Komunikacja miejska po M2C - plany, projekty

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 05 cze 2014, 16:24

BJJ pisze:
Dantte pisze: Poza tym, do Marymontu jest mniej kilometrów.
Trasa 132 to 26 km
Obecna trasa 527 to 27 km, docelowa po otwarciu Głębockiej (za 2 lata???) 30 km. Popyt, przecięcie wielu węzłów przesiadkowych, dowiezienie do centrum, a nie na kolejne przedmieście... myślę, że ten 1 km na kursie w tę i z powrotem to niska cena za wygodę pasażerów.
linia 132, odcinek Kąty Grodziskie 04 - Metro Marymont 11 -> 10,5 km
linia 527, odcinek Kąty Grodziskie 04 - Metro Ratusz Arsenał 06 -> 13,6 km

BJJ
Posty: 268
Rejestracja: 17 sie 2011, 13:32
Kontakt:

Post autor: BJJ » 05 cze 2014, 16:32

person pisze: linia 132, odcinek Kąty Grodziskie 04 - Metro Marymont 11 -> 10,5 km
a nazad?
Inicjatywa Społeczna na Rzecz
Zrównoważonego Rozwoju Białołęki
„Białołęka Jest Jedna”

http://www.bialolekajestjedna.blogspot.com

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 cze 2014, 17:21

To jakiś pasażer jeździ tam i nazad? Ciekawe.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 cze 2014, 19:29

Pasażer nie ale autobusy z krańca na kraniec się jeszcze nie teleportują.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 cze 2014, 9:45

Wychodzi 25,9 km (132) vs 28,3 km (527 na objeździe).
Na normalnej trasie 527 wychodzi 25,9 km vs 30,7 km.

BJJ
Posty: 268
Rejestracja: 17 sie 2011, 13:32
Kontakt:

Post autor: BJJ » 06 cze 2014, 12:17

to chyba zależy jak bardzo ścinasz łuki :D
Będę bronił 527 jako głównej linii dla ZB do upadłego. niechby to kosztowało ze 2-3 km więcej. Za 3-4 lata będzie jechał tylko do Targówka i takie skrócenie wówczas będzie miało sens. 132 zaś jest dziwnym tworem niespotykanym chyba nigdzie indziej w Warszawie, czyli ekspres (stojący w korku) po obwodzie miasta.

Optymalne rozwiązanie, z czym chyba się wszyscy zgodzą, to stara trasa przez Gdański, ale TYLKO w przypadku uruchomienia buspasa, co jest oczywiście niemożliwe w obecnej sytuacji infrastrukturowej.

Najbliższe tego rozwiązania jest pozostawienie 527 na MŚ-D. Przerzucenie, wzmacnianie, tworzenie głównej linii dla ZB na Moście Grota jest nieporozumieniem.

Obliczyłem na endomondo.
132 - 26.300 m. No, nie chce wyjść mniej.
527 - 27.860 m

Czyli 1,5 km różnicy przy naprawdę dokładnym policzeniu.
Załączniki
527.JPG
132.JPG
Inicjatywa Społeczna na Rzecz
Zrównoważonego Rozwoju Białołęki
„Białołęka Jest Jedna”

