Strona 8 z 9

Zmiany obsługowe - wrzesień 2021

: 10 wrz 2021, 19:28
autor: Walas
wincenty pisze:
10 wrz 2021, 18:27
Walas pisze:
10 wrz 2021, 17:33
Na 201 od poniedziałku wchodzi R-11 na poranne dodatki 08, 09, 010 na solówki
10 czy 12 metrów?
12m

Zmiany obsługowe - wrzesień 2021

: 10 wrz 2021, 20:05
autor: ashir
wincenty pisze:
10 wrz 2021, 19:27
10 metrowiec to też sokowka😏
No nie, SU10 to midi.

Zmiany obsługowe - wrzesień 2021

: 11 wrz 2021, 0:08
autor: stołecznynocnik
No i wraz z dzisiejszą nocą stało się jasne - Arriva nie dostała nic w zamian 2 brygad, Grodzisk także nie, za to Mobilis dostał dwa razy N03. To normalna praktyka ze strony ZTM?

Zmiany obsługowe - wrzesień 2021

: 11 wrz 2021, 7:25
autor: SławekM
stołecznynocnik pisze:
11 wrz 2021, 0:08
No i wraz z dzisiejszą nocą stało się jasne - Arriva nie dostała nic w zamian 2 brygad, Grodzisk także nie, za to Mobilis dostał dwa razy N03. To normalna praktyka ze strony ZTM?
Och jakie to przykre. Mobilis do tej pory nie wystawiał na noc ani jednej brygady na solówkowego MANa...

Zmiany obsługowe - wrzesień 2021

: 11 wrz 2021, 8:02
autor: Łukasz
stołecznynocnik pisze:No i wraz z dzisiejszą nocą stało się jasne - Arriva nie dostała nic w zamian 2 brygad, Grodzisk także nie, za to Mobilis dostał dwa razy N03. To normalna praktyka ze strony ZTM?
A co ma być nienormalne? Liczą się kilometry.

Zmiany obsługowe - wrzesień 2021

: 11 wrz 2021, 11:26
autor: TranslatorPS
man1956 pisze:
10 wrz 2021, 15:58
A czy BusMan dopuszcza, aby jedna brygada miała ten sam numer w szczycie A i w szczycie B - mimo że jest obsługiwana przez różne zajezdnie?
Tak, bo przydział zadania do zajezdni w BusManie to cecha opisowa, a nie definująca zadanie - albo inaczej, przydział zadania do zajezdni na cele statystyczne jest ręczny i niezależny od faktycznie przypisanych kursów. Przy weryfikacji błędów rozkładu pojawia się co prawda błąd przydziału zadania do złej zajezdni, ale pierw trzeba tą listę błędów sobie otworzyć.
Tutaj mógł być to albo po prostu błąd planistów ZTM przy składaniu RJ, albo rozbicie zadania na dwa kompletnie osobne, tak, że w BusManie istnieją dwa zadania "14113", co jest jak najbardziej możliwe po ręcznym stworzeniu nowego zadania.
Jurand pisze:
10 wrz 2021, 16:01
Ok
Teraz jasne, czyli nie chodzi o pseudo porządek tylko sprawy techniczne jakimi jest BusMan
Akurat rozbicie zadania na dwa przy zmianie metrażu jest logiczne, gdyż zmniejsza to prawdopodobieństwo pomyłki ze strony planistów Operatora. Skoro numer brygady ma oznaczać z założenia ten sam wóz w skali dnia, a zmieniamy rozmiar wozu, to chyba jednak logiczne, że będzie inny numer brygady na inny wóz?

Zmiany obsługowe - wrzesień 2021

: 11 wrz 2021, 17:39
autor: Jurand
Ja wiem czy takie logiczne, że inny numer brygady to inny rozmiar wozu?
Skoro planista lub dyspozytor widzi że dana brygada ma rano inny rozmiar wozu, a w zm.B inny to wtedy wydaje się to logiczne że wystawiają wóz odpowiedni do danej zmiany.
I to wygląda logicznie i nie trzeba zmieniać numeru brygady.
Może w MZA to nie wydaje się logiczne, bo zasadniczo tam mało co ma logikę 😣
Fakt że ZTM takie historie wymyśla ale ktoś to łyka 😀

Zmiany od września 2021

: 11 wrz 2021, 17:57
autor: Łukasz
A jakie w ogóle to miałoby mieć znaczenie, czy się nazywa 6 czy 16?

