PESA 120N - technika, eksploatacja, opinie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

plocmaster
Posty: 84
Rejestracja: 16 lis 2006, 20:45
Lokalizacja: Płock

Post autor: plocmaster » 08 sie 2007, 22:01

Czyli teraz wzięcie mają takie jak bombki w Krakowie — z 1 stopniem w środku?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26937
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 sie 2007, 22:57

Pół na pół - sporo miast bierze 100% niskiej podłogi, ale z podłogą z wniosami i obniżeniami. Takie są Citadisy Alstomu (jeśli klient wymaga osi), Bombardiery Flexity Outlook (tzw. Cityrunnery). Inne biorą 1 stopień, głównie wtedy, gdy dzięki temu można mieć wózki z czopami skrętu (tu dziwnym rozwiązaniem jest I seria Bombardierów Flexity Classic dla Drezna i Skody 14/16T, które nie mają czopów, a mają 1 stopień).

Faktem jest, że bardziej spektakularne zamówienia (np. Drezno) częściej zdarzają się na częściowo niską podłogę. Chociaż cena Bombardiera Classic i Outlook o podobnej pojemności jest raczej podobna - decydują tu także inne czynniki.

Polecam krótki referacik na ten temat:
http://wektor.il.pw.edu.pl/~knik/konfer ... adrjas.pdf
pochodzący z konferencji
http://wektor.il.pw.edu.pl/~knik/konfer ... encja.html

Jest to raczej powierzchowne potraktowanie sprawy, ale chyba dzięki temu dość przystępnie i zrozumiale.

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 17 sie 2007, 9:29

Według dzisiejszego "Dziennika" 120N wyjedzie w poniedziałek na inauguracyjny kurs ok. 11, a od wtorku będzie jeździł na stałe na tej linii. Kolejny 120N ma się pojawić jeszcze w sierpniu.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 17 sie 2007, 10:01

alojzy pisze:a od wtorku będzie jeździł na stałe na tej linii.
Tej to znaczy jakiej?
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 17 sie 2007, 10:43

O sorki, rzeczywiście nie napisałem - oczywiście na 36, o czym już od jakiegoś czasu się mówiło.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 17 sie 2007, 10:45

Z tego co czytałem, to ZTM najchętniej wypuściłby je na 9 i 25, a nie na 36

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 17 sie 2007, 10:51

No ale na 36 to tylko tymczasowo ;)

Awatar użytkownika
chruscik
Dysklawiaturzysta
Posty: 1402
Rejestracja: 11 mar 2006, 9:17
Lokalizacja: 411101 - Rakowiec
Kontakt:

Post autor: chruscik » 17 sie 2007, 12:00

Solaris pisze:a nie na 36
od tygodnia pesa ma ustawiony wyswietlacz na 36 .-)
MOBILIS Ursus

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 17 sie 2007, 12:41

Solaris pisze:ZTM najchętniej wypuściłby je na 9 i 25
Z uwagi na obecną sytuację mogloby to być trudne ;)
chruscik pisze:od tygodnia pesa ma ustawiony wyswietlacz na 36
Że wyjedzie na 36 wiadomo już od jakiegoś czasu. I wydaje mi się, że jest to dobry początek dla tej rodziny tramwajów w Warszawie, rzucenie wagonu od razu "na głęboką wodę". Jeyne czego można się obwiać w tej fazie eksploatacji to ujawniające się "choroby wieku dziecięcego" np. awarie drzwi (znane z wrocławskich Skód i elbląskich 121N) i na to powinniśmy być przygotowani, po pierwszej awarii (tfu tfu tfu! ;) ) wstrzymać się od komentarzy typu "TW znowu kupiło buble". Warto wziąć pod uwagę, że we wstępny tym razem wliczono możliwość awarii, zarówno TW jak i pracownicy PESY obecni tu w Warszawie są na to na pewno przygotowani.
15/12/2005-12/7/2019

354
Posty: 12
Rejestracja: 13 sie 2007, 14:21

Post autor: 354 » 17 sie 2007, 13:50

Solaris pisze:Z tego co czytałem, to ZTM najchętniej wypuściłby je na 9 i 25, a nie na 36
Czy po dostarczeniu wszystkich zamówionych sztuk zamówionych sztuk możliwe będzie obsadzenie linii 9 i 25 w 100% nowym taborem?

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 17 sie 2007, 14:19

Nic nie wiadomo, co i jak. Bo może się zdarzyć iż te tramwaje będą tylko na trasie linii 5 GOCŁAWEK - BANACHA (podobno tam Unia wymaga, ale to wszystko w rękach wojewody...)

354
Posty: 12
Rejestracja: 13 sie 2007, 14:21

Post autor: 354 » 17 sie 2007, 14:48

Dzięki

kajo
Posty: 2823
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 17 sie 2007, 14:57

Ale to nie zmienia faktu, że tego nowego taboru jest chyba troche zamało aby obsłużyć te dwie linie w całości, ale mogę się mylić. Może ktoś może powiedzieć ile jest potrzebnych brygad aby obsłużyć te dwie linie, mi się wydaje, że coś koło 20 na jedną linie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26937
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 sie 2007, 15:09

samo 9 ma powyżej 20.

Co do 25 - to jest akurat jeden z głupszych pomysłów ZTM - linia pojawia się na modernizowanej trasie na dużo krótszym odcinku, niż np. 24 i ma długą trasę i sporo brygad.
Jeśli operować na istniejących liniach, to sens ma para 7 i 9 - pokrywają łącznie całą trasę, do tego 7 jest króciutka i każdy wpuszczony na nią tramwaj pojawi się w Alejach częściej, niż taki z np. 25 właśnie.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 17 sie 2007, 17:14

Super Express, piątek 17 sierpnia 2007. Trzeba wysłać "SE" podziękowania ;)
Załączniki
super-kuper-17.08.2007-pesab.jpg

ODPOWIEDZ