O pociągach KM do Łukowa

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 lut 2011, 16:50

8917 pisze:A Flirty stoją sobie po 70 minut w Siedlcach i się marnują...
Jeszcze 30 grudnia jechałem pociągiem, który w Siedlcach miał 15 minut obrotu.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
8917
Posty: 1279
Rejestracja: 19 mar 2007, 19:48
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Post autor: 8917 » 10 lut 2011, 17:10

Opóźnionym, czy planowym? Nie znam dokładnie każdego obiegu kończącego w Siedlcach, ale większość (prawie wszystkie) Flirty mają na obrót ok. 70 min. Przyjeżdżają z Warszawy do Siedlec 36/38 min po pełnej godzinie, stoją prawie 70 min i wracają do Warszawy 45 min po pełnej godzinie. W tym czasie spokojnie można dojechać do Łukowa, postać z 15-20 min i wrócić do Siedlec.

Natomiast KM w marcowej korekcie dały przykład jak zlekceważyć problemy mieszkańców Łukowa i wiosek na trasie do Siedlec oraz złamały obietnicę, którą dały burmistrzowi miasta Łuków. Jeżeli w bezpośredniej rozmowie z włodarzem miasta KM-y mówią, że wydłużą niektóre pociągi do Łukowa i obiecują, że poprawią rozkład to się to robi, a nie bezczelnie kłamie i mydli oczy władzom i pasażerom. :evil:
Pozdrawiam.

zzz
Posty: 1060
Rejestracja: 21 sty 2008, 22:46

Post autor: zzz » 10 lut 2011, 17:16

8917 pisze:Natomiast KM w marcowej korekcie dały przykład jak zlekceważyć problemy mieszkańców Łukowa i wiosek na trasie do Siedlec oraz złamały obietnicę, którą dały burmistrzowi miasta Łuków. Jeżeli w bezpośredniej rozmowie z włodarzem miasta KM-y mówią, że wydłużą niektóre pociągi do Łukowa i obiecują, że poprawią rozkład to się to robi, a nie bezczelnie kłamie i mydli oczy władzom i pasażerom. :evil:
Na razie to Lukow lekcewazy podzial administracyjny.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 10 lut 2011, 17:18

Ile agresji o jedną przesiadkę... Większość przesiada się raz na tydzień w jedną i raz w drugą stronę. I koniecznie muszą mieć bez tej przesiadki...

Fik. Gdyby miały krótsze postoje w Siedlcach to o 11:45 nie byłoby czego wypuścić do Warszawy; ponieważ ten który chwilę wcześniej przyjeżdża ucieka właśnie do Łukowa.

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 10 lut 2011, 18:48

No cóż. Burmistrz Łukowa nie orientuje się w tym wszystkim albo ma kiepskiego doradcę. Dzwonił nie tam gdzie trzeba. A prezes KMu zawsze może powiedzieć że chciał ale nie mógł. Wiele razy sugerowano tutaj, aby w tej sprawie władze Łukowa kontaktowały się z Urzędem Marszałkowskim w Lublinie . Kolego 8917 podrzuć burmistrzowi Łukowa linka do WAWKOMu. Poczyta to się zorientuje w temacie. :D

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 15 lut 2011, 2:51

Obrazek

1 marca Łódź oddali się od Warszawy

(...)

– Ale będą też dodatkowe składy. Wprowadzimy zmiany sugerowane przez pasażerów i władze lokalne na torach do Łukowa, Łowicza, Małkini, Skarżyska Kamiennej i Góry Kalwarii – zaznacza Maciej Panfil z KM.
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/10, ... szawy.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 15 lut 2011, 9:30

Łukowa - bo faktycznie będą przesunięcia. Ale nic nowego.

Awatar użytkownika
8917
Posty: 1279
Rejestracja: 19 mar 2007, 19:48
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Post autor: 8917 » 15 lut 2011, 15:44

Ja "dziękuję" za jedno z tych przesunięć... :arrow:
Koleje Mazowieckie pisze:poc. nr 8832 Łuków 6.58 – Siedlce 7.30 - zmienia godziny kursowania (do 28 lutego odjeżdża z Łukowa o godz. 7.07).
Co to oznacza w praktyce? Rudka odjeżdża z Siedlec dokładnie o tej porze, co Łuków przyjeżdża (7:30). Łukowianie zobaczą tył jadącego Flirta, albo sprintem wybiegają z pociągu i tratują się nawzajem, aby zdążyć wsiąść. ](*,) W pierwszym przypadku muszą czekać 15 min na zwykły osobowy i będą na Śródmieściu o 9:18, w drugim mają szansę zdążyć i być na DWC o 8:45. KM-y fundują mieszkańcom poranny trening w postaci biegów średniodystansowych. #-o Chyba jakiś idiota układał rozkład tego pociągu. =;

Druga zmiana :arrow:
Koleje Mazowieckie pisze:poc. nr 8849 relacji Siedlce 19.48 – Łuków 20.19 w dni wolne od pracy odjedzie z Siedlec o godz. 20.01 – dla nawiązania skomunikowania z pociągiem 80125 – Siedlce przyjazd 19.57

To jest na plus, ale w tygodniu dalej 16 min przesiadka w Siedlcach. Skoro ciężko było zrobić bezpośredni z Warszawy, to mogli przynajmniej skrócić czas przesiadki - ale jak zwykle "nie da się".

