Obwodnica Śródmiejska

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 23 lut 2016, 12:36

Tam nawet według którejś utopijnej mapki TW miał być tramwaj.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 lut 2016, 13:51

Na różnych mapkach pojawiał się i znikał, to prawda ;)

No więc przeciążeniu Prymasa bardziej by pomógł taki tramwaj...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 lut 2016, 16:15

Czytam ten wątek z niejakim zaskoczeniem. Mam dziwne wrażenie, że ktoś (z oficjalnych dilerów informacji lub piszących tutaj) po prostu musi się wyżyć na kartce papieru. Węzły kilkupoziomowe, tunele pod istniejącymi budynkami, tunel pod/wiadukt nad cmentarzem lub terenem tramwajarzy, pompowanie ruchu w Prymasa, gdzie i tak przepustowość w szczycie skrzeczy... litości.
Poc Vocem pisze:
Solaris U10 pisze:Zwłaszcza most Gdański jest taki 2x3, że hej.
Gdański ma być przebudowywany z tej okazji.
Przebudowywany, czyli poszerzany? Srsly??
Poc Vocem pisze:Właśnie ja nie wiem o co chodzi. Przecież rezerwa jest po północnej stronie torów. Po południowej się takiej trasy zbudować po prostu nie da.
Po północnej stronie torów liniowych kolejarze obecnie odbudowują tory postojowe. Sorry, nie ma miejsca na wyjście z tunelu.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4770
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 lut 2016, 16:19

A "Żoliborz Artystyczny" jak byłby uradowany obwodnicą pod oknami. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 23 lut 2016, 17:07

person pisze:Przebudowywany, czyli poszerzany? Srsly??
Srsly. Zmiana konstrukcji stalowej kratownicy - części nośnej mostu, to żaden problem, a płyta i tak miała iść do wymiany.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 lut 2016, 17:08

Jakie tory postojowe, tutaj? http://umapa.pl/hElMT

A "zmiana części nośnej" oznacza budowę mostu na nowo. Nikt niczego takiego nie planuje, zresztą po co?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 23 lut 2016, 17:38

Pojawiało się to w różnych koncepcjach budowy obwodnicy Śródmieścia. Po co? Żeby zachować spójność z resztą tej obwodnicy. Pod względem sensu jest to niepotrzebne :P
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 lut 2016, 17:50

Trasa Ł ma generalnie 2 pasy dla aut plus pas dla komunikacji zbiorowej.
Most Gdański ma 2 pasy dla aut plus tor dla komunikacji zbiorowej.

Pełna spójność jest.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 23 lut 2016, 18:00

Ale Słomińskiego ma od ronda "Radosława" do Andersa 3 pasy i Starzyńskiego też ma 3 pasy. Pomiędzy nimi jest węższy most. Natomiast jeszcze co się tyczy stawiania konstrukcji od nowa, to teoretycznie jest możliwe wykonanie takiego projektu poszerzonej kratownicy, żeby w starej części naprężenia nie były przekroczone.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 lut 2016, 18:30

Starzyńskiego ma teoretycznie trzy pasy, ale de facto trzeci działa jak pas włączeń (ze Szwedzkiej) i wyłączeń (na rondo Starzyńskiego). Wiadukty mają dwa, w dodatku zbiegające się w jeden.

Swoją drogą - dawna urbanistyka nie była lepsza od obecnej. Że też dopuszczono do powstania nieprzerwanej (nie licząc Tatarskiej) linii cmentarzy od torów kolejowych aż do Żytniej...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 23 lut 2016, 18:46

A tam była w ogóle jakaś myśl urbanistyczna czy po prostu założenie, że cmentarze lokujemy na granicy miasta (i przy okazji obok siebie)? A w pewnym momencie powstała linia kolejowa, która zabetonowała ten układ, bo przy torach i między cmentarzami nikt już nie chciał mieszkać, więc dokładano kolejne cmentarze...
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 lut 2016, 18:49

No właśnie nie. Przecież początkowo między Powązkowskim a Żydowskim w ogóle były pola z wiatrakami (Młynów!), nie mówiąc o tym, że nawet i sporo trwało, nim Powązkowski w ogóle dopełzł do tych torów. One się wszystkie zrosły dopiero poprzez kolejne poszerzenia.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 23 lut 2016, 19:33

Właśnie Powązkowski się nie przesuwał w ogóle od 1908 roku, gdy już był przy torach, nie licząc niewielkiego paska terenu, który przybliżył ok. 1945 cmentarz do ul. Ostroroga (do takiego kształtu, jaki znamy dziś, kiedyś tam było wklęśnięcie). Natomiast, co się zmieniło, to między 1916 (http://www.trasbus.com/planywarszawy/1916/4.jpg), a 1922 (http://www.picfront.org/d/92fR) powiększył się cmentarz żydowski*. Jakkolwiek głupio to nie brzmi, wychodzi, że Żydzi wykupili polskie kamienice/pola :D Pewnie rząd potrzebował pieniędzy.

*- ta mapa z 1922 jest mało dokładna, gdyż kompleks przy Okopowej zajmowało nieco większy teren (jak obecnie) niż zaznaczono. Niemniej na mapie z 1936 i zdjęciach satelitarnych 1935 cm. żydowski ma już obecne granice.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 lut 2016, 20:18

Przed wojną była miedzy cmentarzami uliczka Smętna - wzdłuż muru cmentarza katolickiego (żydowski muru nie miał). Do dziś zresztą jest, zamurowana na obu końcach przez okupanta w ramach uszczelniania getta.
A ulicę zwaną dziś Obrońców Grodna zbudowano na terenach obciętych z cmentarza wojskowego.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 lut 2016, 20:22

Pomijam Smętną, bo ani nie istnieje, ani z jej połamanym przebiegiem nie mogłaby mieć żadnego znaczenia komunikacyjnego.

Co obcięto z wojskowego? Narożnik? Bo obecny układ muru w okolicach pomnika ofiar kacetów był już w połowie lat 80.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