Informacja pasażerska i oznaczenia linii kolejowych w WWK
Moderator: JacekM
Ja natomiast wspomnę, iż na Wileńskim pojawiły się nowe klapki - elektroniczne!
I nawet ostatnio, kiedy byłem, to działały
I nawet ostatnio, kiedy byłem, to działały
To ja jeszcze dodam, że na Wschodnim, w tym tunelu który prowadzi do dworca podmiejskiego, nie działa od pewnego czasu wyświetlacz obok wejścia na peron 3. Jest to w pewnym sensie poważna niedogodność, bo z tego peronu startują lotniskowce do Modlina, więc część zainteresowanych może czuć się nieco pogubiona.
To już druga zmiana? Bo było już wcześniej z niebieskim tłem.WojtekE65 pisze:Z kronikarskiego obowiązku wypada napisać o zmianie wyświetlaczy krawędziowych na peronach Warszawy Gdańskiej - teraz tło ma kolor niebieski, całość lepiej wygląda w świetle dziennym.
Hm, ja pamiętam tylko, że na początku były wyświetlaczke kolorowe z czarnym tłem, które zostały wymienione na wyświetlacze świecące na biało, też z czarnym tłem.Wiliam pisze:To już druga zmiana? Bo było już wcześniej z niebieskim tłem.
W sumie efekt mógł być podobny jeśli kolorowano i tło i napis, bo pamiętam białe napisy na niebieskim tle.
W Rembertowie odpalili megafony.
Na Gocławku sprawdzali megafony, bo coś zaczynało charczeć. Ale co z tego, że jak były sprawdzane, to szło czysto i z odpowiednią głośnością - bo początek kolejnej normalnej zapowiedzi znów ginie w trzaskach - problem może raczej z kablem lub przełącznikiem mikrofonu na samej nastawni.
Kurier Kolejowy:
"PLK zbudują nowy centralny system informacji pasażerskiej.
PKP Polskie Linie Kolejowe od grudnia 2013 r. obsługują kilkadziesiąt różnych systemów głosowej i wizualnej informacji pasażerskiej na dworcach, stacjach i przystankach. Są one przestarzałe i wymagają ujednolicenia. Dlatego zarządca infrastruktury zdecydował o budowie nowego, centralnego systemu.
Dziś, Urząd Transportu Kolejowego nałożył na PLK milion złotych kary za błędne funkcjonowanie Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Stwierdzono wówczas ponad 200 uchybień. Jednak jak tłumaczą Polskie Linie Kolejowe, brak jednolitego standardu urządzeń i wsparcia serwisowego, utrudnia zarządzanie systemami i powoduje błędy w przekazywaniu informacji pasażerom. Zarządca zaznacza, że wdrożył już szereg działań naprawczych, które pozwoliły ograniczyć liczbę tych błędów. Stąd kara nałożona decyzją Prezesa UTK jest w opinii spółki zbyt wysoka i PLK odwoła się od tej decyzji.
Kilkadziesiąt przestarzałych systemów
Usługami informacji pasażerskiej (zapowiedzi głosowe, prezentacja informacji wizualnych) PLK obejmuje obecnie połowę obiektów obsługujących ruch pasażerski (1223 z 2454 lokalizacji). Systemy wraz z infrastrukturą techniczną w zdecydowanej większości nie stanowią własności PLK, są wyeksploatowane i nie mają możliwości usprawnień czy rozwoju.
W wielu przypadkach, dane do systemów nadal wprowadza się ręcznie, bez użycia komputerów. Systemy nowej generacji, do automatycznych zapowiedzi głosowych i prezentacji informacji wizualnych, zainstalowane są w zaledwie dwudziestu lokalizacjach, w tym na stacjach Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia i Warszawa Stadion.
Systemy te, w większości przypadków, są zasilane na dwa sposoby: dane na temat rozkładu jazdy są pobierane automatycznie, natomiast opóźnienia i inne zmiany – ręcznie – przez obsługę systemu. Rozwiązania te zostały dostarczone przez kilka firm, przewidują różne metody wymiany danych i sposoby sterowania. Mnogość rozwiązań, brak wsparcia w zakresie bieżącego utrzymania, serwisowania, czy usuwania awarii urządzeń i oprogramowania, pogorszyły sprawność systemów i przyczyniły się do wystąpienia błędów, na które skarżyli się pasażerowie.
