Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 12142
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
No jasne, rozpieprzmy 106 które ma o rząd ważniejsze role w innych miejscach i drugi kraniec bez możliwości długiego postoju.
Inna sprawa, że samo 128 co 10-15 minut spod UW do Centrum i na ŻiW to trochę za mało jak dla mnie. To 175 jest bardzo słabym ogniwem tego projektu, tam trzeba pokombinować coś innego.
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
Inna sprawa, że samo 128 co 10-15 minut spod UW do Centrum i na ŻiW to trochę za mało jak dla mnie. To 175 jest bardzo słabym ogniwem tego projektu, tam trzeba pokombinować coś innego.
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. ![:( :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![:( :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
- Posty: 4145
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Myślę że gdyby przesiadki przy palmie nie były tak patologiczne, to samo 128 w tej relacji spokojnie by starczyło.
Kto narzeka? W 159 na małych Jerozolimskich nie jest mniej pasażerów niż na innych odcinkach, a przy Dworcu Zachodnim regularnie wysypuje się tłumek.
Dopóki Rondo Zesłańców wygląda bardziej jak Salomea niż np. ONZ, to 178 bym nie przenosił z relacji Aleje-Prymasa. Tym bardziej w żadnym aspekcie tramwaj nie będzie tu alternatywą: pasażerowie nie wysiadają na Kasprzaka/Odolanach, tylko korzystają z 178 jako połączenia z Woli w kierunku Blue City/Reduty i Włoch.
(Chyba, że wraca plan z lat 20.: budowy tramwaju z Wolskiej na Włochy i Ursus, ale to się od ponad 90 lat nie zdarzyło i - tak się składa - trochę tereny kolejowe i zabudowa Odolan zajęły tę rezerwę)
Towarowa jeszcze przez co najmniej 7 lat (a zapewne ponad 10) nie będzie miała buspasa. Do tego czasu zarówno wzdłuż "małych Alei" powstaną kolejne budynki mieszkalne i biurowce, Włochy wzdłuż np. Jutrzenki staną się blokowiskiem, Instalatorów zostanie na amen zabudowana i zatkana i będzie trzeba od zera planować tam komunikację, a rejon Kolejowej/Karolkowej przestanie wyglądać jak Donbas. Przy Towarowej i Kolejowej już są planowane kolejne inwestycje i będzie trzeba robić tam połączenia od nowa.
To wymagałoby kilku zmian. Przede wszystkim podbicia tego co jest kosztem kilku linii do likwidacji.bartoni722 pisze: ↑11 paź 2020, 10:21No jasne, rozpieprzmy 106 które ma o rząd ważniejsze role w innych miejscach i drugi kraniec bez możliwości długiego postoju.
Inna sprawa, że samo 128 co 10-15 minut spod UW do Centrum i na ŻiW to trochę za mało jak dla mnie. To 175 jest bardzo słabym ogniwem tego projektu, tam trzeba pokombinować coś innego.
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
Ja sobie wymyśliłem coś takiego:
113 zamiast 521 do Wiatraka + wyciągnięcie 143 na Szczęśliwice Wawelską Żwirkami Banacha Bitwy Białobrzeską (zaprotezowanie 521 i załatwienie relacji skrętnej zapewnianej przez 188).
128 7,5/10/15
175 częstotliwość taka jak 128 ze skierowaniem od Pl. Zawiszy do MRD.
182 Gocławek Wsch - Dw. Zachodni 5/7,5/10 (za 188)
523 Witolin - Bemowo 5/7,5/10
Jeszcze jest parę zmian ale to tylko po to żeby zaoszczędzić brygady (158, 159, 162, 187, 512).
-
- Posty: 12142
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Nadpodaż na Goclawku Wschodnim i podbierasz lekką ręką 10 kursów/h w szczycie A z TŁ.
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. ![:( :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![:( :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
To nie chodzi o zastąpienie 521 czymkolwiek na Szczęśliwicach, od tego masz już 157. 521 musi zostać do Centrum bo:
1) musi być coś jak się zepsują pociągi
2) musi być dla tych co muszą mieć bezpośredni autobus do centrum bo nie chcą się przesiadać.
3) ta linia kursuje "od zawsze" ze Szczęśliwic przez Centrum do Falenicy.
