Strona 8 z 41

: 08 sie 2007, 22:01
autor: plocmaster
Czyli teraz wzięcie mają takie jak bombki w Krakowie — z 1 stopniem w środku?

: 08 sie 2007, 22:57
autor: Glonojad
Pół na pół - sporo miast bierze 100% niskiej podłogi, ale z podłogą z wniosami i obniżeniami. Takie są Citadisy Alstomu (jeśli klient wymaga osi), Bombardiery Flexity Outlook (tzw. Cityrunnery). Inne biorą 1 stopień, głównie wtedy, gdy dzięki temu można mieć wózki z czopami skrętu (tu dziwnym rozwiązaniem jest I seria Bombardierów Flexity Classic dla Drezna i Skody 14/16T, które nie mają czopów, a mają 1 stopień).

Faktem jest, że bardziej spektakularne zamówienia (np. Drezno) częściej zdarzają się na częściowo niską podłogę. Chociaż cena Bombardiera Classic i Outlook o podobnej pojemności jest raczej podobna - decydują tu także inne czynniki.

Polecam krótki referacik na ten temat:
http://wektor.il.pw.edu.pl/~knik/konfer ... adrjas.pdf
pochodzący z konferencji
http://wektor.il.pw.edu.pl/~knik/konfer ... encja.html

Jest to raczej powierzchowne potraktowanie sprawy, ale chyba dzięki temu dość przystępnie i zrozumiale.

: 17 sie 2007, 9:29
autor: alojzy
Według dzisiejszego "Dziennika" 120N wyjedzie w poniedziałek na inauguracyjny kurs ok. 11, a od wtorku będzie jeździł na stałe na tej linii. Kolejny 120N ma się pojawić jeszcze w sierpniu.

: 17 sie 2007, 10:01
autor: Piotrek
alojzy pisze:a od wtorku będzie jeździł na stałe na tej linii.
Tej to znaczy jakiej?

: 17 sie 2007, 10:43
autor: alojzy
O sorki, rzeczywiście nie napisałem - oczywiście na 36, o czym już od jakiegoś czasu się mówiło.

: 17 sie 2007, 10:45
autor: Solaris
Z tego co czytałem, to ZTM najchętniej wypuściłby je na 9 i 25, a nie na 36

: 17 sie 2007, 10:51
autor: SławekM
No ale na 36 to tylko tymczasowo ;)

: 17 sie 2007, 12:00
autor: chruscik
Solaris pisze:a nie na 36
od tygodnia pesa ma ustawiony wyswietlacz na 36 .-)

: 17 sie 2007, 12:41
autor: TLG
Solaris pisze:ZTM najchętniej wypuściłby je na 9 i 25
Z uwagi na obecną sytuację mogloby to być trudne ;)
chruscik pisze:od tygodnia pesa ma ustawiony wyswietlacz na 36
Że wyjedzie na 36 wiadomo już od jakiegoś czasu. I wydaje mi się, że jest to dobry początek dla tej rodziny tramwajów w Warszawie, rzucenie wagonu od razu "na głęboką wodę". Jeyne czego można się obwiać w tej fazie eksploatacji to ujawniające się "choroby wieku dziecięcego" np. awarie drzwi (znane z wrocławskich Skód i elbląskich 121N) i na to powinniśmy być przygotowani, po pierwszej awarii (tfu tfu tfu! ;) ) wstrzymać się od komentarzy typu "TW znowu kupiło buble". Warto wziąć pod uwagę, że we wstępny tym razem wliczono możliwość awarii, zarówno TW jak i pracownicy PESY obecni tu w Warszawie są na to na pewno przygotowani.

: 17 sie 2007, 13:50
autor: 354
Solaris pisze:Z tego co czytałem, to ZTM najchętniej wypuściłby je na 9 i 25, a nie na 36
Czy po dostarczeniu wszystkich zamówionych sztuk zamówionych sztuk możliwe będzie obsadzenie linii 9 i 25 w 100% nowym taborem?

: 17 sie 2007, 14:19
autor: SławekM
Nic nie wiadomo, co i jak. Bo może się zdarzyć iż te tramwaje będą tylko na trasie linii 5 GOCŁAWEK - BANACHA (podobno tam Unia wymaga, ale to wszystko w rękach wojewody...)

: 17 sie 2007, 14:48
autor: 354
Dzięki

: 17 sie 2007, 14:57
autor: kajo
Ale to nie zmienia faktu, że tego nowego taboru jest chyba troche zamało aby obsłużyć te dwie linie w całości, ale mogę się mylić. Może ktoś może powiedzieć ile jest potrzebnych brygad aby obsłużyć te dwie linie, mi się wydaje, że coś koło 20 na jedną linie.

: 17 sie 2007, 15:09
autor: Glonojad
samo 9 ma powyżej 20.

Co do 25 - to jest akurat jeden z głupszych pomysłów ZTM - linia pojawia się na modernizowanej trasie na dużo krótszym odcinku, niż np. 24 i ma długą trasę i sporo brygad.
Jeśli operować na istniejących liniach, to sens ma para 7 i 9 - pokrywają łącznie całą trasę, do tego 7 jest króciutka i każdy wpuszczony na nią tramwaj pojawi się w Alejach częściej, niż taki z np. 25 właśnie.

: 17 sie 2007, 17:14
autor: SławekM
Super Express, piątek 17 sierpnia 2007. Trzeba wysłać "SE" podziękowania ;)