Trasa tramwajowa na Tarchomin i Nowodwory

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 mar 2014, 6:18

MichalJ pisze:Ale to jest rozumowanie bez sensu - wydłużenie trasy wydłuża czas jazdy kropka. Mieszanie do dyskusji priorytetu jest nie na miejscu, bo ewentualny priorytet lub jego brak nie zależy od tego, czy się pojedzie objazdem, czy prosto.
Czas podróży to czas jazdy + czas oczekiwania (czas tracony) w różnych okolicznościach, w tym na światłach. Długość trasy to tylko jeden z parametrów - zresztą zapytaj kierowców nadkładających km by jechać autostradą.
EOT z mojej strony.
Trambuspas na osiedlowej ulicy 2x3??? Wtedy by już była 2x4... No ludzie.
Myśliborska jest 1x4 o ile pamiętam.
No i nie wiem, czy "jeszcze szybsza" to jest dobre określenie. Zakład, że 2 nie będzie od obecnego rozkładu 101 w ogóle szybsza?
Nie wiem, jaki jest sens porównywać z obecnym rozkładem 101, skoro już powinien mieć z 5 min dodane na warunki mostowe.

Owszem, uważam, że tramwaj z Mehoffera, mimo objazdu, mógłby pojechać szybciej niż w 14 minut w szczycie - czy dojedzie i co będzie w rozkładzie, HGW.Ja się o takie rzeczy nie zakładam, bo nie ja układam rozkłady i mam na ich temat (zwłaszcza autobusowych) swoje zdanie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7696
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 27 mar 2014, 7:25

winnux8 pisze:314 ładnie zapełnia też rano i po południu gimnazjum i liceum na van Gogha, choć to raczej nie jest przewidziany cel tej linii ;)
Celem każdej linii jest przewożenie pasażerów z miejsca w którym wsiądą do miejsca w którym wysiądą bez wskazania, że goście z przystanku X 01 są lepsi.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 mar 2014, 9:05

Przewidywanym, planowanym celem linii jest realizacja pewnych relacji. Jeśli do tego dochodzą inni pasażerowie, to dobrze (niekoniecznie, ale to rzadko) - ale są nieprzewidziani.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 27 mar 2014, 9:16

Glonojad pisze:
MichalJ pisze:Ale to jest rozumowanie bez sensu - wydłużenie trasy wydłuża czas jazdy kropka. Mieszanie do dyskusji priorytetu jest nie na miejscu, bo ewentualny priorytet lub jego brak nie zależy od tego, czy się pojedzie objazdem, czy prosto.
Czas podróży to czas jazdy + czas oczekiwania (czas tracony) w różnych okolicznościach, w tym na światłach. Długość trasy to tylko jeden z parametrów - zresztą zapytaj kierowców nadkładających km by jechać autostradą.
EOT z mojej strony.
Tramwaje chyba raczej nie dostaną „autostrady” na objeździe - tory takie same, będą turać się co najwyżej 50. „Czas tracony w różnych okolicznościach” dokładają przystanki (o właśnie) i niekorzystne warunki drogowe (coś jeszcze?). Czy wygięcie trasy pozwoli ominąć jakieś krytyczne miejsca powstawania zatorów, bo nikt nie napisał? A może uwzględnienie obsługi nie istniejącej na razie inwestycji spowoduje w nagrodę zorganizowanie ruchu w sposób przychylny tramwajom?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 mar 2014, 9:41

Tramwaj na około będzie miał priorytet, autobus przez środek nie. Liczy się łączny czas podróży na całej trasie, nie tylo czysta jazda pomijając zatrzymania. Niech zyska na każdych światłach 15 sek w stosunku do autobusu, to pół minuty na objazd skompensuje z nawiązką (nie wiem, jak tam 600 m niby wyszło). Nie wiem co tu niejasnego jest.

