Wiliam pisze:A ja głupi myślałem że dyskusja o ewentualnym uruchomieniu 298 jast bardziej w kręgu zaintersowań Starej Miłosny niż Wawra. Wiem że to trudne, ale prosiłbym o niemieszanie wątków.
Przy okazji Robert 514 dostaje punkt umożliwiający mu odpoczynek od forum. Bełkotu w takiej formie nie da się czytać.
To nie oto chodzi czy trudne, czy nie. Po prostu Wawer i Wesoła to dzielnice ze sobą sąsiadujące, gdzie zmiany w układzie komunikacyjnym w Wesołej, mogą powodować zawirowania w układzie linii Wawerskich - patrz pomysł linii 298.
Glonojad pisze:Obawiam się, że przed budową tramwaju na Zerzeń (optymistycznie widzę to jako zadanie na lata 2025-2030) niewiele się tu uda poprawić.
Widzę, że bardzo optymistycznie kolega podchodzi do tematu tego tramwaju. Jeśli w ogóle powstanie to sądziłbym że w latach 2055-2060....
Wolfchen pisze:pawulon pisze:Na dołożenie 2 brygad do 147, żeby podbić częstotliwość do 15/20 i przy okazji poprawić komunikacje w sporej części Wawra Zachodniego, to brygad nie ma, ale na tworzenie linii potworów zawsze się znajdą...
![(-X](./images/smilies/eusa_naughty.gif)
Ot "dobra" polityka....
![=; =;](./images/smilies/eusa_hand.gif)
No dobra, ale 147 przez swoją długość i pokręconą trasę, niestety nie kwalifikuje się do wzmacniania - bo rozkład jest często fikcją.
Zaraz, zaraz. Gdzie linia 147 (oprócz nieszczęsnych rond w Międzylesiu) ma pokręconą trasę?? Jaka fikcja z rozkładem? Opóźnienia występują w czasie przejazdu rano bo korkuje się Gocław, ale z uwagi na spore postoje wyrównawcze na Dw. Wschodnim odjazdy z krańca są punktualne. W szczycie popołudniowym praktycznie 147 nigdzie nie stoi w korku i przyjeżdża bardzo punktualnie.
Po za tym jeszcze jedna rzecz. Nie kwalifikuje się do wzmacniania, a mimo to bywa niezabieralna rano i popołudniu..? To w końcu jak to jest? Widzimy, że jest problem ale ponieważ jedzie do Wschodniego to niech ludzie się martwią?? Bo długa trasa? To chyba jakiś żart. Chyba skoro jest niezabieralna, to znaczy że ludzie chcą/muszą nią jeździć, nieprawdaż…?
Jarek pisze:Takie układy linii jak w Wawrze, złe i niewydolne, są jednak potrzebne. Po to właśnie, abyśmy mogli docenić prawidłową sieć połączeń w innych dzielnicach. Wawer negatywnym punktem odniesienia, ale władze dzielnicy same chciały, więc jest ok. Pamiętam, jak kiedyś Bastian walczył o reformę. Nie chcieliście, wasza sprawa.
![8-) 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Ja nie chciałem reformy…? Krzysiek nie chciał…?
Przepraszam, a linię donikąd ze 115 to kto zrobił? Radni Wawra? Mieszkańcy??
![(-X](./images/smilies/eusa_naughty.gif)
Owszem byli pracownicy ZTM-u, którym zależało na przeprowadzeniu zmian, ale i ja razem z Krzyśkiem (i nie tylko my) dwoiliśmy się i troiliśmy żeby zyskać komunikację na naprawdę dobrym poziomie co 15/20 – jednak w stolicy okazuje się to zbyt trudne do zrealizowania
Jak dla mnie to Wawer jest przykładem na to, że ZTM nie potrafi sobie poradzić z problemem – niestety. W innych dzielnicach mimo oporów społecznych udaje się przeprowadzić zmiany skracając/kasując linie autobusowe, bądź zmieniając ich trasy. W Wawrze niestety nie da się. I to nie chodzi o radnych (bezradnych), bo gdyby ZTM chciał to by coś z komunikacją zrobił. Może nie wszystko na raz, żeby nie powodować dużych protestów, ale stopniowo wszystko dałoby radę zrobić. Mimo protestów ZTM nie wycofywał się ze zmian, ewentualnie starał się znaleźć jakiś półśrodek – np. ostatnie zmiany na Białołęce – chyba nikt mi nie chce powiedzieć, że radni tamtejszej dzielnicy oponowali za skasowaniem linii ekspresowej E-8 i 101??
![(-X](./images/smilies/eusa_naughty.gif)
Na przykładzie Starej Miłosnej też widać niekonsekwencje ze strony ZTM. Przecież wraz ze skierowaniem 147 do SM, linia 411 miała być skrócona do Gocławia od strony Politechniki?? A na chwilę obecną mają jedną i druga i domagają się jeszcze 298. Czy to jest w porządku??
![=; =;](./images/smilies/eusa_hand.gif)
Mieszkańcy zachodniej części Wawra walcząc od kilkunastu już lat (niestety czas szybko płynie) o poprawę jakości komunikacji miejskiej ciągle słyszą, że nia ma brygad. Dlatego nie dziwcie się nam, że nóż się w kieszenie otwiera jak nagle mogą się znaleźć 4 brygady do stworzenia nowej linii (warto dodać NIE POTRZBENEJ), gdzie dokładając taką samą pulę brygad, można zwiększyć częstotliwość na 2-3 liniach z Wawra Zachodniego, gdzie poprawę dałoby się zauważyć/odczuć w prawie połowie dzielnicy:!: