Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 12 kwie 2009, 5:27

hehe. Jak to wykryli? Sezon grzewczy za nami.

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 12 kwie 2009, 8:00

zofey pisze:hehe. Jak to wykryli? Sezon grzewczy za nami.
Normalnie, w zimie było w nim poprostu zimno.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 12 kwie 2009, 8:07

Ja zrozumiałem że chodziło o "po naprawie". Czyli źle zrozumiałem i dlatego właśnie była naprawa?

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 12 kwie 2009, 8:29

zofey pisze:Ja zrozumiałem że chodziło o "po naprawie". Czyli źle zrozumiałem i dlatego właśnie była naprawa?
Dobrze zrozumiałeś - jeszcze grzeją wieczorem i rano . Inaczej ludzie by obsługę pociągu powiesili.
Podobno po Mińsku EW jeszcze gorzej się sprawują niż przed.
Chyba trzeba będzie podpowiedzieć władzy sposób na Mińsk - kolega Przewoz mi zdradził jaki to sposób :D
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

buttle
Posty: 11
Rejestracja: 12 kwie 2009, 0:03
Kontakt:

Post autor: buttle » 12 kwie 2009, 16:37

zofey pisze:Ja zrozumiałem że chodziło o "po naprawie".
yhy, już po Mińsku.
Za to hamowanie ED jest naprawdę w użyciu :shock:

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 13 kwie 2009, 19:07

buttle pisze:Za to hamowanie ED jest naprawdę w użyciu :shock:
Czyżby naprawili?? :D Jak jechały do Mińska to podobno było odłączone.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 kwie 2009, 19:25

fidzio pisze:Za to hamowanie ED jest naprawdę w użyciu
To był by przełom, podobnie w EN57KM zaczęli w końcu używać ED....

Chyba trzeba będzie podpowiedzieć władzy sposób na Mińsk
Jak ZNTK nie dostanie szybko jakiś zleceń, to sami się wezmą do roboty ;)

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 13 kwie 2009, 20:08

Pewnym źródłem to ja nie dysponuje, ale ZNTK już podobno ledwo zipie. PESA nic nie robi.
Dla miasta to średni problem, teren na wagę złota i w najgorszym razie blokami zabudują. Ale warszawska kolej straciłaby pełną obsługę na miejscu.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 kwie 2009, 20:14

Pewnym źródłem to ja nie dysponuje, ale ZNTK już podobno ledwo zipie. PESA nic nie robi.
Skoro mają zamówienia tylko od KM i robią przeglądy ED74... Cóż to jest...
Trochę pewnie ich zaskoczyło to ,że samorzady się nei pozbierały po przejęciu PKP PR i części EN57 nie wysyłają na naprawy (konieczne, jakby nei patrzeć).

Remontowanie KM dochodów im wielkich nie da, mogą polegać na zwycięskim przetargu na tramwaje, to może im się dostanie działka, bo sama Bydgoszcz tego nie zrobi.

Dlatego póki nie mają co robić, niech KMy dzięki nim doprowadzą do porządku wszystko co jeździ.

PePe
Posty: 271
Rejestracja: 24 gru 2008, 13:38
Lokalizacja: Rembertów

Post autor: PePe » 20 kwie 2009, 10:29

#-o mam zagwozdkę z dzisiejszego poranka...

może ktos mi łopatologicznie (bo inaczej chyba tego nie zrozumie) wyjaśnić dlaczego skład piętrusów w pełnej wersji, czyli z przodem i tyłem jest cały czas ciągniety przez elektrowóz.. :-# ??

czy to tylko imitacje kabin są z przodu i tyłu?? jakieś niepełne wersje bez napędu??

o co tu chodzi?? nijak nie mogę tego zrozumieć...

