Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36666
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 lis 2007, 0:45

Chyba ze zdania jasno wynika, że on? :-s
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 27 lis 2007, 0:57

Bastian pisze:
Colony pisze:skarg nie było na ówczesny zawijas, a jedynymi ludźmi, którzy korzystali z tego obwodu w tej relacji byli Gocławiacy. :neutral:
A więc linia może i była dobra dla Gocławiaków, ale niedobra dla wszystkich innych. A tych innych jest więcej, więc sprawiedliwości stało się zadość. Takie lokalne cele powinna realizować inna linia, niż ciągnąca się na Okęcie!
Jak więcej, jak ta linia była goclawska i to nas było najwięcej. Zapewniala dojazd zarówno na grochow jak i na TS dla CAŁEGO Gocławia. Teraz ostał się ino obwód z częstotliwoście co 15 min w szczycie i rzadkie dowozowki na TS jedynie na Fieldorfa i polowie Bora.

A co do samorządu to niestety na razie jedyne co Wilga kiedyś dostała to wydłużenie trasy 111 i objazd przez Meissnera. Samorząd raczej reprezentuje inne ćwiartki. (Sorry Maro :D )

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36666
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 lis 2007, 1:11

Rosa pisze:Jak więcej, jak ta linia była goclawska
Bym wiedział, to bym jej na Rakowiecką nie wpuszczał. Normalnie na jezdni bym się położył, koszulę rozdarł i "po moim trupie!" ryczał. Ale nie wiedziałem, bo nigdzie nie miała napisane, że gocławska. Ani w środku, ani na zewnątrz. Tylko jakim prawem wyjeżdżała poza Gocław? :-s

Chcecie mieć swoją linię, to się złóżcie i sobie kupcie autobus. Na razie to wszystkie linie są organizowane przez m. st. Warszawę. Oczywiście, zawsze można się z niego wypisać. Tylko wtedy będziemy mieli przelotowe siedemsetki.



No chyba, że jednak chcemy dyskutować o racjonalnej komunikacji.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 27 lis 2007, 9:48

Była to racjonalna linia. Miała pasażerów, spełniala swoje zadania. Obecne polączenie z Grochowem co 15 min w szczycie i brak połączenia polowy przystankow z TS to jest kiepski żart.
Czemu od 91 roku była potrzebna a w 2007 kiedy w międzyczasie wybudowano kilka tysięcy mieszkań, gimnazjum, liceum nagle potrzebna być przestała.?

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 27 lis 2007, 10:14

Bastian pisze: Chcecie mieć swoją linię, to się złóżcie i sobie kupcie autobus. Na razie to wszystkie linie są organizowane przez m. st. Warszawę. Oczywiście, zawsze można się z niego wypisać. Tylko wtedy będziemy mieli przelotowe siedemsetki.
Ja bym się kwestią 301 zajął od innej strony. Fakt - była to linia obwodowa, ale i tak główne wymiany - z moich dość rzadkich obserwacji - wyraźnie pokazywały, że największe wymiany były właśnie w ciągu trasy na Gocławiu. To raz. Dwa - może pamiętasz postulat Dennisa i mój o wyprostowaniu 112 jako obwodu na Bemowie :?: Wiesz jaka przyszła odpowiedź: że jest to niemożliwe gdyż linia jako obwód łączy Bródno z Bemowem i musi wykonywać oberka. Analogiczna sytuacja była na 301.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36666
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 lis 2007, 10:25

Rosa pisze:Czemu od 91 roku była potrzebna a w 2007 kiedy w międzyczasie wybudowano kilka tysięcy mieszkań, gimnazjum, liceum nagle potrzebna być przestała.?
Wytłumacz mi, po co Mokotowowi i Okęciu dojazd do tych gimnazjów?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 27 lis 2007, 10:30

Bastian pisze: Chcecie mieć swoją linię, to się złóżcie i sobie kupcie autobus. Na razie to wszystkie linie są organizowane przez m. st. Warszawę. Oczywiście, zawsze można się z niego wypisać. Tylko wtedy będziemy mieli przelotowe siedemsetki.
Bastianie to wcale nie jest takie zabawne, bo w ramach reformy i poprawy komunikacji na Gocławiu:

1. Zlikwidowane gocławską obwodówkę, którą nie jeździła pusta. Ja nie mówię, że to musi byc 301, niech to wręcz będzie linia lokalna wzmacniająca 123 i racjonalizująca podróż mieszkańcom osiedla. Casus 112 mówi sam na siebie, a u nas ludzi mieszka niewiele mniej.

