Strona 73 z 83

TW - skreślenia ze stanu, kasacje, sprzedaż taboru

: 17 mar 2016, 17:23
autor: drobert
Wydawało mi się, że plastikowe tarany nie pojawiły się od razu i np. 1381 czy 1300+1299 były po NGIII ze starymi taranami.

TW - skreślenia ze stanu, kasacje, sprzedaż taboru

: 20 mar 2016, 9:41
autor: Glonojad
Tak było.

TW - skreślenia ze stanu, kasacje, sprzedaż taboru

: 24 mar 2016, 2:33
autor: Pablo-waw
Kolejne trzy trupy do piachu. Na tramwarze dokladne info.
Pytanie, kiedy R3 wreszcie zacznie te swoje zabytki kasowac?

TW - skreślenia ze stanu, kasacje, sprzedaż taboru

: 24 mar 2016, 5:11
autor: beni
Pytanie co za inteligent postanowił po jednym składzie 105Nb i 105Nf przenieść z Mokotowa na Żoliborz? :shock:

TW - skreślenia ze stanu, kasacje, sprzedaż taboru

: 24 mar 2016, 7:15
autor: Kelly
Teraz to jest jeden standard, 105 NG III.

TW - skreślenia ze stanu, kasacje, sprzedaż taboru

: 24 mar 2016, 8:16
autor: Pablo-waw
W TW nie ma standardu nawet w obrebie podobnych numerkow z tej samej dostawy - wszystko zalezy od jakiegos Mietka i jego koncepcji dnia. Jesli kazdy pulpit jest inny, to strach myslec co sie w bebechach dzieje...

TW - skreślenia ze stanu, kasacje, sprzedaż taboru

: 24 mar 2016, 9:43
autor: drobert
Kiedyś jak zabierali bociany z R-4 by je grupować na R-2 i R-3 to była wersja, że to jest inny typ i różnią się od 105Na aparaturą.

TW - skreślenia ze stanu, kasacje, sprzedaż taboru

: 27 mar 2016, 12:31
autor: mkm101
drobert pisze:Wydawało mi się, że plastikowe tarany nie pojawiły się od razu i np. 1381 czy 1300+1299 były po NGIII ze starymi taranami.
Zgadza się. Pod adresem http://tramwar2.republika.pl/tw105przeb ... tandardng3 w tabelce (trochę w dół strony) można znaleźć listę wagonów po NGIII z klasycznymi zderzakami.

Dodano po 23 minutach 55 sekundach:
Pablo-waw pisze:W TW nie ma standardu nawet w obrebie podobnych numerkow z tej samej dostawy - wszystko zalezy od jakiegos Mietka i jego koncepcji dnia. Jesli kazdy pulpit jest inny, to strach myslec co sie w bebechach dzieje...
Wychodząc z NGIII wagony mają identyczną aparaturę - to już właściwie ujednolicony typ wagonu. Nawet "bocian" przestaje być "bocianem". Różnice dotyczą drobnych elementów poprawianych w trakcie przeprowadzania remontów - pulpity (są dwie wersje bo w pierwszej durnowato umieszczono niektóre przyciski), zderzaki, obecność/brak drugiego przekształtnika (bo zrezygnowano z tablic elektronicznych dla których byłby niezbędny), obudowy szafek (bo plastikowe są tańsze niż stalowe i nie rdzewieją przy podłodze), odwrócenie wnętrza szafki aparatowej (dzięki czemu motorniczy nie musi wychodzić z kabiny by zająć się bezpiecznikami).
Jedyne większe różnice dotyczą elementów obecnych przed remontem - ex-105Nb i ex-105Ne mają wózki 2NNa, ex-105Nf wózki 2NNf, ex-105Nm - wózki 2NNf i przetwornice statyczne. Ale pamiętajmy że w stopiątce podmienić wózek i przetwornicę można bardzo łatwo

Dodano po 44 sekundach:
drobert pisze:Kiedyś jak zabierali bociany z R-4 by je grupować na R-2 i R-3 to była wersja, że to jest inny typ i różnią się od 105Na aparaturą.
Bo przed NGIII różnice były większe

TW - skreślenia ze stanu, kasacje, sprzedaż taboru

: 27 mar 2016, 19:01
autor: beni
Dziękuję za szczegółowe wytłumaczenie. Może na twojej stronie warto było by zmienić typy wagonów w spisach?

TW - skreślenia ze stanu, kasacje, sprzedaż taboru

: 21 kwie 2016, 10:35
autor: Stary Pingwin
Jeździłem wczoraj potrójniakiem i naszła mnie myśl, że produkt czasów niedoboru PRL wozi warszawiaków już ponad 30 lat i robi lepszą robotę jak wózki HELI. Jak za 30 lat będzie wyglądał Tramicus i pochodne? Co jeszcze można wymyślić w tramie, aby był wygodniejszy, oszczędniejszy (?) i bardziej niezawodny?

TW - skreślenia ze stanu, kasacje, sprzedaż taboru

: 21 kwie 2016, 16:48
autor: beni
Można dużo zmienić:
fotele skórzane z masażem by było wygodnie oraz z podgrzewaniem by w zimę było ciepło
natrysk zimną wodą by w lato było chłodniej
silniki z napędem bateryjnym by z sieci tylko się doładować jak trzeba będzie
wymyślać można dużo tylko czy stać kogoś będzie na taki wyrób i czy użytkownicy to uszanują bo już widzę trolla w skórzanym ciepłym fotelu jak się sfajta pod siebie #-o

TW - skreślenia ze stanu, kasacje, sprzedaż taboru

: 21 kwie 2016, 19:56
autor: TLG
Beni ironizuje.
Obrazek
NMSP, EOT.

TW - skreślenia ze stanu, kasacje, sprzedaż taboru

: 06 maja 2016, 17:03
autor: beni
Trzy sztuki 105Na poszły z Żoliborza w piach.

TW - skreślenia ze stanu, kasacje, sprzedaż taboru

: 06 maja 2016, 18:58
autor: drobert
Dwa z nich to 1199+1210 a trzeci 1207

TW - skreślenia ze stanu, kasacje, sprzedaż taboru

: 07 maja 2016, 0:50
autor: Pablo-waw
Hehe, kiedys malo mi w bok 1199 nie wjechal na Woronicza - ja mialem 31, on 16. Czy jak to tam sie przed 41 zwalo?
Pytanie, kiedy Mokotow wreszcie potnie swoja trupiarnie?