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 20 kwie 2009, 10:42

Drogi kolego to są tylko wagony sterownicze, a nie lokomotywy :) Obecnie używane lokomotywy nie są przystosowane do "współdziałania" z tymi wagonami sterowniczymi ;)

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 20 kwie 2009, 10:46

tyle było na ten temat. ale fakt że już dawno i wtedy mogłeś jeszcze nie chadzać po forach kolejowych.

otóż Województwo Mazowieckie nie zakupiło lokomotyw do tych pięknych pociągów (to jest duży minus dla Struzika). w efekcie są one półmartwe i muszą być zwyczajnie holowane. dostają owszem prąd oraz (chyba) powietrze do hamulców, ale już np. z kamer nie ma pożytku.

dodać też należy że lokomotywy EU07 są dla takich składów (4 wagony piętrowe) ogólnie za słabe, w efekcie czego te pociągi jeżdżą gorzej niż tradycyjne EN57.

mimo wszystko zostały umieszczone w rozkładzie. z dwóch powodów:
1. ogólne braki taborowe
2. w szczycie pozwalają sobie posiedzieć
2a. są bardzo komfortowe (wyższy poziom niż większość pospiesznych)

owszem, istnieją także piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne (jeżdżą bez lokomotywy), ale zestaw wagony piętrowe + odpowiednia lokomotywa spisuje się równie dobrze.

PePe
Posty: 271
Rejestracja: 24 gru 2008, 13:38
Lokalizacja: Rembertów

Post autor: PePe » 20 kwie 2009, 11:21

zofey pisze:tyle było na ten temat. ale fakt że już dawno i wtedy mogłeś jeszcze nie chadzać po forach kolejowych.
no wiem że było ale myślałem że zakupiono po prostu same "odcinki" pasażerskie bez "przodów"
zofey pisze:otóż Województwo Mazowieckie nie zakupiło lokomotyw do tych pięknych pociągów (to jest duży minus dla Struzika). w efekcie są one półmartwe i muszą być zwyczajnie holowane. dostają owszem prąd oraz (chyba) powietrze do hamulców, ale już np. z kamer nie ma pożytku.
czyli faktycznie te "przody" to atrapy :dance: #-o

a nie kupując "lokomotyw" do tego zestawu to przepraszam na co liczyli?? :-k :-k

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 20 kwie 2009, 12:07

a nie kupując "lokomotyw" do tego zestawu to przepraszam na co liczyli??
Liczyli na to ,że łatwo kupią. Przeliczyli się, bo pierwszy przetarg został kiepsko przygotowany i poszły protesty Alstomu i Bombardiera, efektem czego było unieważnienie przetargu. Minęło pół roku, nastęny przetarg miał być marzec 2009 - ale jakoś nie ma.

zofey pisze:dodać też należy że lokomotywy EU07 są dla takich składów (4 wagony piętrowe) ogólnie za słabe, w efekcie czego te pociągi jeżdżą gorzej niż tradycyjne EN57.
I tak i nie, moc mają przyzwoitą, na "moim" odcinku potrafią sie wyrobić w normalnym czasie Flirta. Tylko potrzeba suchych szyn i dobrego maszynstę, który będzie wiedział jak to się robi. Nie raz dojechałem do siebie takim składem w czasie w którym EN57 by się nie wyrobił choćby nie wiem jak chciał (często po prostu nadrabiają ładnie). To wszystko dzięki temu, że jednak czasem powyżej 100 lecą, a kible od 80 do 100 zanim się rozpędzą to wieki miną.
Na takiej radomskiej jest gorzej pod tym względem no i przy 5-ciu wagonach piętrowych już łatwo nie jest.

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 20 kwie 2009, 12:10

otóż Województwo Mazowieckie nie zakupiło lokomotyw do tych pięknych pociągów (to jest duży minus dla Struzika). w efekcie są one półmartwe i muszą być zwyczajnie holowane.
dostają owszem prąd oraz (chyba) powietrze do hamulców, ale już np. z kamer nie ma pożytku.
Chyba powietrze do hamulców? Chyba to nie masz pojęcia o czym piszesz, prosze Cię nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz bladego pojęcia bo wprowadzasz innych w błąd. A co mają kamery do lokomotywy??
dodać też należy że lokomotywy EU07 są dla takich składów (4 wagony piętrowe) ogólnie za słabe, w efekcie czego te pociągi jeżdżą gorzej niż tradycyjne EN57.
2MW za słabe dla 4 wagonów? chyba znowu nie wiesz co piszesz

ODPOWIEDZ