Komunikacja w Starej Miłośnie

Moderator: Wiliam

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 21 lut 2017, 15:12

MichalJ pisze:Przejazd w Falenicy jest 1000 metrów od S2. Naprawdę tam kolejnego przejazdu przez tory nie potrzeba.
Mi wychodzi około 800 metrów do POW i 900 metrów do wiaduktu na granicy miasta.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 21 lut 2017, 15:22

I nie będzie. Zostało przegłosowane. Po sporze trwającym 2,5h.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 lut 2017, 17:01

Krzysiek_S pisze:ZTM miał/ ma przeanalizować możliwość uruchomienia linii 298 po feriach na razie co 15 minut[ 4 brygady] po wakacjach co 10 minut, w tym skomunikowanie z koleją w zamian za wycofanie linii 147.
Wreszcie ktoś poszedł po rozum do głowy =D>
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

pawulon
Posty: 528
Rejestracja: 02 sty 2008, 21:26
Lokalizacja: os Zerzeń

Post autor: pawulon » 22 lut 2017, 21:34

Na dołożenie 2 brygad do 147, żeby podbić częstotliwość do 15/20 i przy okazji poprawić komunikacje w sporej części Wawra Zachodniego, to brygad nie ma, ale na tworzenie linii potworów zawsze się znajdą... (-X Ot "dobra" polityka.... =;
the best 147!!

Robert 514
Posty: 2117
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 23 lut 2017, 0:10

Wolfchen pisze:
Krzysiek_S pisze:ZTM miał/ ma przeanalizować możliwość uruchomienia linii 298 po feriach na razie co 15 minut[ 4 brygady] po wakacjach co 10 minut, w tym skomunikowanie z koleją w zamian za wycofanie linii 147.
Wreszcie ktoś poszedł po rozum do głowy =D>
brawo ci :)

przejechać gdzieś bez przesiadki jednej to już naprawdę wyczyn a niedługo będą niektórzy się przesiadać po 2 razy aby dojechać do pracy hehe

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 23 lut 2017, 0:17

Robert 514 pisze:
Wolfchen pisze:Wreszcie ktoś poszedł po rozum do głowy =D>
brawo ci :)

przejechać gdzieś bez przesiadki jednej to już naprawdę wyczyn a niedługo będą niektórzy się przesiadać po 2 razy aby dojechać do pracy hehe
Ale do radni z Wesołej i mieszkańcy Starej Miłosnej chcą przesiadek...

Robert 514
Posty: 2117
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 23 lut 2017, 0:55

Krzysiek_S pisze:
Robert 514 pisze:
brawo ci :)

przejechać gdzieś bez przesiadki jednej to już naprawdę wyczyn a niedługo będą niektórzy się przesiadać po 2 razy aby dojechać do pracy hehe
Ale do radni z Wesołej i mieszkańcy Starej Miłosnej chcą przesiadek...
z mieszkańcami St.M. to jest tak, że chcą mieć dojazd wszędzie często i gęsto (prawie tak jak Zielona Białołęka)
,
jeden z nich dziś mi powiedział, że gdyby wybudowali tory kolejowe w poprzek tych którymi jedzie S1 i S2 i puścili by np S4 to walczyli by jeszcze o dowozową do tej linii :)

daj palca a chcą całej ręki

dodatkowo radni z Wesołej przytaknęli pomysłom radnych ze St.M. bo tak naprawde radni z Wesołej Centrum nie bardzo się orientują w komunikacji i większość z nich porusza się autami.

niepotrzebne jest już teraz kursowanie linii 411 dalej niż na Gocław po 21, siostra zazwyczaj jedzie sama , ewentualnie jakieś przypadkowe osoby, które nie jeźdzą codziennie ale jedzie przegub prawie za tyłkiem 502

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 lut 2017, 5:58

pawulon pisze:Na dołożenie 2 brygad do 147, żeby podbić częstotliwość do 15/20 i przy okazji poprawić komunikacje w sporej części Wawra Zachodniego, to brygad nie ma, ale na tworzenie linii potworów zawsze się znajdą... (-X Ot "dobra" polityka.... =;
Cały układ komunikacyjny Wawra składa się z linii potworów, bez gruntownej reformy (ale takiej naprawdę do ziemi, z nową pulą numeracji włącznie) nie ma sensu próba budowy czegoś sensownego, bo musiałbyś przez bardzo długi czas utrzymywać tak naprawdę dwa układy.

