Strona 72 z 264
: 20 cze 2007, 16:14
autor: R-9 Chełmska
Premo pisze:i odstępu między pociągami SKM wynoszą czasami 35-40 minut
czasem nawet 50
: 20 cze 2007, 16:35
autor: Premo
mariow pisze:czas jazdy to mniej niz 120 min. dołozmy 20 min mamy 140. 140/7=20
Teoretycznie i teraz SKM może jeździć częściej. Rozkład ułożony jest tak że w przypadku większej awarii 6 obiegów obsłużyło 5 jednostek.
ok, rozumiem, ale niech bedzie
I SKM
niech trzyma jeszcze przez pół roku EN57, a miasto
niech płaci za niepotrzebną rezerwę do czasu aż jednostka będzie potrzebna
: 20 cze 2007, 16:48
autor: mariow
Premo pisze:Teoretycznie i teraz SKM może jeździć częściej. Rozkład ułożony jest tak że w przypadku większej awarii 6 obiegów obsłużyło 5 jednostek.
szkoda ze nie jest ułozony tak zeby i jedna dała rade jakby pozostałe 7 wysiadło
Premo pisze:I SKM niech trzyma jeszcze przez pół roku EN57, a miasto niech płaci za niepotrzebną rezerwę do czasu aż jednostka będzie potrzebna
zaraz zaraz, sam twierdzisz ze są potrzebne 2 pociagi w rezerwie. a poza tym mam na mysli to żeby nowy rozkład dawal 20' takt, wiec jesli potrzeba rezerwy takiej i trzebaby zatrzymac jeden pociag z wypozyczonych to niech miasto płaci bo miasto ma zapewnic mieszkancom efektywną komunikację. Zdaje sie ze ciagle sie mowi o wzmocnieniu roli kolei w przewozach w tym miescie.
a pociagi nie mają stac tylko jezdzic
: 20 cze 2007, 17:33
autor: Premo
Miasto niech płaci. Nikt nie będzie trzymał bezużytecznie przez pół roku jednostki. Zwłaszcza że SKM 3miasto sama ma braki taborowe i wysyła na trasę prądożerny złom o oznaczeniu EW58. Dzięki wspólnemu biletowi Wcale nie trzeba będzie ani trzymać taboru ani kupować nowego. Ponieważ od nowego rozkładu pociągi mają jeździć cyklicznie.
mariow pisze:Zdaje sie ze ciagle sie mowi o wzmocnieniu roli kolei w przewozach w tym miescie.
Na razie tylko się mówi. PLK nie spieszy się z budową linii do Okęcia a tym bardziej modernizacji torów do Jelonek.
: 20 cze 2007, 22:20
autor: mariow
Premo pisze:Nikt nie będzie trzymał bezużytecznie przez pół roku jednostki.
ty mnie chyba naprawde nie rozumiesz albo nie chcesz zrozumiec
: 21 cze 2007, 8:20
autor: Premo
Nie ma sensu o tym dyskutować. Nikt jednostki nie przetrzyma.
1.Przez pół roku byłaby nie potrzebna bo 7 bieg można wprowadzić jedynie od nowego rozkładu
2. Wypożyczane jednostki nie są w najlepszym stanie. Jazda nimi nie należy do przyjemności. Dlatego SKM chce czym prędzej je oddać bo psują wizerunek firmy.
: 21 cze 2007, 9:26
autor: mariow
Premo pisze:Przez pół roku byłaby nie potrzebna bo 7 bieg można wprowadzić jedynie od nowego rozkładu
jesli by sie chciało mozna wykorzystac:
1. bo dlaczego np jedna z SKMek nie moze byc dwuskładem 2X14WE - a rano zwłąszcza od strony Pruszkowa by sie przydało.Wówczas jedno z EN57 bylaby rezerwą
2. jesli nie to mozna EN57 wypozyczyc do KMów cierpiących na braki taborowe3
3 nie jestem przekonany do zupełnego braku mozliwosci zageszczenia kursowania SKMki
: 21 cze 2007, 14:35
autor: MeWa
Na kolei nie jest tak, że możesz sobie zmeiniać rozkład kiedy chcesz - za dodatkowy pociąg zgłoszony poza wyznaczonymi terminami właściciel (PLK) wyznacza dosyć wysokie stawki.
