O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 05 wrz 2006, 14:54

PKP IC pisze:Auto Stop! - jedźcie pociągiem!

Auto-stop to nowa propozycja Intercity dla małych grup.

Oferta jest świetną alternatywą dla jazdy samochodem - promocja skierowana jest do każdego, kto odbywa podróż tam i z powrotem, w 3-5 osób, pociagami InterCity i Express.

Dzięki Auto-stop trzecia, czwarta i piąta osoba bilet powrotny mają gratis - kupują jedynie miejscówkę. Oszczędność przy podróży 5 osób z Warszawy do Poznania, Krakowa czy Katowic wynosi do 213 zł.

Kiedy korzystasz z oferty Auto-stop zachowujesz prawo do przysługujących Ci ulg ustawowych.

O czym trzeba pamiętać korzystając z Auto-stop?

* Bilet tam i z powrotem trzeba kupić łącznie w jednej kasie, zaś na biletach i miejscówkach na podróż powrotną musi się znaleźć adnotacja "Auto-stop" poświadczona stemplem i podpisem kasjera.

* Przy podróży powrotnej trzeba mieć ze sobą również bilety na podróż "tam".
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Flash8222
Posty: 7853
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 06 wrz 2006, 18:08

Rynek Kolejowy pisze:Zakaz palenia w pociągach PKP InterCity
Od grudnia pociągi Intercity obejmie zakaz palenia. Palacze mogą jednak przesiąść się do ekspresów obsługiwanych także przez PKP IC.
Od 9 grudnia dokładnie studiujcie nowy rozkład jazdy i nie wybierajcie podróży pociągami najwyższej klasy — można polecić palaczom korzystającym z usług PKP Intercity (PKP IC). Całkowity zakaz palenia obejmie tylko 30 składów typu intercity i eurocity. Palić będzie można w pozostałych 140: ekspresach i Tanich Liniach Kolejowych (TLK).

- To nasza inicjatywa. Chcemy podnieść komfort podróży pasażerów, którzy płacą więcej za bilet. Zakaz wpisuje się też w ogólnoświatowy trend ograniczania palenia w miejscach publicznych i niedawne propozycje resortu zdrowia, który postulował m.in. wprowadzenie osobnych wagonów dla palących - mówi Czesław Warsewicz, p.o. prezesa PKP IC.

Za ograniczeniami dla palących opowiedzieli się sami podróżni. - W lipcu przeprowadziliśmy wśród tysiąca klientów badanie, sprawdzając, na ile elastycznie zareagowaliby na zakaz palenia w naszych pociągach. W przypadku intercity tylko 5 proc. ankietowanych zadeklarowało, że takie restrykcje skłoniłyby ich do rezygnacji z przejazdu. To wynik mieszczący się w granicach błędu statystycznego. Nie chcemy, oczywiście, stracić ani jednego pasażera, ale dać wszystkim szansę wyboru. Ci, którzy palą, mogą jeździć ekspresami i TLK - zapewnia p.o. prezesa PKP IC.

Zakaz palenia to jeden z elementów nowej strategii spółki, która obejmie m.in. zmiany w wystroju i menu wagonów barowych.

Papierosów w Intercity nie będzie, za to na dworcach pojawią się hostessy w służbowych strojach PKP IC. Jeszcze w tym miesiącu. Na początek 10 - na warszawskim Dworcu Centralnym. Mają pomagać obcojęzycznym podróżnym w znalezieniu drogi do kas, na perony i do biura obsługi klienta.

- Będą to młode osoby już zatrudnione w naszej spółce, władające czterema językami: angielskim, francuskim, niemieckim i hiszpańskim. Program ma charakter pilotażowy. Jeśli się sprawdzi, hostessy wprowadzimy też na dworcach w Poznaniu, Krakowie oraz Trójmieście - mówi Czesław Warsewicz.
(źródło: Puls Biznesu, 6 września 2006)

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 06 wrz 2006, 18:56

a kto będzie pilnował zakazu palenia?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 wrz 2006, 20:01

cóż, sam zakaz palenia jest moim zdaniem słuszny, ale dzielenie typów pociągów na te, w których można palić i na te, w których nie można palić, jest moim zdaniem niezbyt dobrym rozwiązaniem.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
span
Posty: 500
Rejestracja: 15 gru 2005, 0:47
Lokalizacja: OcHoTa rEwIr

Post autor: span » 07 wrz 2006, 2:56

cóż mam to gdzieś........ostatnio IC-kiem jechałem niewiadomo kiedy..........wole PR-y i rypie mnie ten zakaz - chociaż jestem zaciekawiony, kto tak naprawde bedzie pilnował tego przykazu 8-[ :-k