Obawiam się, że przed budową tramwaju na Zerzeń (optymistycznie widzę to jako zadanie na lata 2025-2030) niewiele się tu uda poprawić.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4775
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 lut 2017, 10:05

A ja głupi myślałem że dyskusja o ewentualnym uruchomieniu 298 jast bardziej w kręgu zaintersowań Starej Miłosny niż Wawra. Wiem że to trudne, ale prosiłbym o niemieszanie wątków.
Przy okazji Robert 514 dostaje punkt umożliwiający mu odpoczynek od forum. Bełkotu w takiej formie nie da się czytać.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 lut 2017, 12:31

pawulon pisze:Na dołożenie 2 brygad do 147, żeby podbić częstotliwość do 15/20 i przy okazji poprawić komunikacje w sporej części Wawra Zachodniego, to brygad nie ma, ale na tworzenie linii potworów zawsze się znajdą... (-X Ot "dobra" polityka.... =;
No dobra, ale 147 przez swoją długość i pokręconą trasę, niestety nie kwalifikuje się do wzmacniania - bo rozkład jest często fikcją.
Glonojad pisze:Cały układ komunikacyjny Wawra składa się z linii potworów, bez gruntownej reformy (ale takiej naprawdę do ziemi, z nową pulą numeracji włącznie) nie ma sensu próba budowy czegoś sensownego, bo musiałbyś przez bardzo długi czas utrzymywać tak naprawdę dwa układy.
Dokładnie tak... Część mieszkańców (ta bardziej krzykliwa) chce linii bezpośrednich, więc układ składa się z linii socjalnych i dopóki tak będzie wyglądał, to nie poprawi się nic.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lut 2017, 10:59

Glonojad pisze:
pawulon pisze:Na dołożenie 2 brygad do 147, żeby podbić częstotliwość do 15/20 i przy okazji poprawić komunikacje w sporej części Wawra Zachodniego, to brygad nie ma, ale na tworzenie linii potworów zawsze się znajdą... (-X Ot "dobra" polityka.... =;
Cały układ komunikacyjny Wawra składa się z linii potworów, bez gruntownej reformy (ale takiej naprawdę do ziemi, z nową pulą numeracji włącznie) nie ma sensu próba budowy czegoś sensownego, bo musiałbyś przez bardzo długi czas utrzymywać tak naprawdę dwa układy.

Obawiam się, że przed budową tramwaju na Zerzeń (optymistycznie widzę to jako zadanie na lata 2025-2030) niewiele się tu uda poprawić.
To jest tym bardziej smutne, że układ przestrzenny i komunikacyjny Wawra jest wręcz stworzony do budowy rozsądnej komunikacji (sprawdzić, czy ktoś nie wybudował tunelu bez przystanków i wyjścia na przystanek kolejowy).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 27 lut 2017, 20:35

Takie układy linii jak w Wawrze, złe i niewydolne, są jednak potrzebne. Po to właśnie, abyśmy mogli docenić prawidłową sieć połączeń w innych dzielnicach. Wawer negatywnym punktem odniesienia, ale władze dzielnicy same chciały, więc jest ok. Pamiętam, jak kiedyś Bastian walczył o reformę. Nie chcieliście, wasza sprawa. 8-)

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 27 lut 2017, 22:35

Trochę jestem zagubiony w tych wywodach. Upewniam się więc...
Takie układy linii jak w Wawrze, złe i niewydolne, są jednak potrzebne.
System komunikacyjny Wawra jest zły, ale ponieważ 298 jest kompletnie inne niż pozostałe elementy Wawra (bo dojazdówka do kolei), to jest OK. Z tym, że tamte linie są potrzebne, co oznaczać może że 298 nie jest potrzebne.
Wawer negatywnym punktem odniesienia, ale władze dzielnicy same chciały, więc jest ok.
Dzielnica Wawer od 7-8 lat co jakiś czas naciskała na uruchomienie 147 do Starej Miłosny. Natomiast Wesoła, gdy połączenie drogowe przez las zaczęło realnie powstawać, od jakichś 2 lat chciała 298.
Czyli Wesoła jest pozytywnym punktem odniesienia, z tym że w zasadzie to nie jest OK, (bo tak jak Bastian zaczyna coś majstrować w Wawrze).
Dobrze się odnajduję, czy kulą w płot?

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 27 lut 2017, 23:01

Wawer, a przynajmniej ta część międzyleska nie chciała w ogóle połączenia ze Starą Miłosną. Bo tranzyt, a bo coś...
Przynajmniej takie echo docierało do zachodniej części Wawra. :)
Więc automatycznie od 10 lat raczej Wawer nie chciał przedłużenia linii 147 do SM. Ale może nie znam się...