2. Z najważniejszego wylotowego przystanku na Gocławiu zabrano 3 linie i teraz jest 1. Kiedyś w szczycie jeździło się stamtąd co 6-8 minut, a teraz co 15. Po za szczytem co góra 12 minut, a teraz co 20. Jedynie w weekend nic się nie zmieniło. Dodam, że przystanek przy pętli Gocław ma może 1/3 popularności Meissnera, bo ludzie z Orliku i Jantara nie mają do niej sensownego dostępu. A na Meissnera nadal stoją i czekają jak stali. Dodam, ze wymiany na Bora na 148 są niewielkie, a na Moście żadne. Wyprostowanie tej linii Fieldorfa to priorytet. :neutral:

3. Z Umińskiego usunięto 301 i 303, nie poprawiając rozkładu ani 111 ani 123 ani 509. W ten sposób największy kwartał dostał najbardziej po dupie, co mści się na niemiłosierny tłoku w 2 wyżej wymienionych liniach.

Nie chodzi o to, że reforma nie miała sensu, ale zrobiono ją w kiepski sposób z naszego punktu widzenia.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36666
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 lis 2007, 10:46

Dobra, zgoda co do tego wszystkiego. Jedno, co mnie dziwi to to, że niby macie MKM-a w samorządzie, niby on się zna, niby coś robił, niby miał dobre kontakty w ZTM-ie, a niby mu nie wyszło.

Ale klucz jest tu:
Colony pisze:Zlikwidowane gocławską obwodówkę, którą nie jeździła pusta. Ja nie mówię, że to musi byc 301, niech to wręcz będzie linia lokalna wzmacniająca 123 i racjonalizująca podróż mieszkańcom osiedla.
Ja Gocławiowi nie żałuję, ale niech ten cel będzie osiągnięty jak najracjonalniej! Zło stało się już dawno, gdy 301 połączono ze 168, próbując w ten sposób sklecić linię, która - jak się okazało - łączyła zbyt sprzeczne funkcje. Gocław musi się pogodzić z tym, że linie przelotowe nie mogą kręcić po całym osiedlu, bo wtedy dzieje się to kosztem pasażerów innych dzielnic. Natomiast ma prawo do zapewnienia godziwej komunikacji lokalnej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25425
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 lis 2007, 14:15

Colony pisze:Z Umińskiego usunięto 301 i 303, nie poprawiając rozkładu ani 111 ani 123 ani 509. W ten sposób największy kwartał dostał najbardziej po dupie, co mści się na niemiłosierny tłoku w 2 wyżej wymienionych liniach.
Veto. 509 rpzkład poprawiono, an 123 wpuszczono przeguby. 111 wzmacniać nie trzeba. Dobrze funkcjonuje z obecnym rozkładem. Znacznie bardziej bym te 6 wtyczek (Których już nie ma) widział jako 4xx od Pl. Konsytytucji co 15 minut niż losowe wzmocnienie krążownika 111.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 27 lis 2007, 14:44

pawcio pisze:
Colony pisze:Z Umińskiego usunięto 301 i 303, nie poprawiając rozkładu ani 111 ani 123 ani 509. W ten sposób największy kwartał dostał najbardziej po dupie, co mści się na niemiłosierny tłoku w 2 wyżej wymienionych liniach.
Veto. 509 rpzkład poprawiono, an 123 wpuszczono przeguby.
Veto ;)
509 w szczycie z co 12 zrobiło się co 10 natomiast 111 z 10 zrobiło sie 12. Ilość busów/h pozostała bez zmian.
A co do 123 to przegub co 15 zamiast solówki co 6 to nie zła a tragiczna zamiana.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25425
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 lis 2007, 14:49

Moment. Pisałeś, że nie wzmocniono 509. A jednak wzmocniono.
Pisałeś, że nie wzmocniono 123. A jednak trochę opprawiono.
Na Wildze jest potrzebne 117, a na Bora linia na Politechnikę i Pl. Konstytucji. I starczy tego szczęścia.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 27 lis 2007, 15:06

pawcio pisze:Moment. Pisałeś, że nie wzmocniono 509. A jednak wzmocniono.
Pisałeś, że nie wzmocniono 123. A jednak trochę opprawiono.
JA? :D

Ja pisałem że komunikację na Wildze cofnięto o 10 lat, do czasów 111, 123, 303 i 301.

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 27 lis 2007, 15:36

Zakręcanie 301 było z punktu widzenia jadących spoza Gocławia katastrofą, czego doświadczyłem osobiście. Jeździłem do pracy na Mokotowie z Zamienieckiej 143, jednak, gdy byłem parę minut snu po czasie :P , wsiadałem do nadjeżdżającego potem 301 i niejednokrotnie na skutek międzygocławskiej peregrynacji na wysokości wjazdu na TS następna względem właściwej brygada 143 nas wyprzedzała...

