Strona 8 z 10
Kto i czym to obsługuje?
: 19 sty 2019, 22:24
autor: Jurand
pawcio pisze: ↑19 sty 2019, 22:04
Zawsze łatwiej znaleźć zastępstwo na ostatnią chwilę na krótki dodatek niż długa całkę. To wydawało mi się oczywistą oczywistością.
I jest to oczywistością, tylko że często te krótkie dodatki są pierwszymi brygadami startującymi z krańców, a więc kary za ich nie zrealizowanie są ponoć największe?
Z tego co mi się obiło o uszy taryfa kar w ZTMie za pierwsze i ostatnie kursy jest najdroższa? Ktoś jest w stanie to zweryfikować?
Kto i czym to obsługuje?
: 19 sty 2019, 22:55
autor: pawcio
Wtyczki na 500 akurat na pierwsze /ostatnie kursy się nie łapią.
Kto i czym to obsługuje?
: 19 sty 2019, 22:58
autor: vernalisadonis
Tutaj masz na temat kar. Wszystkie takie informacje są jawne.
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... &i=901&l=1 (załącznik 4)
Kto i czym to obsługuje?
: 19 sty 2019, 23:06
autor: Jurand
pawcio pisze: ↑19 sty 2019, 22:55
Wtyczki na 500 akurat na pierwsze /ostatnie kursy się nie łapią.
Wtyczki na 500 nie, ale 05/152 tak, a było bardzo często zastępowane przez Arrivę lub Mobilis
Kto i czym to obsługuje?
: 19 sty 2019, 23:50
autor: ashir
Jurand pisze: ↑19 sty 2019, 22:20
Reasumując wszystkie posty Ashira i Szeregowego, to żeby firmę Michalczewski postawić do pionu to trzeba Pana Adama Michalczewskiego, założyciela i jedynej słusznej osoby która nad tym panowała. W szczeguliki starych i nowego kontraktu nie wypada się tu zagłębiać, ale wiem gdzie tkwi problem

Bardzo dobrze podsumowałeś. Pan Adam Michalczewski, czyli założyciel to wspaniała osoba, która wiele dobrego wniosła do tej firmy.

Kto i czym to obsługuje?
: 21 sty 2019, 8:16
autor: MJ
ashir pisze: ↑19 sty 2019, 23:50
Jurand pisze: ↑19 sty 2019, 22:20
Reasumując wszystkie posty Ashira i Szeregowego, to żeby firmę Michalczewski postawić do pionu to trzeba Pana Adama Michalczewskiego, założyciela i jedynej słusznej osoby która nad tym panowała. W szczeguliki starych i nowego kontraktu nie wypada się tu zagłębiać, ale wiem gdzie tkwi problem

Bardzo dobrze podsumowałeś. Pan Adam Michalczewski, czyli założyciel to wspaniała osoba, która wiele dobrego wniosła do tej firmy.
Ale dzisiaj już nie zarządza tą firmą.
Kto i czym to obsługuje?
: 21 sty 2019, 8:23
autor: ashir
MJ pisze: ↑21 sty 2019, 8:16
Ale dzisiaj już nie zarządza tą firmą.
Doskonale wiem, że teraz prezesem jest pani Aleksandra Michalczewska-Kucharska.

Kto i czym to obsługuje?
: 21 sty 2019, 8:39
autor: Jurand
MJ pisze: ↑21 sty 2019, 8:16
ashir pisze: ↑19 sty 2019, 23:50
Bardzo dobrze podsumowałeś. Pan Adam Michalczewski, czyli założyciel to wspaniała osoba, która wiele dobrego wniosła do tej firmy.
Ale dzisiaj już nie zarządza tą firmą.
I to jest największym problemem.
Kto i czym to obsługuje?
: 21 sty 2019, 12:07
autor: piorunus
MJ pisze: ↑21 sty 2019, 8:16
Ale dzisiaj już nie zarządza tą firmą.
Może nie jest już tak często na "pierwszej linii", ale jeszcze co nieco ma do powiedzenia w firmie. Szczególnie jak trzeba przemówić do rozsądku dzieciom.
Kto i czym to obsługuje?
: 21 sty 2019, 13:44
autor: 8239
ashir pisze: ↑19 sty 2019, 21:40
ja staram się patrzeć dużo dalej, co zrobić, żeby takie sytuacje ponownie się nie zdarzały i jakie mechanizmy wdrożyć, aby wymusić skutecznie prawidłową realizację usług na przewoźniku. Niestety jeśli nagrody nie pomagają to muszą być to kary.
Ja myślę, że powinno się zacząć zastanawiać jak przyciągnąć nowych ludzi (z zewnątrz) do tego zawodu. Bo hobbystów i miłośników, gotowych jeździć za wikt i opierunek aż tyle nie mamy.

Zwróć uwagę, że w Warszawie kierowcy nie mają zbyt wielu praw. W wielu przypadkach w ciągu trwania zmiany nie ma możliwości zjedzenia ani wypicia czegoś ciepłego czy nawet dostępu do bieżącej czystej wody lub odbycia w spokoju przerwy. Natomiast jeżeli chodzi o możliwe potrącenia z pensji - spektrum możliwości jest bardzo szerokie, jak sam na pewno wiesz... Od rozpiętego u góry guzika, przez buty nie takie jak trzeba, założony polarek bez loga firmy, a za chwilę może nawet włączoną muzykę w kabinie.
A więc jestem zdania, że starając się uatrakcyjnić warunki pracy kierowców, ZTM mógłby lepiej zadbać o
pozapłacowe warunki pracy już na etapie stawiania wymagań przetargowych. Ale o tym można by dyskutować bardzo długo! ... i ja bardzo chętnie, ale to raczej w innym temacie.

