Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 wrz 2006, 20:18

i Twoje rozumowanie jest, że skoro nie można mieć szybko ładnego dworca, to najlepiej w ogóle dworzec stamtąd wyrzucić...? Ja podejrzewam, że już rozsądnie odnowiona bryła Centralnego dobrze by wyglądała...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 15 wrz 2006, 2:32

TVP3 pisze:ABC stołecznej kolei

To proste jak ABC. Kolej w Warszawie może być A-trakcyjna, B-ezpieczna i C-zysta. Pytanie tylko kiedy. PKP zapewnia, że już wkrótce będzie to można zauważyć bez trudu.


Władze kolei, miasta i straży miejskiej podpisały wspólnie list intencyjny.

Do pracy, do szkoły, na zakupy, w interesach. Codziennie do Warszawy przyjeżdża sześćset tysięcy osób. Osiemdziesiąt procent własnym samochodem lub komunikacją miejską.

Kolej wybiera zaledwie co dziesiąta osoba mimo, że w stolicy jest trzydzieści osiem dworców. I chociaż dojazd pociągiem do Ursusa zabiera zaledwie dwadzieścia minut, wielu mieszkańców miasta woli godzinę spędzić w autobusie. Dlaczego?

Kolej warszawska przyznaje, że wciąż jest brudno i niebezpiecznie.

Remonty już się rozpoczęły. Nowym wyglądem może pochwalić się Powiśle. W przyszłym roku także Ochota.

Liczba rozbojów i kradzieży na stołecznych dworcach spada, najgorsze są jednak weekendy, gdy młodzież po imprezach wraca do domu.

Pozostaje mieć nadzieje, że kolejowe ABC nie będzie tylko sloganem, ale odzwierciedleniem kolejowej rzeczywistości.

Obrazek

http://ww6.tvp.pl/837,20060914394867.strona

Zdjęcia to już lepszego nie mogli dobrać (Białystok, pociąg do Kuźnicy).
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 15 wrz 2006, 8:48

TVP3 pisze:To proste jak ABC. Kolej w Warszawie może być A-trakcyjna, B-ezpieczna i C-zysta. Pytanie tylko kiedy. PKP zapewnia, że już wkrótce będzie to można zauważyć bez trudu.
:arrow: Wczoraj w Wywiadzie Kuriera dyrektor PKP PLK (bodajże Jacek Nowak) z rozbrajającą szczerością przyznał: "nie ma oczywiście gwarancji, że uda nam się te zamierzenia zrealizować" :).

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 wrz 2006, 19:09

taaa... "remont" dworca Powiśle polegał na odmalowaniu części elewacji górnego budynku wejściowego na kolor zielony i sprawieniu nowego, żółtego napisu z nazwą stacji w miejsce niedziałąjącego neonu. Wnętrze budynku, zejścia, perony i dolny pawilon nietknięty... Na prawdę nie ma czym się chwalić.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 20 wrz 2006, 0:20

ŻW pisze:Połączą metro z koleją podziemnymi przejściami

autor: Maciej Czerski, mp, Ostatnia aktualizacja: 2006-09-19

Miasto chce wybudować dwa tunele łączące stacje kolejowe z peronami metra. Jeden z nich połączy Dworzec Gdański PKP ze stacją Dworzec Gdański, a drugi dworzec PKP Śródmieście z przystankiem Centrum.

Podróżni dojeżdżający np. z Legionowa będą mogli po wyjściu z pociągu bezpośrednio z peronu wejść do tunelu prowadzącego na antresolę stacji metra. Jednak zanim rozpocznie się budowa przejścia, trzeba zmodernizować torowisko PKP. Metro ogłosiło właśnie przetarg dotyczący koncepcji zmiany układu torów.

– Przebudowa torowiska jest konieczna. Trzeba zrobić więcej miejsca na peronach, by umieścić tam m.in. wyjścia z podziemnego przejścia – tłumaczy Grzegorz Żurawski, rzecznik Metra Warszawskiego.

Kiedy rozpocznie się budowa połączenia? – W tym momencie jeszcze nie można mówić o konkretnym terminie, bo najpierw kolejarze muszą wykonać swoją część prac – mówi Żurawski.

Bardziej zaawansowane są prace nad tunelem w centrum miasta. – Przejście podziemne jest umieszczone w miejscowym planie zagospodarowania terenu wokół Pałacu Kultury. Optymistyczna wersja zakłada, że prace budowlane mogłyby się zacząć najwcześniej za dwa lata – mówi Janusz Kubicki z urzędu Warszawy, koordynator zmian w centrum miasta.

