Rozporządzenie MTBiGM ws. rozkł‚adów jazdy

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10677
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 maja 2012, 22:57

Piękne zdanie. Tylko ile osób jest doprowadzana do takiego stanu? Ludzie uczą się tego na pamięć. Tak jak wzorów redukcyjnych w trygonometrii, co już w ogóle jest pozbawione sensu...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 maja 2012, 23:47

Oj tam - widać wyraźnie, że ustawodawca chciał usankcjonować rzeczywistość, ale wyraźnie zabrakło mu wiedzy, co do wszystkich przypadków rzeczywistości... W praktyce raczej wątpię, żeby ktoś to egzekwował, no chyba, że trafi się nadgorliwy urzędnik, albo jeden nie będzie lubił drugiego.

Swoją drogą sporo mamy takich rozporządzeń. Np. dla kolei obowiązuje rozporządzenie w sprawie oznakowania pociągów, które nawet określa co i jak powinno być wyświetlane na wyświetlaczu, a nawet dokładny wzór tablicy bocznej relacyjnej. Po co to komu? Nie wiem.
Są też zapisy o numerowaniu pociągów / wagonów. Ustawodawca postanowił wpisać do rozporządzenia nawet to, jak się numeruje wagony czołowe i środkowe oddzielnie w pociągach rosyjskich i alstomowskich w metrze. Oczywiście nic nowego tutaj nie wymyślono, bo oznaczenia były zanim wszedł w życie ten przepis rozporządzenia. Ale po co to w ogóle umieszczać?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 16 maja 2012, 10:06

MichalJ pisze:Decybela ktoś widział?
Ja słyszałem :) Ba, słyszałem nawet, że 40 decybeli to nie jest dwa razy więcej niż 20 ;)

[ Dodano: |16 Maj 2012|, 2012 10:08 ]
Wolfchen pisze:więc napiszę, czego moim zdaniem nie powinno być: całkek, różniczkowania, logarytmów, skomplikowanych funkcji, ciągów
Logarytm logarytmem, ale jak w liceum przerabialiśmy ciągi, to pani od matematyki przy okazji coś powiedziała o oprocentowaniu lokat - i od razu wiedza okazała się mieć przełożenie praktyczne.

[ Dodano: |16 Maj 2012|, 2012 10:34 ]
MZ pisze:A to oznaczałoby, że zacytowane tutaj ustępy 6 i 7 dotyczą także komunikacji miejskiej. Czyżby była konieczna rewolucja w nazewnictwie przystanków?
Ale to dopiero od 1 marca 2013, więc jeszcze jest czas. Coś się wymyśli, a jak nie to najwyżej zamówi się nowe naklejki, dechy, korale, rozkłady przystankowe...
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8638
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 05 lis 2012, 20:03

drapka pisze:Ale to dopiero od 1 marca 2013, więc jeszcze jest czas.
:arrow: Czasu jest coraz mniej, a zakres ewentualnych zmian jest znaczny. Przypomnijmy fragment rozporządzenia:
§3.6. W transporcie drogowym nazwa przystanku komunikacyjnego, na którym będzie się zatrzymywał środek transportowy na danej linii komunikacyjnej, zawiera:

1) nazwę miejscowości według rejestru terytorialnego;

2) określenie miejsca usytuowania przystanku komunikacyjnego, poprzez wskazanie w szczególności nazwy ulicy albo obiektu użyteczności publicznej - o ile dotyczy;

3) numer przystanku komunikacyjnego.

§3.7. Numer przystanku komunikacyjnego, o którym mowa w ust. 6 pkt 3, nadawanego przez właściciela albo zarządzającego przystankiem komunikacyjnym, jest:

1) dwucyfrowy, parzysty - dla ciągu dróg publicznych według kilometrażu narastającego;

2) dwucyfrowy, nieparzysty - dla ciągu dróg publicznych według kilometrażu malejącego;

3) dwucyfrowy, parzysty albo nieparzysty, określany stosownie do wzrastającej numeracji porządkowej nieruchomości - dla miejscowości.

(...)

§ 5. 1. Przepisy § 3 ust. 1 pkt 8, ust. 3, 4 i 8 oraz § 4 nie dotyczą przewozów wykonywanych w komunikacji miejskiej.
W związku z tym rodzą się pytania:
- czy ZTM podjął już jakieś działania odnośnie dostosowania nazw przystanków do tego rozporządzenia?;
- czy została ustalona już jakakolwiek wykładnia odnośnie niejasnej interpretacji "wzrastającej numeracji porządkowej"?.

Jeśli to nie tajemnica, to podyskutujmy tutaj, a jeśli jest inaczej - to przynajmniej na PW poprosiłbym o kontakt kogoś, kto ewentualnie w tym siedzi.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25955
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 lis 2012, 20:41

Czy tam nie było jakiegoś specjalnego paragrafu dla transportu miejskiego?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 lis 2012, 21:32

No raczej powinno, bo wymaganie, żeby w nazwach przystanków komunikacji miejskiej dodać wszędzie "Warszawa" albo "Radom" byłoby idiotyzmem.
Zresztą - naprawdę. Czy takie rzeczy trzeba regulować na poziomie rozporządzenia?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 05 lis 2012, 21:38