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 07 wrz 2006, 6:55

Za ograniczeniami dla palących opowiedzieli się sami podróżni. - W lipcu przeprowadziliśmy wśród tysiąca klientów badanie, sprawdzając, na ile elastycznie zareagowaliby na zakaz palenia w naszych pociągach. W przypadku intercity tylko 5 proc.
W lipcu jechałem 4 razy pociągami IC, w przedziałach dla palących i jakoś nikt mnie nie pytał o zdanie... a szkoda.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 10 wrz 2006, 21:30

Flash8222 pisze:Będą to młode osoby już zatrudnione w naszej spółce, władające czterema językami: angielskim, francuskim, niemieckim i hiszpańskim.
jednak rosyjskiego bedzie BARDZO brakowac... zdecydowanie bardziej niz francuskiego lub hiszpanskiego imho...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 wrz 2006, 1:19

RMF FM pisze: Środa, 13 września 2006, 14:18
Rodzinna atmosfera w PKP Intercity

Nowy prezes spółki Intercity, Czesław Warsewicz zatrudnił na czas wakacji swojego szwagra do sprawdzania, czy pociągi są czyste i jak długo pracują kasjerki - dowiedział się reporter RMF FM. Prezes nie widzi w tym nic niestosownego i jak dodaje, szwagier już tam nie pracuje. Okazuje się, że szef Intercity kłamie.

Szwagier prezesa jeździł pociągami ze specjalnym biletem i robił zdjęcia aparatem cyfrowym. Szef Intercity bez skrępowania przyznał się do zatrudnienia rodziny. Jego argumentacja była następująca: Ponieważ chciałem mieć wpływ na jakość świadczonych usług przez spółkę. Na pytanie, czy jest zadowolony z pracy szwagra, odpowiedział: Jako osoba tak. Ta rola czy misja się skończyła i w tej chwili nie jest już zatrudniony.

Jak się jednak okazuje, prezes nie do końca mówi prawdę. Wystarczył jeden telefon reportera RMF z pytaniem, gdzie dostarczyć przesyłkę dla pana Jarosława, czyli szwagra prezesa i w ten sposób dowiedział się, że mężczyzna tam nadal pracuje. Szkoda, że prezes musi się podpierać rodziną, a nie ma zaufania do swojego zespołu.

Zadziwiający jest też komentarz Ministra Transportu Jerzego Polaczka, czyli zwierzchnika prezesa z PKP: Jestem zadowolony z pracy prezesa Intercity, gdyby osoba zatrudniona przez niego nie wykonała swojego zadania, to można by tę sytuację oceniać inaczej, a tak, gdy wszystko zostało zrobione dobrze, to nie widzę w tym nic nieodpowiedniego. Jak widać można więc bezkarnie w państwowych firmach zatrudniać rodzinę.
Na szczęście niedługo porządzi...
PKP pisze:Konkurs na Prezesa Zarządu spółki "PKP Intercity"

Polskie Koleje Państwowe S.A. jako jedyny Wspólnik spółki "PKP Intercity" spółka z o.o. z siedzibą w Warszawie
ogłasza o wszczęciu postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko


Prezesa Zarządu spółki "PKP Intercity" spółka z o.o. z siedzibą w Warszawie

1. Kandydat powinien spełniać następujące kryteria:

a) wykształcenie wyższe,
b) znajomość języka obcego (preferowany j. angielski),
c) co najmniej 10-letni staż pracy, w tym nie mniej niż 5-letnie udokumentowane doświadczenie w zarządzaniu podmiotami gospodarczymi,
d) niekaralność i brak toczących się postępowań karnych wobec kandydata,
e) niepodleganie określonym w przepisach prawa ograniczeniom lub zakazom zajmowania stanowiska członka Zarządu w spółkach handlowych,
f) dobry stan zdrowia i brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym.

2. Zgłoszenia kandydatów powinny zawierać:

a) list motywacyjny, zawierający oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
b) życiorys zawodowy (z podaniem adresu korespondencyjnego, e-mailowego, numeru telefonu i faksu),
c) uwierzytelnione odpisy dokumentów potwierdzających spełnienie kryteriów określonych w pkt. 1 (odpis dowodu tożsamości, dyplom ukończenia wyższej uczelni, świadectwa pracy, zaświadczenie o niekaralności, aktualne zaświadczenie o stanie zdrowia),
d) inne dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje i umiejętności kandydata.

3. Zgłoszenia kandydatów winny być doręczone do Spółki PKP S.A. Centrala, Warszawa, ul. Szczęśliwicka 62 (IV piętro, pok. 424) w zaklejonych kopertach z dopiskiem "Postępowanie kwalifikacyjne na Prezesa Zarządu PKP Intercity spółka z o.o". w terminie do 29.09. 2006 r. do godz. 15 00.

