Koleją na warszawskie lotnisko

Moderator: JacekM

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 wrz 2012, 9:18

A dziewiątka może jeździć tylko do Banacha. Sytuacja jest IDENTYCZNA.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1715
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 25 wrz 2012, 10:29

Byłem na lotnisku w ostatnią niedzielę. Spotkałem tam trochę znajomych. W wyniku małego testu - NIKT nie był w stanie zlokalizować undergroundu kolejowego. Połowa z nich nawet nie wiedziała, że takie coś funkcjonuje.
ZUS fundatorem emigracji

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 25 wrz 2012, 11:22

Oczywiście, że gdyby miasto chciało, załatwiłoby zgodę Komisji Europejskiej czy jakiegoś tam ważnego urzędu w Brukseli na bardziej przydatne wykorzystanie dotowanego taboru. Michał słusznie przywołuje tu przykład dziewiątki, która miała być - o zgrozo - wycofana z Okęcia.
Ja się jednak zastanawiam nad radykalnym ruchem albo-albo i rozparcelowaniem składów lotniskowych:
1) Zostawić jednak linię SKM pt. Lotnisko Chopina - Dworzec Centralny - Legionowo i linię Kolei Mazowieckich pt. Lotnisko Chopina - Dworzec Centralny - Legionowo - Modlin (obaj przewoźnicy na zmianę, kursy sumarycznie co 30 minut, koordynacja również taryfowa). Do tego linia S2 SKM-ki na trasie Sulejówek Miłosna - Śródmieście - Służewiec - Piaseczno.
2) Rezygnujemy całkowicie z kursów Lotnisko Chopina - Legionowo, do rozważenia pozostawienie bezpośredniego połączenia z Modlinem, choć nie sądzę, żeby było na nie aż takie branie, żeby nie dało rady zorganizować po drodze wygodnej przesiadki. Wtedy na Lotnisko Chopina dojeżdżałyby wszystkie pociągi przedłużonej linii S2 z Sulejówka.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 wrz 2012, 11:37

Gdzie zrobisz przesiadkę, jeśli pociągi z Modlina będą na Gdańskim, a pociągi z Okecia na średnicy?

A o SKM do Piaseczna możemy mówić po 2015.

I przestań lansować kursy co 30 minut, bo taka linia konkurencją dla 175 nie będzie nigdy.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 25 wrz 2012, 11:44

MichalJ pisze:Gdzie zrobisz przesiadkę, jeśli pociągi z Modlina będą na Gdańskim, a pociągi z Okecia na średnicy?
Na DWZ?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 wrz 2012, 11:45

Z peronu 2 na peron 8? Moje kondolencje. Widziałem tam słowo 'wygodnej'.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 25 wrz 2012, 11:48

MichalJ pisze:Gdzie zrobisz przesiadkę, jeśli pociągi z Modlina będą na Gdańskim, a pociągi z Okecia na średnicy?
Na Wschodnim? Czyli relacja Modlin - W-wa Wschodnia, żeby nie zapychać średnicy.
MichalJ pisze: A o SKM do Piaseczna możemy mówić po 2015.
Gdyby tylko chciano, toby się wystarano, żeby to było wcześniej.
MichalJ pisze: I przestań lansować kursy co 30 minut, bo taka linia konkurencją dla 175 nie będzie nigdy.
A musi być konkurencją dla 175? Na razie i tak nie będzie, nawet z częstotliwością co 15 minut. Od biedy można by dać więcej kursów z lotniska w godzinach szczytu. Oczywiście nie dla lotniska, tylko dla Służewca.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 25 wrz 2012, 11:56

osa pisze:Na Wschodnim? Czyli relacja Modlin - W-wa Wschodnia, żeby nie zapychać średnicy.
Nadal nie rozwiązuje to problemu rozwalania ruchu z kierunku Nasielska między dwa dworce, i uprzykrzania życia masom ludzi dojeżdżających codziennie z aglomeracji do Warszawy, tylko po to żeby zrobić dobrze tym kilku osobom, które akurat muszą skorzystać z lotniska…