MeWa pisze:No raczej powinno, bo wymaganie, żeby w nazwach przystanków komunikacji miejskiej dodać wszędzie "Warszawa" albo "Radom" byłoby idiotyzmem.
No... A gdyby się uprzeć z takim stanem, jak poniżej?
Załączniki
2012110505.png

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 lis 2012, 21:39

A właśnie - bo może przystanek może nazywać się np. oficjalnie "Warszawa Wawelska", ale nie znaczy to, że trzeba to uwzglęniać na tabliczce na przystanku i w autobusie?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8638
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 06 lis 2012, 0:00

:arrow: Oczywiście, że tak. To nie GOP, żeby każdą nazwę umieszczać na przystanku wraz z nazwą miejscowości.
Bardziej jednak interesuje mnie kwestia numeracji przystanków, bo z tym może być naprawdę sporo niejasności.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 lis 2012, 0:32

Czy ktoś w ogóle będzie to sprawdzał i egzekwował? :P
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 06 lis 2012, 0:39

A są jakieś kary za niewykonywanie obowiązków wynikających z tego rozporządzenia?
MeWa pisze: Zresztą - naprawdę. Czy takie rzeczy trzeba regulować na poziomie rozporządzenia?
Żeby tylko takie rzeczy regulowano w rozporządzeniach. Widziałeś rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz.U.2012.1019)? To jest dopiero groteska...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 lis 2012, 0:51

bepe pisze:Żeby tylko takie rzeczy regulowano w rozporządzeniach. Widziałeś rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz.U.2012.1019)? To jest dopiero groteska...
Nie, ale spotkałem się już z innymi tworami tego ministerstwa. M.in. rozporządzeniem, w którym zapisano jak powinno się numerować wagony metra. To znaczy zapisano stan istniejący, bo najpierw ktoś te wagony ponumerował, a potem ktoś wpadł na pomysł, że to powinno być w rozporządzeniu. I jak przyjdą nowe wagony Inspiro, to trzeba będzie zmieniać rozporządzenie, bo nie przewidywało ono innego typu taboru.
W tym samym rozporządzeniu ktoś określił co powinno się wyświetlać na wyświetlaczu w pociągu na "dużej" kolei.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 06 lis 2012, 10:06

MeWa pisze:I jak przyjdą nowe wagony Inspiro, to trzeba będzie zmieniać rozporządzenie, bo nie przewidywało ono innego typu taboru.
I biznes się kręci ;)
bepe pisze:Żeby tylko takie rzeczy regulowano w rozporządzeniach. Widziałeś rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz.U.2012.1019)? To jest dopiero groteska...
Ale dzięki temu przynajmniej wiesz że na egzamin na motocykl musisz przyjść w wiązanych butach :)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14828
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 lis 2012, 15:24

MeWa pisze:Czy takie rzeczy trzeba regulować na poziomie rozporządzenia?
Ktoś się chciał wykazać i przedobrzył. A założenia w zasadzie bardzo dobre...
MZ pisze:Bardziej jednak interesuje mnie kwestia numeracji przystanków, bo z tym może być naprawdę sporo niejasności.
Z tym może być tak samo, jak z nazwą miejscowości - w zgłoszeniu musi być, na przystankach - niekoniecznie.
MeWa pisze:Czy ktoś w ogóle będzie to sprawdzał i egzekwował? :P
Organ wydający pozwolenie? :-k
MeWa pisze:To znaczy zapisano stan istniejący, bo najpierw ktoś te wagony ponumerował, a potem ktoś wpadł na pomysł, że to powinno być w rozporządzeniu. I jak przyjdą nowe wagony Inspiro, to trzeba będzie zmieniać rozporządzenie, bo nie przewidywało ono innego typu taboru.
To się ponumeruje poszczególne człony i tyle :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8638
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 06 lis 2012, 19:54

bepe pisze:A są jakieś kary za niewykonywanie obowiązków wynikających z tego rozporządzenia?
:arrow: Kar nie ma, ale jeśli organ wydający zezwolenie na obsługę jakiejś linii stwierdzi, że nazwy przystanków w proponowanym rozkładzie nie są zgodne z rozporządzeniem, to takiego zezwolenia po prostu nie wyda - do czasu poprawienia nieścisłości. I nie chodzi tutaj tylko o linie organizowane przez ZTM, ale również przez innych przewoźników, którzy na mocy umów korzystają z przystanków ZTM i umieszczają w rozkładach ich oficjalne nazwy.
Wolfchen pisze:Z tym może być tak samo, jak z nazwą miejscowości - w zgłoszeniu musi być, na przystankach - niekoniecznie.
Z nazwami miejscowości można tak robić, bo przecież prawie każdy zainteresowany raczej bez problemu jest w stanie ustalić, że przystanek, na którym stoi, jest na przykład w Warszawie. Z numerami już nie będzie tak łatwo. Załóżmy, że ITD będzie chciała sprawdzić, czy jakiś przewoźnik zatrzymuje się na tych przystankach, na których powinien. I skąd taki inspektor będzie wiedział, czy interesujący go przystanek 01 jest przed czy za skrzyżowaniem (a może ten drugi to już jest 03)? Musi mieć to wyszczególnione. Dla pasażerów też jest to przydatne w przypadku większych zespołów przystankowych.

Jak w ogóle jednoznacznie interpretować to, że numer przystanku powinien być "dwucyfrowy, parzysty albo nieparzysty, określany stosownie do wzrastającej numeracji porządkowej nieruchomości"?

ODPOWIEDZ