http://www.bialolekajestjedna.blogspot.com

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 07 cze 2014, 12:03

Nie, nie wszyscy się zgadzają. Po co ciągać przez pół miasta linię z osiedli położonych na przedmieściach na Śródmieście. Niedługo Regaty też będą chciały linii przez Śląsko-Dąbrowski, bo przecież to jest najbardziej optymalne rozwiązanie. Optymalne bo co?
132 dowozi do wszystkich punktów przesiadkowych, oferujących szybki przejazd nie tylko na Pragę, co akurat już dobrze załatwia 120 (Żerań FSO: tramwaje, 509, Toruńska: 3, 25), ale i na pół Bródna, cały Żerań (tysiące miejsc pracy), Tarchomin/Legionowo (FSO, PKP Toruńska - tutaj przesiadały się setki pasażerów w porannym szczycie, gdy S3 jeździło do Centrum, bo był to zwyczajnie szybszy dojazd niż 527 + metro/tramwaj), Os. Potok (tak wiem, jest remont - ale tu obsługujemy przesiadki na cały wschodni Żoliborz i Bielany, w tym również UKSW a także bardzo ważną przesiadkę na 186/414), Park Kaskada (całe Bielany - no, wyłączając skrajnie zachodnie oraz ciąg JP2) i w końcu Metro Marymont. To, że obecnie rzeczywiście są korki na moście Grota (a przejazd 132 i tak jest w szczycie B szybszy niż 527, przez co w ogóle nie powinienem rozwijać tego punktu, ale może 100 razy powtórzone zadziała) nie oznacza, że po skończeniu modernizacji (będzie tam 5!!! pasów) 132 będzie również stało w korkach. Tym bardziej, że dyskutujemy o sytuacji, gdy zakończona zostanie budowa M2C - ZTM będzie chciał wpakować jak najwięcej pasażerów do M2, a żadna autobusowa linia nietranzytowa (a taką jest 527, bo jest to po prostu dowozówka do metra - inna sprawa, że omija kilka przystanków na Radzymińskiej) będzie skazana na wycięcie/skrócenie i bardzo słusznie. I tak powinno stać się z 527, bo wszystkie - powtarzam - wszystkie funkcje tej linii spełnia 120, które ma zdecydowanie większe znaczenie dla komunikacji na Białołęce, bo obsługuje również Olesin, poza tym jeździ również na Kijowską i Dworzec Wschodni (dodatkowe kilka destynacji na przesiadkę) i jest jedyną linią, która obsługuje południowe Zacisze (i z moich obserwacji wynika, że to tu z Wileńskiego wysiada najwięcej pasażerów). Nie stoi też w korku na skręcie w Młodzieńczą. Przyspieszyć ją można, kierując ją chociażby prosto Św. Wincentego bez wygibasa pod UD Targówek bo uwaga uwaga - napiszę wersalikami, może wreszcie ktoś to zauważy - PRZEJAZD 120 I 527 NA ODCINKU DWORZEC WILEŃSKI - ŚWIĘTEGO WINCENTEGO W SZCZYCIE B NIE RÓŻNI SIĘ CZASOWO ANI O MINUTĘ a w szczycie A są to marne 4 minuty różnicy, dzięki którym obsługujemy połowę Zacisza. Poza tym jeszcze jedno: LINIA 132, MIMO SWOJEJ FUJ - ZWYKŁOŚCI (bo przecież nie ma 5 na początku) Z ZP METRO MARYMONT DO ZP KĄTY GRODZISKIE (z beznadziejnym zawijasem przez Głębocką) JEDZIE O 10 MINUT KRÓCEJ (metro z Ratusza jedzie do Marymontu 8 minut, więc wychodzą 2 minuty zysku, kilometry oszczędności - tak dobra, jakimś cudem wyszedł tylko 1 km różnicy, ale pomnóż sobie kolego ten 1 km przez dziesiątki kursów dziennie, tysiące miesięcznie... itd). Niepotrzebne jest utrzymywanie (po otwarciu M2C) dwóch linii pełniących identyczną funkcję. I mówię tu zarówno o podbieraniu przez 527 pasażerów w relacjach praskich 120, jak i relacjach "do metra" 132. A czemu jeździ tyle ludzi 527? Proste: jeździ najczęściej. Częstotliwość 5-15/30//30 w przypadku 132 to naprawdę chyba najbardziej żałosny przykład, jak w Warszawie nie dba się o pasażerów międzyszczytów. 120 ze swoimi 10/20//20 też nie zachwyca, chociaż jestem przekonany, że jest ono w międzyszczycie i DS zapełnione równie dobrze, jak 527.
Naprawdę, tym 4 ulicom na krzyż (Ostródzka, Głębocka, Berensona, Skarbka z Gór) wystarczą 2 częste linie (120 i 132) i kilka socjalnych (w które się nie mieszam, bo mnie dowóz na 3 zmiany do szkół białołęckich dzieciaków czy autobusy na zapychanie bródnowskich placówek oświaty zupełnie w tym wątku nie interesuje).

Oczywiście, możemy zostawić 527. Jest to duża wygoda - nikt się nie dosiądzie, zajmujemy sobie wszystkie miejsca siedzące, mamy bezpośredni dowóz. Ale jest to po prostu niezgodne z polityką transportową, zakładającą eliminowanie dubli szyny oraz rozsądnym wydawaniem publicznych środków, bo 527 - linia z peryferii, obsadzona w 100% przegubami, omijająca wiele ZP na swojej trasie, kradnąca pasażerów liniom zgodnym z wcześniej wymienionymi założeniami - jest po prostu nie do końca OK. Zaraz się dowiem, jak to ja bardzo nienawidzę Białołęki, a przecież tam mieszka dużo warszawiaków itd. - trudno, może to i prawda, skoro mi to kolego BJJ wpajasz. I broń sobie 527 do upadłego, podejrzewam, że nawet Ci się to uda (i spoko, nie wyrwę sobie z tej okazji wszystkich włosów z głowy, Ty będziesz miał wygodnie, a pół Białołęki nadal będzie narzekało na brak miejsc w przedszkolach, ale skoro wolicie marnować piniądze z podatków na 527, to proszę bardzo). Chcę tylko Ci pokazać, że nie jest to tak idealna, a już na pewno nie "optymalna" linia - również przez Gdański, bo zabiera wtedy pasażerów zawalonej już z Podgrodzia 500 (której spodziewam się pocięcia po otwarciu M2C, kosztem zwykłego, omójbożetakwolnegoizłegoistrasznegoprawiejak132 169) :) .
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 07 cze 2014, 19:59