Zresztą 521 już jeździło przez most Łazienkowski w 2008 roku, najpierw jako objazd mostu Poniatowskiego. Potem zostawiono trasę jako stałą, lecz po 10 dniach przywrócono trasę przez most Poniatowskiego "na wniosek pasażerów".
A właśnie. Nurtuje mnie pytanie: dlaczego jeśli 521 ma szybko dojechać do Centrum to zatrzymuje się na Grenadierów? 103 też od zawsze jeździło z Huty na Dw. Wschodni.
C też stawało na Grenadierów, przynajmniej od 1965 roku. Obecnie nie liczy się szybki dojazd autobusem, bardziej zajęcie w nim miejsca siedzącego...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Od wieków nie słyszałem w kontekście 521 argumentu, że to szybki dojazd, tylko "bo mnie się nie chce przesiadać" i "bo od 60 lat mam bezpośredni autobus na centralny i tak ma zostać".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
143 na Szczęśliwice przez Banacha mi się bardzo podoba. Pozornie wyglada na nadpodaż od BW1920-Szczęśliwice, ale za to bardzo się przyda od Banacha.
W zasadzie 521 to kwestia 2 przystanków: Dw.Centralny i Centrum, bo w inne miejsca jest 157. Dalej na Wschód nie analizuję, bo i tak pojechaliśmy daleko od Księcia Janusza.
W zasadzie 521 to kwestia 2 przystanków: Dw.Centralny i Centrum, bo w inne miejsca jest 157. Dalej na Wschód nie analizuję, bo i tak pojechaliśmy daleko od Księcia Janusza.
ŁK
-
- Posty: 4145
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Nie bez znaczenia jest też obiektywnie beznadziejna przesiadka z 521ks do tramwajów na Waszyngtona
- a/p TALENT
- Posty: 1716
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27438
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Sporo tu rzeczy padło od mojej ostatniej wypowiedzi, spróbuję odnieść się do niektórych, niekoniecznie kompleksowo.
Jestem ostrożnym zwolennikiem utrzymania 175 na obecnej trasie, więc skłaniam się jednak do 504 na MRD. 401 ucałotygodniowić można niezależnie od tego, tylko raczej nie na trasie przez Nowoursynowską
191 nie zapewnia dojazdu do M2 dokładnie tej części Jerozolimskich, która go obecnie nie ma (a potrzebuje). Na południe od RZS jest 178, na odcinku RZS - pl. Zawiszy go nie ma. Jeśli puścisz 191 przez Jerozolimskie, to musisz też tam puścić 517, a wtedy odcinasz Ochotę od Beresteckiej.
Skrętu Prosta - Żelazna nie ma, ale mógłby być. 157 na rozważanym tu buspasie na Towarowej na regularności i punktualności tylko by zyskało.
Jestem ostrożnym zwolennikiem utrzymania 175 na obecnej trasie, więc skłaniam się jednak do 504 na MRD. 401 ucałotygodniowić można niezależnie od tego, tylko raczej nie na trasie przez Nowoursynowską
![:roll: :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
No bo oferta na odcinku Zawiszy - Zachodnia jest niedostateczna do potrzeb, więc ludzie przy Zawiszy zapełniają, co podjedzie pierwsze. Rola tranzytowa 159 jest przyzerowa, to jest linia błędnie zaprojektowana i pracująca wyłącznie odcinkowo.
Jeśli cokolwiek ma zastępować 188 na skręcie przy Plotniku, to powinno pojechać przynajmniej do Trojdena, więc albo zastępujesz 188 na skręcie, albo 521 na Opaczewskiej. Nieustająco będę się upierał, że "nowo188" powinno zapewnić cywilizowaną obsługę ciągu 1 Sierpnia - Instalatorów.Georg pisze: ↑11 paź 2020, 20:41To wymagałoby kilku zmian. Przede wszystkim podbicia tego co jest kosztem kilku linii do likwidacji.
Ja sobie wymyśliłem coś takiego:
113 zamiast 521 do Wiatraka + wyciągnięcie 143 na Szczęśliwice Wawelską Żwirkami Banacha Bitwy Białobrzeską (zaprotezowanie 521 i załatwienie relacji skrętnej zapewnianej przez 188).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Przeguby na zawrotce przy Harfowej? Hm. Po przebudowie manewr będzie z jednej strony bezpieczniejszy, z drugiej jednak - technicznie trudniejszy. O ok. 3m spadnie średnica zawracania, dodatkowo trzeba się będzie wpasować w przystanek.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.