Zmiany od stycznia 2025

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

michael112
Posty: 3086
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 03 sty 2025, 11:44

Georg pisze:
03 sty 2025, 11:01
5 i 6 sklepy nieczynne więc może nie będzie tak źle.
A zatem w sobotę 4.01 można było dać coś mocniejszego. Albo skrócić wyłączenie metra do niedzieli i świątecznego poniedziałku.

ashir
Posty: 28115
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 sty 2025, 12:35

Będzie 171, 190 i 249 - dodatkowe 6 kursów/h. :razz:

Autobus Czerwon
Posty: 4455
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 03 sty 2025, 12:37

A potem będzie zdziwienie że ludzie wybierają własne auto zamiast beznadziejnego zbiorkomu, jak w przypadku dojazdów na starówkę w okresie świątecznym?:P

ashir
Posty: 28115
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 sty 2025, 12:40

Bez przesady, jutro na trasie Metro Bemowo - Metro Księcia Janusza będzie 21 kursów/h. Dantejskich scen bym się jednak nie spodziewał.

Autobus Czerwon
Posty: 4455
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 03 sty 2025, 12:57

No, tylko nadal jest to ścięcie podaży z ~17000 miejsc na ~2500. Przy czym i tak przecież 167 czy 523 zupełnie puste po Górczewskiej to nie jeżdżą i przy współistnienia metra.

Czy dantejskie sceny będą czy nie, nie śmiem przewidywać. Być może istotna grupa osób widząc tak kiepską ofertę (m.in. 177 kończące trasę 4 przystanki przed przesiadką do metra) od razu przesiądzie się do auta istotnie odciążając niewydolny i beznadziejnie organizowany transport zbiorowy.

Poza tym piękna jest synchronizacja kursów zetki z 523, z MKJ 523 jedzie 3 minuty przed ZM2, potem jest 7 minut dziury... Chyba nikogo nie trzeba przekonywać że w praktyce będą po prostu 2 autobusy jednocześnie a następne 10 minut później?

man1956
Posty: 1729
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 03 sty 2025, 12:59

Autobus Czerwon pisze:
03 sty 2025, 12:37
A potem będzie zdziwienie że ludzie wybierają własne auto zamiast beznadziejnego zbiorkomu, jak w przypadku dojazdów na starówkę w okresie świątecznym?:P
Ja w przypadku dojazdu na Starówkę (gdzie wiele lat mieszkałem) wybrałbym się w okresie świątecznym wyłącznie zbiorkomem.
Znalezienie miejsca do parkowania graniczy tam z cudem, poza tym wjazd (ul. Podwale) i wyjazd (ul. Długa) to jest totalna masakra.

Autobus Czerwon
Posty: 4455
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 03 sty 2025, 13:03

Na szczęście dostanie się tam zbiorkomem też było masakrą, czego nie omieszkała opisać Stołeczna

michael112
Posty: 3086
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 03 sty 2025, 13:13

man1956 pisze:
03 sty 2025, 12:59
Ja w przypadku dojazdu na Starówkę (gdzie wiele lat mieszkałem) wybrałbym się w okresie świątecznym wyłącznie zbiorkomem.
Autobus Czerwon pisze:
03 sty 2025, 13:03
Na szczęście dostanie się tam zbiorkomem też było masakrą, czego nie omieszkała opisać Stołeczna
Owszem, dlatego - jeśli tylko mogę - to iluminację staram się odwiedzać w te dni, kiedy Nowym Światem i Krakowskim Przedmieściem jeżdżą pojazdy komunikacji publicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27746
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 sty 2025, 13:15

Autobus Czerwon pisze:
03 sty 2025, 12:57
No, tylko nadal jest to ścięcie podaży z ~17000 miejsc na ~2500. Przy czym i tak przecież 167 czy 523 zupełnie puste po Górczewskiej to nie jeżdżą i przy współistnienia metra.
No tak, tylko jeszcze pytanie, jakie byłoby wykorzystanie tej podaży w metrze w normalnych warunkach. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że wiele osób ma jeszcze urlopy/przerwę w nauce i wróci do Warszawy w poniedziałek/wtorek.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Georg
Posty: 6487
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 03 sty 2025, 13:25

fik pisze:
03 sty 2025, 13:15
Autobus Czerwon pisze:
03 sty 2025, 12:57
No, tylko nadal jest to ścięcie podaży z ~17000 miejsc na ~2500. Przy czym i tak przecież 167 czy 523 zupełnie puste po Górczewskiej to nie jeżdżą i przy współistnienia metra.
No tak, tylko jeszcze pytanie, jakie byłoby wykorzystanie tej podaży w metrze w normalnych warunkach. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że wiele osób ma jeszcze urlopy/przerwę w nauce i wróci do Warszawy w poniedziałek/wtorek.
Jak zawsze w punkt. Ciekawe ile osób wybiera autobusy, bo im się nie chce chodzić do stacji. Na krótkim dystansie (1-3 stacje) to jest bardziej opłacalne czasowo.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25967
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 sty 2025, 13:27