4. Informacje o Spółce, w zakresie przekazywanym z mocy prawa sądowi rejestrowemu, będą dostępne dla osób zaproszonych na rozmowę kwalifikacyjne do wglądu.

Osobą upoważnioną do udostępniania dokumentów jest Anna Szczepaniak tel. (0-22) 47 49 291

5. Zgłoszenia kandydatów złożone po terminie oraz niespełniające wymogów określonych w ogłoszeniu, nie podlegają rozpatrzeniu.

6. O wynikach postępowania kwalifikacyjnego kandydaci zostaną powiadomieni pisemnie.

7. Przeprowadzający postępowanie kwalifikacyjne będzie mógł, bez podania przyczyn, w każdym czasie zakończyć postępowanie bez wyłaniania kandydatów.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
tomo
Posty: 101
Rejestracja: 29 gru 2005, 19:35
Lokalizacja: Ożarów Maz.

Post autor: tomo » 15 wrz 2006, 17:23

MeWa pisze:Na szczęście niedługo porządzi...
Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz...

Warsewicz podczas środowej konferencji prasowej w obecności Ministra Transportu potwierdził swoją kandydaturę, a cały ten konkurs to jeden wielki pIC :-?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 wrz 2006, 18:43

Obrazek
Promocje dla podróżujących PKP Intercity

PKP Intercity chce zaoferować nowe promocje, m.in. bilety do Berlina za 5 EUR. Czesław Warsewicz, p.o. prezesa spółki realizuje pomysły swojego przeciwnika, choć wcześniej był im przeciwny.

Pozytywne zmiany w Intercity (w zeszłym roku spółka po raz pierwszy miała zysk - 3,1 mln zł) zapoczątkował jej były prezes Jacek Prześluga. Pod koniec czerwca zrezygnował ze stanowiska, mówiąc, że ma związane ręce i nie może dogadać się z zarządem w sprawie strategii spółki. Jego miejsce tymczasowo zajął jego główny oponent Czesław Warsewicz (od stycznia w zarządzie spółki), który niespodziewanie zapowiedział nowe promocje, choć wcześniej był ich przeciwnikiem.

Od września rusza akcja "Auto stop" dla podróżujących grup trzy-pięcioosobowych. W ramach promocji trzecia, czwarta lub piąta osoba zwolnione są z zakupu biletu powrotnego - kupują tylko miejscówki. Dzięki temu można oszczędzić nawet do 30 proc. ceny biletu.

Zmotoryzowanym kolej zaproponuje usługę Park & Go, dzięki której kierowcy będą mogli zostawiać auta na przydworcowych parkingach. Na pięciolecie Intercity zaoferuje też bilety do Berlina za 5 EUR. Promocja ruszy w połowie października.

PKP ogłosiło konkurs na nowego prezesa PKP Intercity. Kandydatury można zgłaszać do 29 września. W konkursie wystartuje p.o. prezesa Czesław Warsewicz.
(źródło: Gazeta Wyborcza, 13 września 2006)
5 lat PKP InterCity

Z okazji 5-lecia PKP IC Minister Transportu Jerzy Polaczek oraz p.o. prezes zarządu PKP Intercity Czesław Warsewicz spotkali się z dziennikarzami w sali recepcyjnej Dworca Centralnego.

Minister Transportu zapowiedział, że spółka zamierza zainwestować w tabor kolejowy 130 mln zł tylko w 2006 r. Wyraził także przekonanie, iż przy obecnym tempie rozwoju, PKP Intercity będzie mogła wkrótce być wprowadzona na giełdę.

PKP Intercity to szybko rozwijająca się spółka, powstała w 2001 wyniku restrukturyzacji PKP. Choć początki jej funkcjonowania były trudne (w ciągu pierwszych 3 lat przyniosła w sumie 128 mln strat), opinia o dużym potencjale PKP IC okazała się słuszna – w 2005 roku, spółka odnotowała zysk w wysokości 3,1 mln złotych.

„Na koniec 2006 roku możemy spodziewać się ok. 40 mln złotych zysków.” - zapowiedział Minister Polaczek. Pogratulował p.o. prezesowi spółki dobrych wyników, które jego zdaniem są efektem realizacji dobrej strategii rozwoju przewozów specjalistycznych, międzynarodowych oraz krajowych. Poinformował także, że w najbliższych 3 – 4 latach plan inwestycji PKP IC w tabor kolejowy przewiduje modernizację 100 wagonów, zakup 10 nowych lokomotyw dwusystemowych, 20 nowych wagonów I i II klasy, w tym wagonów restauracyjnych na łączną sumę około 1 mld złotych.

