PESA 120N - technika, eksploatacja, opinie
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 16 lis 2006, 20:45
- Lokalizacja: Płock
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26937
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Pół na pół - sporo miast bierze 100% niskiej podłogi, ale z podłogą z wniosami i obniżeniami. Takie są Citadisy Alstomu (jeśli klient wymaga osi), Bombardiery Flexity Outlook (tzw. Cityrunnery). Inne biorą 1 stopień, głównie wtedy, gdy dzięki temu można mieć wózki z czopami skrętu (tu dziwnym rozwiązaniem jest I seria Bombardierów Flexity Classic dla Drezna i Skody 14/16T, które nie mają czopów, a mają 1 stopień).
Faktem jest, że bardziej spektakularne zamówienia (np. Drezno) częściej zdarzają się na częściowo niską podłogę. Chociaż cena Bombardiera Classic i Outlook o podobnej pojemności jest raczej podobna - decydują tu także inne czynniki.
Polecam krótki referacik na ten temat:
http://wektor.il.pw.edu.pl/~knik/konfer ... adrjas.pdf
pochodzący z konferencji
http://wektor.il.pw.edu.pl/~knik/konfer ... encja.html
Jest to raczej powierzchowne potraktowanie sprawy, ale chyba dzięki temu dość przystępnie i zrozumiale.
Faktem jest, że bardziej spektakularne zamówienia (np. Drezno) częściej zdarzają się na częściowo niską podłogę. Chociaż cena Bombardiera Classic i Outlook o podobnej pojemności jest raczej podobna - decydują tu także inne czynniki.
Polecam krótki referacik na ten temat:
http://wektor.il.pw.edu.pl/~knik/konfer ... adrjas.pdf
pochodzący z konferencji
http://wektor.il.pw.edu.pl/~knik/konfer ... encja.html
Jest to raczej powierzchowne potraktowanie sprawy, ale chyba dzięki temu dość przystępnie i zrozumiale.
Z uwagi na obecną sytuację mogloby to być trudneSolaris pisze:ZTM najchętniej wypuściłby je na 9 i 25
Że wyjedzie na 36 wiadomo już od jakiegoś czasu. I wydaje mi się, że jest to dobry początek dla tej rodziny tramwajów w Warszawie, rzucenie wagonu od razu "na głęboką wodę". Jeyne czego można się obwiać w tej fazie eksploatacji to ujawniające się "choroby wieku dziecięcego" np. awarie drzwi (znane z wrocławskich Skód i elbląskich 121N) i na to powinniśmy być przygotowani, po pierwszej awarii (tfu tfu tfu! ) wstrzymać się od komentarzy typu "TW znowu kupiło buble". Warto wziąć pod uwagę, że we wstępny tym razem wliczono możliwość awarii, zarówno TW jak i pracownicy PESY obecni tu w Warszawie są na to na pewno przygotowani.chruscik pisze:od tygodnia pesa ma ustawiony wyswietlacz na 36
15/12/2005-12/7/2019
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26937
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
samo 9 ma powyżej 20.
Co do 25 - to jest akurat jeden z głupszych pomysłów ZTM - linia pojawia się na modernizowanej trasie na dużo krótszym odcinku, niż np. 24 i ma długą trasę i sporo brygad.
Jeśli operować na istniejących liniach, to sens ma para 7 i 9 - pokrywają łącznie całą trasę, do tego 7 jest króciutka i każdy wpuszczony na nią tramwaj pojawi się w Alejach częściej, niż taki z np. 25 właśnie.
Co do 25 - to jest akurat jeden z głupszych pomysłów ZTM - linia pojawia się na modernizowanej trasie na dużo krótszym odcinku, niż np. 24 i ma długą trasę i sporo brygad.
Jeśli operować na istniejących liniach, to sens ma para 7 i 9 - pokrywają łącznie całą trasę, do tego 7 jest króciutka i każdy wpuszczony na nią tramwaj pojawi się w Alejach częściej, niż taki z np. 25 właśnie.