Modernizacja WWK

Moderator: JacekM

Która linia powinna być zmodernizowana w pierwszej kolejności? (3 zaznaczenia)

Czas głosowania minął 22 kwie 2006, 10:16

Kutno - Płock
1
1%
Warszawa Wileńska - Zielonka
5
6%
Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki
7
9%
Warszawa Zachodnia - Rembertów
8
10%
Tłuszcz - Ostrołęka
0
Brak głosów
Warszawa Zachodnia - Włochy
3
4%
Warszawa Wschodnia - Otwock
11
14%
Warszawa Gdańska - Warszawa Praga
2
2%
Legionowo - Wieliszew - Tłuszcz/Zegrze
4
5%
Warszawa - Łódź
13
16%
Warszawa - Radom
3
4%
Warszawa - Gdynia
16
20%
Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz
4
5%
Warszawa - Stojadła - Lublin
4
5%
 
Liczba głosów: 81

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 lis 2007, 18:30

ogółem to odcinki między stacjami, gdzie pociągi mogą się mijać wydłużyły się względem tego, co było wcześniej, na czym cierpią pociągi osobowe...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 lis 2007, 19:10

MeWa pisze:przepustowość nie uległa poprawie dzięki likwidacji stacji czy rozjazdów...
Doprawdy szokujące, ale na PKP nawet do tego muszą dochodzić eksperymentalnie. :-)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Jacek Mocki
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2006, 4:53
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: Jacek Mocki » 07 lis 2007, 2:12

Problem polega na tym, ze jak ktos cos madrego powie i kosztuje to za duzo pieniedzy, to robi sie z niego "oszoloma", a nastepnie pokazuje ze jego miejsce jest przy tzw. desce kreslarskiej.

Dobrze napisal Fikander, ze nasz Narodowy Zarzadca Infrastruktury musi dochodzic eksperymentalnie do pewnych rozwiazan, ktore daloby sie sprawdzic przed zaimplementowaniem.

No ale coz, podobno duzo ludzi wyjechalo do Irlandii i Szkocji. I nawet wylowili jakiegos muzyka, co to podlogi szorowal w filharmonii!!!

Pozdrawiam

Jacek

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 08 lis 2007, 10:04

Flash8222 pisze:Poszuać to nie łaska
http://wawkom.waw.pl/foru...p=250020#250020
No dobra i mamy dziś 8 listopada a na stronie KMów cisza. Jak zwykle pasazerowie z dnia na dzien dowiedzą się ze ich pociągi są odwołane. ](*,) (vel pojadą inaczej, nie dojadą do śródmiescia itd)
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 lis 2007, 15:42

mariow pisze:No dobra i mamy dziś 8 listopada a na stronie KMów cisza.
Nie ma to jak wzorowa informacja pasażerska ](*,) Coś mi się wydaje, że w poniedziałek będzie nizły sajgon... No i ten wahadłowy, jeśli będzie co 40 minut, to raczej wielkiej frekwencji w nim nie będzie. Już lepiej sobie go darować.
Lekki OT, ale nie opłaca się zakładać nowego tematu: Ciekawe, co na to ZTM... nadal będzie upychał ludzi w pociągi, czy zasili 517?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

rudy
Posty: 1803
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 08 lis 2007, 15:55

mariow pisze:
Flash8222 pisze:Poszuać to nie łaska
http://wawkom.waw.pl/foru...p=250020#250020
No dobra i mamy dziś 8 listopada a na stronie KMów cisza. Jak zwykle pasazerowie z dnia na dzien dowiedzą się ze ich pociągi są odwołane. ](*,) (vel pojadą inaczej, nie dojadą do śródmiescia itd)
No i czym my Mariusz dojedziemy w poniedziałek do pracy, jak nam niektóre pociągi odwołają :D Do tych pozostałych się człowiek nie zmieści, a busy utykają w korku na Ryżowej już przed 7 rano i dojazd nimi do Centrum to lekki koszmarek.
Pozdrawiam

