(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 07 lut 2008, 21:46

Co do zamiany 22 i 24. Z mojego puntu widzenia nic sie nie zmieni. Jedynie tyle ze rozminie sie jakoś rozkład 9 i 22 które będą mimo wszystko stadkiem jeździć.
Co do nad podazy na Gocławku. I Nadpodaży np na 46 na moście.
Czy wg was linie muszą pracować zawsze na całej długości trasy wożąc pasażerów z pętli d pętli? Dlatego należy ciąć 46 bo na moście jedzie puste? Przecież tramwaj nie przefrunie. Więcej WZK jest marnowanych na wjazdy i zjazdy z trasy niż na takie krótkie puste odcinki.
A teraz wiatrak. wiatrak dostanie 2 mocne linie 9 i 26. do tego dojdzie średnie 24, 8, 3, 6.

Jest o jakąś linie za dużo. pewnie o 8 które nie wiadomo po co tam jest tak naprawdę.

to że od wiatraka do Gocławka jest pusto - no cóż. Wiatrak w kierunku Gocławka jest średnim punktem przesiadkowym. nigdy nie wiadomo co i kiedy odjedzie. Gdyby w okolicy Pętli Gocławek była jakakolwiek pętla autobusowa frekwencja znacznie by podskoczyła.
Co by nie było i jakie by kto nie zaproponował zmiany - wszystko rozbije sie o jedno - o brak wozów.
Obrazek

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 07 lut 2008, 21:54

A podobno ZTM stawia na komunikację szynową... Za tą reformę oberwiecie nawet w moim licencjacie. Skraca się 23, żeby jeździło pustawe na Koło, gdy ludzie będą się wysypywali oknami z 13. Efekt będzie taki, że Obozowa z Młynarską nie zmieści się tym razem do 24, bo zapchają go przesiadkowicze z Bemowa jadący do DT Wola.

Niech dział tramwajowy ZTMu zmieni dilera, to już przestało być śmieszne.

Jeżeli takie mają być konsekwencje trampasa na moście Ś-D to ja wnoszę o jego likwidację i powrót do reformy z 2 stycznia 2006 r., przy okazji wymiecie się połowę problemów związanych z układem autobusowym.

[ Dodano: 2008-02-07, 21:57 ]
JohnnyT pisze:Zdecydowanie wystarczy, jakoś ostatnio tam wielkich tłumów w tramwajach nie zaobserwowałem z wyjątkiem ścisłych godzin szczytu, zresztą do Bankowego mają mocne 171.
O ścisłe godziny szczytu tu się rozchodzi. A argument o 171 to śmiech na sali - pokaż mi kogoś kto z Bemowa pojedzie 171 do Bankowego.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

JohnnyT
Posty: 166
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:36
Lokalizacja: CCCP

Post autor: JohnnyT » 07 lut 2008, 22:15

Siecool pisze: O ścisłe godziny szczytu tu się rozchodzi. A argument o 171 to śmiech na sali - pokaż mi kogoś kto z Bemowa pojedzie 171 do Bankowego.
Hmm bardzo dużo osób jeździ do Bankowego jak i na Świerczewskiego, bo niby czemu skoro 171 jest obecnie zdecydowanie szybsze niż 13 czy 23. Fakt faktem, że nie wszyscy pasażerowie 23 pomieszczą do i tak zapchanego 171 - część pojedzie 13 a część 24 i przesiądzie sie przy pedecie. Nie wiem, fotkowałem wczoraj troche tramwaje w szczycie popołudniowym na Radiowej i jakichś mega tłumów nie zaobserwowałem, silne 24 skutecznie rozładowuje napór pasazerow.

Oczywiscie inna sprawa ze ta zmiana mija sie z celem, na Kole wcale takiej tragedii nie ma, jakiejs nadpodazy na Bemowie tez wiekszej nie zaobserwowalem.

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 07 lut 2008, 22:27

Primo nie widzę tych "bardzo dużo osób" w 171, skoro na Orlich Gniazd można jeszcze wolne miejsca shaczyć rano, za to wsiadając na Maryninie rano do tramów niejednokrotnie widziałem 24, w którym ludzie stali na schodkach. Tymczasem obcina się podaż tramwajów, w dodatku generując zupełnie niepotrzebne przesiadki pod pedetem.
Secundo z Bankowego E-2 jest wolniejsze od parki 13/23, a Ty chcesz, żeby 171 było szybsze?
Tertio mowa o szczycie porannym, popołudniowy jest dużo bardziej rozciągnięty i nie liczy się w nim aż tak bardzo szybkość dojazdu (nie śpieszysz się do roboty/szkoły/uczelni).
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7776
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 07 lut 2008, 22:30

Siecool pisze: Jeżeli takie mają być konsekwencje trampasa na moście Ś-D to ja wnoszę o jego likwidację i powrót do reformy z 2 stycznia 2006 r., przy okazji wymiecie się połowę problemów związanych z układem autobusowym.
=D> =D> =D> Podpisuję się pod tym, czym tylko się da.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36681
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 lut 2008, 22:31

Hm. Policzmy może ilość pasażerominut ( ;)), zyskanych na szybkim przejeździe przez ten most. Luźniejsze tramwaje, ale wolniej? Ja jednak wolę odwrotnie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 lut 2008, 22:32

Siecool pisze: Niech dział tramwajowy ZTMu zmieni dilera, to już przestało być śmieszne.
Amen.