Zdaniem ekspertów bezpośrednie podziemne połączenia są potrzebne. Przyśpieszają wymianę pasażerów, przez co komunikacja staje się bardziej atrakcyjna dla pasażerów. W efekcie coraz więcej mieszkańców podwarszawskich miast będzie mogło zostawić auta w garażach i dojeżdżać do stolicy pociągiem. Dla warszawiaków to mniej spalin i hałasu.
:arrow: O tych planach mówi się już od kilku lat i niewiele do tej pory zrobiono. Teraz znowu przypominają, że przejścia powstaną... najwcześniej za dwa lata.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 wrz 2006, 0:24

a problem pozostaje ten sam: kłopoty z dogadaniem się z PKP, brak środków PLK na partycypowanie w tej inwestycji - to w przypadku Dworca Gdańskiego. Natomiast odnośnie Centrum, to problemem jest bezład panujący wokół PKiN-u. Prace przy zagospodarowaniu tego terenu miały się zacząć w 2005 r., a po dzień dzisiejszy nic tam nie zrobiono...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 20 wrz 2006, 9:20

Co tam problemy, wybory się zbliżają, więc trzeba trochę "świetlanych projektów" wyciągnąć z zakurzonej szafy [-(

Awatar użytkownika
khangoor
Posty: 134
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:34
Lokalizacja: otwock/wawa
Kontakt:

Post autor: khangoor » 20 wrz 2006, 9:34

Dennis pisze:Co tam problemy, wybory się zbliżają, więc trzeba trochę "świetlanych projektów" wyciągnąć z zakurzonej szafy
obawiam się, że niestety jest to jedyna przyczyna, wzmożonego, w ostatnim czasie, "ruchu w zapowiedziach o inwestycjach". proste to jak konstukcja cepa - jak wygramy to się powie, że to zapowiedzi tylko były, a jak przegramy to się z 'pozycji opozycji' rządzącym przywali, że wstrzymują takie piękne plany.... #-o

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 paź 2006, 19:28

Obrazek
WARSZAWA
DWORZEC CENTRALNY

Kolejarze zniszczyli poczekalnię


Zamiast zielonych drzewek smętne kikuty, zamiast ochrony żebrzący narkomani - tak po roku od otwarcia wygląda poczekalnia w hali głównej Dworca Centralnego.

Obrazek
Urządzenie zlikwidowanej zielonej poczekalni kosztowało 50 tys. zł
(c) ROBERT GARDZIŃSKI

Do niedawna pasażerowie czekający na pociąg mogli to robić bez obawy o bezpieczeństwo. W Oazie Intercity w hali głównej dworca mogli przysiąść na drewnianych ławkach wśród zieleni pod okiem ochrony pilnującej, by nie zaczepiali ich bezdomni i narkomani.

Kilka dni temu sielanka się skończyła. Szefowie PKP Intercity, które zarządzają halą główną Centralnego, postanowili zlikwidować poczekalnię. Wycięto tuje i powyrywano mniejsze rośliny, w pustych donicach straszą kikuty. Nikt też nie pilnuje bezpieczeństwa pasażerów. Korzystają z tego dworcowi narkomani. Co chwila podchodzą, próbując wyżebrać parę złotych.

- To jakiś absurd. Trzeba wyjątkowej bezmyślności, żeby zniszczyć takie miejsce - irytuje się pan Bartosz, czekający na pociąg do Wrocławia. - Dlaczego kolejarze uznali, że bezpieczeństwo i wygoda pasażerów są nieistotne?

- To stan przejściowy. Chcemy inaczej zagospodarować to miejsce - komentuje sytuację rzeczniczka kolejowej spółki Adrianna Chibowska. - A wygląd zewnętrzny jest kwestią subiektywną, każdemu podoba się co innego - przekonuje.