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 08 lis 2007, 16:08

Wolfchen pisze:Ciekawe, co na to ZTM... .... czy zasili 517?
w bajki przestałem wierzyć dawno :D odkąd to w tym miescie jest koordynacja komunikacji kolejowej z resztą? :D
rudy pisze:No i czym my Mariusz dojedziemy w poniedziałek do pracy, jak nam niektóre pociągi odwołają
trzeba bedzie 50% wiecej czasu na dojazd przeznaczyć :/
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8452
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 lis 2007, 16:39

Wolfchen pisze:Lekki OT, ale nie opłaca się zakładać nowego tematu: Ciekawe, co na to ZTM... nadal będzie upychał ludzi w pociągi, czy zasili 517?
E tam. Przecież jest SKM. Tych kursów nie będą ciąć :>

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 lis 2007, 17:04

geograf pisze:E tam. Przecież jest SKM. Tych kursów nie będą ciąć
Marny substytut i to po torach dalekobieżnych w jedną stronę...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 08 lis 2007, 18:25

PLK SA/IR Warszawa pisze:Przebudowa układu torowego stacji Warszawa Wschodnia

Kierownictwo Spółki Polskie Linie Kolejowe S.A., Oddziału Regionalnego w Warszawie uprzejmie informuje, że w dniach 12 listopada do 8 grudnia 2007 r. w ramach modernizacji połączenia Portu Lotniczego Okęcie z Centrum, a w dalszej perspektywie z lotniskiem w Modlinie rozpocznie się przebudowa głowicy zachodniej układu torowego stacji Warszawa Wschodnia.
Zgodnie z przyjętym harmonogramem prace będą prowadzone w dwóch fazach
i obejmują następujące prace:

* demontaż i zabudowa nowych 5-ciu napędów zwrotnicowych,
* demontaż i budowa 6-ciu semaforów oraz doposażeniu semafora wjazdowego,
* przebudowa izolowanych obwodów torowych w dostosowaniu do nowego układu torowego,
* przebudowa sieci trakcyjnej w dostosowaniu do nowego układu torowego,
* budowa sieci kablowej dla potrzeb nowych urządzeń i usunięcia kolizji,
* przebudowa obwodów zależnościowych z zabudową blokady stacyjnej,
* przebudowa pulpitów nastawczych,

W związku z powyższym wprowadzona zostanie w tym terminie zmiana organizacji ruchu pociągów podmiejskich na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia:

Faza I od 12 – 21 listopad 2007 r.,
przy zamknięciu toru nr 3, część pociągów podmiejskich odjeżdżających ze stacji Warszawa Zachodnia w kierunku wschodnim będzie jeździła przez stację Warszawa Centralna
z pominięciem przystanków: Warszawa Ochota, Śródmieście, Powiśle, Stadion. Pociągi podmiejskie w kierunku zachodnim odjeżdżające w ze stacji Warszawa Wschodnia będą kursowały wg zmienionego rozkładu jazdy przez przystanki osobowe: Warszawa Stadion, Powiśle, Śródmieście, Ochota.

Faza II od 21 listopada do 8 grudnia 2007 r.,
przy zamknięciu toru nr 4, część pociągów podmiejskich odjeżdżających ze stacji Warszawa Wschodnia w kierunku zachodnim będą jeździły po torze nr 3 z zatrzymaniem na przystankach: Warszawa Stadion, Powiśle, Śródmieście, Ochota.

Uwaga!
W czasie trwania remontu (12 listopada do 8 grudnia 2007 r.) pociągi podmiejskie z kierunku zachodniego jadące do stacji Warszawa Wschodnia będą kursowały przez dworzec Warszawa Centralna.

W ramach uzupełnienia oferty przewoźników (KM, SKM) zostanie uruchomione po układzie podmiejskim wahadło na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Stadion – Warszawa Zachodnia.