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1715
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 25 wrz 2012, 12:08

Młodzi jesteście a ja pamiętam, że do remontu torów na linii do Piaseczna w poczatkach lat 80 - tych funkcjonowały za wiaduktem drogowym na stacji Piaseczno rozjazdy na ślepy tor postojowy zakończony kozłem oporowym. Do dziś można tam zaobserwować znaczny wolny obszar położony między dwoma parami torów szlaku Warszawa - Radom.
ZUS fundatorem emigracji

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 wrz 2012, 12:22

osa pisze:
MichalJ pisze:Gdzie zrobisz przesiadkę, jeśli pociągi z Modlina będą na Gdańskim, a pociągi z Okecia na średnicy?
Na Wschodnim? Czyli relacja Modlin - W-wa Wschodnia, żeby nie zapychać średnicy.
Pasażerowie z Legionowa za dodatkową przesiadkę będą cie nosić na rękach.
MichalJ pisze: I przestań lansować kursy co 30 minut, bo taka linia konkurencją dla 175 nie będzie nigdy.
A musi być konkurencją dla 175? Na razie i tak nie będzie, nawet z częstotliwością co 15 minut. Od biedy można by dać więcej kursów z lotniska w godzinach szczytu. Oczywiście nie dla lotniska, tylko dla Służewca.
Dlaczego jesteś takim wrogiem tej linii? Oczywiście, że jest konkurencją dla 175, nawet dziś. 175 też nie wozi i nigdy nie woziło tłumów na lotnisko, ale na kampus Ochota.

A w dzisiejszym Metrze powtórzona brednia, że "z miesiąca na miesiąc maleje liczba pasażerów dojeżdżających koleją na Okęcie". Naprawdę ci nie wstyd?

[ Dodano: Wto 25 Wrz, 2012 ]
A tory odstawcze między szlakowymi były też w Miłosnej na przykład i też było wygodniej niż dziś. I wszystko świetnie, ale naprawdę, liczyć na to, że pekap je odtworzy wcześniej niż w 2015, nawet gdyby decyzja była dziś, to jest chciejstwo i mrzonka.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 wrz 2012, 12:32

MichalJ pisze:Pasażerowie z Legionowa za dodatkową przesiadkę będą cie nosić na rękach.
Mają jakieś większe prawa, niż pasażerowie z Pruszkowa lub Zielonki? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 wrz 2012, 12:36

Pruszków ma pociągi tylko do Zachodniej?
Zróbmy jeszcze przesiadkę na Pradze i w Rembertowie, sama wygoda będzie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 wrz 2012, 16:32

MichalJ pisze:A dziewiątka może jeździć tylko do Banacha. Sytuacja jest IDENTYCZNA.
Jest jednak inna. To nie była modernizacja trasy na Banacha, tylko w Alejach od-do;natomiast tutaj nie mamy zakupu taboru dla potrzeb linii średnicowej, tylko dla potrzeb obsługi lotniska. Poza tym wydajemisie, że nie tylko na 9 unijne wozy jeździły...

Zresztą i tak pytanie, co kto we wniosku o dofinansowanie zapisał.

[ Dodano: |25 Wrz 2012|, 2012 16:33 ]
MichalJ pisze:Pruszków ma pociągi tylko do Zachodniej?
Nie, ale nie ma pociągów bezpośrednio na lotnisko albo Białołękę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 wrz 2012, 16:42

Odpowiadałem w kontekście rzekomej niemożliwości przedłużenia do Wieliszewa.

I co innego jest brak połączenia dwóch peryferyjnych kierunków, a co innego kończenie trasy przed centrum.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 25 wrz 2012, 17:02

Przeciez 27we jezdza tez na s1

ODPOWIEDZ