Kto i czym to obsługuje?
: 21 sty 2019, 16:51
autor: Snake.Griffin
ashir pisze: ↑19 sty 2019, 21:40
Jeśli Michalczewski musi wszystkich zatrudniać na umowę o pracę to i Arriva, bo wymagania przetargowe były takie same.
Arriva na Solarisach 12m może zatrudniać na Umowę zlecenie (musi mieć minimum 120 etatów), na Otokarach już jest 100% Umowy o pracę.
Stąd też zasilak na zleceniu może jeździć tylko Solarisem 12m. Oczywiscie Michalczewski ma to samo co Arriva na Otokarach.
Kto i czym to obsługuje?
: 21 sty 2019, 19:02
autor: piorunus
8239 pisze: ↑21 sty 2019, 13:44
A więc jestem zdania, że starając się uatrakcyjnić warunki pracy kierowców, ZTM mógłby lepiej zadbać o
pozapłacowe warunki pracy już na etapie stawiania wymagań przetargowych. Ale o tym można by dyskutować bardzo długo! ... i ja bardzo chętnie, ale to raczej w innym temacie.

Mądrze powiedziane. W końcu obecnie komunalni oraz prywatni przewoźnicy celują w tą samą grupę ludzi, których można przyciągnąć do pracy. A nie zrobi się tego bez odpowiednio wysokich wypłat. Inna sprawa to równe konkurowanie i traktowanie... MZA jednak dużo łatwiej planować podwyżki niż prywatnym. I wcale nie chodzi tutaj tylko o wysokość stawki z kilometra.
Kto i czym to obsługuje?
: 21 sty 2019, 22:14
autor: fraktal
8239 pisze: ↑21 sty 2019, 13:44
ashir pisze: ↑19 sty 2019, 21:40
ja staram się patrzeć dużo dalej, co zrobić, żeby takie sytuacje ponownie się nie zdarzały i jakie mechanizmy wdrożyć, aby wymusić skutecznie prawidłową realizację usług na przewoźniku. Niestety jeśli nagrody nie pomagają to muszą być to kary.
Ja myślę, że powinno się zacząć zastanawiać jak przyciągnąć nowych ludzi (z zewnątrz) do tego zawodu. Bo hobbystów i miłośników, gotowych jeździć za wikt i opierunek aż tyle nie mamy.

Zwróć uwagę, że w Warszawie kierowcy nie mają zbyt wielu praw. W wielu przypadkach w ciągu trwania zmiany nie ma możliwości zjedzenia ani wypicia czegoś ciepłego czy nawet dostępu do bieżącej czystej wody lub odbycia w spokoju przerwy. Natomiast jeżeli chodzi o możliwe potrącenia z pensji - spektrum możliwości jest bardzo szerokie, jak sam na pewno wiesz... Od rozpiętego u góry guzika, przez buty nie takie jak trzeba, założony polarek bez loga firmy, a za chwilę może nawet włączoną muzykę w kabinie.
A więc jestem zdania, że starając się uatrakcyjnić warunki pracy kierowców, ZTM mógłby lepiej zadbać o
pozapłacowe warunki pracy już na etapie stawiania wymagań przetargowych. Ale o tym można by dyskutować bardzo długo! ... i ja bardzo chętnie, ale to raczej w innym temacie.
Nowych ludzi przyciągniesz tylko odpowiednio wysokimi zarobkami - nie sądzę żeby kogoś na serio skusiła możliwość wypicia ciepłej herbatki. Powiem więcej - odpowiednio wysokie zarobki mogą sprawić, że na takie niewygody można przymknąć oko. I warto byłoby też zastanowić się nad tym katalogiem kar. Wiecie, że są kierowcy, którzy nie dostają skarg od pasażerów - lub dostają je niezwykle rzadko. Za to regularnie dostają raporty od ZTMu za np: (1) za jasne spodnie (te służbowe były w praniu), (2) brak krawata, (3) słuchawki na uszach, (4) i na koniec zostawiłem najlepsze: "podwójną dekorację" - w autobusach, w których wyświetlacze często gasną niektórzy stosowali - z korzyścią dla pasażerów - podwójną dekorację - czyli wyświetlacze i dechy. Dawało to komfort pasażerom, bo w przypadku, gdy działały tylko niektóre wyświetlacze, zawsze można było spojrzeć na dechę, która jednakowoż jest źle widoczna, gdy jest ciemno, dlatego nawet gdy tylko część wyświetlaczy działała, było lepiej niż gdy są wyłączone wszystkie. ZTM na początku chyba akceptował taki stan, jednak teraz nagle zmienił zdanie i "podwójna dekoracja" jest absolutnie niedozwolona. W związku z tym teraz w wielu autobusach jest "pojedyncza dekoracja" - dechy, których w ogóle nie widać, gdy jest ciemno i pada.
Wielu trzymają w tej pracy tylko zarobki...
Kto i czym to obsługuje?
: 21 sty 2019, 22:27
autor: dev
Wracając do wątku... Zauważyłem, że część kursów nocnych linii 9 jest do Placu Zawiszy albo Wiatraczna. No właśnie, czemu tylko tam a nie do samej zajezdni? Czy one nie zjeżdżają potem i tak do zajezdni jako PT? Czy to nie marnotrastwo?
Kto i czym to obsługuje?
: 21 sty 2019, 22:30
autor: Stary Pingwin
Możesz mi wierzyć, że na trasie zjazdowej 9 nie ma o tej porze żywego ducha. To nie bulwary.