III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 lip 2012, 23:37

A niech sobie jadą na pl. Narutowicza. Ba, nawet na Zachodni (przez Bitwy). Tylko przekonaj decydentów do zastanowienia się nad mostem tylko tramwajowym w okolicach TŁ, bo przecież x razy droższe metro wygląda na papierze zazębiście...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 lip 2012, 23:53

Owszem, linia metra (acz raczej jednak LRT, czyli tramwaju) na TŁ by się mogła uzasadnić (pytanie jednak, czy jest najbardziej potrzebną obecnie inwestycją) ale do Politechniki właśnie, nie dalej. A z kolei od Politechniki na zachód jest tramwaj. Stąd moja propozycja, by to tramwaj na wschód przedłużać (można sobie wyobrazić, że zamiast Niezbędnych Miejsc Parkingowych na Nowowiejskiej przed Placem Politechniki powstałby kawałek toru odstawczego, coby wszystkich niepotrzebnie do Naruciaka nie ciągnąć).
Przecież "SKM" było nawet planowane w pewnym etapie na TŁ, ale zwyciężyła opcja czysto samochodowa. Pytanie na ile takie LRT czy metro tutaj byłoby w stanie wygenerować nowy ruch. TŁ ma potencjał. Owszem, na Politechnice następuje duża wymiana pasażerska, ale dalej autobusy nie jeżdżą puste. Poza tym III linia metra była przecież planowana w podobnym korytarzu - czysto abstrakcyjne pytanie, bo oczywiście nie doczekamy się realizacji w bliskiej perspektywie czasowej (ani dalszej) - czy pod względem potoków lepsza byłaby obecna trasa tej linii czy właśnie skorelowana bardziej z TŁ.

Co do tramwaju na Filtrowej i Nowowiejskiej - niestety, z całej mojej sympatii do tej trasy, wypada gorzej niż buspas na TŁ (rzadziej, wolniej), a ZTM robi wszystko, żeby ten stan utrzymać. Przystankowo, czasowo, częstotliwościowo.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 lip 2012, 0:53

Może to będzie kontrowersyjne, ale ja bym zrobił na TŁ tramwaj kosztem jednego pasa ruchu, jak tylko by zbudowali POW...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 21 lip 2012, 2:11

Glonojad pisze:Z Politechniki na Zachodni dwa autobusy, nie na Rozdroże.
Aj, pomyłka z mojej strony.
MeWa pisze:
Owszem, linia metra (acz raczej jednak LRT, czyli tramwaju) na TŁ by się mogła uzasadnić (pytanie jednak, czy jest najbardziej potrzebną obecnie inwestycją) ale do Politechniki właśnie, nie dalej. A z kolei od Politechniki na zachód jest tramwaj. Stąd moja propozycja, by to tramwaj na wschód przedłużać (można sobie wyobrazić, że zamiast Niezbędnych Miejsc Parkingowych na Nowowiejskiej przed Placem Politechniki powstałby kawałek toru odstawczego, coby wszystkich niepotrzebnie do Naruciaka nie ciągnąć).
Przecież "SKM" było nawet planowane w pewnym etapie na TŁ, ale zwyciężyła opcja czysto samochodowa. Pytanie na ile takie LRT czy metro tutaj byłoby w stanie wygenerować nowy ruch. TŁ ma potencjał. Owszem, na Politechnice następuje duża wymiana pasażerska, ale dalej autobusy nie jeżdżą puste. Poza tym III linia metra była przecież planowana w podobnym korytarzu - czysto abstrakcyjne pytanie, bo oczywiście nie doczekamy się realizacji w bliskiej perspektywie czasowej (ani dalszej) - czy pod względem potoków lepsza byłaby obecna trasa tej linii czy właśnie skorelowana bardziej z TŁ.
Gdzieś (siskom?) były planowane potoki pasażerskie - pewnie jako MeWa już to wiesz :D - dla III linii ale wiadomo, tylko dla wersji miasta bo nikt wcześniej takiego - lepszego - przebiegu nie proponował głośno, a szkoda. Może czas to zmnienić. Tylko do kogo się zwrócić? Biuro Drogownictwa i Komunikacji? Chyba to jest właściwy adres.

A może TVP Warszawa? :P
Wolfchen pisze:Może to będzie kontrowersyjne, ale ja bym zrobił na TŁ tramwaj kosztem jednego pasa ruchu, jak tylko by zbudowali POW...
Rozumiem, że wtedy likwidujemy buspas? Bo 1 pas dla samochodów to naprawdę cienko. Albo powstaje coś jak na WZ.
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 lip 2012, 7:02

Ale po co ten fetysz z generowaniem nowego ruchu? Do tego to najlepsze są i tak nowe, szybkie drogi, potrafią się w rok zapchać :D - ale przecież nie o to chodzi, mamy wystarczająco w Warszawie problemów z optymalną obsługą ruchu istniejącego, by wzbudzenie traktować raczej jako wadę, niż zaletę projektu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 lip 2012, 7:42

Czotyk pisze:Gdzieś (siskom?) były planowane potoki pasażerskie - pewnie jako MeWa już to wiesz :D - dla III linii ale wiadomo,
Chyba tak. W razie czego mam na dysku.
Glonojad pisze:Ale po co ten fetysz z generowaniem nowego ruchu?
Może powiedzmy: ściągnięciem z alternatyw i w tym sensie generowaniem nowego.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 lip 2012, 8:03

Ale to nie jest nowy. To jest przejęty.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 21 lip 2012, 12:44

Czotyk pisze:Rozumiem, że wtedy likwidujemy buspas?
Ano wtedy powinno się, tam gdzie jeżdżą tramwaje, nie powinny jeździć autobusy…

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 lip 2012, 15:04

Vilén pisze:Ano wtedy powinno się, tam gdzie jeżdżą tramwaje, nie powinny jeździć autobusy…
Tu bym polemizował - nie unikniesz częściowego pokrywania się tras. 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 lip 2012, 15:16

A jednak, w Krakowie wzdłuż tramwajów jeżdżą na ogół tylko nocne.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 lip 2012, 15:28

Akurat Krakowa to bym tu nie stawiał za wzór - tamtejsza komunikacja tramwajowa leży, a rozkłady są iście kosmiczne ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 lip 2012, 15:32

Mieszasz. Rozkłady są dziwne, tramwaje są jakie są (nie leżą), ale rozdział tramwajów od autobusów jest o niebo lepszy, niż w Warszawie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 21 lip 2012, 15:38

Wolfchen pisze:Tu bym polemizował - nie unikniesz częściowego pokrywania się tras. 8-(
Wiem, sam np. uważam, że wywalanie autobusów np. z Targowej czy Zielenieckiej to bezsens… ale w przypadku TŁ, to akurat takiego pokrywania nietrudno byłoby uniknąć.
KwZ pisze:A jednak, w Krakowie wzdłuż tramwajów jeżdżą na ogół tylko nocne.
Jak dla mnie to nawet nocne nie powinny jeździć, ale wiem – wiem, za dużo wymagam.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 lip 2012, 15:57

KwZ pisze:ale rozdział tramwajów od autobusów [w Krakowie] jest o niebo lepszy, niż w Warszawie.
Bo i pokrycie powierzchni miasta jest znacznie wyższe. Niemniej jednak jeżdżenie po Krakowie tramwajami dla warszawiaka to gehenna. podstawowy tak 20 minut z dziurami co jakiś czas, by motorniczy mógł zjeść śniadanie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 21 lip 2012, 16:02

Przypomnę - temat nie dotyczy tramwajów, a tym bardziej krakowskich tramwajów.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