Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
levar
Posty: 3063
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:46
Lokalizacja: Warszawa Stegny
Kontakt:

Post autor: levar » 14 maja 2012, 13:11

439 puste z MW nie jeździło. Ale było raczej taksówką do Wilanowa lub Powsina - tak określiła to jedna z pasażerek, która wysiadała na Królowej Marysieńki ("Mam taksówkę z Powsina do domu") :D .

mw158979
Posty: 358
Rejestracja: 08 gru 2008, 3:01

Post autor: mw158979 » 14 maja 2012, 13:18

Piottr pisze:
mw158979 pisze:Slusznosci w tym nie za wiele. Optymalne bylo wydluzenie 130 kosztem 1 brygady, jak 2 lata temu i dawniej.
Według jakich kryteriów optymalizacji?
Wg wszelkich.

Piottr
Posty: 1295
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 14 maja 2012, 14:01

mw158979 pisze:
Piottr pisze: Według jakich kryteriów optymalizacji?
Wg wszelkich.
Wymień je :P

Szczerze powiedziawszy spodziewałem się takiej nijakiej odpowiedzi zadając to pytanie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 maja 2012, 14:35

Ale to jest prawda - jeśli już mamy utrzymywać połączenie Powsina z Centrum na poziomie 6 kursów/h, to można było to zrobić znacznie taniej (=sensowniej).
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 maja 2012, 15:12

A przy okazji - od kiedy jest tak mało kursów przez Stare Kabaty (wiem, mogę sam poszukać)?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5405
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 14 maja 2012, 16:07

mw158979 pisze:
Piottr pisze: Według jakich kryteriów optymalizacji?
Wg wszelkich.
Ale teraz 501 jeździ dwa razy rzadziej, wiec brygadowo pewnie jest podobnie. A między 519 a 130 do Powsina też była dysproporcja.

ashir
Posty: 27968
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 maja 2012, 16:50

Pan_Panda pisze:W tym roku zamiast 439 będzie 519 wzmocnione w DS. =D>
Zdajemy sobie z tego sprawę już od 3 tygodni. ;-)

mw158979
Posty: 358
Rejestracja: 08 gru 2008, 3:01

Post autor: mw158979 » 14 maja 2012, 17:04

TGM pisze:
mw158979 pisze:Wg wszelkich.
Ale teraz 501 jeździ dwa razy rzadziej, wiec brygadowo pewnie jest podobnie. A między 519 a 130 do Powsina też była dysproporcja.
Dwa razy rzadziej niz co? 501 pamietam co 20 tak jak teraz. Wozokm tez ogromny naklad w porownaniu do wydluzenia 130. Efekt uboczny - zwiekszona podaz na Sobieskiego-Spacerowej - w nieciekawym ukladzie 10-5-5.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7820
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 14 maja 2012, 17:08

mw158979 pisze:501 pamietam co 20 tak jak teraz.
Do tej pory jeździło co 10.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

mw158979
Posty: 358
Rejestracja: 08 gru 2008, 3:01

Post autor: mw158979 » 14 maja 2012, 17:37

A to jakis wybryk z ostatniego sezonu. Przez poprzednie 10 lat jedzilo co 20, naprzemian z 519.

ashir
Posty: 27968
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 maja 2012, 17:52

Jakiego sezonu? Odkąd 501 zostało skrócone do Dw. Centalnego (w związku z budową II linii metra od 11 czerwca 2011r.) to w DŚ jeździ co 10 minut.

mw158979
Posty: 358
Rejestracja: 08 gru 2008, 3:01

Post autor: mw158979 » 14 maja 2012, 18:04

Czy wiadomo juz po co?

Georg
Posty: 6297
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 14 maja 2012, 18:40

MichalJ pisze:A przy okazji - od kiedy jest tak mało kursów przez Stare Kabaty (wiem, mogę sam poszukać)?
Od ostatniej zmiany (tj. od skrócenia 519 do Centrum).
A tak jak już poruszyłeś temat podjazdów do Starych Kabat to czemu nie można zrobić tam normalnego krańca, tak, żeby wybrane kursy tam kończyły. Osoby chcące tam dojechać najpierw muszą odsiedzieć swoje na pętli w Powsinie. Po co?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26915
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 maja 2012, 20:22

Piottr pisze: Wymień je :P
Minimalizacji pracy przewozowej środków transportu zbiorowego. Łopatologicznie: skoro metro i tak jeździ w DS z wolnymi miejscami, to lepiej podpiąć linię do niego na Wilanowskiej, niż na Politechnice albo Centrum (czyli wcale), bo przy porównywalnym czasie przejazdu pasażera zużyje się na to mniej pieniędzy.

Zwłaszcza, że mamy do czynienia z identyfikowalnym potokiem metro - Powsin, któremu wszystko jedno (teoretycznie) gdzie się przesiądzie, a który po drodze interesu za bardzo nie ma i wszystko mu jedno, którędy pojedzie.

Owszem, paru pasażerów na bezpośrednią podróż typu dw. Śrómieście - Powsin też się znajdzie (im doszła by dodatkowa przesiadka), choć za cholerę nie jestem w stanie pojąć, dlaczego.

Jednakże, skoro nie można było zrobić 439 co 10 minut tak, by przesiadka z Sobieskiego i na Wilanowie była atrakcyjna, to wyszło, jak wyszło...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5405
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 14 maja 2012, 21:27

mw158979 pisze:Czy wiadomo juz po co?
Pewnie dlatego, że nieraz w DS 501 i 519 razem co 10 minut to było ciut przymało, 501 miało krótką trasę, więc niski koszt, a odcinek na południe od Sobieskiego dostał 116 co 10 minut. I nie trzeba było kombinować ze skróconym kursami 519 czy jakimś 419.

ODPOWIEDZ