Zmiany - wakacje 2022
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Komunikat ZTM dotyczącym zmian w komunikacji tramwajowej w czasie wakacji:
"zmniejszenie częstotliwości w godzinach szczytu z 4 min. do 5 min. i z 8 min. do 10 min.'
a oto rzeczywistość: linia 33, dzień powszedni, odjazdy z Metra Młociny przed wakacjami:
15II 05 11 18 26 34 38 46 50 58
w czasie wakacji:
15II 15 25 35 45 55
tak wygląda wiarygodność ZTM !!
"zmniejszenie częstotliwości w godzinach szczytu z 4 min. do 5 min. i z 8 min. do 10 min.'
a oto rzeczywistość: linia 33, dzień powszedni, odjazdy z Metra Młociny przed wakacjami:
15II 05 11 18 26 34 38 46 50 58
w czasie wakacji:
15II 15 25 35 45 55
tak wygląda wiarygodność ZTM !!
mietek
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Akurat w tym przypadku mniejszy problem jest z wiarygodnością ZTM, a większy z samą linią 33 - która od dłuższego czasu jest ni to silna, ni to słaba.
Ale owszem, ja od jakiegoś czasu przestałem używać argumentu "nie liczba tabliczek (linii) się liczy" - gdy okazało się, kto tak naprawdę bardziej daje się nabrać. Pierdyliard źle skoordynowanych linii chociaż nie daje się łatwo wykastrować, przynajmniej dopóki się ich nie zawiesza.
Ale owszem, ja od jakiegoś czasu przestałem używać argumentu "nie liczba tabliczek (linii) się liczy" - gdy okazało się, kto tak naprawdę bardziej daje się nabrać. Pierdyliard źle skoordynowanych linii chociaż nie daje się łatwo wykastrować, przynajmniej dopóki się ich nie zawiesza.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Tak.
Raczej sprzężenie zwrotne, wygoda plus liczne wymówki.
Przecież obecnie jest jedna na Wale, druga przy kolei, a trzecia w Międzylesiu.Andrzej pisze: ↑23 cze 2022, 18:17Nie mówię, że obsłużona ma być każda ulica, zwłaszcza takie, gdzie komunikacja dzienna pojawiła się dopiero niedawno. Ale jedna linia przy torach co godzinę, plus jedna linia na Wale co godzinę, i plus jedna, która krążyłaby po pozostałych rejonach Wawra (gdzie historycznie komunikacja dzienna jest od bardzo dawna) jest do osiągnięcia.
Jednakowoż wydaje mi się, że w przypadku osiedli typu Wawer albo nie da się zorganizować zadowalającej wszystkim komunikacji nocnej, albo wymaga zupełnie innej filozofii obsługi.
To prawda, dziwnie wygląda popołudniowy szczyt z Młocin, ale spójrz co się dzieje na Piaskach.Mietek pisze: ↑24 cze 2022, 11:32Komunikat ZTM dotyczącym zmian w komunikacji tramwajowej w czasie wakacji:
"zmniejszenie częstotliwości w godzinach szczytu z 4 min. do 5 min. i z 8 min. do 10 min.'
a oto rzeczywistość: linia 33, dzień powszedni, odjazdy z Metra Młociny przed wakacjami:
15II 05 11 18 26 34 38 46 50 58
w czasie wakacji:
15II 15 25 35 45 55
tak wygląda wiarygodność ZTM !!
N25 dajemy do Międzylesia co godzinę. Wydzielamy z niego z powrotem N75 - od Dworca Centralnego do Płowieckiej na trasie jak N25, bo tam musi być co pół godziny razem. Następnie N75 skręca w Czecha i Widoczną (przywracamy tu nocną linię, tak jak kiedyś jeździło 608), następnie N75 jedzie cały czas prosto przy torach do Karczewia. Daleko, więc trasa najprościej jak się da.
W Marysinie koordynujemy N21 z N25, by były na przemian co pół godziny. N21 jedzie co prawda kilka minut dłużej, ale opłaca się w nie wsiąść niż czekać na kolejne N25. Poza tym mają tam jeszcze obwodowe N02, więc nie będą poszkodowani.
N72 prostujemy po całości Wałem Miedzeszyńskim tak jak kiedyś jeździło N75, i zostawiamy do Aleksandrowa.
A N22 od Lucerny w Mrówczą, Zwoleńską, Traktem Lubelskim, Przewodową, Zasadową, Panny Wodnej, Izbicką do Zbójnej Góry.
Dzięki temu komunikacja nocna w Wawrze byłaby bardziej sprawiedliwie rozłożona po całej dzielnicy.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Mieszkając na Wawrzyszewie (albo na Chomiczówce) mam sobie na te Piaski dojść, czy podjechać poprzednim 33? Czy może jeszcze jakiś inny pomysł? Przy dysfunkcjonalnym węźle Reymonta nawet podjechanie tam niewiele daje, jeśli pominąć nerwy.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
- Posty: 5090
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
N22 Zwoleńska - Trakt niestety tylko na 12m. Omija też nową zabudowę wielorodzinna między Kombajnistów a przystankiem Zerzeń.Andrzej pisze: ↑24 cze 2022, 12:36N25 dajemy do Międzylesia co godzinę. Wydzielamy z niego z powrotem N75 - od Dworca Centralnego do Płowieckiej na trasie jak N25, bo tam musi być co pół godziny razem. Następnie N75 skręca w Czecha i Widoczną (przywracamy tu nocną linię, tak jak kiedyś jeździło 608), następnie N75 jedzie cały czas prosto przy torach do Karczewia. Daleko, więc trasa najprościej jak się da.