...zastąpi jeden nowoczesny SIP
PLK wdrożyła działania naprawcze. Zatrudniono dodatkowy personel do obsługi urządzeń. Osoby te zostały przeszkolone ze znajomości rozkładu jazdy, praktycznych umiejętności wygłaszania komunikatów oraz obsługi urządzeń do prezentacji informacji wizualnej. Zapewniono też dodatkowe urządzenia do szybkiej wymiany danych dla systemów informacji. O wszystkich działaniach Prezes UTK był informowany na bieżąco.
Zarządca infrastruktury chcąc zapewnić jednolity, wysoki standard informacji pasażerskiej i poprawić obsługę podróżnych, zdecydował o budowie centralnego systemu informacji pasażerskiej, który zastąpi kilkadziesiąt działających obecnie. Wdrożenie projektu pozwoli ograniczyć koszty funkcjonowania systemu informacji, przy jednoczesnym zwiększeniu jego sprawności. Umożliwi też wprowadzenie automatycznego, zdalnego sterowania urządzeniami. Nowy system ujednolici stosowane obecnie rozwiązania, będzie go można łatwiej aktualizować, modyfikować i wprowadzać niezbędne zmiany – jak choćby w czasie korekty lub zmiany rozkładu jazdy. Zmiany pozwolą też uruchomić w przyszłości system na wszystkich stacjach, na których do tej pory dynamicznej informacji pasażerskiej nie było. Koszt budowy nowego systemu informatycznego PLK sfinansuje ze środków własnych. W czwartym kwartale tego roku ruszą pierwsze testy systemu.
Zarządzanie informacją pasażerską PLK przejęła w grudniu 2013 roku. Od tego momentu na stacjach wyposażonych w nagłośnienie, bądź urządzenia do prezentowania informacji wizualnej, podróżni otrzymują komunikaty według jednego, uzgodnionego z przewoźnikami standardu, spełniającego wymagania UE. Od ponad roku PLK troszczy się także o plakatowe rozkłady jazdy oraz ich rozmieszczenie na wszystkich stacjach i przystankach w Polsce. Na stronie internetowej www.plk-sa.pl uruchomiono także portal pasażera, na którym podróżni mogą wyszukać dowolne połączenie, wydrukować plakatowy rozkład jazdy dla każdego przystanku w kraju oraz pobrać sieciowy rozkład jazdy. PLK udostępniła także aplikację na smartfony - Rozkład Kolejowy. Dzięki niej można także wyszukiwać dowolne połączenia wszystkich przewoźników i w czasie rzeczywistym monitorować ruch interesujących nas połączeń. Aplikacja działa na platformach Android, iOS oraz Windows Phone."
"PLK zbudują nowy centralny system informacji pasażerskiej.
PKP Polskie Linie Kolejowe od grudnia 2013 r. obsługują kilkadziesiąt różnych systemów głosowej i wizualnej informacji pasażerskiej na dworcach, stacjach i przystankach. Są one przestarzałe i wymagają ujednolicenia. Dlatego zarządca infrastruktury zdecydował o budowie nowego, centralnego systemu.
Dziś, Urząd Transportu Kolejowego nałożył na PLK milion złotych kary za błędne funkcjonowanie Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Stwierdzono wówczas ponad 200 uchybień. Jednak jak tłumaczą Polskie Linie Kolejowe, brak jednolitego standardu urządzeń i wsparcia serwisowego, utrudnia zarządzanie systemami i powoduje błędy w przekazywaniu informacji pasażerom. Zarządca zaznacza, że wdrożył już szereg działań naprawczych, które pozwoliły ograniczyć liczbę tych błędów. Stąd kara nałożona decyzją Prezesa UTK jest w opinii spółki zbyt wysoka i PLK odwoła się od tej decyzji.