O, zgadzam się. Przeczytałem całość i generalnie popieram. Zresztą, polecam artykuł dotyczący 527 (szczególnie ten genialny napis na murze :D). http://www.targowek.info/2014/06/527-po ... -targowku/ Choć tu jest też poruszona kwestia zatrzymywania się na innych przystankach, które teraz radzymiński ekspres pomija.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 07 cze 2014, 20:12

Też się zgadzam. 509 może stawać na Płochocińskiej czy też Wale Gocławskim to czemu nie 527 na Trockiej. (-(

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 07 cze 2014, 20:46

W przypadku 527 masz czystą separację potoków, więc to jest wystarczający argument dla niezatrzymywania się na Trockiej tej linii.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 07 cze 2014, 20:57

A tam separacja potoków, to ja taką samą separację potoków chcę w 512, jak już ktoś przytoczył w artykule. :)

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 07 cze 2014, 22:39

Tylko jest jeszcze jedna kwestia, która mnie nurtuje. Po otwarciu M2C metro będzie na Wileńskim, więc do metra z Białołęki będzie 120, zatem 527, które na Zaciszu i Targówku i tak prawie się nie zatrzymuje można właściwie wyciąć. Bo 120 zarówno Zacisze jak i Targówek dość dobrze obsługuje i jest jedyną linią, w którą na odcinku Jórskiego - Szwedzka w szczycie A można wsiąść i dojechać do Wileńskiego jako człowiek, a nie sardynka. Na Marymont z Berensona jest 132. Więc mieszkańcom Derbów i ogólnie ul. Skarbka z Gór pozostanie do przebycia droga do Berensona i już mają autobus do metra. Chyba, że ktoś koniecznie musi na Wileński, to wtedy bez tego 527 byłaby kicha, bo zasuwać do Głębockiej (chociaż zaraz, Magiczną to się do owej Głębockiej z Derbów 6-7 minut idzie, a od skrzyżowania Berensona ze Skarbka z Gór też coś koło tego). Ale niestety pojawiła się informacja, że słoje mogłyby mieć to 527 co 3 minuty po otwarciu M2C. Co zatem w takim układzie ze 120? Czy razem z 527 zaczną jeździć niezbyt dobrze zapełnione czy może 120 zostanie lekko pocięte (a to byłby wielki błąd) czy też 132 będzie wozić muchy, bo wszyscy pojadą do metra w stronę Pragi? Bo któraś z tych trzech linii na pewno nie byłaby dobrze zapełniona ze względu na nadpodaż jaką dostałyby Derby i okolice.

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 08 cze 2014, 9:24

ashir pisze:Też się zgadzam. 509 może stawać na Płochocińskiej czy też Wale Gocławskim to czemu nie 527 na Trockiej. (-(
Po co Tobie 527 na Trockiej skoro z rana nie wciśniesz się do niego, a po południu masz częste 190 oraz 512...

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 cze 2014, 9:40

A bo 190 i 512 oraz linie podmiejskie to puste przyjeżdżają? Często są również tak samo niezabieralne jak 527, tylko stają co chwilę. :wink: Zresztą 527 to linia całotygodniowa, w innych porach też bywa przydatna i o wiele mniej zapełniona. W erze spowalnia linii przyśpieszonych i ekspresowych (bo ktoś nie może skorzystać z linii zwykłęj lub podejść 300-400 metrów do zespołu przystankowego, gdzie ta linia staje) to wniosek jest całkiem słuszny. Żeby nie było nie jestem jakimś zwolennikiem spowalnia linii przyśpieszonych i ekspresowych i moim zdaniem to dobrze, że 527 pomija dużo przystanków na Młodzieńczej, Radzymińskiej (w tym Trocką) i Al. Solidarności, ale nie dziwię się, że inne osoby jak widzą, że inne linie typu 5xx na żądania mieszkańców stają coraz to w nowych miejscach to i oni chcą, żeby u nich taka linia stawała. Na przykładzie 527 też widać jak trwa spowalnianie linii, zwłaszcza jak jeździła do CH Arkadia, gdzie stawała za pierwszym razem na tej trasie, a gdzie za drugim razem. :-?

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 08 cze 2014, 10:09

ashir pisze:A bo 190 i 512 oraz linie podmiejskie to puste przyjeżdżają?
No to z Targówka masz dedykowane 160.
ashir pisze:...moim zdaniem to dobrze, że 527 pomija dużo przystanków na Młodzieńczej,...
Aż jeden :P

ODPOWIEDZ