Zmiany obsługowe - wrzesień 2021

: 11 wrz 2021, 19:28
autor: pawcio
Tadzioman potrafił obsługiwać brygady ikarusowe w jednym szczycie przegubowe, w drugim solówkowe (w dowolną stronę), ale to były technicznie osobne typy taboru w rejestrze.

Zmiany obsługowe - wrzesień 2021

: 11 wrz 2021, 19:54
autor: alojz
Jurand pisze:
11 wrz 2021, 17:39
Ja wiem czy takie logiczne, że inny numer brygady to inny rozmiar wozu?
A jaka jest wg Ciebie definicja brygady?
Jurand pisze:
11 wrz 2021, 17:39
Skoro planista lub dyspozytor widzi że dana brygada ma rano inny rozmiar wozu, a w zm.B inny to wtedy wydaje się to logiczne że wystawiają wóz odpowiedni do danej zmiany.
A gdzie to widzi?
Jurand pisze:
11 wrz 2021, 17:39
I to wygląda logicznie i nie trzeba zmieniać numeru brygady.
Zdecydowanie się z Tobą nie zgadzam. Nie widzę żadnego uzasadnienia żeby komplikować sprawy proste i intuicyjne.

Zmiany obsługowe - wrzesień 2021

: 11 wrz 2021, 20:13
autor: Jurand
Na mój gust zmiany numerów brygad na numery z tzw: przysłowiowej dupy, to jest właśnie komplikowanie spraw prostych i intuicyjnych.

Zmiany obsługowe - wrzesień 2021

: 11 wrz 2021, 21:32
autor: fraktal
Jurand pisze:
11 wrz 2021, 20:13
Na mój gust zmiany numerów brygad na numery z tzw: przysłowiowej dupy, to jest właśnie komplikowanie spraw prostych i intuicyjnych.
W takiej Arrivie na pewno dyspozytor by się nie pomylił, bo do niedawna każdy typ taboru to inna zajezdnia. MZA to jednak zupełnie co innego, mają dużo więcej brygad do wystawienia niż ajenci i o pomyłkę nietrudno. Nie wiem, gdzie widzisz problem.

Zmiany obsługowe - wrzesień 2021

: 12 wrz 2021, 9:10
autor: Łukasz
MJ pisze:W niedzielę Kleszczowa wyjeżdża na 3 maratony na 217: M51, M52, M53. Ktoś wie z czym to jest łączone?
+
W ten weekend dochodzi na 713 jeden maraton M3.
Ktoś wie, dlaczego 522 jeździ z odstępami 6-9, a wraca 5-10?
fraktal pisze:
Jurand pisze:
11 wrz 2021, 20:13
Na mój gust zmiany numerów brygad na numery z tzw: przysłowiowej dupy, to jest właśnie komplikowanie spraw prostych i intuicyjnych.
W takiej Arrivie na pewno dyspozytor by się nie pomylił, bo do niedawna każdy typ taboru to inna zajezdnia. MZA to jednak zupełnie co innego, mają dużo więcej brygad do wystawienia niż ajenci i o pomyłkę nietrudno. Nie wiem, gdzie widzisz problem.
W XXI wieku nie powinno być żadnych dyspozytorów, którzy się mogą pomylić.

Zmiany obsługowe - wrzesień 2021

: 12 wrz 2021, 9:22
autor: fraktal
Nawet gdyby wszystko robił komputer, to działa on w oparciu o dane, które wprowadza człowiek i tak będzie zawsze.

Zmiany obsługowe - wrzesień 2021

: 12 wrz 2021, 9:26
autor: KwZ
Ktoś wie, dlaczego 522 jeździ z odstępami 6-9, a wraca 5-10?
@Łukasz - sprawdź koordynację z 501 lub 519.