SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Flash8222
Posty: 7632
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 20 cze 2007, 12:17

mariow pisze: W takim razie czy istnieje mozliwość aby SKM kursowała z regularną czestotliwością co 20 min?

SKM posiada 8 skladów. Czas przejazdu w jedną stronę to ok. 56 min ; w obie wyjdzie 112 - nawet przyjmijmy 120 min. Doliczając czas na postoje mozemy przyjac 140 min.
Jezeli uwzglednimy ze jeden skład jest w rezerwie to 140/7=20
No fajnie a jak któraś jednostka sie zepsuje to co dasz w zamian? Bo gdy przyjdą dwie jednostki 14WE to SKM odda wypożyczone EN57.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 20 cze 2007, 12:24

Lepiej żeby 6 pociągów było w ruchu, 1 będzie sprawną rezerwą, a 1 można w tym czasie naprawić...

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 20 cze 2007, 12:31

solaris8315 pisze:Lepiej żeby 6 pociągów było w ruchu
I jest 6 jednostek w ruchu. 2 są rezerwą.
oki, to oczywiscie zgrania rozkładów z KMami i PKP ale mimo wszytsko teraz przewy miedzy SKMkami są duuzo wieksze, poza nielicznymi wyjatkami nawet nie ma tego zblizenia do taktu 20'
Przecież są Koleje Mazowieckie. Pociągi obu spółek zapewniają częstotliwość 15 minut. Na razie SKM nie ma jednostek aby zwiększyć częstotliwość i nie planuje na razie nowych zakupów

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 20 cze 2007, 13:15

Premo pisze:I jest 6 jednostek w ruchu. 2 są rezerwą.
a 1 w rezerwie nie wystarczy. co to znaczy jak sie popsuje? pociagi chyba nie psują sie codziennie. poza tym po to włąsnie jest rezerwa. bez sensu zeby 1/4 stanowiła rezerwe.
Premo pisze:Przecież są Koleje Mazowieckie. Pociągi obu spółek zapewniają częstotliwość 15 minut. Na razie SKM nie ma jednostek aby zwiększyć częstotliwość i nie planuje na razie nowych zakupów
czysta teoria - spojrz na zupełny brak synchronizacji. 5 minut odstepu a potem 25.

poza tym chyba takt stanowiłby ułatwienie rowniez dla pasazerów, oczywiscie KMy tez sie powinny za to zabrac, tak aby pociagi obu społek dawały okresloną regularną czestotliowosc na okreslonych odcinkach tras

Fikcyjny przykład ktorego poki co sie nie da zrealizowac: pociag KM kierunek Grodzisk (a niektore Sk-ce czy Zyrardów) co 15 min, a w miedzyczasie co 15 min SKM doPruszkowa - wówczas na najbardziej oblzeonym odcinku mamy pociag co 7,5' regularnnie
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 cze 2007, 13:22

mariow pisze:
Premo pisze:I jest 6 jednostek w ruchu. 2 są rezerwą.
a 1 w rezerwie nie wystarczy. co to znaczy jak sie popsuje? pociagi chyba nie psują sie codziennie. poza tym po to włąsnie jest rezerwa. bez sensu zeby 1/4 stanowiła rezerwe.
Przy tak małej liczbie pociągów liczby rzeczywiście nie wyglądają najlepiej. Ale składy muszą też przechodzić przeglądy itp.
Zresztą i tak trzeba poczekać na grudzień - być może wówczas ruszy zapowiadana koordynacja rozkładów z KM.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 20 cze 2007, 13:30

MeWa pisze:Przy tak małej liczbie pociągów liczby rzeczywiście nie wyglądają najlepiej. Ale składy muszą też przechodzić przeglądy itp.
Zresztą i tak trzeba poczekać na grudzień - być może wówczas ruszy zapowiadana koordynacja rozkładów z KM.
Ale tak czy siak dla takiej koordynacji najlepszy byłby takt. Wiec skoro uwazacie że ze względów technicznych SKM powinna miec 2 pociagi w rezerwie wiec niech nie oddaje dwóch EN57 a na przykład jeden.
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 cze 2007, 13:31

Tylko to są dodatkowe koszty dla spółki.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 20 cze 2007, 13:38

