Strona 8 z 14

: 14 sty 2006, 22:09
autor: TLG
Gość pisze:Szczerze mówiąc też wolałbym Mercedesy - MANy drugiej generacji średnio mi się podobają. Ale to raczej nie w tym przedziale wiekowym. No i w reportażu w TKW rzecznik MZA mówił, że najbardziej chcieliby pojazdy jednej z już używanych firm - w ramach ujednolicania. Szczerze mówiąc czarno to widzę, ale pożyjemy .
II generacja w Białymstoku sprawuje sie całkiem przyzwoicie. Byłem tam zaledwie kilka godzin, ale szybko doszedłem do wniosku, że te autobusy są zupełnie jak nowe. Odnośnie zakupu MANów podzielam Twoje zdanie. Ale niech próbują. Powoli zaczynam zmieniać zdanie na temat tego pomysłu. Każdy krok w celu poprawy komfortu podróży działa na korzyść. I przewoźnika i pasażerów.

: 15 sty 2006, 19:47
autor: Plesim
Szczerze mówiąc też wolałbym Mercedesy - MANy drugiej generacji średnio mi się podobają. Ale to raczej nie w tym przedziale wiekowym. No i w reportażu w TKW rzecznik MZA mówił, że najbardziej chcieliby pojazdy jednej z już używanych firm - w ramach ujednolicania. Szczerze mówiąc czarno to widzę, ale pożyjemy ... ;)
Z MANami to raczej czarno widzę, ale jeżeli chodzi o Mercedesa to z tego co wiem przedstawiciel Mercedesa na Polskę jeszcze niedawno miał w ofercie całkiem sporo Citaro nawet G. Tylko cena jaką żądają to trochę za dużo jak dla MZA.

: 15 sty 2006, 20:09
autor: TLG
Z MANami to raczej czarno widzę, ale jeżeli chodzi o Mercedesa to z tego co wiem przedstawiciel Mercedesa na Polskę jeszcze niedawno miał w ofercie całkiem sporo Citaro nawet G. Tylko cena jaką żądają to trochę za dużo jak dla MZA.
W końcu skądś Polski Express musiał je wziąć startując w przetargu dla Piaseczna. Citar w Niemczech jest dużo, a jeszcze nie zaczą sie boom na wymiane a u nas-na zakup używanych autobusów tej klasy. Ale problem wieku nadal pozostaje-nawet niemcy nie pozbywają sie tak "młodego" taboru jak 5-letnie autobusy w takich ilościach.

: 15 sty 2006, 20:33
autor: Piotrek
TLG pisze:W końcu skądś Polski Express musiał je wziąć startując w przetargu dla Piaseczna. Citar w Niemczech jest dużo, a jeszcze nie zaczą sie boom na wymiane a u nas-na zakup używanych autobusów tej klasy. Ale problem wieku nadal pozostaje-nawet niemcy nie pozbywają sie tak "młodego" taboru jak 5-letnie autobusy w takich ilościach.
O właśnie PE,nie brał udział w ajenckim przetargu ;)

No wiadomo,że 5 latków im się nie uda.Na 99%.Myślę,że to są takie troche bajki,pewnie sprowadzą roczniki 96-97-98.Jeśli bym się mylił to respekt.

: 15 sty 2006, 21:03
autor: Plesim
TLG pisze:W końcu skądś Polski Express musiał je wziąć startując w przetargu dla Piaseczna. Citar w Niemczech jest dużo, a jeszcze nie zaczą sie boom na wymiane a u nas-na zakup używanych autobusów tej klasy. Ale problem wieku nadal pozostaje-nawet niemcy nie pozbywają sie tak "młodego" taboru jak 5-letnie autobusy w takich ilościach.
Mniej więcej we wrześniu trafiłem na stronę, na której oferowno autobusy. Niestety absolutnie nie pamiętam jaka to była. Można było nabyć przerozne marki z całej Europy. I właśnie zdziwiła mnie ogromna ilość prawie nowych Citaro do wzięcia. Najstarsze oferowane tam busy pochodziły z lat osiemdziesiątych, więc dla każdego do wyboru.