Kilkadziesiąt przestarzałych systemów
Usługami informacji pasażerskiej (zapowiedzi głosowe, prezentacja informacji wizualnych) PLK obejmuje obecnie połowę obiektów obsługujących ruch pasażerski (1223 z 2454 lokalizacji). Systemy wraz z infrastrukturą techniczną w zdecydowanej większości nie stanowią własności PLK, są wyeksploatowane i nie mają możliwości usprawnień czy rozwoju.
W wielu przypadkach, dane do systemów nadal wprowadza się ręcznie, bez użycia komputerów. Systemy nowej generacji, do automatycznych zapowiedzi głosowych i prezentacji informacji wizualnych, zainstalowane są w zaledwie dwudziestu lokalizacjach, w tym na stacjach Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia i Warszawa Stadion.
Systemy te, w większości przypadków, są zasilane na dwa sposoby: dane na temat rozkładu jazdy są pobierane automatycznie, natomiast opóźnienia i inne zmiany – ręcznie – przez obsługę systemu. Rozwiązania te zostały dostarczone przez kilka firm, przewidują różne metody wymiany danych i sposoby sterowania. Mnogość rozwiązań, brak wsparcia w zakresie bieżącego utrzymania, serwisowania, czy usuwania awarii urządzeń i oprogramowania, pogorszyły sprawność systemów i przyczyniły się do wystąpienia błędów, na które skarżyli się pasażerowie.
...zastąpi jeden nowoczesny SIP
PLK wdrożyła działania naprawcze. Zatrudniono dodatkowy personel do obsługi urządzeń. Osoby te zostały przeszkolone ze znajomości rozkładu jazdy, praktycznych umiejętności wygłaszania komunikatów oraz obsługi urządzeń do prezentacji informacji wizualnej. Zapewniono też dodatkowe urządzenia do szybkiej wymiany danych dla systemów informacji. O wszystkich działaniach Prezes UTK był informowany na bieżąco.
Zarządca infrastruktury chcąc zapewnić jednolity, wysoki standard informacji pasażerskiej i poprawić obsługę podróżnych, zdecydował o budowie centralnego systemu informacji pasażerskiej, który zastąpi kilkadziesiąt działających obecnie. Wdrożenie projektu pozwoli ograniczyć koszty funkcjonowania systemu informacji, przy jednoczesnym zwiększeniu jego sprawności. Umożliwi też wprowadzenie automatycznego, zdalnego sterowania urządzeniami. Nowy system ujednolici stosowane obecnie rozwiązania, będzie go można łatwiej aktualizować, modyfikować i wprowadzać niezbędne zmiany – jak choćby w czasie korekty lub zmiany rozkładu jazdy. Zmiany pozwolą też uruchomić w przyszłości system na wszystkich stacjach, na których do tej pory dynamicznej informacji pasażerskiej nie było. Koszt budowy nowego systemu informatycznego PLK sfinansuje ze środków własnych. W czwartym kwartale tego roku ruszą pierwsze testy systemu.
Zarządzanie informacją pasażerską PLK przejęła w grudniu 2013 roku. Od tego momentu na stacjach wyposażonych w nagłośnienie, bądź urządzenia do prezentowania informacji wizualnej, podróżni otrzymują komunikaty według jednego, uzgodnionego z przewoźnikami standardu, spełniającego wymagania UE. Od ponad roku PLK troszczy się także o plakatowe rozkłady jazdy oraz ich rozmieszczenie na wszystkich stacjach i przystankach w Polsce. Na stronie internetowej www.plk-sa.pl uruchomiono także portal pasażera, na którym podróżni mogą wyszukać dowolne połączenie, wydrukować plakatowy rozkład jazdy dla każdego przystanku w kraju oraz pobrać sieciowy rozkład jazdy. PLK udostępniła także aplikację na smartfony - Rozkład Kolejowy. Dzięki niej można także wyszukiwać dowolne połączenia wszystkich przewoźników i w czasie rzeczywistym monitorować ruch interesujących nas połączeń. Aplikacja działa na platformach Android, iOS oraz Windows Phone."