MeWa pisze:Tylko to są dodatkowe koszty dla spółki.
tylko przypominam ze rolą tej społki jest przewóz pasazerów a co za tym idzie zapewnienie odpowiednich warunków przewozu (innych niz maksymalny scisk) a nie generowanie zysków
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 20 cze 2007, 14:17

mariow pisze:Wiec skoro uwazacie że ze względów technicznych SKM powinna miec 2 pociagi w rezerwie wiec niech nie oddaje dwóch EN57 a na przykład jeden.
Tych jednostek nie można wiecznie wynajmować. SKM-W płaci za nie dosyć sporo. Poza tym jeden obieg więcej niewiele zmieni
a 1 w rezerwie nie wystarczy. co to znaczy jak sie popsuje? pociagi chyba nie psują sie codziennie. poza tym po to włąsnie jest rezerwa. bez sensu zeby 1/4 stanowiła rezerwe
Spójrz jak często oba EN57 są w ruchu. Tu nie chodzi tylko o psucie lecz i o przeglądy, naprawy itp.
mariow pisze:czysta teoria - spojrz na zupełny brak synchronizacji. 5 minut odstępu a potem 25.
Od korekty czerwcowej takich odstępów jest mniej. Do zupełnej synchronizacji trzeba poczekać do nowego rozkładu

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 20 cze 2007, 14:27

Premo pisze:Poza tym jeden obieg więcej niewiele zmieni
pozwoli na 20' takt oraz 2 pociagi w rezerwie
Premo pisze:Od korekty czerwcowej takich odstępów jest mniej. Do zupełnej synchronizacji trzeba poczekać do nowego rozkładu
jezeli tak uwazasz to pokazuje ci odjazdy z Ursusa miedzy 9 a 14

9 10 25 40 50
10 10 15 40 50
11 10 15 45 50
12 10 15 40 55
13 10 15 45 55
14 10 15 35 55

normalną czcionką SKM a kursywą KM - poza godz. 9 gdzie jest odstep 15-15-10-20
mamy np po 11 5-30-5-20
w porówniu z poprzednim rozkładem jedna małą zmiana: było 9.15 teraz jest 9.10
rzeczywiscie mniej tych odstępów. Prosze Premo, nie rozsmieszaj mnie.
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 20 cze 2007, 15:09

mariow pisze:pozwoli na 20' takt oraz 2 pociagi w rezerwie
A skąd 2 rezerwy skoro na 8 jednostek 7 ma być w ruchu? 7 obieg nie zmieni zbyt wiele, a na pewno nie pozwoli na 20 minutowe odstępy.
mariow pisze:mamy np po 11 5-30-5-20
Swoją wypowiedź opierałem na rozkładzie mojej stacji. Od czasu korekty nie ma np. 2-minutowego odstępu pomiędzy pociągami KM i SKM. Poza tym nie napisałem że zlikwidowano wszystkie absurdy w odstępach

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 20 cze 2007, 15:19

Premo pisze:A skąd 2 rezerwy skoro na 8 jednostek 7 ma być w ruchu? 7 obieg nie zmieni zbyt wiele, a na pewno nie pozwoli na 20 minutowe odstępy.
jezeli oddana zostanie tylko jedna pozyczona jednostka to bedzie ich 9.
Wytłumacz mi dlaczego 7 jednostek nie pozwoli na 20' takt prosze. Vide moj post z dzisiaj z 11:59 w którym o to pytam...
Premo pisze:Poza tym nie napisałem że zlikwidowano wszystkie absurdy w odstępach
wiec ja ci je pokazuje :) i pisanie że takich odstępów jest mniej po prostu dla mnie jest fikcją totalną #-o
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 20 cze 2007, 15:29

mariow pisze:jezeli oddana zostanie tylko jedna pozyczona jednostka to bedzie ich 9.
Teoretycznie można umowę przedłużyć. Ale żeby dołożyć jeszcze jeden obieg trzeba byłoby zmieniać rozkład jazdy. Dlatego dołożenie obiegu będzie możliwe dopiero od nowego rozkładu jeśli tylko pojawi się nowy tabor na co raczej szanse są nikłe.
Wytłumacz mi dlaczego 7 jednostek nie pozwoli na 20' takt prosze. Vide moj post z dzisiaj z 11:59 w którym o to pytam...
Może dlatego że 6 jednostek nie potrafi zapewnić 30 minutowego taktu i odstępu między pociągami SKM wynoszą czasami 35-40 minut

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 20 cze 2007, 15:36

Premo pisze:Może dlatego że 6 jednostek nie potrafi zapewnić 30 minutowego taktu i odstępu między pociągami SKM wynoszą czasami 35-40 minut
to dalej nie jest odpowiedź :)

czas jazdy to mniej niz 120 min. dołozmy 20 min mamy 140. 140/7=20
Premo pisze:Dlatego dołożenie obiegu będzie możliwe dopiero od nowego rozkładu
ok, rozumiem, ale niech bedzie
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36687
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 cze 2007, 16:10

mariow pisze:Fikcyjny przykład ktorego poki co sie nie da zrealizowac: pociag KM kierunek Grodzisk (a niektore Sk-ce czy Zyrardów) co 15 min, a w miedzyczasie co 15 min SKM doPruszkowa - wówczas na najbardziej oblzeonym odcinku mamy pociag co 7,5' regularnnie
Pięknie, tylko jeszcze brak wspólnego biletu na tej trasie...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