Komunikacja miejska w Wawrze

Moderator: Wiliam

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 02 maja 2008, 18:47

Krzysiek pisze:Docelowo linia z Mrówczej ma jechać aż do Lucerny po tej ulicy. A powodem jest brak dojścia do ulicy Szpotańskiego[ Patriotów]. Docelowo na skrzyżowaniu Mrówczej/ Zwoleńskiej / Nowożegańskiej ma być rondo, tak samo na skrzyżowaniu Panny Wodnej/ Mrówcza. O rondach z Przewodową i Bysławską na razie nic się nie mówi.
A przy Lucerny wylot Mrówczej jest skierowany na rondo, więc tutaj nie ma możliwości skrętu w Lucerny w kierunku zachodnim, a rondo chyba jest za małe żeby robić takie wygibasy wozami 12 metrowymi. Więc stąd pomysł na nową linie z Falenicy chyba do PKP Anin[ PKP Wawer].
No skoro taka jest sytuacja na Szpotańskiego/Zwoleńskiej to 119 mogłoby jechać już od Lucerny. Chyba, że tam też nie może skręcić.
*
A czy te ronda będą mniejsze niż te obecne przy PKP Międzylesie?

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 02 maja 2008, 18:52

Andrzej pisze:No skoro taka jest sytuacja na Szpotańskiego/Zwoleńskiej to 119 mogłoby jechać już od Lucerny. Chyba, że tam też nie może skręcić.
Właśnie nie da rady jak na moje oko przy Lucerny, przy Zwoleńskiej da, tylko dzielnica się uparła na linie do Lucerny po Mrówczej z powodu braku dojścia do Szpotańskiego[ Patriotów].
Andrzej pisze:A czy te ronda będą mniejsze niż te obecne przy PKP Międzylesie?
To przy Zwoleńskiej to część projekt tunelu wraz z czterema rondami, więc będzie raczej sporawe, a to przy Panny Wodnej to nie wiadomo, tylko się mówi o nim.
Więc potencjalnie linia 119 i tak by musiała najpierw zaliczyć rondo z Patriotów , następnie skręcić w Zwoleńską , następnie przejechać rondo z Mrówczą i wjazd do tunelu pod torami i wyjazd koło szkoły, też przejazd przez rondo. Potencjalnie przejechała by w Międzylesiu 4 ronda[ licząc rondo z Pożaryskiego.]

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 02 maja 2008, 19:27

119, kursowanie na ulicy Bronowskiej jest tymczasowe , docelowo miała linia jeżdzić na ulicy Kadetów.
359 od 2002 jeździło Bronowską, i w planach nie było o jeździe przez Kadetów, to czemu teraz zabiera się budującym się osiedlom linię?
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 02 maja 2008, 19:39

Dantte pisze:
119, kursowanie na ulicy Bronowskiej jest tymczasowe , docelowo miała linia jeżdzić na ulicy Kadetów.
359 od 2002 jeździło Bronowską, i w planach nie było o jeździe przez Kadetów, to czemu teraz zabiera się budującym się osiedlom linię?
Ale mówiło się o tej trasie jak miała zostać uruchomiona linia na ulicy Lucerny i z tego co wiem nadal tak jest, w celu wyprostowania trasy.
Osobiście bym czym zastąpił 119 na Bronowskiej,jakomś linią do centrum[ nie 147/3xx co 30 minut (-X .]
Ale znam realia i wiem że jedynie 147 będzie zasilone, jeśli w ogóle.
Mieszkańcy Zerznia chcą 147 do centrum przez Poniatowskiego, ale to z kolei jest wbrew polityce transportowej ZTM, czyli dubel tramwaju itd.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 02 maja 2008, 19:48

Krzysiek pisze:Ale mówiło się o tej trasie jak miała zostać uruchomiona linia na ulicy Lucerny i z tego co wiem nadal tak jest, w celu wyprostowania trasy.
Osobiście bym czym zastąpił 119 na Bronowskiej,jakomś linią do centrum[ nie 147/3xx co 30 minut (-X .]
Ale znam realia i wiem że jedynie 147 będzie zasilone, jeśli w ogóle.
Mieszkańcy Zerznia chcą 147 do centrum przez Poniatowskiego, ale to z kolei jest wbrew polityce transportowej ZTM, czyli dubel tramwaju itd.
Ok, dzięki za wyprowadzenie z błędu ;)
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 02 maja 2008, 20:00

Krzysiek pisze:Mieszkańcy Zerznia chcą 147 do centrum przez Poniatowskiego
Po raz kolejny napiszę, że to jest całkowicie pozbawione sensu. Lepiej na krótszej trasie, lecz częściej; choćby i do Gocławia, skąd linie do Centrum odjeżdżają co chwila.