Do zabierania pasażerów z gocławskich ćwiartek powinna służyć linia czysto lokalna, która nie wyściubia nosa za Pragę, ot choćby ta, której Gocław domaga się jako bezpośredniego połączenia z UD Praga Południe. Plan brygadowy takich połączeń już niedługo powinien się zwiększyć, więc tutaj niech gocławscy samorządowcy szukają pola do popisu. Z 301 był taki mniej więcej obwód jak ze 107 czy 414 :P

[ Komentarz dodany przez: Bastian: 2007-11-27, 15:46 ]
Jakoś jestem przekonany, że w przypadku opóźnienia wsiadałeś do 301, nie 143, więc pozwoliłem sobie to skorygować :P

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 27 lis 2007, 19:17

Bastian pisze:Dobra, zgoda co do tego wszystkiego. Jedno, co mnie dziwi to to, że niby macie MKM-a w samorządzie, niby on się zna, niby coś robił, niby miał dobre kontakty w ZTM-ie, a niby mu nie wyszło.
To jest jednak kwestia odrobinę dyskusyjna, ale to też nie jest temat do poruszania na forum publicznym.
Bastian pisze: Ja Gocławiowi nie żałuję, ale niech ten cel będzie osiągnięty jak najracjonalniej! Zło stało się już dawno, gdy 301 połączono ze 168, próbując w ten sposób sklecić linię, która - jak się okazało - łączyła zbyt sprzeczne funkcje. Gocław musi się pogodzić z tym, że linie przelotowe nie mogą kręcić po całym osiedlu, bo wtedy dzieje się to kosztem pasażerów innych dzielnic. Natomiast ma prawo do zapewnienia godziwej komunikacji lokalnej.
Tu się zgodzimy. W ramach nowych 50 brygad PKSu przyda się linia lokalna, o której trasie możemy podyskutowac, zawijas jest jednak nieunikniony. Szczególnie ten na Wildze, bo Jantar raczej nie produkuje odpowiedniej podaży (żeby nie było ja jestem z Jantaru). Ponadto będę nadal postulował wyprostowanie 148 co stworzy aż 3 wspólne przystanki dla linii Gocław - TS, o w miarę równomiernym wykorzystaniu.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 07 gru 2007, 19:38

pawcio w jakimś tam temacie na temat linii 168 pisze:Póki co jeszcze nie jest to do końca dopracowane, więc się chwalić nie będę. Ja poskładam wszystko do kupy, to dam znać. Obiecuję.
Póki co mnie po głowie chodzi poniższa idea na zmianę trasy linii 168. Rozrysowałem sobie to dziś na psychologii społecznej i nawet chyba jest to ciekawe rozwiązanie:

123 - DW.WSCHODNI LUBELSKA - ... - Fieldorfa, Bora Komorowskiego, Meissnera, Jugosłowiańska - GOCŁAW
147 - WIŚNIOWA GÓRA - ... - Egipska, Saska, Waszyngtona, Al. Zieleniecka - ... - DW.WSCHODNI KIJOWSKA
148 - WYCZÓŁKI - ... - Most Siekierkowski, Wał Miedzeszyński, Fieldorfa - ... - WIATRACZNA
168 - RAKOWIECKA KOŚCIÓŁ - ... - Most Siekierkowski, Trasa Siekierkowska, Bora Komorowskiego, Umińskiego, Fieldorfa, Bora Komorowskiego, Egipska, Saska, Brazylijska, Międzynarodowa, Al. Waszyngtona, Al. Zieleniecka, Targowa, Kijowska - DW.WSCHODNI KIJOWSKA
305 - MIĘDZYLESIE - ... - Bronka Czecha, Wydawnicza, Skrzyneckiego, Potockich (tudzież Kościuszkowców, ale nie wiem jak tam ze skrętem by było), Korkowa, Stepowa, Okularowa, Chełmżyńska, Strażacka, Chruściela - REMBERTÓW AON (60/60/60) - wypadałoby aby linia na Chełmżyńskiej pojawiała się rano ok. xx:30 aby na pełną godzinę dowieźć do szkoły do Rembertowa.

Tracimy połączenie Gocław - Ostrobramska. Fakt. Co zyskujemy: komunikację na ciągu Międzynarodowej (168), w zasadzie wszystkie przystanki z Gocławia zyskują połączenie z Dw. Wschodnim (z wyjątkiem Horbaczewskiego :( ), Gocław zyskuje linie obwodowo - lokalną wiozącą na Wiatraczną (123). W szeroko pojętej relacji Gocław - Kijowska zastępuje je 168 i częściowo 147 na Saskiej. 305 łączy Wygodę z Rembertowem realizując socjalne połączenia i dodatkowo upraszczamy mu trasę na Marysinie - nie zabierając w zasadzie żadnych unikalnych relacji. Jednocześnie można reaktywować 143 z Kolonii na Wiatraczną (oczywiście przy tej okazji normalizując sens istnienia 515.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

ODPOWIEDZ