Ktoś się chyba spóźnił z artykułem, bo w już nowo zainstalowanych SIPach do czasu skończenia się gwarancji nikt nie jest w stanie palcem ruszyć, przykład tablic na WWO. Od przeszło pół roku na Peronie pierwszym wisi uszkodzona elektrycznie tablica, która wciąż sieje zakłócenia po drugim kanale pociągowym. Na peronie trzecim "ktoś" o kartkował i za taśmował tablicę, zobaczymy jak długo taka tablica będzie wisieć. W końcu udało się przy wejściu na peron trzeci w tunelu od nastawni przywrócić tablicę do życia, też po dobrych 5-iu miesiącach. SIP zawsze będzie wadliwie pracował, póki nikt nie dorobi przyłącza sygnalizacji zajętości torów z USRK do SIP oczywiście przy zachowaniu separacji Galwanicznej jakim może być np transoptor, bo fotokomórki na peronach są, (i tylko są), bo dla systemu ważniejsza jest godzina wyświetlenia następnego pociągu, niż stwierdzenie że tor jeszcze jest zajęty, bo z różnych przyczyn technicznych stoi jeszcze poprzedni pociąg (skomunikowanie, awaria, brak drużyny, brak odbioru od drużyny przesyłki konduktorskiej, itp).
Pamar - prawdo to że na Śródmieściu mają zamontować jeszcze gorszy ... o przepraszam , bardziej nowoczesny system niż na Wschodniej ?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Rufio - nie daj Boże.
Tomstak - taki system zajętości jest (został po starym systemie) jest jeszcze szafa do tego na grzybku - optoprzekaźniki. Tylko PLK w SIWZ zastrzegła, że nie można podłączać się pod takie sygnały.
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Czy wiecie, że rozkład plakatowy na linii średnicowej ma dokładnie 253 przypisy? Odpowiedź na proste pytanie: "o której będzie następny pociąg?" wymaga przeanalizowania wielu wariantów z kalendarzem w ręku. Może korekty rozkładu są za rzadko?
Jeden z przypisów mi się nawet spodobał - "Kursuje od 25 X 2014 do 26 X 2014 codziennie". Choć to chyba akurat na biało-zielonym rozkładzie KM.
Mniej mi się spodobało, że w sobotę ów pociąg miał 70 minut opóźnienia.
Mniej mi się spodobało, że w sobotę ów pociąg miał 70 minut opóźnienia.
Będę oryginalny i zostawię bez podpisu.
Czy owe fotokomórki to jest to, co wisi przy niektórych tablicach nad peronami? Jak to działa? W sytuacji którą opisywałem tutaj:tomstak pisze:[...] fotokomórki na peronach są, (i tylko są), bo dla systemu ważniejsza jest godzina wyświetlenia następnego pociągu, niż stwierdzenie że tor jeszcze jest zajęty, bo z różnych przyczyn technicznych stoi jeszcze poprzedni pociąg (skomunikowanie, awaria, brak drużyny, brak odbioru od drużyny przesyłki konduktorskiej, itp).
viewtopic.php?f=35&t=9521&start=1365#p940389
miałem wrażenie, że dojechanie składu do fotokomórki spowodowało "mały reset" SIP dla danego toru i zaktualizowanie tego co się wyświetlało (co w tym konkretnym przypadku zamieniło komunikat bzdurny na zupełnie zgodny z prawdą).
Boję się, że jeśli wdrożą nowy SIP na Śródmieściu, to będzie on funkcjonował jak obecnie na Stadionie. Bajka PLK, że nowy system wszystko zmieni na lepsze przypomina mi nieco bajdurzenia z innej branży o tym, jak to zmiana baz danych z DBF na SQL wszystko nagle uzdrowi. Nieprawda... Jeśli system jest niedopracowany i/lub firma go konfigurująca i serwisująca nie dysponuje odpowiednio kompetentną kadrą (BTW, ludziki plączące się kiedyś wokół SIP na Wschodniej wyglądały na studentów/praktykantów), przejście na model bardziej zaawansowany jedynie zwiększa chaos.