ŁKA planuje kursować w tunelu z łączną częstotliwością 10' (co 30' linie: Sieradz - Skierniewice; Radomsko - Kutno i Łowicz - Opoczno), a oferta pociągów dalekobieżnych będzie nadal ograniczona przez brak rozsądnego wyjścia z Łodzi na zachód/północ, więc nie spodziewam się większych problemów.
[Łódź] Kolej aglomeracyjna i tunel średnicowy
Moderator: JacekM
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Do czasu uruchomienia tunelu może się okazać że ŁKA znacząco zwiększy swoją ofertę, no i pytanie czy skoro będzie przejazd przez łódź to ilość dalekobieżnych się nie zwiększy, w końcu chyba po to jest ten tunel budowany?fik pisze: ↑30 wrz 2020, 9:28ŁKA planuje kursować w tunelu z łączną częstotliwością 10' (co 30' linie: Sieradz - Skierniewice; Radomsko - Kutno i Łowicz - Opoczno), a oferta pociągów dalekobieżnych będzie nadal ograniczona przez brak rozsądnego wyjścia z Łodzi na zachód/północ, więc nie spodziewam się większych problemów.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Ten tunel jest ewidentnie dla ŁKA, nie dla dalekobieżnych. Świadczą o tym choćby parametry przystanków w tunelu (swoją drogą - jeśli mam aktualne informacje, to w dłuższej perspektywie i dla ŁKA mogą one być za słabe).
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No to jest oferta, którą województwo oficjalnie podało jako oficjalną po otwarciu tunelu, jeśli czegoś nie doszacowali (a pewnie nie, częstotliwość 30' w kierunku Sieradza wydaje się być niespecjalnie atrakcyjną...), to sami na siebie sprowadzili problem.
Liczba połączeń dalekobieżnych z Łodzi nie ulegnie znaczącej poprawie bez budowy KDP Y. Do tego czasu pewnie zakładam w godzinie szczytu 4 poc z kierunku Warszawy (jeden na Wrocław, trzy pracownicze) i 2 poc tranzytujące (Katowice - Gdynia i Kraków - Szczecin), razem z ŁKA to 12 poc/hszczyt, następstwo 5' przy nowej linii budowanej w XXI w. powinno nie być nie do uzyskania., no i pytanie czy skoro będzie przejazd przez łódź to ilość dalekobieżnych się nie zwiększy, w końcu chyba po to jest ten tunel budowany?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Niby tak, ale z drugiej stony pewnie skończy się to tym że aglomeracyjne będą jechały razem ze sobą, a pośpiechy ze sobą i będa dziury na linii po 20 minut.fik pisze: ↑30 wrz 2020, 11:26No to jest oferta, którą województwo oficjalnie podało jako oficjalną po otwarciu tunelu, jeśli czegoś nie doszacowali (a pewnie nie, częstotliwość 30' w kierunku Sieradza wydaje się być niespecjalnie atrakcyjną...), to sami na siebie sprowadzili problem.
Liczba połączeń dalekobieżnych z Łodzi nie ulegnie znaczącej poprawie bez budowy KDP Y. Do tego czasu pewnie zakładam w godzinie szczytu 4 poc z kierunku Warszawy (jeden na Wrocław, trzy pracownicze) i 2 poc tranzytujące (Katowice - Gdynia i Kraków - Szczecin), razem z ŁKA to 12 poc/hszczyt, następstwo 5' przy nowej linii budowanej w XXI w. powinno nie być nie do uzyskania., no i pytanie czy skoro będzie przejazd przez łódź to ilość dalekobieżnych się nie zwiększy, w końcu chyba po to jest ten tunel budowany?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Następstwo 5' z pewnością jest do uzyskania, a co do Twoich kalkulacji to z tych trzech pracowniczych pewnie dwa (jeśli nie wszystkie) skończą na Fabrycznym wcale nie wjeżdżając dalej w Óć. W tunelu ich i tak nie zatrzymasz, bo perony 150m, a jechać na Kaliską dla samej Kaliskiej...fik pisze: ↑30 wrz 2020, 11:26Liczba połączeń dalekobieżnych z Łodzi nie ulegnie znaczącej poprawie bez budowy KDP Y. Do tego czasu pewnie zakładam w godzinie szczytu 4 poc z kierunku Warszawy (jeden na Wrocław, trzy pracownicze) i 2 poc tranzytujące (Katowice - Gdynia i Kraków - Szczecin), razem z ŁKA to 12 poc/hszczyt, następstwo 5' przy nowej linii budowanej w XXI w. powinno nie być nie do uzyskania.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
I co ze sobą na tej Fabrycznej zrobią, skoro nocują w Łodzi, a Intercity ma tory na Kaliskiej?
Perony mają mieć 150 czy 155m? Pierwotnie słyszałem o tej drugiej wartości, a to akurat robi dużą różnicę przy długości taboru ŁKA (46m dwuczłon, 64m trójczłon, przy 155m dałoby się jechać w zestawieniu 2*2+1*3).
Perony mają mieć 150 czy 155m? Pierwotnie słyszałem o tej drugiej wartości, a to akurat robi dużą różnicę przy długości taboru ŁKA (46m dwuczłon, 64m trójczłon, przy 155m dałoby się jechać w zestawieniu 2*2+1*3).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Zjadą sobie na Kaliską dookoła lub przez tunel po dłuższym postoju na Fabrycznej - tam krawędzi raczej póki co nie zabraknie. Co do długości peronów... Założenie w koncepcji jest, że pociągi regio i aglo mają max. 150m (a nie 155), ale z rysunków, do których mam dostęp, dokładnie nie wynika ile ma sam peron...
(zaznaczę też, że koncepcja jest datowana na 2018, więc jej aktualność może być umiarkowana)
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Oblot składu na Fabrycznej to rozwiązanie bardzo złe z ruchowego punktu widzenia, jazda przez tunel po postoju nie zmienia z kolei zapotrzebowania na liczbę tras. Prędzej spodziewam się nacisku na utrzymanie połączeń przez Chojny i Dąbrowę.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Jaki masz problem z oblotem Darta na Fabrycznej? Dobra, na poważniej - jaki masz problem z oblotem składu wagonowego na Fabrycznej?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Taki sam, jak chociażby z oblotem składu wagonowego na Centralnej - skład wyjeżdżający z części parzystej stacji na tor nieparzysty wycina jedną trasę w kierunku parzystym i odwrotnie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Nie zapominaj o istnieniu linii kolejowej 458. Jeśli założysz przyjęcie pociągu na tor 7 lub 9 na Fabrycznej (czyli na "peron KDP"), to masz dwa miejsca, gdzie możesz zjechać z 17 na 458 (Widzew i wschodnia głowica Fabrycznej), a jeśli nie spieprzą zachodniej głowicy Fabrycznej z punktu widzenia srk (tor między rozjazdami 202 i 109 powinien być na tyle długi, żeby dało się wstawić w środek odcinek kontrolowany i dwie Tm na końcach:
), to nawet oblot lokomotywą nieszczególnie blokuje ruch przy peronach 1 - 3. Zakładam, że ruch do tunelu (zwłaszcza regio/aglo ze względu na p.o. Łódź Niciarniana) będzie jednak szedł lk 17 i raczej wykorzystywał perony 1 - 3 Fabrycznej.(a istnieje też opcja, wynikająca z koncepcji torowej, że tor 7 będzie się kończył kawałkiem żeberka, które wygląda na na tyle długie, żeby pozwalało wjechać tam lokomotywą - oczywiście wszystko to dotyczy stanu do wybudowania mitycznego KaDePe)