Przystanki (lokalizacja)

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 5992
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 25 lis 2015, 14:37

ashir pisze:Aczkolwiek Młociny-UKSW 53, czyli przystanek dla wysiadających w rzeczywistości nie istnieje. :)
Czyżby kierowca musiał łamać regulamin i wysadzać pasażerów poza przystankiem? Oczywiście w rzeczywistości wątpię, żeby tam był jakiś pasażer, no ale...

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 lis 2015, 14:53

Po prostu wysadza ich po zawróceniu na przystanku Młociny-UKSW 51, w teorii tylko dla wsiadających. Nie bardzo wiem kto miałby czekać na przystanku dla wysiadających i po co. :wink:

Georg
Posty: 5992
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 25 lis 2015, 16:00

ashir pisze:Nie bardzo wiem kto miałby czekać na przystanku dla wysiadających i po co. :wink:
NR, żeby sprawdzić, czy powietrze z Centralnego punktualnie dojechało objazdem do pod UKSW. :)

michael112
Posty: 2843
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 07 lut 2016, 13:58

MichalJ w temacie KM w Wilanowie pisze:Ale faktem jest, że przesiadki w rejonie pl. Unii/Goworka/Rakowiecka wypadałoby jakoś ucywilizować, tylko nie bardzo wiem, jak to zrobić bez dodawania przystanków.
Wpisuję w temacie o nazewnictwie, bo mój post będzie głównie tego dotyczył, aczkolwiek po części tyczy się to również tematyki "Przystanki (lokalizacja)" na jeszcze innym podforum - trzeba było jednak gdzieś to zlokalizować.
Wiliam: A ja jednak uznałem, że tutaj będzie lepiej. :)

Zgadzam się w zupełności. W ogóle zacząłbym od podzielenia zespołu co najmniej na 3:
- Jeden tworzyłby samotnie przystanek na Goworka w stronę Belwederskiej (pod nazwą po prostu "Goworka")
- Drugi zespół to dwa przystanki na Waryńskiego (pod nazwą "Boya-Żeleńskiego").
- Trzeci, to przystanek 222 przed placem i przystanki tramwajowe. Można ewentualnie połączyć z Litewską.

Dodatkowo, w pkt. 1, chętnie bym widział analogiczny przystanek w stronę przeciwną. Przesiadka do tramwajów przy Rakowieckiej charakteryzowałaby się krótszym dystansem do przejścia, ale z powodu ścieżki rowerowej może z tym być problem. Tak czy inaczej, zespoły jednoprzystankowe się zdarzają, a z czasem tramwaje do Wilanowa mogłyby także mieć w tym miejscu przystanek.
W pkt. 2, powinno się raczej dodać przystanek 01 w stronę Sadyby przynajmniej dla linii zwykłych (131) i nocnych.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 07 lut 2016, 14:45

michael112 pisze:- Jeden tworzyłby samotnie przystanek na Goworka w stronę Belwederskiej (pod nazwą po prostu "Goworka")
Rakowiecka. Tak jak pozostałe przystanki w tym miejscu.
michael112 pisze:Dodatkowo, w pkt. 1, chętnie bym widział analogiczny przystanek w stronę przeciwną.
Jest to niewykonalne technicznie z uwagi na geometrię skrzyżowania.
michael112 pisze:W pkt. 2, powinno się raczej dodać przystanek 01 w stronę Sadyby przynajmniej dla linii zwykłych (131) i nocnych.
Jest to niewykonalne technicznie z uwagi na bezpieczeństwo ruchu.

Reszta ma może nawet jakiś sens, bo pozostałe przystanki są cokolwiek zbyt daleko od placu.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

michael112
Posty: 2843
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 07 lut 2016, 15:03

Poc Vocem pisze:
michael112 pisze:W pkt. 2, powinno się raczej dodać przystanek 01 w stronę Sadyby przynajmniej dla linii zwykłych (131) i nocnych.
Jest to niewykonalne technicznie z uwagi na bezpieczeństwo ruchu.
Oj, mocno przesadzasz. Ten przystanek jest tuż za skrzyżowaniem z Boya. Do skrętu w Goworka masz jeszcze niemały kawałek.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 07 lut 2016, 15:05

A gdzie się zaczyna pas do skrętu i dlaczego to jest przed stykiem przedłużenia skosu zatoki przystankowej do początku tego pasa? :P
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6936
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 07 lut 2016, 15:08

Przystanek na Goworka mógłby się w sumie podłączyć do Rakowieckiej. To jest rzut beretem przecież.

michael112
Posty: 2843
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 07 lut 2016, 15:11

Poc Vocem pisze:A gdzie się zaczyna pas do skrętu i dlaczego to jest przed stykiem przedłużenia skosu zatoki przystankowej do początku tego pasa? :P
Tutaj kierowcy wyjeżdżający z Goworka jeszcze mają mniej miejsca na ustawienie się do skrętu w Waryńskiego, a jednak to działa.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 07 lut 2016, 15:15

Ee... Bo wlot Puławskiej jest odcięty, kiedy działa prawoskręt z Goworka? To "trochę" umniejsza problem zmiany pasa ruchu.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 lut 2016, 15:44

Tutaj: http://umapa.pl/4sZG8 się przez 40 lat (czy tam ileś) skręcało bez gadania i nie było nawet przepisu o wpuszczaniu autobusu. Przy Supersamie jest mniej pasów do przecięcia, zresztą mogłaby być śluza, tym bardziej, że tam jest na cito potrzebne przejście dla pieszych.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 lut 2016, 16:07

A ja bym najpierw poczekał na wyniki analiz pod tramwaj na Wilanów a dopiero potem myślał czy potrzeba czegoś więcej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 07 lut 2016, 16:07

Się skręcało i to było złe. Zresztą to przeszło czterdzieści lat temu jak ruch był mniejszy, a potem funkcjonowało na zasadzie "jest ok, nie ruszać". Na szczęście ktoś zrobił z tym porządek po serii niebezpiecznych zdarzeń (o tych można sobie poczytać na forum, ale tematu nie pomnę).
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 lut 2016, 16:13

Czegoś więcej niż co? Akurat przesiadki w tym rejonie będą potrzebne z tramwajem też. Ale może coś wymyślą, byle bez schodów...

Akurat przy św. Bonifacego dramatycznych zdarzeń sobie nie przypominam.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 lut 2016, 16:15

MichalJ pisze:Czegoś więcej niż co? Akurat przesiadki w tym rejonie będą potrzebne z tramwajem też. Ale może coś wymyślą, byle bez schodów...
Czegoś więcej niż wyjdzie z tych analiz. Ale wariant z przejściem w poziomie -1 chyba też ma być analizowany.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