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 02 maja 2008, 20:27

Jarek pisze:z kolejny napiszę, że to jest całkowicie pozbawione sensu. Lepiej na krótszej trasie, lecz częściej; choćby i do Gocławia, skąd linie do Centrum odjeżdżają co chwila.
No to właśnie napisałem wbrew polityce transportowej ZTM.;-)
Znam również zdanie mieszkańców Zerznia i jest takie jak wyżej, czyli najlepiej 147 do centum i problem z głowy.Osobiście poszedł bym nawet na taką linie skróconą do Gocławia np. co 10 minut, nawet brygad nie trzeba by dodawać[ jednak widzę tutaj brak bezpośredniego połączenia z SK, ale coś za coś]. Wtedy 146 co 15/20/15/20.
Jednak inni użytkownicy tego forum nie będą tak optymistycznie do tego nastawieni[ mówie o konkretnej osobie,której znam zdanie]. I na tym bym zakończył ten post ;-)

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 02 maja 2008, 20:30

Taki manewr wymaga wzmocnienia 117 niestety. Samo ono plus 146 to za mało trochę dla Saskiej Kępy chyba?
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 02 maja 2008, 20:35

Colony pisze:Taki manewr wymaga wzmocnienia 117 niestety. Samo ono plus 146 to za mało trochę dla Saskiej Kępy chyba?
I pewnie wtedy z 123 trzeba by było coś zrobić.

pawulon
Posty: 528
Rejestracja: 02 sty 2008, 21:26
Lokalizacja: os Zerzeń

Post autor: pawulon » 03 maja 2008, 0:52

No to właśnie napisałem wbrew polityce transportowej ZTM.;-)
Znam również zdanie mieszkańców Zerznia i jest takie jak wyżej, czyli najlepiej 147 do centum i problem z głowy.Osobiście poszedł bym nawet na taką linie skróconą do Gocławia np. co 10 minut, nawet brygad nie trzeba by dodawać[ jednak widzę tutaj brak bezpośredniego połączenia z SK, ale coś za coś]. Wtedy 146 co 15/20/15/20.
Jednak inni użytkownicy tego forum nie będą tak optymistycznie do tego nastawieni[ mówie o konkretnej osobie,której znam zdanie]. I na tym bym zakończył ten post ;-)

Heh, dzięki że pamiętasz o moim zdaniu, a z Tobą Jarku na pewno zgodzić się nie mogę. Trasa 147 z krańcem na Gocławiu będzie porażką. Uwierz mi, że będzie jeden wielki protest, jeśli ZTM nie da w zamian linii do Centrum. A wydaje mi się, że prościej będzie przekształcić jedną linię w tym wypadku 147, niż puszczać kolejną linie (brak kierowców, taboru itp.). Znam zdanie mieszkańców, bo to ode mnie wyszedł protest po likwidacji 359, a chodziło nam wtedy o zwiększenie częstotliwości 147 i właśnie zmianę trasy do Centrum, nie chce się jakoś przechwalać, bo to nie oto chodzi, tylko zrozumcie potrzeby mieszkańców! Mam nadzieję, że jednak uda się tę sporną sprawę jakoś rozwiązać.
the best 147!!

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 03 maja 2008, 9:13

Krzysiek pisze:
Jarek pisze:z kolejny napiszę, że to jest całkowicie pozbawione sensu. Lepiej na krótszej trasie, lecz częściej; choćby i do Gocławia, skąd linie do Centrum odjeżdżają co chwila.
No to właśnie napisałem wbrew polityce transportowej ZTM.;-)
Znam również zdanie mieszkańców Zerznia i jest takie jak wyżej, czyli najlepiej 147 do centum i problem z głowy.Osobiście poszedł bym nawet na taką linie skróconą do Gocławia np. co 10 minut, nawet brygad nie trzeba by dodawać[ jednak widzę tutaj brak bezpośredniego połączenia z SK, ale coś za coś]. Wtedy 146 co 15/20/15/20.
Jednak inni użytkownicy tego forum nie będą tak optymistycznie do tego nastawieni[ mówie o konkretnej osobie,której znam zdanie]. I na tym bym zakończył ten post ;-)
Litości. Mieszkańcy Gocławia - kategorii A, z racji tego iż są bliżej Centrum i jest ich więcej - mają prawo do linii do Centrum. Mieszkańcy Wawra - kategorii B, z racji że są dalej i jest ich mniej - takiego prawa nie mają.. Mieszkają dalej i jadą długo, więc dodatkowo byliby sankcjonowani dodatkowymi przesiadkami, bo w wielu przypadkach ich podróż na Centrum się nie kończy.
Ok, tramwajów jest dużo, autobusów dublujących też - bo Gocław wszystko 'zajął' i na jedną wawerską linię nie starczy. Kompromis to silna częstotliwość na obecnej trasie. Ta trasa daje spore możliwości przesiadek, zarówno przy rondzie Waszyngtona jak i dalej.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 03 maja 2008, 9:33