Do tego Łukowianka z Warszawy do Łukowa pojedzie trochę dłużej, a w niedzielę rano wciąż będzie dziura z Łukowa od 4:37 do 9:07. Pozostają też problemy z powrotem do Warszawy w niedzielne popołudnia - kolejki do kasy, kupywanie biletów u konduktora, brak wolnych miejsc i konieczność stania już w Łukowie, a potem przesiadka. Podsumowując: więcej złego, niż dobrego...
Pozdrawiam.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 16 lut 2011, 13:52

8917 pisze:Rudka odjeżdża z Siedlec dokładnie o tej porze, co Łuków przyjeżdża (7:30). Łukowianie zobaczą tył jadącego Flirta, albo sprintem wybiegają z pociągu i tratują się nawzajem, aby zdążyć wsiąść
Tu akurat jak już napisałem w innym wątku: Rudka spokojnie mogłaby odjeżdżać z Siedlec 3-4 minuty później, bo nawet jadąc 130km/h w Halinowie potrafi przyjechać 3 minuty przed czasem, a potem wlecze się za osobówką. Strasznie nieciekawa jazda.
A tak by od razu z opóźnieniem 2 minuty do Mińska, 1 minuta do Halinowa i dalej w planie obecnym. Ale pewnie PLK się nie zgodzi przez ten Dorohusk, który jedzie za Rudką (wolniej, ale jedzie...).

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 16 lut 2011, 16:02

8917 pisze: To jest na plus, ale w tygodniu dalej 16 min przesiadka w Siedlcach. Skoro ciężko było zrobić bezpośredni z Warszawy, to mogli przynajmniej skrócić czas przesiadki - ale jak zwykle "nie da się".
No to specjalnie dla Ciebie, abyś biegać nie musiał jak na ten poranny przyśpieszony :D i nikt się nie stratuje ;)

Zari
Posty: 112
Rejestracja: 08 sie 2008, 15:45
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa

Post autor: Zari » 18 lut 2011, 17:37


Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 18 lut 2011, 18:34

8917 pisze:a w niedzielę rano wciąż będzie dziura z Łukowa od 4:37 do 9:07
zawsze myślałem, że "Polonez" kursuje codziennie ;>

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 18 lut 2011, 19:12

Wypowiedź burmistrza Łukowa jest moim zdaniem bardzo sensowna. Najwyższa pora na kolejową formę współpracy między województwami lubelskim i mazowieckim. Gdyby sprawy poszły w dobrym kierunku to ja bym widział przyśpieszony Warszawa-Terespol na push-pullach z nową lokomotywą KolMazu. Zwłaszcza, ze PLK planuje w 2011/12 podwyższanie szlakowej do 140km/h na odcinku Biała Podlaska-Terespol.

kebe

Post autor: kebe » 18 lut 2011, 19:27

podrozny113 pisze:
Wypowiedź burmistrza Łukowa jest moim zdaniem bardzo sensowna. Najwyższa pora na kolejową formę współpracy między województwami lubelskim i mazowieckim. Gdyby sprawy poszły w dobrym kierunku to ja bym widział przyśpieszony Warszawa-Terespol na push-pullach z nową lokomotywą KolMazu. Zwłaszcza, ze PLK planuje w 2011/12 podwyższanie szlakowej do 140km/h na odcinku Biała Podlaska-Terespol.
Oj... Nie przesadzajmy. Jedyna długa relacja "Słoneczny" to ma sens na drugi koniec Polski jechać, bo jest dochodowe. A rzucanie aż do Terespola składu Push&Pull oznacza, że nie pojedzie jeden czy dwa w innej relacji np. na Radom.

Awatar użytkownika
8917
Posty: 1279
Rejestracja: 19 mar 2007, 19:48
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Post autor: 8917 » 18 lut 2011, 20:08

podrozny113 pisze:Wypowiedź burmistrza Łukowa jest moim zdaniem bardzo sensowna. Najwyższa pora na kolejową formę współpracy między województwami lubelskim i mazowieckim. Gdyby sprawy poszły w dobrym kierunku to ja bym widział przyśpieszony Warszawa-Terespol na push-pullach z nową lokomotywą KolMazu. Zwłaszcza, ze PLK planuje w 2011/12 podwyższanie szlakowej do 140km/h na odcinku Biała Podlaska-Terespol.
No i się zaczyna... W mojej opinii burmistrz uwierzył w głupoty KM, które mają na celu wyciągnięcie kasy i nie widzi innej alternatywy. Pytanie wprost - dlaczego Łuków ma płacić jako jedyny oprócz 2 tys. wsi Czeremchy za pociągi do swojego miasta? Od Łukowa wyciągniemy pieniądze, a do mniejszych: Działdowa, Dęblina i Łowicza niech pociągi jeżdzą za darmo? :> Argument z taborem też dobry... 16 Elfów idzie do Modlina i Działdowa, więc niby jak ma się poprawić na linii do Łukowa - kible dadzą? ](*,)
I dla jasności: Łuków walczy o pociągi dla siebie, a nie Terespola i Białej - angażowanie województwa może przynieść taki efekt, że pociągi pojadą za daleko. Ale kasa będzie, więc Waszym zdaniem problem cudownie znika... Mamona w głowach ludziom przewraca! #-o
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