fik pisze:
03 sty 2025, 13:15
Autobus Czerwon pisze:
03 sty 2025, 12:57
No, tylko nadal jest to ścięcie podaży z ~17000 miejsc na ~2500. Przy czym i tak przecież 167 czy 523 zupełnie puste po Górczewskiej to nie jeżdżą i przy współistnienia metra.
No tak, tylko jeszcze pytanie, jakie byłoby wykorzystanie tej podaży w metrze w normalnych warunkach. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że wiele osób ma jeszcze urlopy/przerwę w nauce i wróci do Warszawy w poniedziałek/wtorek.
Na pewno nie było to 100% na odcinku Bemowo-KJ, bo wtedy nikt na kolejnych stacjach nie miałby szansy wejść do wagonu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4455
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 03 sty 2025, 13:32

fik pisze:
03 sty 2025, 13:15
Autobus Czerwon pisze:
03 sty 2025, 12:57
No, tylko nadal jest to ścięcie podaży z ~17000 miejsc na ~2500. Przy czym i tak przecież 167 czy 523 zupełnie puste po Górczewskiej to nie jeżdżą i przy współistnienia metra.
No tak, tylko jeszcze pytanie, jakie byłoby wykorzystanie tej podaży w metrze w normalnych warunkach. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że wiele osób ma jeszcze urlopy/przerwę w nauce i wróci do Warszawy w poniedziałek/wtorek.
To w takim razie czemu M2 nie jeździ/nie jeździło w takie dni co 10 minut? Może i warunki oczekiwania na metro są najbardziej komfortowe ze wszystkich środków transportu, może i jest najdroższe w eksploatacji...ale zapomniałem że to Warszawa i lepiej przecież ciąć na autobusach zastępczych:d Tak jakby wyłączony odcinek nie był wystarczającą niedognością

Żeby nie było - z meritum twojego posta całkowicie się zgadzam. No, tylko że część osób wracajacych z wyjazdów w poniedzialek i będzie mieć mały problem z powrotem. To nie ty przypadkiem postulowałeś kiedyś zagęszczanie kursów w niedzielne popołudnio-wieczory?

Jurand
Posty: 1483
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 03 sty 2025, 13:52

ashir pisze:
03 sty 2025, 12:40
Bez przesady, jutro na trasie Metro Bemowo - Metro Księcia Janusza będzie 21 kursów/h. Dantejskich scen bym się jednak nie spodziewał.
Zwłaszcza że jednak nadal sporo osób urlopuje się :-D

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27746
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 sty 2025, 14:05

No ale:

1. Częstotliwość metra musi być dostosowana do frekwencji na najbardziej obleganym odcinku, a nie końcówce. Częstotliwość autobusów musi być dostosowana tylko do frekwencji na zastępowanym odcinku.
2. O ile pozostawienie pewnej rezerwy podaży w układzie stałym jest pożądane, tak ze względu na komfort jak i słabo przewidywalne wachnięcia popytu, o tyle w przypadku krótkotrwałego wyłączenia można pojechać nieco bardziej ryzykownie.
3. W październiku średnia łączna liczba wchodzących osób na dwie wyłączone stacje wynosiła ok. 9 tys. w niedziele i ok. 17 tys. w soboty. Nawet przyjmując współczynnik godziny szczytu na poziomie dnia roboczego (14,1% wg WBR 2015) otrzymujemy odpowiednio ~1300 i ~2400 osób w godzinie - a przecież weekendy są zdecydowanie bardziej równomiernie rozłożone, więc w ciemno strzelam, że pasażerowie jednak się pomieszczą.
4. Postuluję zagęszczanie kursów linii dworcowych w niedzielę wieczorem, bo a) częstotliwości wymuszają nieracjonalnie długie oczekiwanie i pasażerowie odpływają do uberów&co, b) kursowanie linii dworcowych kończy się przed ostatnimi pociągami i pasażerowie odpływają do uberów&co, c) nagły dopływ dużej masy ludzi powoduje niezabieralność i pasażerowie odpływają do uberów&co. Nie bardzo wiem jednak, co to ma do tematu, skoro akurat 523 jeździ całkiem przyzwoicie (choć powinno przyzwoiciej) także w świąteczne późne wieczory.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

mb112
Posty: 1264
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 03 sty 2025, 17:18

ashir pisze:
03 sty 2025, 12:35
Będzie 171, 190 i 249 - dodatkowe 6 kursów/h. :razz:
Tak w ogóle to 249 jedzie na Koło tylko parę minut dłużej niż 177 na Os. Górczewska łącznie z zawrotką. To nie można dorzucić 2 brygad (nawet pewnie nie potrzeba wszystkich 3) z 249 do 177 i skierować na Koło ? Już nawet pomijając wszelkie inne logiczne zmiany na Bemowie. I wycofujemy 177 z głupiej końcówki, i zapewniamy lepszy dojazd z Wola Parku na Człuchowską, i z Deotymy do M2. A na północnej Lazurowej i Człuchowskiej to przecież jest tyle linii, że nikt nie czeka specjalnie na 249, tylko wsiada w co pierwsze przyjedzie.

Zablokowany