: 15 sty 2006, 21:48
autor: Piotrek_2274
Obrazek

: 15 sty 2006, 22:00
autor: Piotrek
Widzę,że na forum mamy duże rzesze rysowników :) Fajny manik drugiej generacji :)

: 15 sty 2006, 23:31
autor: floyd
Plesim pisze: Mniej więcej we wrześniu trafiłem na stronę, na której oferowno autobusy. Niestety absolutnie nie pamiętam jaka to była. Można było nabyć przerozne marki z całej Europy. I właśnie zdziwiła mnie ogromna ilość prawie nowych Citaro do wzięcia. Najstarsze oferowane tam busy pochodziły z lat osiemdziesiątych, więc dla każdego do wyboru.
Nie wiem czy chodziło Ci o tą stronę, ale na niej można wyszukać sobie używane autobusy: http://www.truckscout24.de/
Jak sprawdzałem jakiś czas temu to było ogłoszenie o Ikarusie 280 z końca lat 80-tych (tego z NRD) Miał ciekawe siedzenia w środku.

: 16 sty 2006, 1:05
autor: Gość
^ Z nowszych autobusów są tam tylko Irisbusy, najmłodsze MANy i MB są z lat 98/99 a i to pojedyńcze sztuki. MZA - powodzenia życzę ;)

: 16 sty 2006, 9:01
autor: TLG
Gość pisze:Z nowszych autobusów są tam tylko Irisbusy, najmłodsze MANy i MB są z lat 98/99 a i to pojedyńcze sztuki. MZA - powodzenia życzę
To, że nie ma na jednej ze stron pośredniczących to nie znaczy, że firma pośrednicząca, która sprzeda MZA te autobusy (co by to miało nie być) nie znajdzie ich. Pośrednictwem zajmuje sie np. ITS (sprzedaż używanych MANów do Kielc-scyzoryki sie wkurzyły, bo to firma z Radomia :wink: ) albo MAN. A i pewnie znajdzie sie kilku innych pośredników. Może być też wymóg, że używane autousy mają zostać przed odbiorem przz MZA odnowione-odmalowane, po drobnych naprawach. I firmy pewnie to mogą zrobić. Ale to podnosi koszty i ten "świetny interes" przestanie być taki "świetny".

: 16 sty 2006, 11:00
autor: Gość
^ Wiem, wiem - ironizuję sobie tylko ;)

: 16 sty 2006, 13:08
autor: Plesim
floyd pisze:Nie wiem czy chodziło Ci o tą stronę, ale na niej można wyszukać sobie używane autobusy: http://www.truckscout24.de/
Jak sprawdzałem jakiś czas temu to było ogłoszenie o Ikarusie 280 z końca lat 80-tych (tego z NRD) Miał ciekawe siedzenia w środku.
Nie. To była specjalistyczna strona zajmująca się tylko i wyłącznie autobusami miejskimi i podmiejskimi. Nie było na niej nawet busików. :) Najmniejsze dostępne były klasy Midi i dostępne było właśnie dużo przegubowców. Stronę podną przez Ciebie znam.

: 17 sty 2006, 21:28
autor: TLG
Chodzi plotka (toteż w 100% jest nieoficjalna), że mają to być używane 12-metrowe Mercedesy Citaro.

: 17 sty 2006, 22:08
autor: Piotrek
TLG pisze:Chodzi plotka (toteż w 100% jest nieoficjalna), że mają to być używane 12-metrowe Mercedesy Citaro.
Hmm...to naprawdę ciekawe skad je wezmą...

: 17 sty 2006, 22:24
autor: TLG
Jeżeli to rzeczywiście prawda (a tego nijak nie moge potwierdzić, przynajmniej na razie) to o Citara "podstawowe" 12-metrowe jest łatwiej niż o Citaro G. Z tym, że jeżeli tak będzie moge powiedzieć, że mam mieszane uczucia. O starszych Citarach różnie sie mówi-głównie ze względu na ich awaryjność. Jednak używane autobusy są w pewnym stopniu "wyrobione", wiec może nie będzie stanowiło to problemu.