Koleją na warszawskie lotnisko
Moderator: JacekM
- a/p TALENT
- Posty: 1726
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Oczywiście, że gdyby miasto chciało, załatwiłoby zgodę Komisji Europejskiej czy jakiegoś tam ważnego urzędu w Brukseli na bardziej przydatne wykorzystanie dotowanego taboru. Michał słusznie przywołuje tu przykład dziewiątki, która miała być - o zgrozo - wycofana z Okęcia.
Ja się jednak zastanawiam nad radykalnym ruchem albo-albo i rozparcelowaniem składów lotniskowych:
1) Zostawić jednak linię SKM pt. Lotnisko Chopina - Dworzec Centralny - Legionowo i linię Kolei Mazowieckich pt. Lotnisko Chopina - Dworzec Centralny - Legionowo - Modlin (obaj przewoźnicy na zmianę, kursy sumarycznie co 30 minut, koordynacja również taryfowa). Do tego linia S2 SKM-ki na trasie Sulejówek Miłosna - Śródmieście - Służewiec - Piaseczno.
2) Rezygnujemy całkowicie z kursów Lotnisko Chopina - Legionowo, do rozważenia pozostawienie bezpośredniego połączenia z Modlinem, choć nie sądzę, żeby było na nie aż takie branie, żeby nie dało rady zorganizować po drodze wygodnej przesiadki. Wtedy na Lotnisko Chopina dojeżdżałyby wszystkie pociągi przedłużonej linii S2 z Sulejówka.
Ja się jednak zastanawiam nad radykalnym ruchem albo-albo i rozparcelowaniem składów lotniskowych:
1) Zostawić jednak linię SKM pt. Lotnisko Chopina - Dworzec Centralny - Legionowo i linię Kolei Mazowieckich pt. Lotnisko Chopina - Dworzec Centralny - Legionowo - Modlin (obaj przewoźnicy na zmianę, kursy sumarycznie co 30 minut, koordynacja również taryfowa). Do tego linia S2 SKM-ki na trasie Sulejówek Miłosna - Śródmieście - Służewiec - Piaseczno.
2) Rezygnujemy całkowicie z kursów Lotnisko Chopina - Legionowo, do rozważenia pozostawienie bezpośredniego połączenia z Modlinem, choć nie sądzę, żeby było na nie aż takie branie, żeby nie dało rady zorganizować po drodze wygodnej przesiadki. Wtedy na Lotnisko Chopina dojeżdżałyby wszystkie pociągi przedłużonej linii S2 z Sulejówka.
Na Wschodnim? Czyli relacja Modlin - W-wa Wschodnia, żeby nie zapychać średnicy.MichalJ pisze:Gdzie zrobisz przesiadkę, jeśli pociągi z Modlina będą na Gdańskim, a pociągi z Okecia na średnicy?
Gdyby tylko chciano, toby się wystarano, żeby to było wcześniej.MichalJ pisze: A o SKM do Piaseczna możemy mówić po 2015.
A musi być konkurencją dla 175? Na razie i tak nie będzie, nawet z częstotliwością co 15 minut. Od biedy można by dać więcej kursów z lotniska w godzinach szczytu. Oczywiście nie dla lotniska, tylko dla Służewca.MichalJ pisze: I przestań lansować kursy co 30 minut, bo taka linia konkurencją dla 175 nie będzie nigdy.
Nadal nie rozwiązuje to problemu rozwalania ruchu z kierunku Nasielska między dwa dworce, i uprzykrzania życia masom ludzi dojeżdżających codziennie z aglomeracji do Warszawy, tylko po to żeby zrobić dobrze tym kilku osobom, które akurat muszą skorzystać z lotniska…osa pisze:Na Wschodnim? Czyli relacja Modlin - W-wa Wschodnia, żeby nie zapychać średnicy.
- a/p TALENT
- Posty: 1726
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Młodzi jesteście a ja pamiętam, że do remontu torów na linii do Piaseczna w poczatkach lat 80 - tych funkcjonowały za wiaduktem drogowym na stacji Piaseczno rozjazdy na ślepy tor postojowy zakończony kozłem oporowym. Do dziś można tam zaobserwować znaczny wolny obszar położony między dwoma parami torów szlaku Warszawa - Radom.
ZUS fundatorem emigracji
Pasażerowie z Legionowa za dodatkową przesiadkę będą cie nosić na rękach.osa pisze:Na Wschodnim? Czyli relacja Modlin - W-wa Wschodnia, żeby nie zapychać średnicy.MichalJ pisze:Gdzie zrobisz przesiadkę, jeśli pociągi z Modlina będą na Gdańskim, a pociągi z Okecia na średnicy?
Dlaczego jesteś takim wrogiem tej linii? Oczywiście, że jest konkurencją dla 175, nawet dziś. 175 też nie wozi i nigdy nie woziło tłumów na lotnisko, ale na kampus Ochota.A musi być konkurencją dla 175? Na razie i tak nie będzie, nawet z częstotliwością co 15 minut. Od biedy można by dać więcej kursów z lotniska w godzinach szczytu. Oczywiście nie dla lotniska, tylko dla Służewca.MichalJ pisze: I przestań lansować kursy co 30 minut, bo taka linia konkurencją dla 175 nie będzie nigdy.
A w dzisiejszym Metrze powtórzona brednia, że "z miesiąca na miesiąc maleje liczba pasażerów dojeżdżających koleją na Okęcie". Naprawdę ci nie wstyd?
[ Dodano: Wto 25 Wrz, 2012 ]
A tory odstawcze między szlakowymi były też w Miłosnej na przykład i też było wygodniej niż dziś. I wszystko świetnie, ale naprawdę, liczyć na to, że pekap je odtworzy wcześniej niż w 2015, nawet gdyby decyzja była dziś, to jest chciejstwo i mrzonka.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36953
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Mają jakieś większe prawa, niż pasażerowie z Pruszkowa lub Zielonki?MichalJ pisze:Pasażerowie z Legionowa za dodatkową przesiadkę będą cie nosić na rękach.

Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27034
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jest jednak inna. To nie była modernizacja trasy na Banacha, tylko w Alejach od-do;natomiast tutaj nie mamy zakupu taboru dla potrzeb linii średnicowej, tylko dla potrzeb obsługi lotniska. Poza tym wydajemisie, że nie tylko na 9 unijne wozy jeździły...MichalJ pisze:A dziewiątka może jeździć tylko do Banacha. Sytuacja jest IDENTYCZNA.
Zresztą i tak pytanie, co kto we wniosku o dofinansowanie zapisał.
[ Dodano: |25 Wrz 2012|, 2012 16:33 ]
Nie, ale nie ma pociągów bezpośrednio na lotnisko albo Białołękę.MichalJ pisze:Pruszków ma pociągi tylko do Zachodniej?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.