SKM S9 - rozkład, trasa i obsługa linii

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 11 mar 2010, 10:34

Gazeta Stołeczna pisze:W końcu startują miejskie pociągi do Legionowa
Jak widać do uruchomienia kolei miejskiej w Warszawie nie jest potrzebne istnienie dodatkowej spółki SKM sp. z o. o., o czym pisałem bardzo dawno temu.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 11 mar 2010, 10:49

Myślę że dla linii Grodzisk-Pruszków-Warszawa-Otwock byłaby potrzebna ze względu na dużą niezależność. Dla reszty nie.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 11 mar 2010, 11:14

zofey pisze:Myślę że dla linii Grodzisk-Pruszków-Warszawa-Otwock byłaby potrzebna ze względu na dużą niezależność. Dla reszty nie.
Jaką wartość dodaną daje ta niezależność oprócz innych kolorów pociągów na tej linii?
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 11 mar 2010, 12:36

A coś takiego jak wysoki peron?

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 11 mar 2010, 13:55

zofey pisze:A coś takiego jak wysoki peron?
Czytając Twoja wymiane zdań z Miśkiem dochodzę do wniosku, ze albo ja nie nadążam za Twoim tokiem myślenia, albo Ty kompletnie nie rozumiesz o czym pisze Misiek.
Wobec tego zacytuje Ci pytanie Miska :
Jaką wartość dodaną daje ta niezależność oprócz innych kolorów pociągów na tej linii?
A teraz wytłumacz mi co ma wysoki peron do tego. Bo za diabła rogatego nie mogę pojąć. :-?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 11 mar 2010, 14:38

zofey pisze:A coś takiego jak wysoki peron?
A co to ma do rzeczy?
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 mar 2010, 14:44

MisiekK pisze:Jak widać do uruchomienia kolei miejskiej w Warszawie nie jest potrzebne istnienie dodatkowej spółki SKM sp. z o. o., o czym pisałem bardzo dawno temu.
Jeśli dla Ciebie brak kasowników w pociągach SKM to bzdura niewarta uwagi, to ja tylko mogę pogratulować podejścia... Koleje Mazowieckie jeszcze nie dorosły do prowadzenia ajencyjnej obsługi linii...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 11 mar 2010, 14:51

Wolfchen pisze:Jeśli dla Ciebie brak kasowników w pociągach SKM to bzdura niewarta uwagi, to ja tylko mogę pogratulować podejścia...
Zamontowanie 'matki' i kilku kasowników w EN57 to nie jest jakiś nadludzki wyczyn. Owszem - to jest ewidentne niedogranie organizacyjne i chociaż jeden kasownik (na przenośnym nawet stojaku) być powinien. Przypominam, że na początku kursowania działający kasownik w pociągu SKM był rarytasem.
Wolfchen pisze:Koleje Mazowieckie jeszcze nie dorosły do prowadzenia ajencyjnej obsługi linii...
Pożyjemy, zobaczymy.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 mar 2010, 15:16

MisiekK pisze:Zamontowanie 'matki' i kilku kasowników w EN57 to nie jest jakiś nadludzki wyczyn.
Otóż to. Powinien to byc wręcz warunek dopuszczenia do ruchu ajencyjnego. Albo jesli nie ma kasowników, to bezpłatne przejazdy na koszt przewoźnika.
MisiekK pisze:Przypominam, że na początku kursowania działający kasownik w pociągu SKM był rarytasem.
To akurat wiem, nawet sam z tego powodu byłem parokrotnie "niezadowolony" :P
MisiekK pisze:Pożyjemy, zobaczymy.
Myślę, że do maja będzie można spokojnie się wypowiedzieć w tej kwestii...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 mar 2010, 15:18

