Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

Moderator: Wiliam

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 21 paź 2012, 0:03

KwZ pisze:Ja tam widzę 311. Ale i tak nikt na to nie pójdzie - za mocne rozbijanie relacji imho. I pamiętaj, że Gocław - Promenada to sens 168 na Witolinie.
311 jest docelowo szykowane na ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego i przez Przyczółek Grochowski do ul. Grenadierów. Może się ludziska stamtąd w końcu doczekają jakiejś linii.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 21 paź 2012, 0:04

Domas pisze:Zanim otworzą Targową to jeszcze trochę minie, więc trzeba pomyśleć na razie o usprawnieniu aktualnego układu komunikacyjnego na Pradze. 135 powinno zostać socjalem na odcinku od placu Hallera do dworca Wileńskiego.
Żeby mogło stracić jakikolwiek sens i żeby można było to w cholerę zlikwidować, bo w takiej wersji nawet socjalem to nie będzie. A, gdybyś nie dostrzegł, to aktualnie jednak ludzie z tego korzystają. I przed zamknięciem Targowej też korzystali. Nie ci, którzy jeżdżą tramwajami, bo tym się spieszy, ale właśnie ci, którzy mieli czas, a zależało im na bezpośredniości. W związku z powyższym wracam do punktu wyjścia: 135 to wręcz wzorcowy socjal, a ruszanie tego jest zwyczajnie pozbawione sensu. Chyba, żeby (o czym wspomniałem) podciągnąć to pod szpital na Szaserów.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 21 paź 2012, 16:10

Szeregowy_Równoległy pisze: 135 to wręcz wzorcowy socjal, a ruszanie tego jest zwyczajnie pozbawione sensu.
Podbijam, 135 dobrze rozwiązuje problemy wszystkich starszych osób z tamtych okolic. Jak z powodu budowy metra, linia miała zmienioną trasę, to starsi ludzie byli wręcz zagubieni, jak tu na bazar, jak do urzędu, a jak do przychodni? ;-)

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 22 paź 2012, 11:26

Chyba nikt nie mówi o ruszaniu 135 przed zakończeniem budowy II linii metra, ale potem nie widzę potrzeby dublowania tym autobusem tramwajów na długim odcinku Grenadierów - pl. Wileński.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 paź 2012, 11:28

A wiesz, że za czasów silnego 26 to 135 też lubiło się ocierać o niezabieralność tak często, że czasami dodatki były tam przegubowe?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 22 paź 2012, 11:31

To nie lepiej przerobić na silną również 3-kę? Może to rozwiązałoby problem tłoku w 135. W każdym razie i 125, i 135 razem z tramwajami mi się nie widzi.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 paź 2012, 11:35

To nie byli ludzie wysiadający wzdłuż Grochowskiej. A poza tym obie te linie można by przegiąć przez Zamoyskiego, by podpiąć te linie pod metro.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7780
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 22 paź 2012, 11:41

Czasem zdarzało mi się przed budową metra na Wileńskim jeździć 135 w międzyszczycie z Teatru Powszechnego na Szwedzką - nie siedziałem nigdy, ze 2 razy w ogóle się nie zmieściłem do Scanii. Najczęściej - plazma. Nie wiem, skąd te żądze marginalizacji tej linii...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
drja
Posty: 730
Rejestracja: 30 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: z ciemnego zakamarka

Post autor: drja » 22 paź 2012, 11:45

Chociażby tak [EDIT: to do postu pawcia było]. Właśnie o to chodzi w 135, że załatwia relacje, których tramwaj nijak nie pokryje, a są jednocześnie za krótkie na to, żeby rozbijać je na gniota pokroju 311 z przesiadką. A 125 zawsze można do Wiatraka skrócić, jeśli by się okazało nadmiarowe (acz przez Zamoyskiego... trudno teraz oceniać, ale mogłoby się sprawdzić.
Osa, coś się ostatnio za bardzo w racjonalizację zapędziłeś... to jest główny ciąg Pragi, centrum dzielnicy, pełno ludzi. Naprawdę nawet dwie linie autobusowe wzdłuż tego tramwaju nie są czymś, co należy bezwzględnie eliminować, no zlituj się... 8-(

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 22 paź 2012, 11:46

Spod Teatru Powszechnego na Szwedzką można też 517 (jeszcze, bo nie wiem, jakie ZTM ma w końcu plany wobec tej linii na prawym brzegu i nie tylko).
A co do racjonalizacji - uważam, że czas w końcu liczyć pieniądze i oszczędzać tam, gdzie można. Bo potem mamy duble autobusowo-tramwajowo-kolejowe (+ autobusowo-autobusowe w źle poukładanych rozkładach), a wieczorem i w dni wolne są skandaliczne cięcia w rozkładach.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 paź 2012, 11:47

Nie można. 517 tam nie staje i nigdy nie stawało.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 22 paź 2012, 11:49

517 ma przystanek i przy Teatrze Powszechnym, i przy Szwedzkiej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 paź 2012, 11:50

Kiedy on go dostał?!!!
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 22 paź 2012, 11:52

Nie wiem, kiedy. Patrzę tylko na stronę ZTM-u i widzę oba te przystanki w wykazie dla 517.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 paź 2012, 12:03

pawcio pisze:A poza tym obie te linie można by przegiąć przez Zamoyskiego, by podpiąć te linie [125, 135] pod metro.
Co do 135 zgoda, może służyć za dowozówkę do metra. To bardzo dobra idea. Co do 125 niezgoda - nie powinno kończyć na Wiatraku? Chyba że ma wzmacniać 135 jako dowozówka metro - Grochowska, ale uważam, że wtedy 8 można wywalić za darmo.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