Strona 71 z 114

Wyświetlacze

: 08 lip 2016, 18:25
autor: Szeregowy_Równoległy
Tyle, że motorniczy nie zawsze o tym wie. A restart wozu na linii 9 oznacza w niektórych godzinach obstrukcję na nakładce. Wiem, bo przerabiałem. Kasowniki mi wyłączało po zmianie kabiny i inaczej niż przez reset całego wozu nie szło ich włączyć.

Wyświetlacze

: 08 lip 2016, 23:07
autor: px33
Wyrejestrował się pewnie jeden ze switchów jeżyków.
Co jest w takim switchu, że się zawiesza? Przecież to spokojnie mógłby być najprostszy niezarządzalny switch w jednym chipie, w którym praktycznie nic nie może się zawiesić. To że przez kawałek zmiany nie ma zapisu obrazu z kamer to też standard?

A nawet jeśli założymy, że zawieszenie się switcha (jak absurdalnie to by nie brzmiało), to może warto żeby każde urządzenie miało jakiś "heartbeat" albo serwis do sprawdzania statusu i żeby błędy wyświetlały się na terminalu.

Wyświetlacze

: 08 lip 2016, 23:25
autor: MisiekK
Szeregowy_Równoległy pisze:Tyle, że motorniczy nie zawsze o tym wie.
Bo łatwiej jest zrobić foto komórką i wrzucić na forum od podejścia do kabiny i poinformowania.
Szeregowy_Równoległy pisze: Kasowniki mi wyłączało po zmianie kabiny i inaczej niż przez reset całego wozu nie szło ich włączyć.
NovaMedia rulez.
px33 pisze:Co jest w takim switchu, że się zawiesza? Przecież to spokojnie mógłby być najprostszy niezarządzalny switch w jednym chipie, w którym praktycznie nic nie może się zawiesić.
Ja piszę o _wyrejestrowaniu_ a nie zawieszeniu. Mam nadzieję, że motorniczy to odpisał gdzie trzeba. Wóz jest na gwarancji i jak producent to rozwiąże to mnie nie interesuje.
Wszystkie urządzenia w tramwaju muszą spełnić normę PN-EN 50155:2002, więc pierwszy z brzegu ze sklepu z półki się nie nadaje.

Wyświetlacze

: 08 lip 2016, 23:27
autor: Szeregowy_Równoległy
Motorniczy odpisał, ale dalej ma pewne wątpliwości, czy ktokolwiek potraktował to poważnie.

Wyświetlacze

: 08 lip 2016, 23:30
autor: MisiekK
Szeregowy_Równoległy pisze:Motorniczy odpisał, ale dalej ma pewne wątpliwości, czy ktokolwiek potraktował to poważnie.
Jak chodzi o twój zakład to odpisy są traktowane poważnie i są wystawiane reklamacje. Jak jest na innych - wiemy.

Wyświetlacze

: 08 lip 2016, 23:52
autor: px33
Ja piszę o _wyrejestrowaniu_ a nie zawieszeniu.
Tym gorzej. Co to za pomysł żeby switch się w czymkolwiek rejestrował. Za cholerę nie potrafię sobie wyobrazić po co pół-pasywny element miałby gdziekolwiek zgłaszać swoją obecność i dlaczego miałoby to się odbijać na jego pracy. Nawet jeśli chcielibyśmy mieć sprytny zarządzalny switch z vlanami to i tak konfiguracja portów jest zawsze stała.
Wszystkie urządzenia w tramwaju muszą spełnić normę PN-EN 50155:2002, więc pierwszy z brzegu ze sklepu z półki się nie nadaje.
Ale pierwszy z brzegu ze sklepu z półki się nie zawiesza. Ani zwłaszcza nie rejestruje.

Wyświetlacze

: 09 lip 2016, 9:35
autor: MisiekK
px33 pisze:Co to za pomysł żeby switch się w czymkolwiek rejestrował. Za cholerę nie potrafię sobie wyobrazić po co pół-pasywny element miałby gdziekolwiek zgłaszać swoją obecność i dlaczego miałoby to się odbijać na jego pracy.
Bo może nie jest pół-pasywny i spełnia jeszcze inne zadania. Wyjaśniać tego nie zamierzam, bo to OT.
px33 pisze:Ale pierwszy z brzegu ze sklepu z półki się nie zawiesza.
Owszem - przy zasilaniu z prawie idealnego 230V jaki jest w sieci zawodowej. Tyle, że taki w tramwaju działa przy dużym szczęściu pół godziny i później wyrzucasz go do śmietnika.
px33 pisze:Ani zwłaszcza nie rejestruje.
Skoro tak dobrze znasz układ i sposób działania systemów jakie są w tramwajach to zamiast marnować się na tym forum to się zatrudnij w serwisie producenta - zbawisz PESĘ od problemów z poddostawcami.

Tyle z mojej strony.

Wyświetlacze

: 09 lip 2016, 10:02
autor: px33
Bo może nie jest pół-pasywny i spełnia jeszcze inne zadania. Wyjaśniać tego nie zamierzam, bo to OT.
Szkoda, bo naprawdę mnie interesuje jakie to funkcje można wpakować w switch, które wymagają komunikacji z systemem nadrzędnym i blokują jego działanie przy jakichś błędach.
Tyle, że taki w tramwaju działa przy dużym szczęściu pół godziny i później wyrzucasz go do śmietnika.
No, jakby podłączyć tramwajowe 24V do wejścia 12V routera to byłoby dobrze gdyby choć tyle podziałał ;)

Wyświetlacze

: 09 lip 2016, 13:14
autor: Wiliam
Z innej beczki: O co chodzi, że nagle numery prawie wszystkich linii autobusowych, które jeżdżą na objazdach z okazji szczytu, są zakończone kropką?

Wyświetlacze

: 09 lip 2016, 15:18
autor: JacekM
Nagle i wszystkich? R&G chyba zawsze miały taki "ficzer", przynajmniej jeśli chodzi o wyświetlacze z tyłu.

Wyświetlacze

: 09 lip 2016, 15:37
autor: Wiliam
Zakładam że to jakiś błąd. Nagle, bo kilka dni temu nic takiego nie było, a wczoraj chyba we wszystkich 111, 117, 138, 158, 507 jakie widziałem. Zarówno z przodu jak i z tyłu.

Wyświetlacze

: 09 lip 2016, 16:15
autor: Flash8222
Zawsze jak wbijane jest kraniec z dodatkowym napisem "Trasa zmieniona" to w R&G przy numerze linii będzie kropka. Wtedy jest wprowadzona trasa bez rozkładu.

Wyświetlacze

: 09 lip 2016, 20:18
autor: Wiliam
Ooo, dzięki.

Wyświetlacze

: 09 lip 2016, 21:50
autor: Emyl
"Przez czwórkę" to się chyba nazywa, prawda?

Wyświetlacze

: 09 lip 2016, 22:34
autor: Wiliam
?