Węższe główne ulice Śródmieścia?
Moderator: Wiliam
Uwaga ideologiczna: jeśli jakiś element infrastruktury drogowej w centrum(!) jest prawie nieużywany, to to jakieś okropne marnotrawstwo.
I jeszcze jedna: czy możemy wierzyć w sensowną koegzystencję warszawskich kierowców i tramwajów? To chyba jeszcze nie ten etap.
I jeszcze jedna: czy możemy wierzyć w sensowną koegzystencję warszawskich kierowców i tramwajów? To chyba jeszcze nie ten etap.
-
- Posty: 717
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Nie antytramwajowy, tylko prezentujący inną mentalność. Wciąż zbyt światową jak na Warszawę jak widać.Tor wspólny z jezdnią to mogło tylko Zielone Mazowsze wymyślić - nie pierwszy to ich antytramwajowy projekt zresztą.
Ale faktem jest że można by się zastanowić w ogóle nad sensem istnienia tej jezdni.
Co robi?Glonojad pisze:co gorsza, ZM zmienia parkowanie na równoległe
https://goo.gl/maps/EySkPjUJuFK2
Tam jest z tuzin miejsc do parkowania równoległego i nie ma podjazdów do sklepów. Jak dla mnie, to tej ulicy może w ogóle nie być, a parkowanie przenieść na Boya.
Natomiast generalnie biorąc, parkowanie powinno być co do zasady wszędzie tak, jak tam jest teraz - równolegle i w zatoczkach na poziomie jezdni, a nie na chodniku.
Mozę i ZM nie zmienia sposobu parkowania, ale w warszawskich warunkach parkowanie wprost z torów tramwajowych rzeczywiście może nie być najszczęśliwszym pomysłem.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Sprawdzam. Proszę o przykład 2-3 projektów "światowych", w których wydzielone torowisko przekształcono na pas manewrowy do parkowania dla samochodów, przy liniowym ruchu tramwajów co najmniej 6 kursów na godzinę (jestem szczodry, wystarczy mi 20% tego co tam dziś jest, Wilanów pominę).gfedorynski pisze:
Nie antytramwajowy, tylko prezentujący inną mentalność. Wciąż zbyt światową jak na Warszawę jak widać.
Projekty z b. ZSRR oraz Stanów Zjednoczonych z lat '50 nie liczę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 717
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
I może jeszcze ma zjeżdżać z ronda, na którego środku jest pomnik kogoś ze śmigłem?Sprawdzam. Proszę o przykład 2-3 projektów "światowych", w których wydzielone torowisko przekształcono na pas manewrowy do parkowania dla samochodów
Chodziło mi o obsesję separacji ruchu w centrum miasta, jakbyśmy byli na autostradzie albo magistrali kolejowej.
Pewnie, że parkowanie równoległe z torowiska może nie być najlepszym pomysłem, więc można np. dać tam postój taksówek, albo - jak zresztą proponują tu niektórzy - całkiem wygasić tę jezdnię. Ale to nie znaczy, że pomysł jest "antytramwajowy".
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Cały może nie jest, ale to konkretne rozwiązanie - owszem. A rzutuje na wygodę większości użytkowników tego miejsca (pasażerow tramwajów jest tam najwięcej), czyli na ogólną jakość projektu także i to w fubdamentalny sposób.
A co do obsesji - ruch tramwajowy wydziela się z ruchu kołowego wszędzie. To nie żadna obsesja. Co innego deptaki, ale akurat tam nic takiego nie widzę.
A co do obsesji - ruch tramwajowy wydziela się z ruchu kołowego wszędzie. To nie żadna obsesja. Co innego deptaki, ale akurat tam nic takiego nie widzę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
I tak sobie dyskutujemy akademicko, bo torów nikt palcem nie ruszy, nawet gdyby to miało tramwajom poprawić.
Ale to jest taka wisienka na torcie tego pomysłu na plac, bez przesuwania torów wszystkie pozostałe rozwiązania się zachowują.
Ale to jest taka wisienka na torcie tego pomysłu na plac, bez przesuwania torów wszystkie pozostałe rozwiązania się zachowują.
Na potrzeby dyskusji można chyba założyć że Towarowa to Śródmieście?
Przedstawiono jakieś luźne wizje tej ulicy: http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 95602.html
Przedstawiono jakieś luźne wizje tej ulicy: http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 95602.html
Rozstrzygnięto konkurs na koncepcję placu na skrzyżowaniu Chmielnej, Brackiej, Szpitalnej i Zgody (pl.Pięciu Rogów?!)
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53498.html
Zapowiada się prosto i z drzewami. Ciekawe co ze zbiorkomem (107?).
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53498.html
Zapowiada się prosto i z drzewami. Ciekawe co ze zbiorkomem (107?).
Ruch (w tym autobusy) ma być w obie strony Szpitalną.
Dziwi mnie likwidacja przejazdu Chmielną na wprost. Raczej bym widział uporządkowanie ruchu w tym miejscu jako właśnie Chmielną na wprost, Szpitalną jak w propozycji i w Zgodę tylko prawoskręty...
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears