Przystosowanie metra dla niepełnosprawnych

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 12 mar 2009, 8:10

Tylko po co, skoro testy można zrobić na jednej stacji. Moim zdaniem rezultat wcale nie będzie gorszy.
Też tak uważam. Jedną krawędź można wyposażyć w różne systemy tych wypustek i obserować ich zużycie na przykład.
MeWa pisze: Co nie zmienia faktu, że w moim odczuciu cała sprawa to jedna wielka histeria.
Od poczatku miałem takie odczucie. Choć i tak ostatnio się jakoś uspokoiło, szukałem następnych artykułów, które sugerowałyby, że dzięki TEJ gazecie, a nie INNEJ ten system zostanie zamontowany etc... Grunt to się pokazać :/

metron

Post autor: metron » 12 mar 2009, 22:18

A ja jestem ciekaw jakie to armaty zostaną wytoczone kiedy na stacji zostaną już przyklejone te paski i wydarzy się podobny do poprzedniego wypadek
Jakich to wtedy zabezpieczeń będą domagać się wtedy niewidomi, bo te paski nie przydadzą się wtedy do niczego

jaco

Post autor: jaco » 12 mar 2009, 23:49

metron pisze:A ja jestem ciekaw jakie to armaty zostaną wytoczone kiedy na stacji zostaną już przyklejone te paski i wydarzy się podobny do poprzedniego wypadek
Jakich to wtedy zabezpieczeń będą domagać się wtedy niewidomi, bo te paski nie przydadzą się wtedy do niczego
hehe dobre pytanie-pewnie bezie trzeba wstrzymac ruch pociągow jak tylko taki pałkarz pojawi sie na choryzoncie-kupa idiotów i kupa smiechu

fraktal
Posty: 5505
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 14 mar 2009, 22:57

przewoz pisze:Też tak uważam. Jedną krawędź można wyposażyć w różne systemy tych wypustek i obserować ich zużycie na przykład.
Przecież według Metra te testy nie tylko mają na celu obserwację zużycia materiału, tylko są one po to, by zobaczyć, które będą najlepsze, czyli najbezpieczniejsze dla pasażerów i nie utrudniało wjazdu wózków inwalidzkich do pociągu. Więc może warto byłoby to tak zorganizować, by pasażerowie mieli szanse je rownież przetestować.
metron pisze:Jakich to wtedy zabezpieczeń będą domagać się wtedy niewidomi, bo te paski nie przydadzą się wtedy do niczego
Myślałem, że dzięki tej dyskusji wypłynęła jedna rzecz, ale chyba się myliłem - otóż istotnie nie wiadomo, czy te pasy uchroniłyby studenta przed wypadkiem, ale dla mnie nie ulega wątpliwości, że przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa w metrze grupy pasażerów z dysfunkcją wzroku. Tymczasem widać, że brakuje świadomości społecznej sensu istnienia takich pasów (nie tylko pasów zresztą, bo chodzi również o inne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych).

Edit: Proszę moderatora o zamknięcie tego tematu, bo nie widzę sensu kontynuowania dyskusji na ten temat, a co za tym idzie dalszego istnienia tego topicu na forum.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 mar 2009, 19:05

Nie widzę powodu dla zamykania dyskusji dla innych.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 19 mar 2009, 19:30

Obrazek
Przestaną bać się jeździć metrem?
Wojciech Karpieszuk
2009-03-19, ostatnia aktualizacja 2009-03-19 10:02

Czy powstaną plany metra i jego okolic dla niewidomych? Jest fundacja, która chce je przygotować. Urzędnicy nie mówią "nie". To może być pierwszy krok do tego, aby niewidomi przestali bać się jeździć metrem.

Pasy z wypustkami są czymś normalnym w innych krajach, ale też na przystankach tramwajowych w Warszawie czy Krakowie. Tymczasem szefostwo Metra tłumaczy, że nie może ich zamontować, bo w Polsce nie ma regulujących to norm. W metrze obowiązują przepisy kolejowe, według których peron ma być gładki. Rozpoczną się dopiero testy, które mają doprowadzić do zmiany prawa.

- Jako tymczasowe rozwiązanie chcemy opracować mapy dla niewidomych. Byłyby na nich wnętrza stacji i ich okolica - mówi Józef Mendruń, prezes Fundacji Polskich Niewidomych i Słabowidzących "Trakt". - Zanim niewidomy wejdzie w podziemne korytarze, sprawdzi, jak biegną, gdzie są windy, jak najdogodniej przesiąść się w autobus albo tramwaj. Na mapie można umieścić najdrobniejszy szczegół z peronu.

Wcześniej fundacja przygotowała dla niewidomych plany Płocka oraz 2 tys. egzemplarzy mapy Warszawy. Jak działają? - Czytamy za pomocą dotyku. Inną wypukłość ma linia oznaczająca ulicę, inaczej trzeba oznaczyć granicę dzielnicy. Oczywiście jest też legenda - wyjaśnia Mendruń.

Marzy mu się, by powstała kieszonkowa mapa każdej stacji metra i najbliższej okolicy. Chciałby też, aby znajdowały się na nich duże plastikowe plansze z mapą. - Nikt w Polsce jeszcze tego nie próbował. Na początek proponuję pilotaż na pięciu najważniejszych stacjach. Zobaczymy, jak to wyjdzie - mówi.

Szacuje, na opracowanie map dla wszystkich stacji potrzeba ok. 100 tys. zł. Fundacja starała się o pieniądze z konkursu ogłoszonego przez biuro polityki społecznej, ale się nie udało. - Nic straconego - pociesza Bogdan Jaskołd, dyrektor biura. - W przyszłym tygodniu będziemy rozmawiać w tej sprawie z fundacją.

Zapewnia, że ma pieniądze na projekt.

- Jesteśmy zainteresowani, żeby te mapy powstały. W razie potrzeby pomożemy - deklaruje Krzysztof Malawko, rzecznik Metra.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... trem_.html
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
8917
Posty: 1279
Rejestracja: 19 mar 2007, 19:48
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Post autor: 8917 » 09 kwie 2009, 22:14

Obrazek
Życie Warszawy pisze:Wyczucie peronów
Konrad Majszyk 09-04-2009, ostatnia aktualizacja 09-04-2009 22:04

Tuż po świętach na dwóch stacjach metra i Dworcu Centralnym ruszą testy pasów dla niewidomych – dowiedziało się „ŻW”. W drugiej połowie roku metro ma zostać oznakowane. Czy jednak wszystkie stacje?

Próby mają zacząć się ok. 15 kwietnia. Metro Warszawskie i PKP już mają wypukłe pasy, które będą montowane w przejściach podziemnych, obok ruchomych schodów itp. – w pilotażowym etapie jeszcze z dala od peronów.

Grzybki, rowki i linie

Jak usłyszeliśmy, testowane będą dwa rodzaje oznaczeń: wypukłe „grzybki” i „bąble”, które docelowo mają się znaleźć 70 cm od krawędzi peronów oraz linie w posadzce „prowadzące” niewidomego z pociągu do wyjścia na powierzchnię.

Próby na stacjach metra i PKP będzie nadzorowało Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa. Badacze chcą sprawdzić reakcje pasażerów. Zbiorą opinie niewidomych. Sprawdzą też, czy zaproponowane wypukłości nie są przeszkodą dla kobiet na szpilkach, dziecięcych wózków itp. Operacja potrwa do końca czerwca.

– W drugiej połowie roku powinny ruszyć prace przy oznakowaniu całej linii albo jej kluczowych stacji. Wszystko zależy od tego, ile pieniędzy znajdzie się na ten cel w budżecie – mówi rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko.

– Po zakończeniu testów oznaczenia będą pojawiały się na wszystkich nowych i remontowanych peronach kolejowych. Przed Euro 2012 zostaną zainstalowane np. na Dworcu Centralnym – obiecuje rzecznik PKP Michał Wrzosek.

Ułatwienia dla niewidomych wprowadzane są według „szybkiej ścieżki” – dość rzadko spotykanej w zbiurokratyzowanej Polsce. Obiecał ją w lutym wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt. Jednocześnie w resorcie toczą się prace nad pakietem zmian prawnych potrzebnych dla wyznaczenia wspólnych standardów oznakowania stacji metra i PKP dla niepełnosprawnych (dzisiaj w tej dziedzinie panuje dowolność).

Zmiana w podejściu do niewidomych to efekt tragicznego wypadku studenta dziennikarstwa UW Filipa Zagończyka, który we wrześniu ubiegłego wpadł pod pociąg metra. Na zarejestrowanym przez kamery monitoringu filmie z wypadku widać, jak chwilę wcześniej bez skutku próbował wyczuć krawędź peronu.

Filip ze zmiażdżonymi nogami trafił do szpitala. Leczył się w specjalistycznej klinice w Zurychu. Szwajcarskim chirurgom udało się uratować jedną jego nogę, drugą amputowali. Filip spędzi Wielkanoc w Warszawie. Czeka go długa rehabilitacja. Będzie też musiał uczyć się chodzenia z protezą.

Odkrywanie Ameryki

W dużych miastach zachodnich perony metra i kolei zostały oznakowane pod kątem potrzeb niewidomych w latach 80. ubiegłego wieku. W Wielkiej Brytanii i Belgii są to zatopione w chodniku wypukłe „kulki”, a w Niemczech linie wskazu-jące drogę między peronami a wyjściem ze stacji.

Życie Warszawy
http://www.zw.com.pl/artykul/2,351953_W ... ronow.html
Pozdrawiam.

jaco

Post autor: jaco » 09 kwie 2009, 22:25

głupoty piszą-pewnie nawet tego filmu z kamer nie widzieli

[ Komentarz dodany przez: MeWa: Czw 09 Kwi, 2009 22:30 ]
Nie ma potrzeby kopiowania całego artykułu. MeWa

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 09 kwie 2009, 23:20

a mieli mieć dostęp do wewnętrznych nagrań (zapewne zabezpieczonych przez prokuraturę)?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36686
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 09 kwie 2009, 23:22

Z ciekawości - czym próbował wyczuć? Gdzieś czytałem, że chodził bez laski, ktoś wie, czy to prawda?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 kwie 2009, 23:23

JacekM pisze:a mieli mieć dostęp do wewnętrznych nagrań (zapewne zabezpieczonych przez prokuraturę)?
a co to ma do rzeczy?

[ Dodano: Czw 09 Kwi, 2009 23:23 ]
Bastian pisze:Z ciekawości - czym próbował wyczuć? Gdzieś czytałem, że chodził bez laski, ktoś wie, czy to prawda?
nie wydaje mi się.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 09 kwie 2009, 23:25

MeWa pisze:
JacekM pisze:a mieli mieć dostęp do wewnętrznych nagrań (zapewne zabezpieczonych przez prokuraturę)?
a co to ma do rzeczy?
Jesteś adwokatem usera jaco :?: Odnosiłem się do jego wypowiedzi, która... zresztą, kto umie czytać, wyciągnie wnioski.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 kwie 2009, 23:28

JacekM pisze:
MeWa pisze:a co to ma do rzeczy?
Jesteś adwokatem usera jaco :?: Odnosiłem się do jego wypowiedzi, która... zresztą, kto umie czytać, wyciągnie wnioski.
jakbyś zadał sobie trud przeczytania artykułu, a nie tylko wypowiedzi jaco, to byś wiedział o co chodzi.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

jaco

Post autor: jaco » 10 kwie 2009, 8:00

Metro powinno udostępnić ten film do telewizji i dodać wywiad z tym niewidomym jak to sie sam przyznaje do tego ,ze popełnił blad i nie było by tej całej nagonki-a tak to wypawiadaja sie sami ludzie ktorzy nawet nie mają zielonego pojecia jak do tego doszło i czytamy bzdury pozniej w gazetach.Nie ma tu zadnej winy metra.

esm
Posty: 156
Rejestracja: 25 cze 2006, 20:27
Lokalizacja: Natolin

Post autor: esm » 10 kwie 2009, 18:14

MeWa pisze:
[ Dodano: Czw 09 Kwi, 2009 23:23 ]
Bastian pisze:Z ciekawości - czym próbował wyczuć? Gdzieś czytałem, że chodził bez laski, ktoś wie, czy to prawda?
nie wydaje mi się.
A tak było, przynajmniej sam F. Zagończyk na swym blogu tak opisał wypadek.

ODPOWIEDZ