Strona 72 z 113
: 25 wrz 2012, 9:18
autor: MichalJ
A dziewiątka może jeździć tylko do Banacha. Sytuacja jest IDENTYCZNA.
: 25 wrz 2012, 10:29
autor: a/p TALENT
Byłem na lotnisku w ostatnią niedzielę. Spotkałem tam trochę znajomych. W wyniku małego testu - NIKT nie był w stanie zlokalizować undergroundu kolejowego. Połowa z nich nawet nie wiedziała, że takie coś funkcjonuje.
: 25 wrz 2012, 11:22
autor: osa
Oczywiście, że gdyby miasto chciało, załatwiłoby zgodę Komisji Europejskiej czy jakiegoś tam ważnego urzędu w Brukseli na bardziej przydatne wykorzystanie dotowanego taboru. Michał słusznie przywołuje tu przykład dziewiątki, która miała być - o zgrozo - wycofana z Okęcia.
Ja się jednak zastanawiam nad radykalnym ruchem albo-albo i rozparcelowaniem składów lotniskowych:
1) Zostawić jednak linię SKM pt. Lotnisko Chopina - Dworzec Centralny - Legionowo i linię Kolei Mazowieckich pt. Lotnisko Chopina - Dworzec Centralny - Legionowo - Modlin (obaj przewoźnicy na zmianę, kursy sumarycznie co 30 minut, koordynacja również taryfowa). Do tego linia S2 SKM-ki na trasie Sulejówek Miłosna - Śródmieście - Służewiec - Piaseczno.
2) Rezygnujemy całkowicie z kursów Lotnisko Chopina - Legionowo, do rozważenia pozostawienie bezpośredniego połączenia z Modlinem, choć nie sądzę, żeby było na nie aż takie branie, żeby nie dało rady zorganizować po drodze wygodnej przesiadki. Wtedy na Lotnisko Chopina dojeżdżałyby wszystkie pociągi przedłużonej linii S2 z Sulejówka.
: 25 wrz 2012, 11:37
autor: MichalJ
Gdzie zrobisz przesiadkę, jeśli pociągi z Modlina będą na Gdańskim, a pociągi z Okecia na średnicy?
A o SKM do Piaseczna możemy mówić po 2015.
I przestań lansować kursy co 30 minut, bo taka linia konkurencją dla 175 nie będzie nigdy.
: 25 wrz 2012, 11:44
autor: Vilén
MichalJ pisze:Gdzie zrobisz przesiadkę, jeśli pociągi z Modlina będą na Gdańskim, a pociągi z Okecia na średnicy?
Na DWZ?
: 25 wrz 2012, 11:45
autor: MichalJ
Z peronu 2 na peron 8? Moje kondolencje. Widziałem tam słowo 'wygodnej'.
: 25 wrz 2012, 11:48
autor: osa
MichalJ pisze:Gdzie zrobisz przesiadkę, jeśli pociągi z Modlina będą na Gdańskim, a pociągi z Okecia na średnicy?
Na Wschodnim? Czyli relacja Modlin - W-wa Wschodnia, żeby nie zapychać średnicy.
MichalJ pisze: A o SKM do Piaseczna możemy mówić po 2015.
Gdyby tylko chciano, toby się wystarano, żeby to było wcześniej.
MichalJ pisze: I przestań lansować kursy co 30 minut, bo taka linia konkurencją dla 175 nie będzie nigdy.
A musi być konkurencją dla 175? Na razie i tak nie będzie, nawet z częstotliwością co 15 minut. Od biedy można by dać więcej kursów z lotniska w godzinach szczytu. Oczywiście nie dla lotniska, tylko dla Służewca.
: 25 wrz 2012, 11:56
autor: Vilén
osa pisze:Na Wschodnim? Czyli relacja Modlin - W-wa Wschodnia, żeby nie zapychać średnicy.