: 21 cze 2007, 15:47
autor: Premo
Nikt tego złomu trzymać dłużej nie zamierza. Póki SKM nie będzie miała nowego taboru(wyłączając 2 14WE które mają przyjść) nie ma co liczyć ani na zagęszczenie kursów ani na podwójne składy. Pozostaje tylko kupić kartę miejską, a w przypadku strefy podmiejskiej bilet do przystanku granicznego KM i podróżować dowolnym pociągiem.
: 21 cze 2007, 17:23
autor: mariow
Premo pisze:Pozostaje tylko kupić kartę miejską, a w przypadku strefy podmiejskiej bilet do przystanku granicznego KM i podróżować dowolnym pociągiem.
No przeciez ją posiadam
I zeby nie było wątpliwosci: mnie jest naprawde wszystko jedno czy dowiezie mnie SKM czy KM (zresztą na codzien jade KMem bo SKM jest za rzadko i zapchane przez ludzi z PIastowa i Pruszkowa). Tak naprawde potrzebne mi jest do szczescia (w tej materii
) kilka rzeczy:
- synchronizacja kursowania SKM i KM - i do tego dobre byłoby utworzenie po prostu linii (nawet nazwanych S1, S2, R1 itd) kursujących z okresloną czestotliowością i przemiennoscią
- bilet aglomeracyjny, czyli wazny na całą komunik. miejską (w tym i kolej) i to zarówno w Wawie jak i w strefach podmiejskich - wtedy popyt na SKM czesciowo rozłozyłby sie na KM i doskonale by sie to uzupełniało . Tera sytuacja Piastowa, Pruszkowa i Sulejówka to po prostu ewenement na skale europejska
- zachety dla pasazerów do korzystania z komunikacji zamiast auta - w postaci zapewnienia takiemu pasazerowi dojazdu w cywilizowanych warunkach - na nic reklamy typu "kolej jest fajna" jesli ktos ma sie wpychac do pociagu złozonego z pojedynczej jednostki albo zapchanego tramwaju jadacego raz na 12 min (vide "4") - zrozumienie takiej rzeczy naprawde jest kluczowe
: 21 cze 2007, 22:43
autor: Bastian
mariow pisze:- bilet aglomeracyjny, czyli wazny na całą komunik. miejską (w tym i kolej) i to zarówno w Wawie jak i w strefach podmiejskich - wtedy popyt na SKM czesciowo rozłozyłby sie na KM i doskonale by sie to uzupełniało . Tera sytuacja Piastowa, Pruszkowa i Sulejówka to po prostu ewenement na skale europejska
Dokładnie, tylko wtedy ma sens koordynacja SKM z KM.
: 22 cze 2007, 17:02
autor: Andrzej
R-9 Chełmska pisze:Premo pisze:i odstępu między pociągami SKM wynoszą czasami 35-40 minut
czasem nawet 50
i nawet to nie jest problemem, by pozamieniać dobre linie autobusowe na muchowozowe dowozówki.
: 23 cze 2007, 19:42
autor: R-9 Chełmska
Nie wie ktoś, dlaczego SKM ma tak długi postój na Wschodnim (przyj.15:55, odj.16:09)?? Ktoś niezwykle mądry musiał go wymyślić, zwłaszcza, że po tym pociągu w Wesołej jest dziura pięćdziesięciominutowa, która na Wschodniej staje się jedynie trzydziestopięciominutową
: 24 cze 2007, 14:01
autor: Andrzej
R-9 Chełmska pisze:Nie wie ktoś, dlaczego SKM ma tak długi postój na Wschodnim (przyj.15:55, odj.16:09)?? Ktoś niezwykle mądry musiał go wymyślić, zwłaszcza, że po tym pociągu w Wesołej jest dziura pięćdziesięciominutowa, która na Wschodniej staje się jedynie trzydziestopięciominutową
takich kwiatków jest więcej, również podróżując pociągami KM.
to jest zachęcanie do podróży koleją. warszawiacy podróżujący tramwajami na Jerozolimskich już się 'wystraszyli' i do pociągów mało kto się przesiadł.
: 24 cze 2007, 18:00
autor: Premo
Z czego się dowiedziałem ostoja pudła 14WE-08 jest już gotowa. Jednostki które przyjadą nie otrzymają wind dla niepełnosprawnych których rozłożenie i złożenie trwa ok.5 minut. W zamian za to będzie wysuwany podest. Zamontowane zostaną nowe mocniejsze silniki.