Strona 8 z 10

Zmiany od kwietnia 2024

: 02 kwie 2024, 22:32
autor: MZ
person pisze:
02 kwie 2024, 12:05
Typowe przepychanki rodem z dyskusji co było pierwsze: jajko, czy kurwa.
:arrow: Oczywiście, że kurwa. Podobno to najstarszy zawód świata, więc producenci jaj musieli być później :D.

Sorry za OT - musiałem :)

Zmiany od kwietnia 2024

: 02 kwie 2024, 23:15
autor: ITS A 218
Wczoraj na 114 podobnie. Myślałem, że to ze mną coś, ale widzę, że to większość linii ma teraz problem z czasami. Może założyć gdzieś tu taki temat i tam pisać o tym?! Chociaż nie wiem czy pisanie o tym coś pomoże xd

Zmiany od kwietnia 2024

: 03 kwie 2024, 1:29
autor: mb112
ITS A 218 pisze:
02 kwie 2024, 23:15
Wczoraj na 114 podobnie. Myślałem, że to ze mną coś, ale widzę, że to większość linii ma teraz problem z czasami. Może założyć gdzieś tu taki temat i tam pisać o tym?! Chociaż nie wiem czy pisanie o tym coś pomoże xd
Temat już jest:
viewtopic.php?t=10922&start=45

Zmiany od kwietnia 2024

: 03 kwie 2024, 9:00
autor: Georg
Ale to Wy, kierowcy, musicie takie rzeczy zgłaszać. Pasażerowie nie mają tutaj nic do gadania. Jeśli poskarżę się że autobus się spóźnia to pytają który kurs. Wtedy automatycznie wkopuję kierowcę. A nie chcę, żeby kierowcy mieli odbierane premie, tylko żeby skorygowano rozkład.

Zmiany od kwietnia 2024

: 03 kwie 2024, 9:20
autor: ashir
Od kiedy kierowcy tracą premię za opóźnienie z nieswojej winy?

Zmiany od kwietnia 2024

: 03 kwie 2024, 9:31
autor: pawcio
Premii się zasadniczo nie traci, tylko można ją ewentualnie dostać.
W TW jest premia 300/500 zł za ogólną punktualność.

Zmiany od kwietnia 2024

: 03 kwie 2024, 10:22
autor: ZielonyJamnik
Georg pisze:
03 kwie 2024, 9:00
Ale to Wy, kierowcy, musicie takie rzeczy zgłaszać. Pasażerowie nie mają tutaj nic do gadania. Jeśli poskarżę się że autobus się spóźnia to pytają który kurs. Wtedy automatycznie wkopuję kierowcę. A nie chcę, żeby kierowcy mieli odbierane premie, tylko żeby skorygowano rozkład.
xD wprost przeciwnie, to pasażerowie mogą coś wywalczyć. Pisz śmiało, bez skrupułów

Zmiany od kwietnia 2024

: 03 kwie 2024, 10:44
autor: person
MZ pisze:
02 kwie 2024, 22:32
person pisze:
02 kwie 2024, 12:05
Typowe przepychanki rodem z dyskusji co było pierwsze: jajko, czy kurwa.
:arrow: Oczywiście, że kurwa. Podobno to najstarszy zawód świata, więc producenci jaj musieli być później :D.

Sorry za OT - musiałem :)
OMG!!! :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Zmiany od kwietnia 2024

: 03 kwie 2024, 12:25
autor: reserved
Georg pisze:
03 kwie 2024, 9:00
Ale to Wy, kierowcy, musicie takie rzeczy zgłaszać. Pasażerowie nie mają tutaj nic do gadania. Jeśli poskarżę się że autobus się spóźnia to pytają który kurs. Wtedy automatycznie wkopuję kierowcę. A nie chcę, żeby kierowcy mieli odbierane premie, tylko żeby skorygowano rozkład.
Ja mam codziennie chodzić po godzinach pracy i zgłaszać, że rozkłady są niedostosowane? Oni mają wszelkie możliwe narzędzia by to nadzorować. W ukaraniu kierowcy że jedzie przed czasem nie mają problemu. Ale że wiecznie autobusy są poopóźniane mimo braku utrudnień to już nie chcą tego widzieć. Mogę podać wiele przykładów linii na których problem z niedostosowanymi rozkładami jest od wielu lat. I nic się nie zmienia.