MisiekK pisze:
zofey pisze:Myślę że dla linii Grodzisk-Pruszków-Warszawa-Otwock byłaby potrzebna ze względu na dużą niezależność. Dla reszty nie.
Jaką wartość dodaną daje ta niezależność oprócz innych kolorów pociągów na tej linii?
Możliwość zlecenia przez miasto przewozów w formie umowy wieloletniej bez konieczności przeprowadzania przetargu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 11 mar 2010, 15:21

Wolfchen pisze:Powinien to byc wręcz warunek dopuszczenia do ruchu ajencyjnego. Albo jesli nie ma kasowników, to bezpłatne przejazdy na koszt przewoźnika.
Zależy jaka jest umowa operatorska - ta dopuszcza okres przejściowy. Lepiej jest uruchomić usługę bez kasowników, niż czekać nie wiadomo ile na ich dostawę, dostosowanie pociągów i montaż.
Glonojad pisze:Możliwość zlecenia przez miasto przewozów w formie umowy wieloletniej bez konieczności przeprowadzania przetargu.
Z KM-ami też można spokojnie w ramach obowiązujących przepisów podpisać umowę wieloletnią.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 11 mar 2010, 16:07

MisiekK pisze:
Gazeta Stołeczna pisze:W końcu startują miejskie pociągi do Legionowa
Jak widać do uruchomienia kolei miejskiej w Warszawie nie jest potrzebne istnienie dodatkowej spółki SKM sp. z o. o., o czym pisałem bardzo dawno temu.
Jak widać trzeba, skoro Koleje Mazowieckie mówią, że "czasowo" składy będą w barwach przewoźnika i nie będą miały kasowników. A czas na przemalowanie / oblepienie folią + instalacji kasowników było aż nadto. A pojęcie "czasowo" obawiam się, że w wydaniu Kolei Mazowieckich będzie wynosić "nigdy" i "niedasię".

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 mar 2010, 16:10

SławekM pisze:A czas na przemalowanie / oblepienie folią + instalacji kasowników było aż nadto.
Całe dwa dni jak do tej pory.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 11 mar 2010, 16:11

Fik, czy żarty sobie robisz ? :shock: Chcesz mi wmówić, ze Koleje Mazowieckie dowiedział się przedwczoraj, iż będą obsługiwać linię S9? :shock:

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 11 mar 2010, 16:20

Dziś na TVN Warszawa o 17:50 i o 21:30 będzie wywiad wójta gm. Wieliszew w sprawie "SKM".
I mały bonusik:
pytania odpowiedzi www.wieliszew.pl pisze: Pytanie:
Szanowny Panie Wójcie
W dziale "Informacje samorządowe" w tekście "Od marca szybciej do Warszawy!"
(http://www.wieliszew.pl/index.php?cmd=a ... kaz&id=928) władze Gminy obwieściły niewątpliwy sukces negocjacyjny w postaci włączenia stacji w Wieliszewie i Michałowie-Reginowie w zasięg linii S-9 Szybkiej Kolei Miejskiej.
Przyszła wiosenna korekta rozkładu KM i uruchomienie SKM do Legionowa a lokalna, wieliszewska rzeczywistość od 15 marca wygląda następująco:
- Brak połączeń Kolei Mazowieckich do stacji Michałów Reginów i Wieliszew
- Brak połączeń SKM do stacji Michałów Reginów i Wieliszew
W odpowiedzi na pytanie Pani Elżbiety z 9 marca Pan Wójt pisze, że "...połączenia realizowane przez Koleje Mazowieckie zostały zlikwidowane, ponieważ ich rolę miała przejąć Szybka Kolej Miejska..." i dalej "...rysuje się obraz wyraźnie widocznego braku koordynacji działań w instytucjach za to zamieszanie odpowiedzialnych..."
Czy przypadkiem nie pojawiły się tylko ustne zapewnienia dyrektora Ruty o połączeniach SKM do Wieliszewa i Gmina zrezygnowała z rozmów z Kolejami Mazowieckimi?
I teraz pytania:
1. Czy przekazanie informacji o uruchomieniu SKM do Wieliszewa w dziale "Informacje samorządowe" nie było zbyt pochopne i czy nie uważa Pan że wprowadziło w błąd wiele osób?
2. Czy Gmina przyznała nagrody pieniężne odpowiedzialnym pracownikom z ramienia Urzędu Gminy Wieliszew za prowadzenie negocjacji z ZTM i KM i pozorny sukces tych rokowań?
3. Pisze Pan o braku koordynacji działań w instytucjach za to zamieszanie odpowiedzialnych (zapewne ma Pan na myśli ZTM i KM). Czy nie uważa Pan, że nie mniejszą a może nawet kluczową winę ponosi osoba odpowiedzialna z ramienia Gminy?
4. Czy podjęto rozmowy ze spółka Koleje Mazowieckie w sprawie korekty rozkładu jazdy obowiązującego od 15 marca br. i przywrócenia dwóch porannych połączeń do Warszawy i dwóch popołudniowych do Wieliszewa po tym jak S-9 nie objęła swym zasięgiem gminy Wieliszew?
5. Czy prawdą jest że grudniowe zniknięcie z rozkładu jazdy połączeń do Wieliszewa obsługiwanych przez KM było wynikiem braku płatności z tego tytułu przez Gminę na rzecz spółki Koleje Mazowieckie?
6. Jakie koszty miesięczne (lub roczne) ponosi Gmina z tytułu dopłaty (jako dotacje celowe) do tzw. "Wspólnego biletu" dla M. st. Warszawy?
7. Zapewne wie Pan, że trwają prace nad przebudową trasy Toruńskiej na odcinku od Modlińskiej do Marek oraz budowie Mostu Północnego. Obydwie inwestycje powodują ogromne utrudnienia komunikacyjne szczególnie dla osób podróżujących samochodem lub autobusem. Czy gminni negocjatorzy nie używali tych argumentów podczas rozmów z ZTM i KM?
(Elżbieta z Michałowa-Reginowa, 11.03.2010 r.)
-
Odpowiedź:

Szanowna Pani Elżbieto,
odpowiadając na Pani pytania uprzejmie informuję, że:
1. Wiadomość o uruchomieniu połączenia SKM do Wieliszewa została podana za tekstem źródłowym opublikowanym na oficjalnej stronie ZTM, co należy traktować jako oficjalne stanowisko zarządu tej instytucji. Informację tę powtórzyły wszystkie media, w tym ogólnopolskie.
2. Gmina nie przyznała nagród z tytułu uruchomienia połączenia SKM.
3. Nie zgadzam się z Pani opinią. Niesprawiedliwe jest zrzucanie na mnie odpowiedzialności za brak pozytywnych decyzji instytucji zewnętrznych, na które nie mam wpływu. Proszę przyjąć do wiadomości, że uczyniłem wszystko, co w mojej mocy, aby doprowadzić do uruchomienia połączenia SKM do Wieliszewa. Odpowiedzialność za decyzje zarządu ZTM ponosi jedynie ta instytucja. Mają one wielowątkowe podłoże, często są niezrozumiałe i wydają się irracjonalne – szczególnie w kontekście daleko posuniętych wspólnych działań i uzgodnień (dokumenty do wglądu).
4. Prowadzimy rozmowy w tej sprawie.
5. To twierdzenie mija się z prawdą.
6. Koszty udziału Gminy Wieliszew w tym projekcie wynoszą 17.268 zł rocznie.
7. To był jeden z wielu argumentów. Dziwi mnie, że dopuszcza Pani sytuację, w której jedynie Pani ma informacje podawane do publicznej wiadomości, a Gmina ich nie posiada.
Proszę o zapoznanie się z oficjalną informacją ZTM, którą załączam poniżej.
Z wyrazami szacunku

Wójt Gminy Wieliszew
Waldemar Kownacki
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

ODPOWIEDZ