Nadal nie rozwiązuje to problemu rozwalania ruchu z kierunku Nasielska między dwa dworce, i uprzykrzania życia masom ludzi dojeżdżających codziennie z aglomeracji do Warszawy, tylko po to żeby zrobić dobrze tym kilku osobom, które akurat muszą skorzystać z lotniska…
: 25 wrz 2012, 12:08
autor: a/p TALENT
Młodzi jesteście a ja pamiętam, że do remontu torów na linii do Piaseczna w poczatkach lat 80 - tych funkcjonowały za wiaduktem drogowym na stacji Piaseczno rozjazdy na ślepy tor postojowy zakończony kozłem oporowym. Do dziś można tam zaobserwować znaczny wolny obszar położony między dwoma parami torów szlaku Warszawa - Radom.
: 25 wrz 2012, 12:22
autor: MichalJ
osa pisze:MichalJ pisze:Gdzie zrobisz przesiadkę, jeśli pociągi z Modlina będą na Gdańskim, a pociągi z Okecia na średnicy?
Na Wschodnim? Czyli relacja Modlin - W-wa Wschodnia, żeby nie zapychać średnicy.
Pasażerowie z Legionowa za dodatkową przesiadkę będą cie nosić na rękach.
MichalJ pisze: I przestań lansować kursy co 30 minut, bo taka linia konkurencją dla 175 nie będzie nigdy.
A musi być konkurencją dla 175? Na razie i tak nie będzie, nawet z częstotliwością co 15 minut. Od biedy można by dać więcej kursów z lotniska w godzinach szczytu. Oczywiście nie dla lotniska, tylko dla Służewca.
Dlaczego jesteś takim wrogiem tej linii? Oczywiście, że jest konkurencją dla 175, nawet dziś. 175 też nie wozi i nigdy nie woziło tłumów na lotnisko, ale na kampus Ochota.
A w dzisiejszym Metrze powtórzona brednia, że "z miesiąca na miesiąc maleje liczba pasażerów dojeżdżających koleją na Okęcie". Naprawdę ci nie wstyd?
[ Dodano: Wto 25 Wrz, 2012 ]
A tory odstawcze między szlakowymi były też w Miłosnej na przykład i też było wygodniej niż dziś. I wszystko świetnie, ale naprawdę, liczyć na to, że pekap je odtworzy wcześniej niż w 2015, nawet gdyby decyzja była dziś, to jest chciejstwo i mrzonka.
: 25 wrz 2012, 12:32
autor: Bastian
MichalJ pisze:Pasażerowie z Legionowa za dodatkową przesiadkę będą cie nosić na rękach.
Mają jakieś większe prawa, niż pasażerowie z Pruszkowa lub Zielonki?

: 25 wrz 2012, 12:36
autor: MichalJ
Pruszków ma pociągi tylko do Zachodniej?
Zróbmy jeszcze przesiadkę na Pradze i w Rembertowie, sama wygoda będzie.
: 25 wrz 2012, 16:32
autor: Glonojad
MichalJ pisze:A dziewiątka może jeździć tylko do Banacha. Sytuacja jest IDENTYCZNA.
Jest jednak inna. To nie była modernizacja trasy na Banacha, tylko w Alejach od-do;natomiast tutaj nie mamy zakupu taboru dla potrzeb linii średnicowej, tylko dla potrzeb obsługi lotniska. Poza tym wydajemisie, że nie tylko na 9 unijne wozy jeździły...
Zresztą i tak pytanie, co kto we wniosku o dofinansowanie zapisał.
[ Dodano: |25 Wrz 2012|, 2012 16:33 ]
MichalJ pisze:Pruszków ma pociągi tylko do Zachodniej?
Nie, ale nie ma pociągów bezpośrednio na lotnisko albo Białołękę.
: 25 wrz 2012, 16:42
autor: MichalJ
Odpowiadałem w kontekście rzekomej niemożliwości przedłużenia do Wieliszewa.
I co innego jest brak połączenia dwóch peryferyjnych kierunków, a co innego kończenie trasy przed centrum.
: 25 wrz 2012, 17:02
autor: Premo
Przeciez 27we jezdza tez na s1