Grupa Lux Express

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 lut 2017, 18:58

fik pisze:Jak to było? Tani przewoźnicy autobusowi zniszczą kolej dalekobieżną w Polsce?
Takie twierdzenia od początku były nierealne... Nie te rzędy wielkości, ponadto dla "ulgowców" kolej jest tania - sam wiem, bo będąc studentem/żołnierzem korzystałem z połówkowej ulgi ile wlezie, a od kiedy skończyłą mi się ulga, taniej wychodzi mi jechać z żoną samochodem...

Niemniej, autobusy dla kolei mogą być realną konkurencją tylko na tych trasach, gdzie stan linii kolejowej jest padaczką,a obok jest S/A. Pozostali klienci autobusów to typowy socjal, którego odstraszają ceny biletów normalnych (bo nie wiedzą o promocjach czy też akurat na ich trasie takich promocji nie ma/są nieatrakcyjne). Ale nie ukrywajmy - oni i tak nie byliby klientami kolei, najwyżej by po prostu siedzieli w domach ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 27 lut 2017, 19:18

Swego czasu, gdy PB wchodziło na polski rynek, mówiło się że dalszym krokiem będzie wejście na rynek przewozów kolejowych. Ze względów formalnych było i jest to trudne więc zostało jak jest.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 28 lut 2017, 11:03

A Lux popełnił błędy w planowaniu. Atakowanie kierunków, na których kolej stoi dobrze to był błąd. Gdyby zaczęli jeździć do Wrocławia, to może mieliby większe szanse, bo konkurowaliby przede wszystkim z PolskimBusem a nie z IC. Szkoda, że rezygnują. Zostanie IC i PolskiBus wożący ludzi na granicy godności człowieka.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Łukasz
Posty: 11089
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 lut 2017, 23:56

Ale nie wszystkie tez, Rzeszów przez Kielce to jakie to było połączenie kolejowe? Kielce, z których w niedzielę był jeden pociąg nie wiadomo o której - i to generująca największe fluktuacje na sieci Kinga? 2:20 się jechało na Marymont z pksu w Kielcach.

Kraków atakowali wszyscy, Gold też, i to w momencie, gdzie praktycznie 2:30-2:50 jest od zawsze, a autobusem prawie 4:30 (a kiedy nie było opóźnień?). Ale tu nawet kolej sprzyjała, wycofanie tlk z cmk, ic przez Kielce albo Koluszki - 4 godziny. Tylko cena dla studentów mniejsza.
Może nie mniejsza, ale za to gwarantowana, a przecież większość potoków na wwa-ck-krk to jednak chyba studenci. Pod koniec oferty biletów widziałem już tylko na poziomie 39zl. Kolej wciąż do Kielc 39 bez łaski, normalny.

Wrocław to nie wiem, czasy najszybszego 5:30 przez Poznań jednak już dawno minęły, tak naprawdę drogowo poprawiło się "teraz" - tu może były największe szanse, ale może i IC by reagowało, gdyby Lux coś osiągał.

Po prostu mieli swój moment, jak nie było pociągów, ale to się musiało skończyć. Działali jak komunikacja zastępcza. Długofalowo to chyba nie mogło zadziałać, przecież nie zawsze będą dramatyczne utrudnienia. Polskibus tez już co godzinę nie bisuje kursów do Gdańska. Mieli więcej masowego i gorszego taboru, zalali rynek masą linii rzutem na taśmę, może ostatnim tchnieniem, ale ciekawe tez na jak długo.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27597
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 mar 2017, 0:08

Jakie wycofanie TLK z CMK?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Łukasz
Posty: 11089
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 mar 2017, 7:35

fik pisze:Jakie wycofanie TLK z CMK?
Tlk i pr-ów. Bezpośrednich. Tych wolniejszych. W poprzednim rozkładzie (albo tym jeszcze wcześniejszym) ile ich było? Jeden? Przecież nawet była miniafera, że do krk szybko to się da dojechać tylko pociągami premium, po tym jak plk "dała" dolne ograniczenie prędkości.
ŁK

ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 01 mar 2017, 8:03

Łukasz pisze:Ale nie wszystkie tez, Rzeszów przez Kielce to jakie to było połączenie kolejowe?
Przecież LE nie jeździł do Rzeszowa przez Kielce.
Łukasz pisze:2:20 się jechało na Mlociny z pksu w Kielcach.
Czym? Bo z pewnością nie LE, który jechał 2:55h i na Marymont.

