(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych
Moderator: Wiliam
Co do zamiany 22 i 24. Z mojego puntu widzenia nic sie nie zmieni. Jedynie tyle ze rozminie sie jakoś rozkład 9 i 22 które będą mimo wszystko stadkiem jeździć.
Co do nad podazy na Gocławku. I Nadpodaży np na 46 na moście.
Czy wg was linie muszą pracować zawsze na całej długości trasy wożąc pasażerów z pętli d pętli? Dlatego należy ciąć 46 bo na moście jedzie puste? Przecież tramwaj nie przefrunie. Więcej WZK jest marnowanych na wjazdy i zjazdy z trasy niż na takie krótkie puste odcinki.
A teraz wiatrak. wiatrak dostanie 2 mocne linie 9 i 26. do tego dojdzie średnie 24, 8, 3, 6.
Jest o jakąś linie za dużo. pewnie o 8 które nie wiadomo po co tam jest tak naprawdę.
to że od wiatraka do Gocławka jest pusto - no cóż. Wiatrak w kierunku Gocławka jest średnim punktem przesiadkowym. nigdy nie wiadomo co i kiedy odjedzie. Gdyby w okolicy Pętli Gocławek była jakakolwiek pętla autobusowa frekwencja znacznie by podskoczyła.
Co by nie było i jakie by kto nie zaproponował zmiany - wszystko rozbije sie o jedno - o brak wozów.
Co do nad podazy na Gocławku. I Nadpodaży np na 46 na moście.
Czy wg was linie muszą pracować zawsze na całej długości trasy wożąc pasażerów z pętli d pętli? Dlatego należy ciąć 46 bo na moście jedzie puste? Przecież tramwaj nie przefrunie. Więcej WZK jest marnowanych na wjazdy i zjazdy z trasy niż na takie krótkie puste odcinki.
A teraz wiatrak. wiatrak dostanie 2 mocne linie 9 i 26. do tego dojdzie średnie 24, 8, 3, 6.
Jest o jakąś linie za dużo. pewnie o 8 które nie wiadomo po co tam jest tak naprawdę.
to że od wiatraka do Gocławka jest pusto - no cóż. Wiatrak w kierunku Gocławka jest średnim punktem przesiadkowym. nigdy nie wiadomo co i kiedy odjedzie. Gdyby w okolicy Pętli Gocławek była jakakolwiek pętla autobusowa frekwencja znacznie by podskoczyła.
Co by nie było i jakie by kto nie zaproponował zmiany - wszystko rozbije sie o jedno - o brak wozów.
![Obrazek](http://oi43.tinypic.com/2whniuw.jpg)
A podobno ZTM stawia na komunikację szynową... Za tą reformę oberwiecie nawet w moim licencjacie. Skraca się 23, żeby jeździło pustawe na Koło, gdy ludzie będą się wysypywali oknami z 13. Efekt będzie taki, że Obozowa z Młynarską nie zmieści się tym razem do 24, bo zapchają go przesiadkowicze z Bemowa jadący do DT Wola.
Niech dział tramwajowy ZTMu zmieni dilera, to już przestało być śmieszne.
Jeżeli takie mają być konsekwencje trampasa na moście Ś-D to ja wnoszę o jego likwidację i powrót do reformy z 2 stycznia 2006 r., przy okazji wymiecie się połowę problemów związanych z układem autobusowym.
[ Dodano: 2008-02-07, 21:57 ]
Niech dział tramwajowy ZTMu zmieni dilera, to już przestało być śmieszne.
Jeżeli takie mają być konsekwencje trampasa na moście Ś-D to ja wnoszę o jego likwidację i powrót do reformy z 2 stycznia 2006 r., przy okazji wymiecie się połowę problemów związanych z układem autobusowym.
[ Dodano: 2008-02-07, 21:57 ]
O ścisłe godziny szczytu tu się rozchodzi. A argument o 171 to śmiech na sali - pokaż mi kogoś kto z Bemowa pojedzie 171 do Bankowego.JohnnyT pisze:Zdecydowanie wystarczy, jakoś ostatnio tam wielkich tłumów w tramwajach nie zaobserwowałem z wyjątkiem ścisłych godzin szczytu, zresztą do Bankowego mają mocne 171.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
Hmm bardzo dużo osób jeździ do Bankowego jak i na Świerczewskiego, bo niby czemu skoro 171 jest obecnie zdecydowanie szybsze niż 13 czy 23. Fakt faktem, że nie wszyscy pasażerowie 23 pomieszczą do i tak zapchanego 171 - część pojedzie 13 a część 24 i przesiądzie sie przy pedecie. Nie wiem, fotkowałem wczoraj troche tramwaje w szczycie popołudniowym na Radiowej i jakichś mega tłumów nie zaobserwowałem, silne 24 skutecznie rozładowuje napór pasazerow.Siecool pisze: O ścisłe godziny szczytu tu się rozchodzi. A argument o 171 to śmiech na sali - pokaż mi kogoś kto z Bemowa pojedzie 171 do Bankowego.
Oczywiscie inna sprawa ze ta zmiana mija sie z celem, na Kole wcale takiej tragedii nie ma, jakiejs nadpodazy na Bemowie tez wiekszej nie zaobserwowalem.
Primo nie widzę tych "bardzo dużo osób" w 171, skoro na Orlich Gniazd można jeszcze wolne miejsca shaczyć rano, za to wsiadając na Maryninie rano do tramów niejednokrotnie widziałem 24, w którym ludzie stali na schodkach. Tymczasem obcina się podaż tramwajów, w dodatku generując zupełnie niepotrzebne przesiadki pod pedetem.