W czasie zamknięcia pociągi w ruchu dalekobieżnym będą jeździły bez zmian.

Komunikaty dotyczące nowego rozkładu jazdy pociągów do publicznej wiadomości przekażą przewoźnicy; Koleje Mazowieckie (www.mazowieckie.com.pl), Szybka Kolej Miejska w Warszawie (www.skm.warszawa.pl)

Za utrudnienia w kursowaniu pociągów serdecznie przepraszamy.

1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 lis 2007, 21:04

mariow pisze:
Flash8222 pisze:Poszuać to nie łaska
http://wawkom.waw.pl/foru...p=250020#250020
No dobra i mamy dziś 8 listopada a na stronie KMów cisza.
Pewnie uzgodnienia trwają do ostatniej chwili :> bez sensu byłoby podawać informacje, która miałaby się zmienić :>
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 09 lis 2007, 5:52

rp.pl pisze:Wsiąść, przetrwać, dojechać
Konrad Majszyk, Michał Kozak 09-11-2007, ostatnia aktualizacja 09-11-2007 02:06

Przez miesiąc tysiące pasażerów z podwarszawskich miejscowości będą miały problemy z dotarciem do stolicy. W poniedziałek rusza przebudowa torów na Dworcu Wschodnim. Powód – przygotowania do połączenia koleją lotnisk Okęcie i Modlin


Podróż w ścisku czeka 40 tysięcy pasażerów dojeżdżających podmiejskimi pociągami z Radomia, Skierniewic, Sochaczewa i Łowicza. Z powodu przebudowy zwrotnic na Dworcu Wschodnim odwołano 33 pociągi, a 50 będzie kursować według zmienionego rozkładu.

– Chcielibyśmy uniknąć kolejnych utrudnień na torach, ale nie ma innego wyjścia – mówi prezes Kolei Mazowieckich Halina Sekita. – Walczyliśmy mocno, żeby z rozkładu wykreślono jak najmniej naszych połączeń.

Dodaje, że zawiadująca torami spółka Polskie Linie Kolejowe chciała początkowo likwidacji ponad 70 pociągów.

Jakie zmiany czekają pasażerów? Wszystkie pociągi z kierunku Radomia, Skierniewic, Sochaczewa i Łowicza tak jak dotychczas będą dojeżdżały do Dworca Zachodniego. Tam nastąpi selekcja. Te, które dotąd kończyły bieg w Warszawie Wschodniej, nie pojadą już dalej. Ich pasażerowie będą musieli się przesiąść do innych pociągów.

Tak więc na tych, którzy teraz dojeżdżają do centrum, na Zachodnim ma czekać pociąg wahadłowy. Będzie kursował co 20 minut między Dworcem Zachodnim a Stadionem i zatrzymywał się po drodze na przystankach Ochota, Śródmieście i Powiśle.

Natomiast ci, którzy będą chcieli dotrzeć na Wschodni, muszą przesiąść się do jednego ze 141 pociągów, które w dalszą trasę w kierunku Otwocka i Mińska Mazowieckiego pojadą torami dalekobieżnymi przez Dworzec Centralny. (Te pociągi nie będą się zatrzymywać na przystankach w centrum).

Dziś szefowie Kolei Mazowieckich przedstawią nowy rozkład jazdy. Umieszczą go na stronie: www.mazowieckie.com.pl.

Remont odbije się też na kursowaniu składów Szybkiej Kolei Miejskiej. Między Dworcem Zachodnim i Wschodnim będą jeździły po torach dalekobieżnych, zatrzymując się po drodze tylko na Dworcu Centralnym. W ten sposób SKM zmieni się w linię „przyspieszoną” omijającą stacje: Ochota, Śródmieście, Powiśle i Stadion (w przeciwnym kierunku miejskie pociągi będą zatrzymywały się na wszystkich stacjach).