pawulon
Posty: 528
Rejestracja: 02 sty 2008, 21:26
Lokalizacja: os Zerzeń

Post autor: pawulon » 28 lut 2017, 0:03

Wiliam pisze:A ja głupi myślałem że dyskusja o ewentualnym uruchomieniu 298 jast bardziej w kręgu zaintersowań Starej Miłosny niż Wawra. Wiem że to trudne, ale prosiłbym o niemieszanie wątków.
Przy okazji Robert 514 dostaje punkt umożliwiający mu odpoczynek od forum. Bełkotu w takiej formie nie da się czytać.
To nie oto chodzi czy trudne, czy nie. Po prostu Wawer i Wesoła to dzielnice ze sobą sąsiadujące, gdzie zmiany w układzie komunikacyjnym w Wesołej, mogą powodować zawirowania w układzie linii Wawerskich - patrz pomysł linii 298.
Glonojad pisze:Obawiam się, że przed budową tramwaju na Zerzeń (optymistycznie widzę to jako zadanie na lata 2025-2030) niewiele się tu uda poprawić.
Widzę, że bardzo optymistycznie kolega podchodzi do tematu tego tramwaju. Jeśli w ogóle powstanie to sądziłbym że w latach 2055-2060.... :-"
Wolfchen pisze:
pawulon pisze:Na dołożenie 2 brygad do 147, żeby podbić częstotliwość do 15/20 i przy okazji poprawić komunikacje w sporej części Wawra Zachodniego, to brygad nie ma, ale na tworzenie linii potworów zawsze się znajdą... (-X Ot "dobra" polityka.... =;
No dobra, ale 147 przez swoją długość i pokręconą trasę, niestety nie kwalifikuje się do wzmacniania - bo rozkład jest często fikcją.
Zaraz, zaraz. Gdzie linia 147 (oprócz nieszczęsnych rond w Międzylesiu) ma pokręconą trasę?? Jaka fikcja z rozkładem? Opóźnienia występują w czasie przejazdu rano bo korkuje się Gocław, ale z uwagi na spore postoje wyrównawcze na Dw. Wschodnim odjazdy z krańca są punktualne. W szczycie popołudniowym praktycznie 147 nigdzie nie stoi w korku i przyjeżdża bardzo punktualnie.
Po za tym jeszcze jedna rzecz. Nie kwalifikuje się do wzmacniania, a mimo to bywa niezabieralna rano i popołudniu..? To w końcu jak to jest? Widzimy, że jest problem ale ponieważ jedzie do Wschodniego to niech ludzie się martwią?? Bo długa trasa? To chyba jakiś żart. Chyba skoro jest niezabieralna, to znaczy że ludzie chcą/muszą nią jeździć, nieprawdaż…?
Jarek pisze:Takie układy linii jak w Wawrze, złe i niewydolne, są jednak potrzebne. Po to właśnie, abyśmy mogli docenić prawidłową sieć połączeń w innych dzielnicach. Wawer negatywnym punktem odniesienia, ale władze dzielnicy same chciały, więc jest ok. Pamiętam, jak kiedyś Bastian walczył o reformę. Nie chcieliście, wasza sprawa. 8-)
Ja nie chciałem reformy…? Krzysiek nie chciał…?
Przepraszam, a linię donikąd ze 115 to kto zrobił? Radni Wawra? Mieszkańcy?? (-X
Owszem byli pracownicy ZTM-u, którym zależało na przeprowadzeniu zmian, ale i ja razem z Krzyśkiem (i nie tylko my) dwoiliśmy się i troiliśmy żeby zyskać komunikację na naprawdę dobrym poziomie co 15/20 – jednak w stolicy okazuje się to zbyt trudne do zrealizowania =;

Jak dla mnie to Wawer jest przykładem na to, że ZTM nie potrafi sobie poradzić z problemem – niestety. W innych dzielnicach mimo oporów społecznych udaje się przeprowadzić zmiany skracając/kasując linie autobusowe, bądź zmieniając ich trasy. W Wawrze niestety nie da się. I to nie chodzi o radnych (bezradnych), bo gdyby ZTM chciał to by coś z komunikacją zrobił. Może nie wszystko na raz, żeby nie powodować dużych protestów, ale stopniowo wszystko dałoby radę zrobić. Mimo protestów ZTM nie wycofywał się ze zmian, ewentualnie starał się znaleźć jakiś półśrodek – np. ostatnie zmiany na Białołęce – chyba nikt mi nie chce powiedzieć, że radni tamtejszej dzielnicy oponowali za skasowaniem linii ekspresowej E-8 i 101?? (-X
Na przykładzie Starej Miłosnej też widać niekonsekwencje ze strony ZTM. Przecież wraz ze skierowaniem 147 do SM, linia 411 miała być skrócona do Gocławia od strony Politechniki?? A na chwilę obecną mają jedną i druga i domagają się jeszcze 298. Czy to jest w porządku?? =; Mieszkańcy zachodniej części Wawra walcząc od kilkunastu już lat (niestety czas szybko płynie) o poprawę jakości komunikacji miejskiej ciągle słyszą, że nia ma brygad. Dlatego nie dziwcie się nam, że nóż się w kieszenie otwiera jak nagle mogą się znaleźć 4 brygady do stworzenia nowej linii (warto dodać NIE POTRZBENEJ), gdzie dokładając taką samą pulę brygad, można zwiększyć częstotliwość na 2-3 liniach z Wawra Zachodniego, gdzie poprawę dałoby się zauważyć/odczuć w prawie połowie dzielnicy:!:
the best 147!!

ODPOWIEDZ