Strona 8 z 10

: 05 sty 2012, 17:38
autor: BJ
Ale oni przede wszystkim do Centrum, a nie do Ursusa. A na Służewcu mają przystanek ;)

: 05 sty 2012, 17:39
autor: MichalJ
fik pisze:
MichalJ pisze:Zatrzymanie dalekobieżnych we Włochach nie jest proste z braku peronów przy torach D.
To oczywiste, i tak poruszamy się w zakresie sf.
Zaczęło się od Służewca - to sf nie jest. Toruńska też nie.

: 05 sty 2012, 17:42
autor: fik
Biorąc pod uwagę, ile lat (sic!) zabrało przeforsowanie Zachodniego - jest.

: 05 sty 2012, 17:43
autor: BJ
To od kiedy dalekobieżne zatrzymują się na Zachodnim? :O

: 05 sty 2012, 17:47
autor: fik
Wszystkie? Od jakichś dwóch lat ZTCP.

: 05 sty 2012, 17:53
autor: KwZ
Ja to widzę w sensie celu, do którego można/należy dążyć, a nie zupełnego science-fiction.

: 05 sty 2012, 17:53
autor: MichalJ
Wszystkie to i dziś nie stają. :)

: 05 sty 2012, 17:56
autor: fik
MichalJ pisze:Wszystkie to i dziś nie stają. :)
Wszystkie dostępne w komunikacji krajowej.

: 05 sty 2012, 17:58
autor: chester
Pamiętam dużo lat temu (12?) na pmk dyskusję. Jako ówczesny mieszkaniec Trójmiasta dziwiłem się, że pociągi nie stają na Zachodnim, który wydawał mi się oczywistą stacją (jako mieszkaniec Trójmiasta miałem 99% pociągów zatrzymujących się na 5 stacjach, w tym 3 w samym Gdańsku).
Pamiętam odpowiedzi takie:
- po co Zachodni, skoro po tej stronie Wisły jest Centralny (MichalJ, to nie byłeś Ty...?)
- trudno na Zachodni, bo wtedy nie ma odbiegu dla kolejnego pociągu startującego z Centralnego na zachód (oidp, Leszek Ruta, wtedy PKP/DWC).

: 05 sty 2012, 18:23
autor: MichalJ
Możliwe, że ja. Jeśli chodzi o Zachodnią i ekspresy, to dziś nie jestem przekonany... Zwłaszcza, że zdarzały się postoje po kwadrans...
Ale większa jest szansa na tramwaj do Zachodniego, niż na perony D we Włochach.

: 05 sty 2012, 22:37
autor: MeWa
Wolfchen pisze:
BJ pisze:Pociągiem dalekobieżnym raczej nie jeździ się codziennie albo kilka razy w tygodniu.
Wytłumacz to mieszkańcom Łodzi czy Kielc (a i sporo mieszkańców Radomia jeździ dalekobieżnymi)...
akurat mieszkańcom Łodzi bardziej opłaca się jechać na Centralny lub wręcz na Wschodni, jeśli chcą jechać w jako takich warunkach...

: 05 sty 2012, 23:15
autor: ncc2000
Bardzo dużo jeżdżę, zwłaszcza w kierunku Katowic, Krakowa i Wrocławia (2-3 razy w miesiącu). Z moich obserwacji wynika, że do pociągów EIC i Ex na Zachodnim wsiada bardzo mało osób. Dużo więcej tam za to wysiada, ale postój dla wysiadających był tam od lat.

: 05 sty 2012, 23:22
autor: Wolfchen
MeWa pisze:akurat mieszkańcom Łodzi bardziej opłaca się jechać na Centralny lub wręcz na Wschodni, jeśli chcą jechać w jako takich warunkach...
To oczywiste, jednak ja odnosiłem się wyłącznie do zacytowanego fragmentu, tj. że raczej się nie jeździ codziennie pociągiem dalekobieżnym ;)

: 06 sty 2012, 4:06
autor: MeWa
Wolfchen pisze:
MeWa pisze:akurat mieszkańcom Łodzi bardziej opłaca się jechać na Centralny lub wręcz na Wschodni, jeśli chcą jechać w jako takich warunkach...
To oczywiste, jednak ja odnosiłem się wyłącznie do zacytowanego fragmentu, tj. że raczej się nie jeździ codziennie pociągiem dalekobieżnym ;)
Tak, ale jak to się ma do atrakcyjności dodatkowego przystanku Włochy dla łódzkich pociągów? :)

: 06 sty 2012, 10:34
autor: Solaris U10
ncc2000 pisze:Bardzo dużo jeżdżę, zwłaszcza w kierunku Katowic, Krakowa i Wrocławia (2-3 razy w miesiącu). Z moich obserwacji wynika, że do pociągów EIC i Ex na Zachodnim wsiada bardzo mało osób. Dużo więcej tam za to wysiada, ale postój dla wysiadających był tam od lat.
Myślę, że składają się też na to czynniki takie jak brak systemu informacji wizualnej - dla okazjonalnych pasażerów spore utrudnienie w szukaniu peronu. Dla tańszych pociągów wiadomo - jeździ się przynajmniej na Centralny, a nawet na Wschodni, żeby zwiększyć szanse na siedzące.