Zmiany od kwietnia 2024

: 03 kwie 2024, 12:26
autor: man1956
reserved pisze:
02 kwie 2024, 22:11
Wczoraj na trzy kursy na tym 122 (bo łączone ze 177) miałem tak: po południu na Gwiaździstą przyjazd -14, pod wieczór przyjazd na -10, późnym wieczorem przyjazd bodajże -5. Dla odmiany w drugą stronę jechałem praktycznie o czasie. Najgorzej chyba jest na Sadach Żoliborskich. Minuta na przystanek a na każdym przystanku duże wymiany pasażerskie. A weź jeszcze stój na światłach. Na Nowym Bemowie czy na Jelonkach to samo, jak trafisz niekorzystanie że na każdych światłach stoisz to masz dużo w plecy. Ja nie twierdzę, że rozkład ma być wydłużony aż o 10-15 minut. Ale przynajmniej do jakiejś rozsądnej długości. I przerwy o wiele dłuższe. Obecne byłyby dobre gdyby założyć że jeździmy o czasie. Ale tak nie jest. A brygada którą wczoraj jeździłem ma prawie 11 godzin pracy więc trzy piętnastki minimum muszę zrobić. I nawet nie ma kiedy ich zrobić...
Linia 122, o której piszesz, i tak nie plasuje się wysoko w rankingu niepunktualności. Sam wiesz najlepiej, że są linie pod tym względem dużo gorsze, a i tak ZTM generalnie nic z tym nie robi. Nie urealnia czasów przejazdów, nie wydłuża postojów. Wiadomo: brak kasy, a przed drzwiami ZTMu nie stoi też kolejka chętnych do pracy kierowców.
Jedyne rozwiązanie, które pozwoliłoby wygospodarować siły i środki to - jak to się robi ostatnio w innych miastach - rozrzedzenie rozkładów i systemowe zmniejszenie częstotliwości na większości w miarę często kursujących linii: z 7,5 min. na 10 min., z 10 min. na 12 min. i z 15 min. na 20 min.

Zmiany od kwietnia 2024

: 03 kwie 2024, 12:28
autor: reserved
Są linie na których się poprawiło, nie mówię że nie. Takim przykładem obecnie jest linia 172. Moim zdaniem dobry czas przejazdu i naprawdę dobre przerwy. Nawet jak ostatnio w wielki czwartek Mokotów cały stanął i miałem pół godziny opóźnienia to bardzo szybko wróciłem do rozkładu.

Zmiany od kwietnia 2024

: 03 kwie 2024, 12:48
autor: man1956
W przypadku 172 są dwie strony medalu. Z Twojego punktu widzenia się poprawiło, bo jest urealniony czas i długie postoje. I super, tak powinno być.
Z punktu widzenia pasażera jest nieco gorzej, bo 172 miało od lat częstotliwość 10/15/10, a od zeszłego roku ścięto ją do 10/15/15. Wiadomo, że w popołudniowym szczycie potoki się "rozpływają" w dłuższym przedziale czasowym, ale 15 min. to przesada. Moim zdaniem powinno być 12 min.

Zmiany od kwietnia 2024

: 03 kwie 2024, 16:01
autor: reserved
To zależy jak na to spojrzeć. Bo co z tego że pasażerowie mieliby linię co 10 czy 12 minut jak i tak by jeździła opóźniona więc w rezultacie czekaliby dużo dłużej? Więc to jest kwestia bardziej PR-u, ZTM chce by na papierze wyglądało cacy bo wtedy może się pochwalić że komunikacja działa dobrze. A że w praktyce wygląda to zupełnie inaczej...

Zmiany od kwietnia 2024

: 03 kwie 2024, 16:30
autor: ashir
Należy likwidować zatory dla komunikacji miejskiej, a nie zmniejszać częstotliwość, żeby ratować regularność, ale już nie czas przejazdu. Nie idźmy śladem Rzeszowa, gdzie dla mnie symbolem patologii jest Aleja Powstańców Warszawy. Tam na pokonanie jednego przystanku w godzinach szczytu jest 11 (!) minut, a jest to odległość 500 metrów. Wczesnym rankiem i wieczorem autobusy mają na pokonanie tej trasy minutę. Nie brakuje też podobnych odcinków z czasem przejazdu rzędu 5-6 minut. Efekt jest taki, że autobusy mają wydłużane czasy przejazdu i ścinane częstotliwości, a i tak jeżdżą opóźnione. Zerówka kiedyś jeździła co 10 minut, później co 12 minut, a teraz już co 15 minut. Nic to nie dało, bo autobusy dalej stoją w tych samych korkach.

Zmiany od kwietnia 2024

: 03 kwie 2024, 16:39
autor: reserved
No póki co nie likwiduje się zatorów dla komunikacji miejskiej, wręcz przeciwnie. Takie 122 na Nowym Bemowie potrafi złapać -6 czy -8 przez to że stoi na światłach mega długo bo tramwaj za tramwajem mają priorytet. Także tego.