Strona 8 z 136

: 16 mar 2010, 22:23
autor: Glonojad
Równie dobrze może być to ZNTK Mińsk Mazowiecki :p

: 16 mar 2010, 22:57
autor: Bastian
A ja wciąż jestem ciekaw, czy będzie aż tylu pasażerów z lotniska, by te "najdłuższe" składy zapełnić... :-k

: 16 mar 2010, 23:45
autor: Bernard
Obrazek

100 metrów Elfa dla SKM

13 rekordowo długich pociągów do obsługi lotniska dotrze do Warszawy, zanim skończy się budowa łącznika kolejowego. Ratusz zdecydował: na razie będą kończyły trasę na Służewcu.


Klimatyzacja, kamery monitoringu, niska podłoga dla niepełnosprawnych, układ siedzeń jak w metrze. Zamówione przez Warszawę pociągi dla Szybkiej Kolei Miejskiej mają liczyć ponad 100 metrów długości każdy. Podczas jazdy da się przejść z przodu na tył (to tzw. pojazd jednoprzestrzenny). Nazwa handlowa pojazdu to Elf. W wersji sześcioczłonowej dla Warszawy nosi techniczne oznaczenie 27WE.

Ekspres Chopina

– W 2011 roku ten pociąg dojedzie na Lotnisko Chopina. Jak go nazwać? W Londynie jest Heathrow Express, więc nasz możemy nazwać np. Ekspresem Chopina – powiedziała prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz podczas podpisywania umowy na 13 Elfów dla Okęcia za 299 mln zł.

Czy pociąg Chopina się przyjmie? Jak zapowiada dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta, urzędnicy wymyślili już dla tej linii roboczą nazwę S-3 (np. linia SKM z Pruszkowa do Sulejówka to S-2). Nie widzi jednak przeszkód, żeby pasażerowie nazywali pociąg imieniem kompozytora.

– 100 metrów to rekord. To będzie najdłuższy pociąg zespolony w Polsce. Jednorazowo zabierze ok. 900 pasażerów – twierdzi prezes PESA Bydgoszcz Tomasz Zaboklicki.

A to i tak wyliczenie wykonane przy zastosowaniu teoretycznej normy: pięć osób na metr kwadratowy. Ciasnota w pociągach jest zwykle większa. Nieoficjalnie urzędnicy przyznają, że pociąg przewiezie z lotniska do centrum grubo ponad tysiąc pasażerów.

Elf na razie istnieje w komputerach projektantów. Osiem krótszych składów zamówił Urząd Marszałkowski na Śląsku. Premierę Elfa dla Śląska zaplanowano na maj tego roku.

A Warszawa? Jak zapowiada prezes SKM Leszek Walczak, pierwsze dwa pociągi mają dojechać do stolicy do 16 maja 2011 roku, a ostatnie dwa – cztery miesiące później.

1,9 km w ćwierć wieku

Gorzej jest z infrastrukturą. Urzędnicy pierwszy raz potwierdzili wczoraj oficjalnie, że zakupu pociągów nie uda się skoordynować z budową przez PKP 1,9-kilometrowego tunelu między przystankiem PKP Służewiec a podziemną stacją obok tzw. pirsu południowego przy Terminalu 2.

Teoretycznie firma Bilfinger Berger ma na jego budowę czas do końca czerwca przyszłego roku, ale to termin nierealny. Paweł Dziwisz z zarządu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe powiedział wczoraj, że wykonawca „widzi utrudnienia”. Jak stwierdził, łącznik będzie gotowy jesienią 2011 roku (do tego należy jeszcze doliczyć odbiory budowlane). Mimo to kolejarze nie tracą dobrego humoru.

– To połączenie to pierwsza nowa linia kolejowa wybudowana w Polsce od 1985 roku! Obsłuży pasażerów podczas Euro 2012 – mówi prezes Dziwisz.

Przejazd ze stacji Lotnisko Chopina do PKP Śródmieście potrwa ok. 20 minut. Pociągi powinny kursować co kwadrans przez podmiejską „średnicę”. To będzie jednak wymagało rozwiązania łamigłówki przy tworzeniu rozkładów. Według PLK, linia średnicowa już dziś jest na granicy przepustowości. Ze stacji Śródmieście SKM pojedzie na Dworzec Wschodni. Tutaj pociągi SKM się rozdzielą – co drugi ruszy do Sulejówka-Miłosnej, a reszta odbije na Białołękę i Legionowo.