Secundo z Bankowego E-2 jest wolniejsze od parki 13/23, a Ty chcesz, żeby 171 było szybsze?
Tertio mowa o szczycie porannym, popołudniowy jest dużo bardziej rozciągnięty i nie liczy się w nim aż tak bardzo szybkość dojazdu (nie śpieszysz się do roboty/szkoły/uczelni).
Secundo z Bankowego E-2 jest wolniejsze od parki 13/23, a Ty chcesz, żeby 171 było szybsze?
Tertio mowa o szczycie porannym, popołudniowy jest dużo bardziej rozciągnięty i nie liczy się w nim aż tak bardzo szybkość dojazdu (nie śpieszysz się do roboty/szkoły/uczelni).
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
- R-9 Chełmska
- Posty: 7776
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Siecool pisze: Jeżeli takie mają być konsekwencje trampasa na moście Ś-D to ja wnoszę o jego likwidację i powrót do reformy z 2 stycznia 2006 r., przy okazji wymiecie się połowę problemów związanych z układem autobusowym.
![=D> =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![=D> =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![=D> =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36681
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Hm. Policzmy może ilość pasażerominut (
), zyskanych na szybkim przejeździe przez ten most. Luźniejsze tramwaje, ale wolniej? Ja jednak wolę odwrotnie.
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Amen.Siecool pisze: Niech dział tramwajowy ZTMu zmieni dilera, to już przestało być śmieszne.
[ Dodano: 2008-02-07, 22:35 ]
Likwidacja trampasa to gruba przesada, natomiast powrót do reformy z 2 stycznia to jest coś, od czego powinno się zacząć. A potem pomyśleć, gdzie te 30 z hakiem brygad, o które wzrosło uruchomienie od tego czasu, zagospodarować. Kilkanaście na 4, OK, trudno, odzysk z 36 będzie prawie na zero. Następnych kilka na dogęszczenie 1, kilka na 26 (zwłaszcza, że trampas odzyska sam z siebie ze cztery w porównaniu ze styczniem), kilka na dogęszczenie 9, kilka na 17, z dziesięć nawet na 46 - i już wszystko gra.Siecool pisze: Jeżeli takie mają być konsekwencje trampasa na moście Ś-D to ja wnoszę o jego likwidację i powrót do reformy z 2 stycznia 2006 r.,
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- R-9 Chełmska
- Posty: 7776
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Jejku, aż muszę się zgodzić z Glonojademinż. Glonojad pisze: Likwidacja trampasa to gruba przesada, natomiast powrót do reformy z 2 stycznia to jest coś, od czego powinno się zacząć. A potem pomyśleć, gdzie te 30 z hakiem brygad, o które wzrosło uruchomienie od tego czasu, zagospodarować. Kilkanaście na 4, OK, trudno, odzysk z 36 będzie prawie na zero. Następnych kilka na dogęszczenie 1, kilka na 26 (zwłaszcza, że trampas odzyska sam z siebie ze cztery w porównaniu ze styczniem), kilka na dogęszczenie 9, kilka na 17, z dziesięć nawet na 46 - i już wszystko gra.
![8-(](./images/smilies/eusa_shifty.gif)
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Jeśli tylko da się uciszyć Galasa z powodu zmniejszenia liczby kursów na moście bez ponownej zabawy w potworki w rodzaju 46 to też nie mam nic przeciwko trampasowi.inż. Glonojad pisze:Likwidacja trampasa to gruba przesada, natomiast powrót do reformy z 2 stycznia to jest coś, od czego powinno się zacząć. A potem pomyśleć, gdzie te 30 z hakiem brygad, o które wzrosło uruchomienie od tego czasu, zagospodarować. Kilkanaście na 4, OK, trudno, odzysk z 36 będzie prawie na zero. Następnych kilka na dogęszczenie 1, kilka na 26 (zwłaszcza, że trampas odzyska sam z siebie ze cztery w porównaniu ze styczniem), kilka na dogęszczenie 9, kilka na 17, z dziesięć nawet na 46 - i już wszystko gra.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
\Bastian pisze:Wzrosło?
Oczywiście. W 2006 roku o kilkanaście brygad, w 2007 o 24 o ile mnie pamięc nie myli, w tym o następne 6. Liczba wozokilometrów zresztą też, to jest do sprawdzenia.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36681
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Inna rzecz, że te trasy to i tak tylko na kilka miesięcy. Potem zaczną się wyłączenia spowodowane metrem - może wtedy każda z "ocalałych" linii będzie mogła kursować co 5 minut? ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nawet potworek 46 warto po to zainstalować, naprawdę. Niedużym kosztem brygadowym dajesz olbrzymią podaż na krytycznym odcinku.Siecool pisze: Jeśli tylko da się uciszyć Galasa z powodu zmniejszenia liczby kursów na moście bez ponownej zabawy w potworki w rodzaju 46 to też nie mam nic przeciwko trampasowi.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36681
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Mam nadzieję, że pozwolisz, bym to rzeczywiście sprawdził?inż. Glonojad pisze:Oczywiście. W 2006 roku o kilkanaście brygad, w 2007 o 24 o ile mnie pamięc nie myli, w tym o następne 6. Liczba wozokilometrów zresztą też, to jest do sprawdzenia.
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Oprócz Wileniaka zamykanego na raty zamknięta ma być tylko Prosta. 8 przez Kercelak i 10 przez Narutowicza i tyle masz z tego zamknięcia - nie licząc Wileniaka.Bastian pisze:Inna rzecz, że te trasy to i tak tylko na kilka miesięcy. Potem zaczną się wyłączenia spowodowane metrem - może wtedy każda z "ocalałych" linii będzie mogła kursować co 5 minut?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.