Strona 8 z 15

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 18 sty 2016, 10:28
autor: grzegorz
Uwaga ideologiczna: jeśli jakiś element infrastruktury drogowej w centrum(!) jest prawie nieużywany, to to jakieś okropne marnotrawstwo.

I jeszcze jedna: czy możemy wierzyć w sensowną koegzystencję warszawskich kierowców i tramwajów? To chyba jeszcze nie ten etap.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 18 sty 2016, 11:26
autor: gfedorynski
Tor wspólny z jezdnią to mogło tylko Zielone Mazowsze wymyślić - nie pierwszy to ich antytramwajowy projekt zresztą.
Nie antytramwajowy, tylko prezentujący inną mentalność. Wciąż zbyt światową jak na Warszawę jak widać.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 18 sty 2016, 12:55
autor: Wiliam
Ale faktem jest że można by się zastanowić w ogóle nad sensem istnienia tej jezdni. :)

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 18 sty 2016, 14:36
autor: MichalJ
Glonojad pisze:co gorsza, ZM zmienia parkowanie na równoległe
Co robi?
https://goo.gl/maps/EySkPjUJuFK2

Tam jest z tuzin miejsc do parkowania równoległego i nie ma podjazdów do sklepów. Jak dla mnie, to tej ulicy może w ogóle nie być, a parkowanie przenieść na Boya.

Natomiast generalnie biorąc, parkowanie powinno być co do zasady wszędzie tak, jak tam jest teraz - równolegle i w zatoczkach na poziomie jezdni, a nie na chodniku.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 18 sty 2016, 14:59
autor: Wiliam
Mozę i ZM nie zmienia sposobu parkowania, ale w warszawskich warunkach parkowanie wprost z torów tramwajowych rzeczywiście może nie być najszczęśliwszym pomysłem.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 18 sty 2016, 20:15
autor: Łukasz
Mogli wymyślić tor wspólny z parkingiem.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 18 sty 2016, 20:23
autor: Glonojad
gfedorynski pisze:
Nie antytramwajowy, tylko prezentujący inną mentalność. Wciąż zbyt światową jak na Warszawę jak widać.
Sprawdzam. Proszę o przykład 2-3 projektów "światowych", w których wydzielone torowisko przekształcono na pas manewrowy do parkowania dla samochodów, przy liniowym ruchu tramwajów co najmniej 6 kursów na godzinę (jestem szczodry, wystarczy mi 20% tego co tam dziś jest, Wilanów pominę).

Projekty z b. ZSRR oraz Stanów Zjednoczonych z lat '50 nie liczę.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 18 sty 2016, 20:28
autor: Łukasz
Przecież przodujemy w rozwiązaniach tramwajowych!

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 19 sty 2016, 13:25
autor: gfedorynski
Sprawdzam. Proszę o przykład 2-3 projektów "światowych", w których wydzielone torowisko przekształcono na pas manewrowy do parkowania dla samochodów
I może jeszcze ma zjeżdżać z ronda, na którego środku jest pomnik kogoś ze śmigłem?

Chodziło mi o obsesję separacji ruchu w centrum miasta, jakbyśmy byli na autostradzie albo magistrali kolejowej.

Pewnie, że parkowanie równoległe z torowiska może nie być najlepszym pomysłem, więc można np. dać tam postój taksówek, albo - jak zresztą proponują tu niektórzy - całkiem wygasić tę jezdnię. Ale to nie znaczy, że pomysł jest "antytramwajowy".

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 19 sty 2016, 15:46
autor: Glonojad
Cały może nie jest, ale to konkretne rozwiązanie - owszem. A rzutuje na wygodę większości użytkowników tego miejsca (pasażerow tramwajów jest tam najwięcej), czyli na ogólną jakość projektu także i to w fubdamentalny sposób.

A co do obsesji - ruch tramwajowy wydziela się z ruchu kołowego wszędzie. To nie żadna obsesja. Co innego deptaki, ale akurat tam nic takiego nie widzę.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 19 sty 2016, 17:40
autor: MichalJ
I tak sobie dyskutujemy akademicko, bo torów nikt palcem nie ruszy, nawet gdyby to miało tramwajom poprawić.

Ale to jest taka wisienka na torcie tego pomysłu na plac, bez przesuwania torów wszystkie pozostałe rozwiązania się zachowują.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 07 mar 2016, 23:04
autor: Wiliam
Na potrzeby dyskusji można chyba założyć że Towarowa to Śródmieście?
Przedstawiono jakieś luźne wizje tej ulicy: http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 95602.html

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 10 lis 2016, 21:46
autor: Wiliam
Rozstrzygnięto konkurs na koncepcję placu na skrzyżowaniu Chmielnej, Brackiej, Szpitalnej i Zgody (pl.Pięciu Rogów?!)
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53498.html
Zapowiada się prosto i z drzewami. Ciekawe co ze zbiorkomem (107?).

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 10 lis 2016, 23:58
autor: MichalJ
Ruch (w tym autobusy) ma być w obie strony Szpitalną.
Obrazek

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 11 lis 2016, 0:38
autor: Poc Vocem
Dziwi mnie likwidacja przejazdu Chmielną na wprost. Raczej bym widział uporządkowanie ruchu w tym miejscu jako właśnie Chmielną na wprost, Szpitalną jak w propozycji i w Zgodę tylko prawoskręty...