Owszem, łatwiej przydzielić priorytet skręcającemu tramwajowi w Projektowaną niź w Myśliborską. Vide Elekcyjna.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 mar 2014, 10:01

Glonojad pisze:Tramwaj na około będzie miał priorytet, autobus przez środek nie.
Tramwaj przez środek (dzięki za przyznanie, że to tu jest środek, a nie przy mitycznym centrum handlowym) też mógłby mieć priorytet. Twierdzenie inaczej to jest czysta falandyzacja.
Liczy się łączny czas podróży na całej trasie, nie tylo czysta jazda pomijając zatrzymania. Niech zyska na każdych światłach 15 sek w stosunku do autobusu,
Niech.
to pół minuty na objazd skompensuje z nawiązką
A bez objazdu byłby minutę do przodu. Tak trudno to pojąć?
(nie wiem, jak tam 600 m niby wyszło).
Od Myśliborskiej do projektowanej jest 300m. http://umapa.pl/6APeL Trzeba pojechać i wrócić. Nie wiem, co tu niejasnego jest.
Nie wiem co tu niejasnego jest.
O, właśnie.
Owszem, łatwiej przydzielić priorytet skręcającemu tramwajowi w Projektowaną niź w Myśliborską. Vide Elekcyjna.
Bo mniejszy ruch samochodów? Na zawsze? Projektowanej dla aut nie zbudują? Skrzyżowania Nagodziców-Projektowana nie trzeba będzie pokonywać?
Czy o coś innego chodzi?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 mar 2014, 10:54

Projektowana nie ma i nigdy nie będzie miała wjazdu na TMP, a względem tramwaju jest w ogóle neutralna.

Ja zasadniczo nie porównuję tramwaju na Projektowanej z Myśliborską, tylko 2 ze 101. Tramwaj na estkadzie nad Myśliborską dopiero byłby szybki.

300 m po łamanej, a naroźnik tramwaj ścina łukiem R100. Moim zdaniem rzeczywiste wydłużenie drogi to góra 500 m.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 mar 2014, 11:05

No hej, to rozmawiacie o różnych rzeczach.

Porównujemy czas przejazdu tramwaju :mewa: Młociny - Winnica przez Myśliborską (x), Projektowaną (y) o 300 m na wschód od Myśliborskiej oraz autobusu przez Myśliborską (z).

Stawiam hipotezę, że będzie y > z; oraz że istnieją środki przyspieszenia tramwaju na trasie przez Projektowaną, które można by tak samo zastosować na trasie przez Myśliborską.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 mar 2014, 11:08

Nie wypowiem się w sytuacji, gdy x jest niezdefiniowane (położenie tramwaju w przekroju i kształt drogówki).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7696
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 27 mar 2014, 12:18

KwZ pisze:Jeśli do tego dochodzą inni pasażerowie, to dobrze (niekoniecznie, ale to rzadko) - ale są nieprzewidziani.
Istnienie przy trasie sporej szkoły nie daje przewidzieć, że pojawią się nierzadko dodatkowi pasażerowie? Ciekawa teoria.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 mar 2014, 15:30

Oczywiście, że można było sprowadzić tramwaj w Myśliborską budując estakadę koło policji. Nie widzę powodu, żeby takie rozwiązanie wykpiwać. Koszt? Przy całości trasy mostowej? No ludzie... Albo poprowadzić po zachodniej stronie Myśliborskiej (dochodzi przecięcie ul. Porajów i przesuwanie jezdni, odchodzi kolizja z Myśliborską).
Światła na przecięciu Myśliborskiej już teraz dwójce utrudniają życie...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 mar 2014, 16:00

Nie wykpiwam. Stwierdzam fakt. Jest to jeden z 5 wariantów, które widzę na pierwszy rzut oka - wolę na tym etapie gadać o tym co już w terenie jest.

Światła przy Myśliborskiej są bez priorytetu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1645
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 27 mar 2014, 16:29

A będzie?
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 mar 2014, 17:25

Tak, w ciągu kilku tygodni może nawet.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 mar 2014, 22:28

Istnienie przy trasie sporej szkoły nie daje przewidzieć, że pojawią się nierzadko dodatkowi pasażerowie? Ciekawa teoria.
Ale "nie daje się w ogóle" czy "na pewno ktoś to zrobił, dokładnie podając liczby"?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