– Przez pierwszych kilka miesięcy będziemy kończyli na przystanku PKP Służewiec. Pociąg zawróci na przystanku Okęcie na linii radomskiej. Technicznie to trudne, ale wykonalne – mówi dyrektor Ruta z ZTM.

Urzędnicy zrezygnowali ze skierowania nowoczesnych pociągów na kilka miesięcy do Piaseczna.
http://www.zw.com.pl/artykul/457428_100 ... a_SKM.html

: 17 mar 2010, 0:05
autor: malyniak
A jak zweryfikowane zostały plany KM i samorządu wojewódzkiego co do obsługi lotniska (Okęcie - Modlin co 0,5h zdaje się)? Za dużo grzybów by było w jednym barszczu...

: 17 mar 2010, 0:11
autor: Rosa
Po co brnąc dalej w tą nieszczęsna nazwę lotniska która i tak się nie przyjeła?
Wszyscy piszą i mówią że pociagi pojadą na Okęcie to niech to będzie ekspres Okęcie a nie ekspres Chopina

: 17 mar 2010, 13:03
autor: eMeLPe
Nie wiem, jak Wy ale ja widziałem "kolorową" SKMkę (a'la barwy dawnych warszawskich PR) wczoraj ok. 16:37 na torach przy Wola Parku jak jechała w kierunku St. Towarowej 8-( Czyżby zjazd, zmiana kierunku, czy nie wiadomo co?

: 17 mar 2010, 13:22
autor: kebe
eMeLPe pisze:Nie wiem, jak Wy ale ja widziałem "kolorową" SKMkę (a'la barwy dawnych warszawskich PR) wczoraj ok. 16:37 na torach przy Wola Parku jak jechała w kierunku St. Towarowej 8-( Czyżby zjazd, zmiana kierunku, czy nie wiadomo co?
Przecież była mowa, że na Jelonkach wykonuje obrót część składów.

: 17 mar 2010, 13:30
autor: Wolfchen
Bastian pisze:A ja wciąż jestem ciekaw, czy będzie aż tylu pasażerów z lotniska, by te "najdłuższe" składy zapełnić... :-k
Lotnisko może i nie, ale Służewiec i Rakowiec - kto wie? ;)
Rosa pisze:Po co brnąc dalej w tą nieszczęsna nazwę lotniska która i tak się nie przyjeła?
"Bo tak trzeba".
Rosa pisze:Wszyscy piszą i mówią że pociagi pojadą na Okęcie to niech to będzie ekspres Okęcie a nie ekspres Chopina
Nie żaden ekspres, bo to nazwa myląca. Po prostu linia S-x, a KMy jako "linia lotniskowa" i tyle...

: 21 mar 2010, 20:58
autor: Neoś_998
SKM ogłosiła przetarg na obsługę 3 i 4 poziomu utrzymania swoich 14WE
3 poziom: 101- 106
4 poziom: 107 i 108

No to niedługo będzie już tylko jedna biała 14WE, no chyba, że ją podczas 3 poziomu przemalują :D

: 21 mar 2010, 21:02
autor: Michalk001
Jaki zakres mają poszczególne poziomy i ile ich jest?

: 21 mar 2010, 21:05
autor: Neoś_998
http://skm.bip.um.warszawa.pl/menu_prze ... efault.htm

link do stronki z przetargami SKM Warszawa

: 21 mar 2010, 21:07
autor: fidzio
Michalk001 pisze:Jaki zakres mają poszczególne poziomy i ile ich jest?
Poziom 3 - tzw. PD inaczej mowiac przegląd między naprawami rewizyjnymi wypada co 200 000 km (okolo 1-1,5 roku) generalnie na mazowszu sa az trzy lokomotywownie robiace PD, przy czym tylko dwie sa w stanie tak naprawde je zrobic (Grochów i Tłuszcz) chodzi o wyposazenie hal

Poziom 4 - NR co 400 000 km w ZNTK

: 21 mar 2010, 21:43
autor: Neoś_998
Pewnie i tak wygra NEWAG :D

: 21 mar 2010, 21:59
autor: Dzulikiewicz
Neoś_998 pisze:Pewnie i tak wygra NEWAG :D
Nie sądzę, ZNTK MM zejdzie bardzo nisko z ceną.

: 21 mar 2010, 22:27
autor: Neoś_998
Dzulikiewicz pisze:
Neoś_998 pisze:Pewnie i tak wygra NEWAG :D
Nie sądzę, ZNTK MM zejdzie bardzo nisko z ceną.
No faktycznie teraz się SKMW na pese przerzuciła pewnie nowe elfy też tam będą obsługiwane.