W Marysinie koordynujemy N21 z N25, by były na przemian co pół godziny. N21 jedzie co prawda kilka minut dłużej, ale opłaca się w nie wsiąść niż czekać na kolejne N25. Poza tym mają tam jeszcze obwodowe N02, więc nie będą poszkodowani.
N72 prostujemy po całości Wałem Miedzeszyńskim tak jak kiedyś jeździło N75, i zostawiamy do Aleksandrowa.
A N22 od Lucerny w Mrówczą, Zwoleńską, Traktem Lubelskim, Przewodową, Zasadową, Panny Wodnej, Izbicką do Zbójnej Góry.
Dzięki temu komunikacja nocna w Wawrze byłaby bardziej sprawiedliwie rozłożona po całej dzielnicy.
A potrzeba więcej niż 12 m?
Przystanek Zwoleńska, który byłby obsługiwany, jest 400 metrów do przystanku Zerzeń i 750 metrów od przystanku Kombajnistów. To nie są dalekie odległości, ale zawsze można zrobić zawrotkę na rondzie przy Kombajnistów.
Przystanek Zwoleńska, który byłby obsługiwany, jest 400 metrów do przystanku Zerzeń i 750 metrów od przystanku Kombajnistów. To nie są dalekie odległości, ale zawsze można zrobić zawrotkę na rondzie przy Kombajnistów.
To jest bardzo dobre pytanie! Szkoda, że 33 jest traktowane tak po macoszemu (i zapewne brakuje odwagi, by zamienić południowymi końcówkami z 17, co mogłoby pomóc). Nie wiem, nie znam się - rowerem jeździj!
-
- Posty: 5090
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
18 m dla Wawra nie ale Gocław już tak. Tylko, że nowa zabudowa wielorodzinna będzie budowana w kierunku Bronowskiej od obecnej już zbudowanej[ MPZP]. Na rondzie z Kombajnistów to nawet 9m nie nawróci.
No w Bydgoszczy po zawieszeniu wszystkich kursów autobusów i tramwajów obsługiwanych przez MZK organizator poleca skorzystanie z roweru, wydłużył do godziny darmowe przejazdy.
Co innego być powiedział w obliczu strajku generalnego MZK?
Przede wszystkim z komunikatu zamieszczonego na stronie organizatora wynika, że linie obsługiwane przez MZK nie są obsługiwane, a linie Irexa normalnie. Pytanie czy organizator zrobił jakiekolwiek przesunięcia wozów Irexa, czy też jeżdżą normalnie wykonując 100% kursów na swoich liniach? Bo jeśli nie to jedni mają normalnie autobus co 15 minut, a inni w ogóle...
PS. Postawa ZDMiKP w zakresie "zakładników" i "nielegalnego strajku" już została krytycznie oceniona przez pasażerów.
PS. Postawa ZDMiKP w zakresie "zakładników" i "nielegalnego strajku" już została krytycznie oceniona przez pasażerów.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27407
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Można tak strefować podaż, rzecz jasna, nie jest to najgłupsze, ale jeśli chodzi o 509 to raczej miałem inne postulaty i raczej nie chcę wracać do tej puszki z Pandorą
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Tak, tylko tyle, że taka para N25+N75 nijak się nie składa na powrocie. N25 robi trasę Płowiecka - Międzylesie - Płowiecka w 34 minuty, więc N75 musiałoby robić Płowiecka - Karczew - Płowiecka też w 34 (nierealne) lub w 94 (to z kolei w cholerę za dużo - niby teraz N72 stoi w Karczewie pół godziny, ale N75 musiałoby raczej jeszcze dłużej - no chyba, żeby jednak je jakoś po drodze spożytkować komplikując mu trasę, a nie prosto jak w mordę strzelił do Karczewa). Pary N22 + N72 nie chce mi się szacować pod kątem zgodności wzajemnej, ale też warto byłoby to zrobić...Andrzej pisze: ↑24 cze 2022, 12:36N25 dajemy do Międzylesia co godzinę. Wydzielamy z niego z powrotem N75 - od Dworca Centralnego do Płowieckiej na trasie jak N25, bo tam musi być co pół godziny razem. Następnie N75 skręca w Czecha i Widoczną (przywracamy tu nocną linię, tak jak kiedyś jeździło 608), następnie N75 jedzie cały czas prosto przy torach do Karczewia. Daleko, więc trasa najprościej jak się da.
W Marysinie koordynujemy N21 z N25, by były na przemian co pół godziny. N21 jedzie co prawda kilka minut dłużej, ale opłaca się w nie wsiąść niż czekać na kolejne N25. Poza tym mają tam jeszcze obwodowe N02, więc nie będą poszkodowani.
N72 prostujemy po całości Wałem Miedzeszyńskim tak jak kiedyś jeździło N75, i zostawiamy do Aleksandrowa.
A N22 od Lucerny w Mrówczą, Zwoleńską, Traktem Lubelskim, Przewodową, Zasadową, Panny Wodnej, Izbicką do Zbójnej Góry.
Dzięki temu komunikacja nocna w Wawrze byłaby bardziej sprawiedliwie rozłożona po całej dzielnicy.