Oprócz tego niektóre kursy SKM mają jeździć na skróconych trasach: od strony Pruszkowa tylko do Zachodniego, a z Sulejówka – do Wschodniego. Według Michała Dąbrowskiego z Zarządu Transportu Miejskiego będzie to zapewne dotyczyło czterech kursów w ciągu doby. Szczegóły kolejarze i urzędnicy ZTM ustalą dziś.

To kolejne w tym roku utrudnienie na torach PLK. W lipcu rozkopano trasę wylotową w kierunku Piaseczna i Radomia, w sierpniu w kierunku Legionowa i Gdańska, a we wrześniu w stronę Wołomina i Tłuszcza.Uciążliwe dla pasażerów prace na torach mają ułatwić połączenie istniejącego lotniska na Okęciu z powstającym w Modlinie. – W grudniu 2009 roku pierwsze pociągi mają odjechać do centrum z podziemnej stacji kolejowej na nowym terminalu lotniska Okęcie. Chcemy, by ich pasażerowie mogli bez przesiadek dojeżdżać na lotnisko w Modlinie – tłumaczy Kazimierz Peryt z warszawskiego oddziału PLK.

Niestety, na razie to niewykonalne. Z Okęcia do Warszawy Wschodniej pociągi dojeżdżają dziś wydzielonym torem podmiejskim. Gdy już tam dotrą, nie mogą skręcić na prowadzącą w stronę lotniska w Modlinie linię dalekobieżną w kierunku Gdańska.

– Żeby to zmienić, musimy przebudować na Dworcu Wschodnim pięć zwrotnic, sześć semaforów i położyć masę różnych kabli – opowiada Kazimierz Peryt.A na lotnisku Okęcie istnieje podziemna stacja kolejowa w stanie surowym, ale... brakuje do niej torów. PLK obiecują je zbudować i uruchomić do grudnia 2009 roku.



Wspólne bilety

W czasie remontu będzie można jeździć między Dworcem Zachodnim i Wschodnim pociągami Szybkiej Kolei Miejskiej na podstawie biletów Kolei Mazowieckich. W tej chwili można robić tylko odwrotnie: podróżować Kolejami Mazowieckimi z okresowymi biletami miejskimi. Uchwałę o możliwości wzajemnego respektowania biletów (w obie strony) przegłosowała wczoraj Rada Warszawy. Dzisiaj prezes Kolei Mazowieckich Halina Sekita spotka się z szefem Zarządu Transportu Miejskiego Leszkiem Rutą. Od tej rozmowy zależy, czy w czasie remontu bilety kolejowe będą też respektowane w miejskich autobusach. Takie rozwiązanie ułatwiłoby życie pasażerom, ale Koleje Mazowieckie musiałyby zapewne dopłacić ZTM. Na razie kolejarze nie zwrócili się w tej sprawie do władz miasta.

Do 2012 roku PKP zamierzają tak zmodernizować stołeczne torowiska, by można było nimi jeździć z prędkością nawet 160 km/godz. Dzięki temu podróż do Łodzi, Radomia czy Siedlec zajmie raptem około godziny.
Obrazek
źródło: Rzeczpospolita
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 09 lis 2007, 22:30

i tu pojawia się pytanie - nie można było tego remontu zrobić rok temu, w czasie remontu tunelu?

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 09 lis 2007, 22:45

i tu pojawia się pytanie - nie można było tego remontu zrobić rok temu, w czasie remontu tunelu?
Może w tamtym roku zabrakło w budżecie kasy.
Raczej powinno pojawić się pytanie czy nie można było tego zrobić latem?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 lis 2007, 23:07

jasiu pisze:i tu pojawia się pytanie - nie można było tego remontu zrobić rok temu, w czasie remontu tunelu?
I co - zamykałbyś dalekobieżne także, bo one też będą zamykane? Zresztą czy w zeszłym roku były już przyznane na to środki (inwestycja finansowana z UE)?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