Na sukces PKP IC według Czesława Warsewicza składa się przede wszystkim zwrot niezapłaconych ulg ustawowych za lata 2002-2003 w wysokości 25 mln złotych, dopłaty do przewozów międzynarodowych (25,4 mln złotych), dotacja budżetowa 18,1 mln złotych na zakup taboru oraz wzrost jakości świadczonych usług (warszawskie Centrum Obsługi Klienta, internetowa sprzedaż biletów, itd.). Spółka zanotowała także wzrost przewozu pasażerów, do końca sierpnia z jej usług skorzystało 7 mln pasażerów, czyli tyle, ile przez cały 2004 r, Warsewicz spodziewa się, że na koniec tego roku liczba ta wzrośnie do ok. 10, 8 mln osób (ponad 1 mln więcej niż w 2005 r.)

Warsewicz przedstawił także strategię spółki na najbliższe lata: inwestycja w zakup i modernizację taboru, oraz kampania wizerunkowa PKP IC, mającą na celu przyciągnięcie nowych klientów, a także wzrost jakości usług i poszerzenie oferty przewozów. Obecnie PKP Intercity posiada 1.240 wagonów, w tym 28 nowych i 213 zmodernizowanych w ciągu ostatnich 5 lat. W ramach realizacji tej strategii spółka jeszcze w tym roku planuje przeznaczyć 115 mln na tabor kolejowy, podpisała już piętnastoletnią umowę kredytową z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym na 50 mln euro, pozostałą kwotę zamierza uzyskać ze środków własnych. Inwestycje taborowe w wysokości 1 mld złotych mogą zostać częściowo zrefundowane ze środków unijnych (z Sektorowego Programu Operacyjnego Transport oraz programu Infrastruktura i Środowisko). Minister Polaczek potwierdził, iż część unijnych funduszy przeznaczona będzie na modernizację taboru kolejowego, i być może kwota przeznaczona na ten cel przekroczy wartość 400 mln €.

Spółka podejmie też działania mające na celu uatrakcyjnienie swojej oferty przewozowej poprzez wznowienie połączenia „Polonez” na trasie Warszawa-Moskwa (przewidywane na maj 2007 r.), uruchomienie połączenia na trasie Kraków-Moskwa, przygotowanie oferty AutoStop skierowanej do kierowców samochodów (obniżka biletów dla 5 osób o 30% oraz zapewnienie miejsc parkingowych w pobliżu Dworca Centralnego w ramach projektu „Parkuj i Jedź”. Oprócz tego PKP IC zamierza poprawić jakość usług gastronomicznych WARS-u, skrócić czas oczekiwania na zakup biletów do 10 minut, a także zapewnić bezpieczeństwo podróżnym poprzez system monitoringu w wagonach Intercity.

Czesław Warsewicz potwierdził także, że po ponad dwóch miesiącach pełnienia obowiązków prezesa zarządu PKP IC, zamierza ubiegać się o prezesurę tej spółki.

Poniżej zamieszczamy zdjęcia z sali recepcyjnej Dworca Centralnego, która zachowała swój wygląd z 1975 roku. To właśnie w niej Edward Gierek i inni urzędnicy PRL spędzali czas oczekując na przyjazd pociągu. Niestety naszym fotoreporterom nie udało się odnaleźć legendarnych przejść łączących salę z Pałacem Kultury czy budynkiem Komitetu Centralnego.

Obrazek
(źródło: Informacja własna „RK”, 14 września 2006)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 16 wrz 2006, 3:34

kurcze... skoro ten caly Warsewicz zaczal sie bawic w promocje, to moze chociaz za rok doczekamy sie Latawca? [-o< [-o< [-o<

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 16 wrz 2006, 16:25

I czegoś w rodzaju karnetu wakacyjnego, bo Wojażer to przy tym klapa głównie przez te miejscówki.
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7830
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 16 wrz 2006, 22:55

A to właśnie przypadkiem nie obecny prezes zablokował pomysł Prześlugi - Latawca w tym roku?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
tomo
Posty: 101
Rejestracja: 29 gru 2005, 19:35
Lokalizacja: Ożarów Maz.

Post autor: tomo » 17 wrz 2006, 11:36

R-9 Chełmska pisze:A to właśnie przypadkiem nie obecny prezes zablokował pomysł Prześlugi - Latawca w tym roku?
Przypadkiem dokładnie tak - Warsewicz był głównym przeciwnikiem Latawca.

Zresztą p.o. w swoich działaniach za nadrzędny cel obrał sobie niszczenie i negowanie wszystkich pomysłów Prześlugi.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 07 paź 2006, 17:54

jasiu pisze:czy ktoś jest w stanie wskazać mi 1 (jedną) korzyść wynikającą z istnienia spółeczki IC?
bez przesady, mają wiele wad, ale dużo robią dla lepszego wizerunku kolei, reklamują się sami, ale zawsze trochę blasku i na PRy spłynie, gdyby nie było rozdziału pewie nikt by sie nie zajmował taka promocją
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

ODPOWIEDZ