuje że z pojazdów warszawskiej komunikacji zniknęły już automaty biletowe przyjmujące gotówkę.
Na dzień dzisiejszy, według moich obserwacji, automaty biletowe (z nowego kontraktu oczywiście) zostały zamontowane we wszystkich tramwajach typu Jazz, "u-bootach" z wariacjami (jedynie wagonu #3002, który jest rodzynkiem w zakresie 116N nie udało mi się zauważyć) oraz we wszystkich Swingach (w tym Duo).
Obecnie trwa montaż automatów w klasycznych stopiątkach, przy czym jedynie w pierwszych wagonach każdego składu oraz oczywiście w "solówkach". Dosyć dużo taboru tego typu już je ma, acz nadal jest wiele składów ich pozbawionych.
Automatów nie udało mi się zauważyć w żadnych wagonach będących udoskonaleniem stopiątek: "bulwach" i w "hipolitach", jak również w starszych Pesach.
I jak? Nadal można w nich kupić tylko jednorazowe i 20-minutowe?
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Tego nie sprawdzałem, korzystam z karty miejskiej.
Na pewno oprócz biletów które wymieniłeś, można jeszcze ładować kartę miejską. A reszty... chyba nie ma.
To raczej jest kwestia decyzji ZTM, które bilety są sprzedawane. Uważam że takie rzeczy da się załatwić w każdej chwili poprawką software'ową, chyba że umowy przewoźników z operatorami taką możliwość wykluczają.
Na pewno oprócz biletów które wymieniłeś, można jeszcze ładować kartę miejską. A reszty... chyba nie ma.
To raczej jest kwestia decyzji ZTM, które bilety są sprzedawane. Uważam że takie rzeczy da się załatwić w każdej chwili poprawką software'ową, chyba że umowy przewoźników z operatorami taką możliwość wykluczają.
Tak. Można też doładować WKM.
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 019B/33
21.12.2012
366+218 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 019B/33
Wrzucę tutaj przetarg SKM na dzierżawę 135 biletomatów. Wpłynęły 2 oferty.
https://skm-warszawa.eb2b.com.pl/open-p ... ztery-lata
https://skm-warszawa.eb2b.com.pl/open-p ... ztery-lata
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
A co, okres poprzedniej już się skończył?