Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 30 lip 2014, 20:17

Patrząc na skutki dzisiejszego wykolejenia pociągu (oczyszczarka tłucznia chyba) w Wawrze, obawiam się, że remont się przeciągnie. Jakoś wątpię, żeby ten pociąg nadawał się do jazdy w najbliższym czasie...

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 30 lip 2014, 20:24

Osobiście mam wątpliwości, czy skutków wykolejenia nie odczujemy jutro w sposób bezpośredni.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 30 lip 2014, 20:38

Coś wiecie może, jak wyglądają te wahadła - SKM+KM, czy tylko SKM i jakie składy utknęły (jeśli coś wtedy stało w Otwocku, pewnie też zjazd przez KM2?)...

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2242
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 30 lip 2014, 21:36

Ale burdello bum bum. Dobrze że nie mam styczności z koleją aż do połowy Września.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Nieciej
Posty: 78
Rejestracja: 16 gru 2005, 10:38
Lokalizacja: Ochota, Warszawa

Post autor: Nieciej » 31 lip 2014, 2:47

@Jacek Z.
W.Wschodnia <-> W.Wawer: tylko SKM - linia S1, nie wszystkie kursy, bo w Wawrze tyle tego naraz nie przyjmiesz - bywa że trzeba by mieć 3-4 składy naraz w Wawrze - niektóre kursy są zatem odwoływane na odc. od Wschodniej do Wawra, czego podróżni nie potrafią zrozumieć.
Dw. Wschodni (Lubelska) - Otwock (Orla): linia Z - zdjęte z innych linii - w sumie nie widziałem więcej, niż kilka osób w autobusie - na przeguba trochę za mało.
Zasilenie 521 w długim wariancie do końca dnia (zdjęte z innych linii).
W.Falenica <-> Otwock: 1 wahadło SKM.
W.Falenica <-> Pilawa: 2 wahadła KM.
W.Wschodnia <-> Pilawa <-> Dęblin objazdem z pominięciem wszystkich stacji i przystanków na odc. W.Wschodnia <-> Pilawa.

21:00: Wykolejona maszyna leżała jak i leży. Mam nadzieję że nie rozwalą niczego w południowej głowicy... To wszystko - oba tory główne zasadnicze wraz z rozjazdami - było wymienione NA NOWE wraz z całą podbudową i to mniej niż 5 lat temu - nie doczytałem aby ktoś to zauważył - ani w prasie, ani tutaj - zatem niniejszym przypominam.
LINIĘ OBSŁUGUJE
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 31 lip 2014, 7:53

@Nieciej
Dzięki za info :) Z tego co się zorientowałem wieczorem odcinek S1 Pruszków - Wawer obsługiwały co najmniej 3 Impulsy (35WE-002, -005 i -006), od strony Otwocka utknął pewnie przynajmniej jeden skład SKM. Czyli łącznie jeździło pewnie około połowy obiegów. Zapewne wszystkim pojemniejszym lub starszym zestawom SKM (2x19WE i 2x14WE) skrócono trasy i z czasem wycofano na bazę.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 10 paź 2014, 23:41

Otwocczanie, chyba nie będziecie zbyt szczęśliwi #-o : http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=5373&l=1

Do końca października szykuje się znów zdrowe zamieszanie na S1 - m.in. od 12.10. część pociągów handlowo będzie dojeżdżać tylko do przystanku W-wa Gocławek, a od 20.10. pojawi się jeżdżąca wahadłowo linia S10 W-wa Falenica - Otwock (trochę się zastanawiam dlaczego S10, a nie np. S7). Oj, będzie się działo...

