Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 11 paź 2020, 10:21

No jasne, rozpieprzmy 106 które ma o rząd ważniejsze role w innych miejscach i drugi kraniec bez możliwości długiego postoju.

Inna sprawa, że samo 128 co 10-15 minut spod UW do Centrum i na ŻiW to trochę za mało jak dla mnie. To 175 jest bardzo słabym ogniwem tego projektu, tam trzeba pokombinować coś innego.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 paź 2020, 10:50

Myślę że gdyby przesiadki przy palmie nie były tak patologiczne, to samo 128 w tej relacji spokojnie by starczyło.

Gdynianin
Posty: 644
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 11 paź 2020, 11:57

195 pisze:
09 paź 2020, 15:45
Tak niektórzy narzekają na 159 na odcinku Pl. Zawiszy - CH. Blue City... A gdyby tak po prostu tą linię skierować od (Sadyby) EC Siekierki - Towarową do <M> Rondo Daszyńskiego i później Przyokopową i Kolejową do Dw. Zachodniego (Tunelowa)?
Kto narzeka? W 159 na małych Jerozolimskich nie jest mniej pasażerów niż na innych odcinkach, a przy Dworcu Zachodnim regularnie wysypuje się tłumek.
Glonojad pisze:
10 paź 2020, 9:33
ewentualnie 178 po uruchomieniu tramwaju na Kasprzaka nie byłoby głupie, choć ZP Karolkowa łapie się w obsługę Isengradu i może być dym.Choć może gdyby je puścić przez Kolejową i Karolkową... :-k
Dopóki Rondo Zesłańców wygląda bardziej jak Salomea niż np. ONZ, to 178 bym nie przenosił z relacji Aleje-Prymasa. Tym bardziej w żadnym aspekcie tramwaj nie będzie tu alternatywą: pasażerowie nie wysiadają na Kasprzaka/Odolanach, tylko korzystają z 178 jako połączenia z Woli w kierunku Blue City/Reduty i Włoch.
(Chyba, że wraca plan z lat 20.: budowy tramwaju z Wolskiej na Włochy i Ursus, ale to się od ponad 90 lat nie zdarzyło i - tak się składa - trochę tereny kolejowe i zabudowa Odolan zajęły tę rezerwę)

Towarowa jeszcze przez co najmniej 7 lat (a zapewne ponad 10) nie będzie miała buspasa. Do tego czasu zarówno wzdłuż "małych Alei" powstaną kolejne budynki mieszkalne i biurowce, Włochy wzdłuż np. Jutrzenki staną się blokowiskiem, Instalatorów zostanie na amen zabudowana i zatkana i będzie trzeba od zera planować tam komunikację, a rejon Kolejowej/Karolkowej przestanie wyglądać jak Donbas. Przy Towarowej i Kolejowej już są planowane kolejne inwestycje i będzie trzeba robić tam połączenia od nowa.

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 paź 2020, 20:41

bartoni722 pisze:
11 paź 2020, 10:21
No jasne, rozpieprzmy 106 które ma o rząd ważniejsze role w innych miejscach i drugi kraniec bez możliwości długiego postoju.

Inna sprawa, że samo 128 co 10-15 minut spod UW do Centrum i na ŻiW to trochę za mało jak dla mnie. To 175 jest bardzo słabym ogniwem tego projektu, tam trzeba pokombinować coś innego.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
To wymagałoby kilku zmian. Przede wszystkim podbicia tego co jest kosztem kilku linii do likwidacji.
Ja sobie wymyśliłem coś takiego:
113 zamiast 521 do Wiatraka + wyciągnięcie 143 na Szczęśliwice Wawelską Żwirkami Banacha Bitwy Białobrzeską (zaprotezowanie 521 i załatwienie relacji skrętnej zapewnianej przez 188).
128 7,5/10/15
175 częstotliwość taka jak 128 ze skierowaniem od Pl. Zawiszy do MRD.
182 Gocławek Wsch - Dw. Zachodni 5/7,5/10 (za 188)
523 Witolin - Bemowo 5/7,5/10
Jeszcze jest parę zmian ale to tylko po to żeby zaoszczędzić brygady (158, 159, 162, 187, 512).

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 11 paź 2020, 20:46

Nadpodaż na Goclawku Wschodnim i podbierasz lekką ręką 10 kursów/h w szczycie A z TŁ.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka


I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 11 paź 2020, 21:17

Georg pisze:
11 paź 2020, 20:41

113 zamiast 521 do Wiatraka + wyciągnięcie 143 na Szczęśliwice Wawelską Żwirkami Banacha Bitwy Białobrzeską (zaprotezowanie 521 i załatwienie relacji skrętnej zapewnianej przez 188).
To nie chodzi o zastąpienie 521 czymkolwiek na Szczęśliwicach, od tego masz już 157. 521 musi zostać do Centrum bo:
1) musi być coś jak się zepsują pociągi
2) musi być dla tych co muszą mieć bezpośredni autobus do centrum bo nie chcą się przesiadać.
3) ta linia kursuje "od zawsze" ze Szczęśliwic przez Centrum do Falenicy.

Zresztą 521 już jeździło przez most Łazienkowski w 2008 roku, najpierw jako objazd mostu Poniatowskiego. Potem zostawiono trasę jako stałą, lecz po 10 dniach przywrócono trasę przez most Poniatowskiego "na wniosek pasażerów".