Andrzej pisze:
Krzysiek pisze:No to właśnie napisałem wbrew polityce transportowej ZTM.;-)
Znam również zdanie mieszkańców Zerznia i jest takie jak wyżej, czyli najlepiej 147 do centum i problem z głowy.Osobiście poszedł bym nawet na taką linie skróconą do Gocławia np. co 10 minut, nawet brygad nie trzeba by dodawać[ jednak widzę tutaj brak bezpośredniego połączenia z SK, ale coś za coś]. Wtedy 146 co 15/20/15/20.
Jednak inni użytkownicy tego forum nie będą tak optymistycznie do tego nastawieni[ mówie o konkretnej osobie,której znam zdanie]. I na tym bym zakończył ten post ;-)
Litości. Mieszkańcy Gocławia - kategorii A, z racji tego iż są bliżej Centrum i jest ich więcej - mają prawo do linii do Centrum. Mieszkańcy Wawra - kategorii B, z racji że są dalej i jest ich mniej - takiego prawa nie mają.. Mieszkają dalej i jadą długo, więc dodatkowo byliby sankcjonowani dodatkowymi przesiadkami, bo w wielu przypadkach ich podróż na Centrum się nie kończy.
Ok, tramwajów jest dużo, autobusów dublujących też - bo Gocław wszystko 'zajął' i na jedną wawerską linię nie starczy. Kompromis to silna częstotliwość na obecnej trasie. Ta trasa daje spore możliwości przesiadek, zarówno przy rondzie Waszyngtona jak i dalej.
Według Twojego rozumowania z każdej ulicy musi byc linia do centrum. Inne linie należy zlikwidować. A mieszkańcy ulic, z których nie ma autobusu do ścisłego centrum są mieszkańcami kategorii B??
Weedlu mnie te okolioce Wawra są zbyt słabo zaludnione by mieć taką linie, a porównywanie Gocławia z kilkuset tysiącami mieszkańców z okolicami gdzie jest ich mniej niż 5000 jest niedorzeczne. W tej części Wawra wystarczy częsta i szybka linia do najbliższego węzła przesiadkowego , ewentualnie stacji kolejowej ( niedługo przecież na linii otwockiej wraca SKM).
Zresztą,żeby zebrać odpowiednia liczbę pasażerów taka linia docentrowa musiałaby krążyć po Wawrze równie pogiętą trasą jak ma dziś 115.
Przecież do wyprostowanej linii 119 bedziecie mieli naprawde blisko, a jedna przesiadka nikogo nie zbawi.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 03 maja 2008, 10:09

Andrzej pisze:Kompromis to silna częstotliwość na obecnej trasie. Ta trasa daje spore możliwości przesiadek, zarówno przy rondzie Waszyngtona jak i dalej.
To byłby bardzo dobry kompromis. Szkoda, że 146 jedzie tak bardzo podobnie.

[ Dodano: 2008-05-03, 10:09 ]
rhemek pisze:Zresztą,żeby zebrać odpowiednia liczbę pasażerów taka linia docentrowa musiałaby krążyć po Wawrze równie pogiętą trasą jak ma dziś 115.
Nie byłbym taki pewny. Zazwyczaj kręcenie zniechęca pasażerów do jazdy.

[ Dodano: 2008-05-03, 10:10 ]
rhemek pisze:porównywanie Gocławia z kilkuset tysiącami mieszkańców
Kilkuset?!?!

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 03 maja 2008, 10:10

Myśle że mieszkańcy Wawra mają bardziej obawy czy napewno taka przesiadka będzie dogodna[ bus w bus bez chodzenia] i czy owa linia dowozowa w przyszłości nie będzie pocięta. I czy będzie odpowiednia częstotliwość . I czy sumaryczny czas przejazdu nie zwiększy do obecnego?

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 03 maja 2008, 10:11

Myśle że mieszkańcy Wawra mają bardziej obawy czy napewno taka przesiadka będzie dogodna[ bus w bus bez chodzenia] i czy owa linia dowozowa w przyszłości nie będzie pocięta. I czy będzie odpowiednia częstotliwość .
To był luźny pomysł. Dowozówka powinna zapewniać przesiadkę przynajmniej do komunikacji szynowej.

Zablokowany