Łukasz
Posty: 11089
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 mar 2017, 8:46

ashir pisze:
Łukasz pisze:Ale nie wszystkie tez, Rzeszów przez Kielce to jakie to było połączenie kolejowe?
Przecież LE nie jeździł do Rzeszowa przez Kielce.
Łukasz pisze:2:20 się jechało na Mlociny z pksu w Kielcach.
Czym? Bo z pewnością nie LE, który jechał 2:55h i na Marymont.
Gdzieś tam jeździł za Kielce. I oczywiście, ze Marymont:) 2:55 miał w rozkładzie, 2:20 jechał regularnie.
ŁK

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8869
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 01 mar 2017, 9:02

Za Kielce to do Krakowa i Tarnowa. Do Rzeszowa inną drogą:
https://luxexpress.eu/sites/default/fil ... emap_2.png

ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 01 mar 2017, 9:10

Oczywiście, że Tarnów i czasem bywały komplety, a czasem pustki. Do Rzeszowa to były Non-Stopy (z małą przerwą techniczną w okolicy Ostrowca Świętokrzyskiego na zmianę kierowców, a dla pasażerów na rozprostowanie nóg) z rozkładowym czasem przejazdu 5h, w rzeczywistości często 4:30-4:40h. Warszawa - Kielce w 2:20h? Ciekawe, nigdy nie trafiłem na taki rajd, ze swoich przejazdów pamiętam czasy 2:35-2:45h. ;)

Łukasz
Posty: 11089
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 mar 2017, 9:42

Ja zawsze jak wracałem 18 z minutami z ck, to miał opóźnienie ok. 30 minut, a Marymoncie był 2-3 minuty przed czasem. Poza tym nie przesadzajmy, około 180 km (a może mniej na Marymont, nie chce mi się sprawdzać) ekspresówką (z małym wycinkiem, którego osobiście nienawidzę, ale którym się tez głównie jedzie - a potem jednak dwupasmówką też) jest do zrobienia spokojnie w 2:20 bez rajdu, nawet autobusem z ograniczeniem do 100.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27597
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 mar 2017, 11:51

Łukasz pisze:
fik pisze:Jakie wycofanie TLK z CMK?
Tlk i pr-ów. Bezpośrednich. Tych wolniejszych. W poprzednim rozkładzie (albo tym jeszcze wcześniejszym) ile ich było? Jeden? Przecież nawet była miniafera, że do krk szybko to się da dojechać tylko pociągami premium, po tym jak plk "dała" dolne ograniczenie prędkości.
Coś bredzisz.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Łukasz
Posty: 11089
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 mar 2017, 13:42

fik pisze:
Łukasz pisze:
Tlk i pr-ów. Bezpośrednich. Tych wolniejszych. W poprzednim rozkładzie (albo tym jeszcze wcześniejszym) ile ich było? Jeden? Przecież nawet była miniafera, że do krk szybko to się da dojechać tylko pociągami premium, po tym jak plk "dała" dolne ograniczenie prędkości.
Coś bredzisz.
Zacznij brać leki na sklerozę, naucz się kulturalnie rozmawiać a nie jak burak i przeproś.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1019401,tit ... tykul.html

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... tejke.html
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27597
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 mar 2017, 14:05

Tak się składa, że to ja od pewnego czasu odpowiadam (m.in.) za to, ile tych pociągów jest, i wiem, o czym piszę - więc przestań bredzić i zajmij może się sprawdzaniem, jak się nazywają ulice na Pradze :term:
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8869
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 01 mar 2017, 14:47

Łukasz pisze:
fik pisze:
Coś bredzisz.
Zacznij brać leki na sklerozę, naucz się kulturalnie rozmawiać a nie jak burak i przeproś.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1019401,tit ... tykul.html

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... tejke.html
A może:
- po pierwsze, kulturalniej?
- po drugie, lepiej sprawdzać u źródła niż w artykułach prasowych?


Na szybko sprawdziłem w wyszukiwarce http://rozklad-pkp.pl ile jest TLK/IC z Wawy do Krakowa dzisiaj. Od 4:25 do 16:22 jest SIEDEM takich bezpośrednich połączeń. Trzy z tych pociągów jedzie poniżej 3 godzin (2:39-2:54), czyli przez CMKę.

Kto kogo powinien przeprosić?

ODPOWIEDZ