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2242
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 07 gru 2014, 18:27

Czy ktoś wie dlaczego w niektórych miejscach na linii 7 na odc. Otwock - Celestynów są powycinane drzewa ?
Krąży legenda że od nowego roku będą 2 tor kładli - ale to wiadomo jak to jest z legendami - mało w nich prawdy bo w internecie żadnego info nie znalazłem.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 07 gru 2014, 18:28

zxcvbnm pisze:[..]mało w nich prawdy bo w internecie żadnego info nie znalazłem.
Szczególnie, że są wymyślane przez ludzi z dziwnymi nickami.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2242
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 07 gru 2014, 18:50

Domas pisze:Szczególnie, że są wymyślane przez ludzi z dziwnymi nickami.
To nie jest mój wymysł, ja się pytam czy coś o tym wiecie...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 07 gru 2014, 19:22

PLK wycina drzewa, bo ma taki obowiązek na wszystkich liniach kolejowych. I nie jest to zależne od zamiarów kładzenia drugiego toru bądź nie. Powinno być zrobione dawno i regularnie pilnowane. Co do drugiego toru - przyszłym roku NIC nie będzie robione. Ani w 2016. Roboty rozpoczną się NAJWCZEŚNIEJ w 2017.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2242
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 07 gru 2014, 19:48

OK. Dzięki.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Artur Podgórski
Posty: 3
Rejestracja: 07 gru 2014, 16:21

Post autor: Artur Podgórski » 07 gru 2014, 20:07

Atapi pisze:PLK wycina drzewa, bo ma taki obowiązek na wszystkich liniach kolejowych. I nie jest to zależne od zamiarów kładzenia drugiego toru bądź nie. Powinno być zrobione dawno i regularnie pilnowane. Co do drugiego toru - przyszłym roku NIC nie będzie robione. Ani w 2016. Roboty rozpoczną się NAJWCZEŚNIEJ w 2017.
To skandal! Po co? Drzewa "produkują tlen". Nie powinno się ich wycinać!

Autobus Czerwon
Posty: 4151
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 07 gru 2014, 20:11

Bo jak masz drzewa blisko torów to masz madę na jesień i jest ślisko jak nie wiem co?

PS Przepraszam że odpowiedziałem, dopiero jak napisałem ten post zobaczyłem drugi tego trolla.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 29 sty 2015, 21:43

Co z modernizacją linii kolejowej nr 7 Warszawa -Lublin –Dorohusk? –pyta poseł Adam Grad, którego zdaniem jest to jeden z najpoważniejszych problemów sieci transportowej województwa lubelskiego. Jak pisze w interpelacji do Minister Marii Wasiak zły stan techniczny tej linii kolejowej wymusił liczne ograniczenia prędkości przejazdów pociągów, co skutkuje zwiększonym negatywnym oddziaływaniem na środowisko, wydłużeniem podróży oraz transportu towarów. Niezadowalająca jest jakość nawierzchni, obiektów inżynieryjnych, a także nawierzchni na przejazdach na całej długości linii.
Na lata 2014-2020 została przewidziana modernizacja linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock - Lublin. Planowana inwestycja jest od dawna oczekiwana i w pełni popierana przez społeczeństwo. Poprawa komfortu i skrócenie czasu podróży na trasie Warszawa –Lublin jest uważane za szansę na rozwój Lubelszczyzny.
W związku z powyższym pyta Minister Marię Wasiak:
1. Jakie są plany i harmonogram związany z modernizacją linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia - Lublin - Dorohusk?
2. Czy i kiedy rząd planuje ujęcie w planach inwestycyjnych PKP budowy nowych sieci połączeń kolejowych na Lubelszczyźnie ?
3. Jakie są zamierzenia ministerstwa w zakresie remontów i modernizacji istniejącej infrastruktury kolejowej na terenie województwa lubelskiego w roku 2015?
Tradycyjnie w takich sytuacjach czekamy z niecierpliwością na odpowiedź, o której będziemy informować na łamach InfoRail.
Źródło / Archiwum

Może niedługo dowiemy się coś ciekawego. Przy okazji, wszystkie linki będę od teraz archiwizować, żeby w przyszłości nie było problemów kiedy np. "przeterminują się" na RK. W wolnej chwili uprzątnę OP.

ODPOWIEDZ