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 paź 2020, 23:34

A właśnie. Nurtuje mnie pytanie: dlaczego jeśli 521 ma szybko dojechać do Centrum to zatrzymuje się na Grenadierów? 103 też od zawsze jeździło z Huty na Dw. Wschodni.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 11 paź 2020, 23:43

Georg pisze:
11 paź 2020, 23:34
A właśnie. Nurtuje mnie pytanie: dlaczego jeśli 521 ma szybko dojechać do Centrum to zatrzymuje się na Grenadierów? 103 też od zawsze jeździło z Huty na Dw. Wschodni.
C też stawało na Grenadierów, przynajmniej od 1965 roku. Obecnie nie liczy się szybki dojazd autobusem, bardziej zajęcie w nim miejsca siedzącego...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 paź 2020, 10:35

Od wieków nie słyszałem w kontekście 521 argumentu, że to szybki dojazd, tylko "bo mnie się nie chce przesiadać" i "bo od 60 lat mam bezpośredni autobus na centralny i tak ma zostać".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 paź 2020, 10:36

143 na Szczęśliwice przez Banacha mi się bardzo podoba. Pozornie wyglada na nadpodaż od BW1920-Szczęśliwice, ale za to bardzo się przyda od Banacha.

W zasadzie 521 to kwestia 2 przystanków: Dw.Centralny i Centrum, bo w inne miejsca jest 157. Dalej na Wschód nie analizuję, bo i tak pojechaliśmy daleko od Księcia Janusza.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 12 paź 2020, 12:05

Glonojad pisze:
12 paź 2020, 10:35
Od wieków nie słyszałem w kontekście 521 argumentu, że to szybki dojazd, tylko "bo mnie się nie chce przesiadać" i "bo od 60 lat mam bezpośredni autobus na centralny i tak ma zostać".
Nie bez znaczenia jest też obiektywnie beznadziejna przesiadka z 521ks do tramwajów na Waszyngtona

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1716
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 12 paź 2020, 12:27

Kształcący uniwersalny wątek.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27438
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 paź 2020, 12:35

Sporo tu rzeczy padło od mojej ostatniej wypowiedzi, spróbuję odnieść się do niektórych, niekoniecznie kompleksowo.
Bon Jovi pisze:
10 paź 2020, 12:50
Prościej i miałoby większy sens przedłużenie bez straty dla innych rejonów 191 z pl. Narutowicza.
191 nie zapewnia dojazdu do M2 dokładnie tej części Jerozolimskich, która go obecnie nie ma (a potrzebuje). Na południe od RZS jest 178, na odcinku RZS - pl. Zawiszy go nie ma. Jeśli puścisz 191 przez Jerozolimskie, to musisz też tam puścić 517, a wtedy odcinasz Ochotę od Beresteckiej.
Paweł D. pisze:
10 paź 2020, 13:11
I odciąć lotnisko od centrum?
157 za punktualnie jeździ? I chyba nie ma skrętu Prosta-Żelazna.
Skrętu Prosta - Żelazna nie ma, ale mógłby być. 157 na rozważanym tu buspasie na Towarowej na regularności i punktualności tylko by zyskało.

Jestem ostrożnym zwolennikiem utrzymania 175 na obecnej trasie, więc skłaniam się jednak do 504 na MRD. 401 ucałotygodniowić można niezależnie od tego, tylko raczej nie na trasie przez Nowoursynowską :roll:
Gdynianin pisze:
11 paź 2020, 11:57
195 pisze:
09 paź 2020, 15:45
Tak niektórzy narzekają na 159 na odcinku Pl. Zawiszy - CH. Blue City... A gdyby tak po prostu tą linię skierować od (Sadyby) EC Siekierki - Towarową do <M> Rondo Daszyńskiego i później Przyokopową i Kolejową do Dw. Zachodniego (Tunelowa)?
Kto narzeka? W 159 na małych Jerozolimskich nie jest mniej pasażerów niż na innych odcinkach, a przy Dworcu Zachodnim regularnie wysypuje się tłumek.
No bo oferta na odcinku Zawiszy - Zachodnia jest niedostateczna do potrzeb, więc ludzie przy Zawiszy zapełniają, co podjedzie pierwsze. Rola tranzytowa 159 jest przyzerowa, to jest linia błędnie zaprojektowana i pracująca wyłącznie odcinkowo.
Georg pisze:
11 paź 2020, 20:41
To wymagałoby kilku zmian. Przede wszystkim podbicia tego co jest kosztem kilku linii do likwidacji.
Ja sobie wymyśliłem coś takiego:
113 zamiast 521 do Wiatraka + wyciągnięcie 143 na Szczęśliwice Wawelską Żwirkami Banacha Bitwy Białobrzeską (zaprotezowanie 521 i załatwienie relacji skrętnej zapewnianej przez 188).
Jeśli cokolwiek ma zastępować 188 na skręcie przy Plotniku, to powinno pojechać przynajmniej do Trojdena, więc albo zastępujesz 188 na skręcie, albo 521 na Opaczewskiej. Nieustająco będę się upierał, że "nowo188" powinno zapewnić cywilizowaną obsługę ciągu 1 Sierpnia - Instalatorów.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 paź 2020, 13:00

Przeguby na zawrotce przy Harfowej? Hm. Po przebudowie manewr będzie z jednej strony bezpieczniejszy, z drugiej jednak - technicznie trudniejszy. O ok. 3m spadnie średnica zawracania, dodatkowo trzeba się będzie wpasować w przystanek.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27438
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 paź 2020, 13:42

Coś tam coś tam infrastrukturę pod potrzeby a nie odwrotnie coś tam coś tam, marudu marudu. ;-)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