Co powstanie w miejscu zdewastowanej poczekalni i kiedy pasażerowie będą mogli znów poczuć się na dworcu bezpiecznie - Intercity nie ujawnia.

emk
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 07 paź 2006, 17:40

ale żeby od razu nazywać to dewastacją? Po prostu zmiana dekoracji... ATSD, czy ktoś jest w stanie wskazać mi 1 (jedną) korzyść wynikającą z istnienia spółeczki IC?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36667
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 paź 2006, 18:26

To żeby urządzić coś nowego, trzeba poprzednie demontować nie wiadomo ile wcześniej i zostawiać kikuty?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 09 paź 2006, 11:58

PKP SA - Komunikaty prasowe
PKP S.A. remontuje dworzec Warszawa Śródmieście
W trakcie modernizacji tunelu średnicowego w Warszawie remont przechodzi także, połączony z tunelem, Dworzec Warszawa Śródmieście. Prace rozpoczęły się 18 września i zakończą przed końcem listopada tego roku.

Zakres prac remontowych to między innymi:
- malowanie i czyszczenie mechaniczne oraz chemiczne ścian, schodów i sufitów dworca
- czyszczenie i malowanie pawilonów naziemnych
- remont dachu dworca
- wymiana sufitów w pawilonach naziemnych
- remont oświetlenia
- instalacja nowych drzwi automatycznych w pawilonach naziemnych dworca
- remont toalet na dworcu

Wykonawcą robót są firmy: Complex Bud i PKP Energetyka Koszt remontu pokryje w stu procentach PKP S.A. W przyszłym roku wyremontowany zostanie także kompleksowo dworzec Ochota i Powiśle.

Dworzec Warszawa Śródmieście położony jest w samym centrum Warszawy, między ulicami Emilii Plater i Marszałkowską. Wybudowano go w 1963 roku. Dworzec obsługuje ruch pociągów aglomeracyjnych dowożących do centrum Warszawy mieszkańców województwa mazowieckiego i samych warszawiaków korzystających z linii kolejowych w Warszawie, głównie z kierunku wschodniego i zachodniego. Powierzchnia dworca wynosi 18 tysięcy metrów kwadratowych, a kubatura 72 tysiące metrów sześciennych. W ciągu roku korzysta z niego 2,3 mln pasażerów.


Dodatkowe informacje:


Michał Wrzosek
Rzecznik Prasowy PKP S.A.
Tel: 022 47 49 200
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 12 paź 2006, 12:22

Życie Warszawy pisze:Nie wyburzać Centralnego?

Zaskakujące rezultaty przyniósł sondaż Pentora dla ŻW na temat planów rozbiórki Dworca Centralnego. Okazuje się, że hala – choć wygląda fatalnie – ma w stolicy wielu zwolenników.

Aż 54 proc. dorosłych mieszkańców stolicy opowiedziało się przeciwko planom wyburzenia dworca. Choć nie oznacza to, że warszawiacy są zadowoleni z jego obecnego wyglądu, pokazuje, że nieufnie odnoszą się do urzędniczych planów zagospodarowania centrum.
Przypomnijmy: choć Centralny ma być wyburzony, spółka PKP Dworce Kolejowe nie podjęła jeszcze decyzji o tym, jak będzie wyglądał dworzec. Możliwości jest wiele. Najczęściej mówi się o czterdziestopiętrowym biurowcu i centrum handlowo-rozrywkowym.
– Nie będzie to miejsce spełniające funkcje publiczne. Inwestycja ma przynieść jak największy zwrot – mówi Michał Wrzosek, rzecznik Grupy PKP.
Obrońców Centralnego w obecnym kształcie nie brakuje. – To fantastycznie – tak na wieść o wynikach sondażu zareagował Jarosław Trybuś, historyk sztuki.

Klasa europejska
– Budynek dworca to jeden z najlepszych obiektów architektonicznych poprzedniej epoki. Zarazem jeden z najciekawszych dworców w Europie – uważa Trybuś, choć przyznaje, że teraz nie wygląda on ciekawie.
– Dworzec jest po prostu brudny, pełen sklepików, które poprzyklejały się do oryginalnej architektury i szpecą go. Dlatego nie potrzebujemy go wyburzać, lecz przywrócić mu dawną świetność – ocenia Trybuś.
Podobnego zdania jest młody architekt z grupy Centrala Jakub Szczęsny.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 paź 2006, 15:07

"Nie będzie to miejsce spełniające funkcje publiczne. Inwestycja ma przynieść jak największy zwrot" - wyszło sidło z worka...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36667
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 paź 2006, 16:00

Jakby się nad tym zastanowić, to wolę, aby publiczne (więc i moje) pieniądze się zwracały, niż marnotrawiły. Aczkolwiek oczywiście nie za wszelką cenę...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