Modernizacja trasy nr 8 (Warszawa-Radom-Kielce)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 gru 2008, 19:15

kulikowski pisze: :idea: Chyba żeby Radom uruchomił SKM :?:
Wątpię, żeby to było opłacalne :P
Zastanawiam się, czy zaczną tą przebudowę za mego życia, czy już nie zdążą. Póki co, to słychać same "hymny pochwalne" na warunki i czas jazdy... 8-( Na przykłąd dzisiaj wszystkie poranne pociągi z Warszawy miały około kwadransa opóźnienia.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 wrz 2009, 15:51

Coś tam się powoli rusza w tej sprawie... Jednak mam wrażenie, że dopiero za mniej więcej 10 lat kolej będzie miała szansę konkurować z transportem drogowym na trasie Radom - Warszawa... O ile do tego czasu Radom nie zostanie jakąś lokalną stacją z samymi osobowymi. 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 lis 2009, 15:51

Kolejowy Portal Informacyjny pisze:W przyszłym roku pasażerowie kolei będą musieli przygotować się na utrudnienia, szczególnie na trasach Warszawa-Gdynia, Warszawa-Łódź i Wrocław-Poznań. Na tych liniach będą trwały prace modernizacyjne. Plan inwestycyjny PKP Polskie Linie Kolejowe na przyszły rok opiewa na ok. 5 mld zł.

Prezes PKP Polskie Linie Kolejowe Zbigniew Szafrański powiedział w poniedziałek PAP, że 1 mld zł z 5 mld zł, które spółka chce przeznaczyć na inwestycje, będzie pochodził z programów unijnych.

W przyszłym roku będzie kontynuowana modernizacja linii Warszawa-Gdynia. "W tej chwili w trakcie modernizacji jest 40 proc. długości linii, a cała liczy 350 km. Chcemy w pierwszym półroczu przyszłego roku zakończyć kontraktowanie wszystkich pozostałych odcinków, co spowoduje, że będzie trudno ta linią przejechać, bo prace będą trwały w wielu różnych miejscach" - wyjaśnił.

Kolejarze chcą w przyszłym roku dokończyć modernizację trasy Warszawa - Łódź. Szafrański powiedział, że pasażerowie jadący do Warszawy nie odczują bardzo utrudnień, najwyżej czas jazdy wydłuży się o ok. 15 minut. Natomiast pasażerowie pociągów dalekobieżnych powinni przygotować się na to, że będą jechać okrężną trasą. Utrudnienia będą też w samej Łodzi. Część pociągów będzie kończyło bieg na dworcu Łódź Widzew, a później pasażerowie będą musieli się przesiąść w komunikację miejską.

Ponadto będzie kontynuowana modernizacja trasy Wrocław-Poznań, zacznie się remont linii Warszawa Służewiec-Radom, zostaną zakończone prace na odcinku Opole-Wrocław-Legnica-Węgliniec. Jak powiedział Szafrański, prace remontowe na torach muszą niestety łączyć się z utrudnieniami dla podróżnych. "Pasażerowie będą mieli do nas pretensje, ale bez modernizacji szybciej nie pojedziemy" - dodał.

PKP Polskie Linie Kolejowe zarządzają siecią linii kolejowych o dł. 19 tys. km. Szacuje się, że do natychmiastowego zamknięcia kwalifikuje się 7 tys. km. Szafrański ocenia, że na nadrobienie zaległości, jakie narosły przez lata zaniedbywania torów kolejowych i doprowadzenie ich do dobrego stanu, zajęłoby 15 lat. Według niego, około 1,5 tys. km dzięki dofinansowaniu z UE ma szanse na gruntowną modernizację. Na powstrzymanie degradacji ok. 7-8 tys. km linii wystarczy zwiększenie nakładów na ich utrzymanie, co pozwoli choćby na usunięcie ograniczeń prędkości. Zdaniem prezesa nie da się natomiast uniknąć zamknięcia części linii, bo zaległości jeśli chodzi o stan techniczny są zbyt duże. Dotyczy to linii o mniejszym, lokalnym znaczeniu.
http://www.kpinfo.pl/news.php?readmore=11435