[ Dodano: 2008-02-07, 22:35 ]
Siecool pisze: Jeżeli takie mają być konsekwencje trampasa na moście Ś-D to ja wnoszę o jego likwidację i powrót do reformy z 2 stycznia 2006 r.,
Likwidacja trampasa to gruba przesada, natomiast powrót do reformy z 2 stycznia to jest coś, od czego powinno się zacząć. A potem pomyśleć, gdzie te 30 z hakiem brygad, o które wzrosło uruchomienie od tego czasu, zagospodarować. Kilkanaście na 4, OK, trudno, odzysk z 36 będzie prawie na zero. Następnych kilka na dogęszczenie 1, kilka na 26 (zwłaszcza, że trampas odzyska sam z siebie ze cztery w porównaniu ze styczniem), kilka na dogęszczenie 9, kilka na 17, z dziesięć nawet na 46 - i już wszystko gra.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7776
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 07 lut 2008, 22:39

inż. Glonojad pisze: Likwidacja trampasa to gruba przesada, natomiast powrót do reformy z 2 stycznia to jest coś, od czego powinno się zacząć. A potem pomyśleć, gdzie te 30 z hakiem brygad, o które wzrosło uruchomienie od tego czasu, zagospodarować. Kilkanaście na 4, OK, trudno, odzysk z 36 będzie prawie na zero. Następnych kilka na dogęszczenie 1, kilka na 26 (zwłaszcza, że trampas odzyska sam z siebie ze cztery w porównaniu ze styczniem), kilka na dogęszczenie 9, kilka na 17, z dziesięć nawet na 46 - i już wszystko gra.
Jejku, aż muszę się zgodzić z Glonojadem 8-( Jak dla mnie, profana tramwajowego, układ z 2 stycznia był bardzo czytelny i wygodny, brakowało mu jedynie koordynacji rozkładów, ale i tak tylko niektórych, gdyż spora część ładnie jeździła. A skoro uruchomienie tak znacząco wzrosło, to już taki kłopot bogactwa powinien nie być specjalnie trudny w rozwiązaniu...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36681
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 lut 2008, 22:42

Wzrosło? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 07 lut 2008, 22:44

inż. Glonojad pisze:Likwidacja trampasa to gruba przesada, natomiast powrót do reformy z 2 stycznia to jest coś, od czego powinno się zacząć. A potem pomyśleć, gdzie te 30 z hakiem brygad, o które wzrosło uruchomienie od tego czasu, zagospodarować. Kilkanaście na 4, OK, trudno, odzysk z 36 będzie prawie na zero. Następnych kilka na dogęszczenie 1, kilka na 26 (zwłaszcza, że trampas odzyska sam z siebie ze cztery w porównaniu ze styczniem), kilka na dogęszczenie 9, kilka na 17, z dziesięć nawet na 46 - i już wszystko gra.
Jeśli tylko da się uciszyć Galasa z powodu zmniejszenia liczby kursów na moście bez ponownej zabawy w potworki w rodzaju 46 to też nie mam nic przeciwko trampasowi.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 lut 2008, 22:46

Bastian pisze:Wzrosło? :>
\
Oczywiście. W 2006 roku o kilkanaście brygad, w 2007 o 24 o ile mnie pamięc nie myli, w tym o następne 6. Liczba wozokilometrów zresztą też, to jest do sprawdzenia.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36681
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 lut 2008, 22:47

Inna rzecz, że te trasy to i tak tylko na kilka miesięcy. Potem zaczną się wyłączenia spowodowane metrem - może wtedy każda z "ocalałych" linii będzie mogła kursować co 5 minut? ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 lut 2008, 22:47

Siecool pisze: Jeśli tylko da się uciszyć Galasa z powodu zmniejszenia liczby kursów na moście bez ponownej zabawy w potworki w rodzaju 46 to też nie mam nic przeciwko trampasowi.
Nawet potworek 46 warto po to zainstalować, naprawdę. Niedużym kosztem brygadowym dajesz olbrzymią podaż na krytycznym odcinku.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36681
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 lut 2008, 22:48

inż. Glonojad pisze:Oczywiście. W 2006 roku o kilkanaście brygad, w 2007 o 24 o ile mnie pamięc nie myli, w tym o następne 6. Liczba wozokilometrów zresztą też, to jest do sprawdzenia.
Mam nadzieję, że pozwolisz, bym to rzeczywiście sprawdził? :)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 lut 2008, 22:49

Bastian pisze:Inna rzecz, że te trasy to i tak tylko na kilka miesięcy. Potem zaczną się wyłączenia spowodowane metrem - może wtedy każda z "ocalałych" linii będzie mogła kursować co 5 minut? ;)
Oprócz Wileniaka zamykanego na raty zamknięta ma być tylko Prosta. 8 przez Kercelak i 10 przez Narutowicza i tyle masz z tego zamknięcia - nie licząc Wileniaka.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