To dotyczy budowy stacji Warszawa Służewiec, czy wreszcie zaczną gdzebać się dalej?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 25 lis 2009, 20:17

Wolfchen pisze: To dotyczy budowy stacji Warszawa Służewiec, czy wreszcie zaczną gdzebać się dalej?
Ta, zaczną dalej... w stronę lotniska... ](*,) ](*,) kompromitacja

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 lis 2009, 20:21

Problem w tym, że łącznik Warszawa Służewiec - Warszawa MPL nie ma numeru 8, z tego, co wiem :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 26 lis 2009, 5:05

To oni jeszcze z tym bajzlem do Piaseczna nie doszli? ](*,)

Trzeba było najpierw szybko zrobić Warszawa-Piaseczno z możliwością zawracania, a potem tylko skracać kursy zamiast je odwoływać...

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 26 lis 2009, 7:50

Trzeba było najpierw szybko zrobić Warszawa-Piaseczno z możliwością zawracania, a potem tylko skracać kursy zamiast je odwoływać...
Zawracanie ma być w Zalesiu, które się szybko rozbudowuje.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 gru 2009, 16:20

Ja się zastanawiam, czy nie byłoby opłacalne zbudowanie peronów p.o. Warszawa Krasnowola (parę metrów na północ od Czempińskiej). Po dociągnięciu Wirażowej i zbudowaniu ulicy Wirażowej może tam powstać całkiem sporo domków jednorodzinnych. W sumie koszty nie są chyba takie duże, no i zawsze można zostawić rezerwę terenu, a same perony dobudować później... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 gru 2009, 19:03

Przetarg na LCS Warszawa Okęcie Czyli Warszawa Służewiec - Czachówek Płd

Przetarg na LCS Radom Czachówek Płd - Radom

Ciekawostki:
- podwyższenie wszystkich peronów na całej trasie do standardu "aglomeracyjnego" (760 mm)
- przebudowa układu torowego w Radomiu, z przesunięciem, poszerzeniem i wydłużeniem peronów 2 i 3 (w sumie mogliby zrobić cztery perony, mielibyśmy wtedy bardzo dobrą organizację przewozów pasażerskich)
- dwa ograniczenia prędkości, jednak nigdy nie spada poniżej 120 km/h

Jedynie martwi mnie czas projektowania - półtora roku. Czyli może skończą modernizację do końca 2020 roku...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 07 gru 2009, 19:19

Chcą rozebrać wiadukt wąskotorówki, żeby zrobić zejście na peron w Piasecznie.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 07 gru 2009, 19:24

Tm pisze:Chcą rozebrać wiadukt wąskotorówki, żeby zrobić zejście na peron w Piasecznie.
Hehe, ciekawe co w zamian? =; Może niech zmuszą wąskotorówkę do reaktywacji stacji przy linii normalnotorowej ](*,)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 gru 2009, 19:40

Mr_Kolesław pisze:Hehe, ciekawe co w zamian? =;
Nie jest to w ineresie PLKi, więc trudno się doszukiwać w tej firmie recept na rozwiązanie tej kwestii :P
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 07 gru 2009, 19:48

Wszystkie perony po 200m (czyli w Piasecznie skrócenie).
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 gru 2009, 19:51

Tm pisze:Wszystkie perony po 200m (czyli w Piasecznie skrócenie).
Z zastrzeżeniem, zeby zostawić rezerwę pod ewentualne wydłużenie do 300 metrów ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 07 gru 2009, 19:54

Wolfchen pisze:Z zastrzeżeniem, zeby zostawić rezerwę pod ewentualne wydłużenie do 300 metrów ;)
Ale po co skracać skoro teraz część pociągów sie nie mieści?

I odstawcze w Czachówku "w przyszłości".
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

ODPOWIEDZ